in ,

កុំ​ឲ្យ​ថ្កោល​ទោស​គេ​ឬ? អ្វី​ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​និយាយ​អំពី​សេចក្តី​ស្រឡាញ់ (ភាគ៣)

ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ថា «កុំ​ឲ្យ​ថ្កោល​ទោស​គេ​ឡើយ ដើម្បី​មិន​ឲ្យ​មាន​គេ​ថ្កោល​អ្នក​វិញ ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ថ្កោល​ទោស​គេ​យ៉ាង​ណា នោះ​គេ​នឹង​ថ្កោល​អ្នក​វិញ​យ៉ាង​នោះ​ដែរ ហើយ​គេ​នឹង​វាល់​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា តាម​រង្វាល់​ដែល​អ្នក​វាល់​ឲ្យ​គេ​ផង » (ម៉ាថាយ ៧:១-២) ។

ជា​ទូទៅ សេចក្តី​បង្រៀន​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ខាង​លើ​នេះ ភាគ​ច្រើន​ត្រូវ​បាន​គេ​យល់​ខុស។ ជា​ញឹកញាប់ យើង​តែង​តែ​ឮ​គេ​និយាយ​ច្បិចៗ​ថា «កុំ​ថ្កោល​ទោស​ខ្ញុំ»។ អ្វី​ដែល​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍​នោះ​គឺ​ថា ការ​និយាយ​បែប​នេះ គឺ​ជា​ការ​និយាយ​បញ្ច្រាស​ទៅ​នឹង​មេ​រៀន​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ។ ព្រះ​យេស៊ូវ​មិន​បាន​មាន​បន្ទូល​ហាម​គេ​កុំ​ឲ្យ​ថ្កោល​ទោស​យើង​នោះ​ទេ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​ទ្រង់​កំពុង​មាន​បន្ទូល​ប្រាប់​យើង​កុំ​ឲ្យ​ថ្កោល​ទោស​គេ​វិញ​ទេ​តើ។ រឿង​អ្វី​ដែល​គេ​ធ្វើ មិន​មែន​ជា​អ្វី​ដែល​យើង​ត្រូវ​ខ្វល់​ខ្វាយ​ជា​ចម្បង​នោះ​ទេ រឿង​ដែល​ត្រូវ​ខ្វល់​ខ្វាយ​ជា​ចម្បង គឺ​រឿង​យើង​ខ្លួន​ឯង។ បញ្ហា​ដ៏​ធំ​បំផុត​របស់​យើង​គឺ​មិន​មែន​ថា តើ​គេ​បាន​ថ្កោល​ទោស​យើង​យ៉ាង​ម៉េច​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​តើ​យើង​បាន​ថ្កោល​ទោស​គេ​យ៉ាង​ម៉េច​វិញ នោះ​ទើប​ជា​បញ្ហា។

ចូរ​ប្រយ័ត្ន៖ ថ្កោល​ទោស​ដោយ​ប្រថុយ​ខ្លួន​ឯង​ផ្ទាល់

តាម​ពិត​ទៅ នៅ​ពេល​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ថា «កុំ​ឲ្យ​ថ្កោល​ទោស​គេ​​​ឡើយ» ទ្រង់​មិន​បាន​បង្គាប់​ដោយ​ហាម​ប្រាម​មិន​ឲ្យ​ថ្កោល​ទោស​អ្នក​ដទៃ​នោះ​ទេ តែ​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ទ្រង់​កំពុង​តែ​ព្រមាន​ដ៏​ធ្ងន់ធ្ងរ​ថា​ឲ្យ​យើង​ប្រុងប្រយ័ត្ន​ក្នុង​ការ​ដែល​យើង​ថ្កោល​ទោស​អ្នក​ដទៃ។ យើង​ដឹង​ដូច​នេះ ដោយ​សារ​តែ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​មាន​បន្ទូល​បន្ត​ទៀត​ថា៖

«ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​អ្នក​មើល​ឃើញ​កំទេច ដែល​នៅ​ក្នុង​ភ្នែក​របស់​បង​ប្អូន​អ្នក តែ​មិន​ឃើញ​ធ្នឹម ដែល​នៅ​ក្នុង​ភ្នែក​របស់​ខ្លួន​សោះ​ដូច្នេះ ឬ​ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​ឲ្យ​អ្នក​និយាយ​នឹង​បង​ប្អូន​ថា “ចូរ​ឲ្យ​អញ​យក​កំទេច​ពី​ភ្នែក​ឯង​ចេញ តែ​មើល៍ មាន​ធ្នឹម​នៅ​ក្នុង​ភ្នែក​ខ្លួន​អ្នក​វិញ អ្នក​មាន​ពុត​អើយ ចូរ​យក​ធ្នឹម​ពី​ភ្នែក​របស់​ខ្លួន​ចេញ​ជា​មុន​សិន នោះ​ទើប​នឹង​បាន​ឃើញ​ច្បាស់ អាច​នឹង​យក​កំទេច​ចេញ​ពី​ភ្នែក​របស់​បង​ប្អូន​អ្នក​បាន​ដែរ។”» (ម៉ាថាយ៧:៣-៥)

វា​មិន​ខុស​ទេ ដែល​យើង​ជួយ​យក​កំទេច​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ឈឺ​ចាប់​ចេញ​ពី​ភ្នែក​របស់​បង​ប្អូន​យើង​ដោយ​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​នោះ។ តែ​អ្វី​ដែល​ខុស គឺ​ការ​មើល​ឃើញ​កំទេច​ដែល​នៅ​ក្នុង​ភ្នែក​របស់​បង​ប្អូន​យើង​ដោយ​អាង​លើ​សេចក្តី​សុចរិត​ផ្ទាល់​ខ្លួន ហើយ​បែរ​ជា​មិន​រវីរវល់​អំពី​ធ្នឹម​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​អស់​សំណើច ដែល​ទល់​ក្នុង​ភ្នែក​ខ្លួន​ឯង​ទៅ​វិញ​ទេ ដោយ​គិត​ថា​នោះ​មិន​មែន​ជា​រឿង​ធំដុំ។

នេះ​ហាក់​បី​ដូច​ជា​ថា ព្រះ​យេស៊ូវ​កំពុង​តែ​បំពាក់​ស្លាក​សញ្ញា​ភ្លើង​អ៊ីយូតា​ពណ៌​ក្រហម​ញាក់ៗ (neon-red blinking sign) លើ​អ្នក​ដទៃ​ដែល​កំពុង​ប្រាប់​យើង​ថា «ចូរ​ប្រយ័ត្ន៖ ថ្កោល​ទោស​ដោយ​ប្រថុយ​ខ្លួន​ឯង​ផ្ទាល់»។ ការ​ធ្វើ​ដូច​នេះ​គឺ​ជា​ការ​ទុក​ពេល​ឲ្យ​យើង​ឈប់​បន្តិច ហើយ​ពិនិត្យ​មើល​ខ្លួន​ឯង​មុន​នឹង​ហា​មាត់​និយាយ​អ្វី​មួយ។ និស្ស័យ​ដែល​បាន​ធ្លាក់​ក្នុង​អំពើ​បាប​របស់​យើង គឺ​អាត្មានិយម​ហួស​ល្បត់ និង​មាន​អំនួត ហើយ​ជា​រឿយៗ​មាន​ពុត​ត្បុត ដោយ​ថ្កោល​ទោស​ខ្លួន​ឯង​ធូរ​រលុង ហើយ​បែរ​ជា​ថ្កោល​ទោស​អ្នក​ដទៃ​តឹងរ៉ឹង​វិញ។ យើង​រហ័ស​ត្រង់​ទាញ​សត្វ​មម៉ង​ចេញ តែ​រហ័ស​លេប​សត្វ​អូដ្ឋ​ចូល (ម៉ាថាយ ២៣:២៤) រហ័ស​យក​ដង្កៀប​ដាក់​ក្នុង​ភ្នែក​គេ ខណៈ​ពេល​ដែល​ភ្នែក​ខ្លួន​ឯង​ត្រូវ​ការ​មាន​ឡាន​ស្ទូច​លើក​ទំនិញ​មក​ដក​ធ្នឹម​យើង​ចេញ​វិញ។ កុំ​ថ្កោល​ទោស​បែប​ហ្នឹង នោះ​ល្អ​ជាង ព្រោះ​អី​យើង​នឹង​ទទួល​បាន​ការ​ថ្កោល​ទោស​តាម​របៀប​ដែល​យើង​ថ្កោល​ទោស​គេ​ដូច​គ្នា​ដែរ។

ព្រះ​យេស៊ូវ​ជំនុំជម្រះ ឬ​ក៏​ថ្កោល​ទោស​បែប​ហ្នឹង​ដោយ​ម៉ឺងម៉ាត់​ណាស់។ ទ្រង់​គឺ​ជា​ចៅ​ក្រម​ដ៏​សុចរិត (២ធីម៉ូថេ ៤:៨) ដែល​ពេញ​ដោយ​ព្រះ​គុណ និង​សេចក្តី​ពិត (យ៉ូហាន ១:១៤)។ ទ្រង់​មិន​ជំនុំជម្រះ​តាម​លក្ខខណ្ឌ​មើល​តែ​ពី​ខាង​ក្រៅ​នោះ​ទេ តែ​ទ្រង់​ជំនុំជម្រះ​តាម​សេចក្តី​សុចរិត​វិញ (យ៉ូហាន ៧:២៤)។ រាល់​ការ​ជំនុំជម្រះ​ដែល​ទ្រង់​ធ្វើ គឺ​បង្ហាញ​ចេញ​ពី​ព្រះ​ចិន្តា​ពេញ​ដោយ​ក្តី​ស្រឡាញ់ ដែល​ជា​ស្នូល​របស់​ទ្រង់ (១យ៉ូហាន ៤:៨)។

ហេតុ​ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​នៅ​ពេល​ដែល​យើង​ជំនុំជម្រះ ឬ​ក៏​ថ្កោល​ទោស ហើយ​បទ​គម្ពីរ​ក៏​ពិត​ជា​បាន​ណែនាំ​ដល់​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​គ្រប់​រូប​ឲ្យ​ថ្កោល​ទោស​ដែរ (១កូរិនថូស ៥:១២) នោះ​យើង​ត្រូវ​តែ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​ក្នុង​ការ​ថ្កោល​ទោស​របស់​យើង ដូច​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​ធ្វើ​អញ្ចឹង គឺ​ព្រះ​អង្គ​បាន​ធ្វើ​ពេញ​ដោយ​ក្ដី​ស្រឡាញ់។

ចូរ​រហ័ស​ជឿ​ថា​គ្មាន​កំហុស

វិធី​ដំបូង​មួយ​ក្នុង​ការ​ដែល​យើង​ថ្កោល​ទោស​ដោយ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន គឺ​យើង​ត្រូវ​តែ​មាន​ការ​យឺតយ៉ាវ​ក្នុង​ការ​ប្រាប់​អំពី​កំហុស នៅ​ពេល​ដែល​ភស្តុតាង​មាន​តិច​តួច គ្រាន់​តែ​ឮ​គេ​និយាយ​តាម​គ្នា ឬ​មិន​ច្បាស់​លាស់។ ការ​ធ្វើ​ដូច​នេះ មិន​ត្រឹម​តែ​ប្រឆាំង​ទៅ​នឹង​និស្ស័យ​ដែល​ធ្លាក់​ក្នុង​អំពើ​បាប​របស់​មនុស្ស​យើង​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​វា​ថែម​ទាំង​ប្រឆាំង​ទៅ​នឹង​វប្បធម៌​និយាយ​តៗ​គ្នា​ពី​ម្នាក់​ទៅ​ម្នាក់ ដែល​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ដល់​ការ​ថ្កោល​ទោស​ដូច​ភ្លើង​ចំបើង​ទៀត​ផង។ វា​ជា​ការ​ឆ្លាតវៃ​ប្រសិន​បើ​គ្រប់​គ្នា​ប្រាប់​ត្រាប់​តាម​អ្វី​ដែល​បាន​ចង​ក្រង​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​តុលាការ​របស់​យើង​រួច​ហើយ​ដែរ។

ឧទាហរណ៍ នៅ​សហរដ្ឋ​អាមេរិក នៅ​ពេល​ដែល​មនុស្ស​ណា​ម្នាក់​ត្រូវ​បាន​គេ​ចោទ​ប្រកាន់​អំពី​បទ​បំពាន​ផ្លូវ​ច្បាប់ តែ​គេ​មិន​មាន​ភស្តុតាង​ដែល​ប្រឆាំង​នឹង​គាត់​គ្រប់​គ្រាន់ នោះ​យុទ្ធសាស្ត្រ​តម្រូវ​ឲ្យ​យើង​សន្មត​ពី​ភាព​គ្មាន​ទោស​កំហុស​របស់​គាត់​សិន ទាល់​តែ​មាន​ភស្តុតាង​គ្រប់​គ្រាន់​ដែល​អាច​បង្ហាញ​ពី​កំហុស​ជំទាស់​លើ​ភាព​សង្ស័យ​ដែល​មិន​អាច​មើល​រំលង​បាន​របស់​គាត់។ ជា​ធម្មតា ការ​បង្ហាញ​បែប​នេះ​មិន​កើត​ឡើង​រហ័ស ឬ​ងាយ​ស្រួល​នោះ​ទេ។

សូម​មាន​ការ​ហ្មត់​ចត់​មុន​នឹង​ប្រកាស​អំពី​កំហុស

ភស្តុតាង​ដែល​សម្អាង​លើ​អង្គ​ហេតុ មិន​ត្រូវ​បាន​ដាក់​នៅ​មុខ​ចៅ​ក្រម​ថា «ត្រឹម​​ត្រូវ» ដែល​ជា​អ្នក​ប្រកាស​សាលក្រម​ដោយ​ផ្អែក​ទៅ​លើ​ការ​បក​ស្រាយ​ទូទៅ​របស់​តុលាការ​នោះ​ទេ។ សហ​ស្សវត្សរ៍​នៃ​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​មនុស្ស​ជាតិ​បាន​បង្រៀន​យើង​ថា លក្ខណៈ​ខាង​ក្រៅ​អាច​បោក​បញ្ឆោត​យើង​បាន ហើយ​សូម្បី​តែ​មនុស្ស «ត្រឹម​ត្រូវ» ក៏​នៅ​មាន​ភាព​លម្អៀង​ទាំង​ដឹង​ខ្លួន និង​មិន​ដឹង​ខ្លួន ដែល​ពួក​គេ​បក​ស្រាយ​ភស្តុតាង​យ៉ាង​ម៉េច​ក៏​បាន។

ដូច្នេះ តុលាការ​តម្រូវ​ឲ្យ​មាន​ដំណើរ​ការ​វាយ​តម្លៃ​ភស្តុតាង​យ៉ាង​ហ្មត់​ចត់ ដើម្បី​ធ្វើ​យ៉ាង​ណា​ឲ្យ​ប្រាកដ​ថា​លក្ខណៈ​ខាង​ក្រៅ​ដែល​អាច​បោក​បញ្ឆោត​បាន ហើយ​មាន​ភាព​លម្អៀង​នឹង​មិន​បំផ្លើស​សេចក្តី​ពិត​ឡើយ។ ដំណើរ​ការ​បែប​នេះ​ទាម​ទារ​ការ​ព្យាយាម ការ​អត់​ធ្មត់ និង​ការ​ដាក់​កំហិត​លើ​ខ្លួន​ឯង។ ហើយ​ខណៈ​ពេល​ដែល​នៅ​មាន​ការ​សង្ស័យ​អំពី​ភស្តុតាង​ដ៏​ជាក់​លាក់​ទាក់​ទង​នឹង​កំហុស​របស់​បុគ្គល​ណា​ម្នាក់ នោះ​យើង​ក៏​ត្រូវ​តែ​នៅ​ព្រម​ជឿ​ថា—យ៉ាង​ហោច​ណាស់​ក្នុង​ន័យ​ផ្លូវ​ច្បាប់—បុគ្គល​នោះ​មិន​មាន​កំហុស​ទេ។ យើង​ព្រម​ទទួល​ថា «គាត់​គ្មាន​កំហុស»។

នៅ​ពេល​ដែល​សាវ័ក ប៉ុល បាន​សរសេរ​ថា «សេចក្តី​ស្រឡាញ់​ជឿ​ទាំង​​អស់» (១កូរិនថូស ១៣:៧) គឺ​គាត់​កំពុង​តែ​និយាយ អំពី​ការ​ថ្កោល​ទោស​ដោយ​មាន​ក្ដី​ស្រឡាញ់​ដូច​នេះ​ឯង។ ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​ត្រាស់​ហៅ​ឲ្យ​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​គ្រប់​រូប​ជឿ​ទុក​ចិត្ត​ចំពោះ​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក រហូត​ទាល់​តែ​មាន​ភស្តុតាង​គ្រប់​គ្រាន់​មក​បញ្ជាក់​ប្រឆាំង​នឹង​ភាព​សង្ស័យ ដែល​មិន​អាច​លាក់​បាំង​បាន​ចំពោះ​អំពើ​រំលង​ច្បាប់​បាន​កើត​ឡើង។

ចូរ​មាន​បំណង ដើម្បី​ស្ដារ​ឡើង​វិញ

នៅ​ពេល​ដែល​ភស្តុតាង​បង្ហាញ​បញ្ជាក់​ថា ការ​រំលង​បាន​ពិត​ជា​កើត​មាន​ឡើង​មែន វិធី​ទី​ពីរ​ក្នុង​ការ​ដែល​យើង​ថ្កោល​ទោស​ដោយ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​គឺ «មាន​បំណង ដើម្បី​ស្ដារ​ឡើង​វិញ» (២កូរិនថូស ១៣:១១) ។

ប្រសិន​បើ​យើង​ពាក់ព័ន្ធ​ដោយ​ផ្ទាល់​នៅ​ក្នុង​ស្ថាន​ភាព​បែប​នេះ គោល​ដៅ​របស់​យើង​ក្នុង​ការ​ប្រឈម​មុខ​នឹង​នរណា​ម្នាក់​ដែល​ធ្លាក់​ក្នុង​អំពើ​បាប ឬ​ប្រសិន​បើ​ចាំបាច់​ផ្ដួចផ្ដើម​គំនិត​នូវ​ដំណើរ​ការ​នៃ​ការ​ដាក់​វិន័យ​ពី​ក្រុម​ជំនុំ​គឺ គឺ​យើង​ធ្វើ​ឡើង​ដើម្បី​ឲ្យ​បង​ប្អូន​ប្រុស​ស្រី​របស់​យើង​កែ​ប្រែ​ចិត្ត​ចេញ​ពី​អំពើ​បាប​តែ​ប៉ុណ្ណោះ (ម៉ាថាយ ១៨:១៥)។ គោល​ដៅ​របស់​យើង មិន​មែន​ជា​ការ​ដាក់​ទណ្ឌកម្ម​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ជា​ការ​សង្គ្រោះ​មក​វិញ។ យើង​ត្រូវ​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន «[មាន] ចិត្ត​សប្បុរស​នឹង​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក ព្រម​ទាំង​មាន​ចិត្ត​ទន់​សន្តោស ហើយ​អត់​ទោស​គ្នា ដូច​ជា​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​អត់​ទោស​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដោយ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ដែរ» (អេភេសូរ ៤:៣២)។ ទោះ​បើ​ជា​មនុស្ស​ដែល​មាន​កំហុស​មិន​បាន​ប្រែ​ចិត្ត ហើយ​ការ​ប្រកប​គ្នា​នឹង​ត្រូវ​កាត់​ផ្តាច់​ក៏​ដោយ ក៏​គោល​បំណង​នៅ​តែ ដើម្បី​សង្គ្រោះ​គាត់​មក​វិញ នេះ​សម្រាប់​អ្នក​ដែល​ប្រព្រឹត្តិ​ខុស (១កូរិនថូស ៥:៥) និង​សម្រាប់​ក្រុម​ជំនុំ (១កូរិនថូស ៥:៦)។

ប្រសិន​បើ​អាច សូម​នៅ​ស្ងៀម​ចុះ

បើ​យើង​មិន​ពាក់ព័ន្ធ​ដោយ​ផ្ទាល់ ឬ​នៅ​ដោយ​ប្រយោល​ក្តី ក៏​យើង​នៅ​តែ​អាច​មាន​គោល​ដៅ​សម្រាប់​ការ​ស្ដារ​ឡើង​វិញ​របស់​គេ​ដដែល​ហ្នឹង ដោយ​កុំ​និយាយ​អ្វី​ទាំង​អស់ ប្រសិន​បើ​អាច​ធ្វើ​បាន។ គោលការណ៍​ដ៏​ឆ្លាតវៃ​មួយ​គឺ​ថា៖ បើ​នៅ​កាន់​តែ​ឆ្ងាយ នោះ​យើង​ក៏​មិន​សូវ​ដឹង​កាន់​តែ​ច្បាស់​ដែរ។ ហើយ​ការ​បញ្ចេញ​មតិយោបល់​ដែល​មិន​សូវ​ដឹង​ច្បាស់​អំពី​មនុស្ស​ណា​ម្នាក់ ឬ​ក៏​ស្ថានភាព​ណា​មួយ គឺ​មិន​សូវ​ជា​ជួយ​បាន​ច្រើន​ទេ ហើយ​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​វា​គ្មាន​អ្វី​ក្រៅ​ពី​ដូច​ជា​ការ​និយាយ​ដើម ឬ​បង្កាច់​បង្ខូច​គេ ដែល​នោះ​ជា​អ្វី​ព្រះ​យេស៊ូវ​ហៅ​ថា​ជា​ការ​អាក្រក់​នោះ (ម៉ាថាយ ១៥:១៩)។

យើង​ត្រូវ​តែ​ចងចាំ​ថា សតិ​របស់​យើង​ងាយ​គិត​ខុស​ណាស់ និង​មាន​ភាព​លម្អៀង​ដែល​ងាយ​នឹង​បង្ខូច​ការ​ថ្កោល​ទោស​គេ។ យើង​ច្រើន​តែ​គិត​ថា យើង​យល់​អំពី​អ្វី​ដែល​កំពុង​កើត​ឡើង តែ​តាម​ពិត​យើង​មិន​សូវ​ដឹង​អ្វី​ទាំង​អស់​ទេ។ ពី​ចម្ងាយ ការ​បង្ហាញ​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​ដែល​គ្រប​បាំង​អំពើ​បាប​ជា​អនេកអនន្ត (១ពេត្រុស ៤:៨) គឺ​យើង​មិន​និយាយ​ដដែលៗ​អំពី​ការ​នោះ​ទេ (សុភាសិត ១៧:៩)។

ចូរ​ថ្កោល​ទោស​ដោយ​យុត្តិធម៌

របៀប​ដែល​យើង​ថ្កោល​ទោស​អ្នក​ដទៃ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ខ្លួន​យើង​ច្រើន​ជាង​ការ​ដែល​អ្នក​ដទៃ​ថ្កោល​ទោស​យើង​ទៅ​ទៀត។ នេះ​គឺ​ជា​មូល​ហេតុ​ដែល​ព្រះ​ជាម្ចាស់​នឹង​ជំនុំជម្រះ ឬ​ក៏​ថ្កោល​ទោស​យើង​ដូច​ទៅ​នឹង​អ្វី​ដែល​យើង​បាន​ថ្កោល​ទោស​អ្នក​ដទៃ​ដែរ គឺ​មិន​មែន​ដូច​ទៅ​នឹង​អ្វី​ដែល​អ្នក​ដទៃ​បាន​ថ្កោល​ទោស​យើង​នោះ​ទេ។ ហេតុ​ដូច​នេះ​ហើយ​បាន​ជា​យើង​ត្រូវ​តែ​ថ្កោល​ទោស​ដោយ​យុត្តិធម៌ ឬ​ក៏​សុចរិត (យ៉ូហាន ៧:២៤)។ ហើយ​ការ​ថ្កោល​ទោស​ដែល​សុចរិត​គឺ​ជា​ការ​រហ័ស​ជឿ​លើ​ភាព​គ្មាន​ទោស​ដែល​ពេញ​ដោយ​ក្តី​ស្រឡាញ់ យឺតយ៉ាវ​ក្នុង​ការ​ប្រាប់​ពី​កំហុស​ដោយ​ក្តី​ស្រឡាញ់ ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​ក្ដី​ស្រឡាញ់​ដែល​មាន​គោល​បំណង​ដើម្បី​សង្គ្រោះ ហើយ​នៅ​ស្ងាត់​ដោយ​ក្តី​ស្រឡាញ់ ប្រសិន​បើ​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន។

ហើយ​នៅ​ពេល​ដែល​មិន​ច្បាស់​លាស់ «កុំ​ឲ្យ​ថ្កោល​ទោស​គេ​ឡើយ»។

និពន្ធ​ដោយ៖ Jon Bloom
បក​ប្រែ​ដោយ៖ លោក ថៃ វណ្ណៈ
ជំនួយ​ការ​បក​ប្រែ៖ លោក ឈាង បូរ៉ា
កែ​សម្រួល​ដោយ៖ លោក ខែម បូឡុង, លោក ស៊ូ ទិត្យ, លោក ទេព រ៉ូ,
លោក ឯក សត្យា, លោក ហុង សម្ភស, លោក ឡង់ គីមឡុង, លោក​ស្រី ឡូញ ស្រីរដ្ឋ
ដក​ស្រង់​ខ្លះៗ និង​កែ​សម្រួល​ចេញពី desiringgod.org ដោយ​មាន​ការ​អនុញ្ញាត។

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ទំ​នួល​ខុស​ត្រូវ​៥​យ៉ាង​នៃ​សមាជិក​ពួក​ជំនុំ​គ្រប់​រូប

ការ​ផ្ដល់ និង​ការ​ទទួល​យក​ការ​រិះគន់​តាម​របៀប​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់៖ សំលៀង​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ដោយ​ពាក្យ​សម្ដី