in

អត្ថបទ​លេខ​១០–បើ​សិន​មាន​ស្ត្រី​​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់ តើ​ស្ត្រី​អាច​ធ្វើ​ជា​គ្រូ​គង្វាល​បាន​ដែរ​ឬ​ទេ?

ជា​ដំបូង ចូរ​យើង​ចាំ​ថា ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​គ្មាន​ព្រះ​ទ័យ​ទាស់​ប្រឆាំង​ចំពោះ​ការ​បើក​សម្ដែង​បំណង​ព្រះ​ទ័យ​របស់​ទ្រង់​ចំពោះ​ស្ត្រី​នោះ​ទេ។ ទ្រង់​ក៏​មិន​បាន​ប្រកាស​ថា ពួក​គេ​ជា​អ្នក​នាំ​សារ​ដែល​មិន​គួរ​ឲ្យ​ទុក​ចិត្ត​នោះ​ដែរ។ ភាព​ខុស​គ្នា​នៃ​តួ​នាទី​សម្រាប់​បុរស និង​ស្ត្រី​នៅ​ក្នុង​កិច្ចការ​បម្រើ​ព័ន្ធ​កិច្ច គឺ​មិន​មែន​មក​ពី​ស្ត្រី​អ​សមត្ថភាព​ក្នុង​ការ​ទទួល ឬ​បង្ហាញ​សេចក្ដី​ពិត​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ជា​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ចម្បង​របស់​បុរស​ចំពោះ​សេចក្ដី​បង្គាប់​របស់​ព្រះ​នៅ​ក្នុង​ការ​ដឹកនាំ និង​បង្រៀន។ គ្មាន​អ្វី​ដែល​ចម្លែក​នៅ​ក្នុង​ករណី​ស្ត្រី​ដែល​ចេះ​ថ្លែង​ទំនាយ និង​ដឹកនាំ​នោះ​ទេ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ មាន​ការ​ចង្អុល​បង្ហាញ​នៅ​ក្នុង​ករណី​នីមួយៗ​ដែល​ស្ត្រី​បាន​គាំទ្រ និង​ផ្ដល់​កិត្តិយស​ដល់​ការ​ដឹក​នាំ​ធម្មតា​របស់​បុរស ឬ​បាន​ចោទ​ប្រកាន់​អំពី​ការ​បរាជ័យ​របស់​បុរស​ក្នុង​ការ​ដឹក​នាំ​របស់​បុរស។

ឧទាហរណ៍៖ ហោរា ម៉ារាម តាម​ដែល​យើង​ដឹង​ជា​អ្នក​ប្រកាស​ទំនាយ បាន​ផ្ដោត​ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​លើ​កិច្ច​ការ​បម្រើ​របស់​នាង​ទៅលើ​ស្ត្រី​នៃ​ជនជាតិ​អ៊ីស្រាអែល (និក្ខមនំ ១៥:២០)។ នាង ដេបូរ៉ា ជា​ហោរា ជា​ចៅហ្វាយ និង​ជា​ម្តាយ​នៃ​សាសន៍​អ៊ីស្រាអែល (ពួក​ចៅហ្វាយ ៤:៤; ៥:៧) ដូច​ទៅ​នឹង​នាង យ៉ាអែល (ពួក​ចៅហ្វាយ ៥:២៤-២៧) ជា​អ្នក​ចោទ​ប្រកាន់​ដែល​កំពុង​មាន​ជីវិត​នៃ​ភាព​ទន់​ខ្សោយ​របស់​លោក បារ៉ាក និង​បុរស​ដទៃ​ទៀត​ក្នុង​ប្រទេស​អ៊ីស្រាអែល ដែល​គួរ​តែ​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​ដ៏​ក្លាហាន​ជាង​នាង (ពួក​ចៅហ្វាយ ៤:៩)។ (កំឡុង​ពេល​នៃ​ពួក​ចៅហ្វាយ​គ្រប់​គ្រង គឺ​ជា​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ​មិន​ច្បាស់​លាស់​មួយ​សម្រាប់​ការ​តម្រង់​ទិស​ទៅ​រក​ឧត្ដម​ភាព​ដ៏​ល្អ​ឥត​ខ្ចោះ​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​សម្រាប់​ការ​ដឹកនាំ​ឡើយ។ នៅ​សម័យ​នោះ ព្រះ​ជាម្ចាស់​មិន​មាន​ព្រះ​ទ័យ​ទាស់​នឹង​ការ​នាំ​យក​នូវ​ស្ថាន​ភាព​នៃ​កិច្ចការ​ណា​មួយ ដែល​មិន​សម្រេច​តាម​ឆន្ទៈ​ដែល​បាន​បើក​សម្ដែង​ឲ្យ​ឃើញ ដើម្បី​សម្រេច​បាន​នូវ​គោល​បំណង​ដ៏​ឈ្លាសវៃ​មួយ​ចំនួន [សូម​អាន​បន្ថែម៖ ចៅហ្វាយ ១៤:៤])។

ស្រដៀង​គ្នា​នេះ​ដែរ ហោរា ហ៊ុលដា ដែល​ជា​ស្ត្រី​ម្នាក់​ក៏​បាន​អនុវត្ត​អំណោយ​ទាន​នៃ​ការ​ថ្លែង​ទំនាយ​របស់​គាត់ ដែល​នោះ​​មិន​មែន​ព័ន្ធកិច្ច​នៅ​ការ​ប្រកាស​ផ្សព្វផ្សាយ​ជា​សាធារណៈ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​តាមរយៈ​ការ​ពិគ្រោះ​ជា​លក្ខណៈ​ឯកជន (២ពង្សាវតារ​ក្សត្រ ២២:១៤–២០)។ ហើយ​ហោរា អាណា ជា​ព្យាការី​នៅ​ដើម​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី បាន​ប្រើ​ប្រាស់​ការ​រស់​នៅ​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​របស់​នាង​ដោយ​ការ​តម​អាហារ និង​ការ​អធិស្ឋាន​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​វិហារ (លូកា ២:៣៦-៣៧) ។ យើង​ត្រូវតែ​ចងចាំ​ផង​ដែរ​ថា ការ​ផ្ដល់​អំណាច ឬ​ការ​បើក​បង្ហាញ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ដល់​មនុស្ស​ណា​ម្នាក់ មិន​មែន​ជា​សញ្ញា​ច្បាស់​លាស់​ដែល​ថា​បុគ្គល​នេះ​គឺ​ជា​គំរូ​ដ៏​ល្អ​សម្រាប់​យើង​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​តាម​គ្រប់​ចំណុច​ទាំង​អស់​នោះ​ទេ។ ឧទាហរណ៍៖ នេះ​ជា​ភស្តុតាង​ដ៏​ពិត មាន​មនុស្ស​មួយ​ចំនួន​ដែល​ព្រះ​បាន​ប្រទាន​ពរ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់ គឺ​អ្នក​មាន​ប្រពន្ធ​ច្រើន (ឧ. លោក អ័ប្រាហាំ និង​ស្ដេច ដាវីឌ)។ ទោះ​បី​ជា​មាន​អំណោយ​ទាន​នៃ​ការ​ទាយ​ក៏​មិន​មែន​ជា​ភស្តុតាង​នៃ​ការ​ស្ដាប់​បង្គាប់ និង​ការ​គាំទ្រ​បុគ្គល​ម្នាក់​ដោយ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ដែរ។ ការ​នេះ​ស្ដាប់​ទៅ​ហាក់​បី​ដូច​ជា​ចម្លែក ១សាំយូអែល ១៩:២៣–២៤; ម៉ាថាយ ៧:២២ និង ១កូរិនថូស ១៣:២ បង្ហាញ​ថា ការ​នេះ​គឺ​ដូច្នេះ។ ជាង​នេះ​ទៅ​ទៀត ជា​មួយ​នឹង​ស្ត្រី​ម្នាក់ៗ​ដែល​បាន​សំដៅ​ទៅ​ដល់​ខាង​លើ យើង​មាន​ឧទាហរណ៍​នៃ​ការ​លេច​ចេញ​ជា​រូប​រាង​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​ទាក់​ទាញ​នៅ​កន្លែង​កើត​ហេតុ មិន​មែន​ជា​កា​រដាក់​ឲ្យ​កាន់​តំណែង​ជា​សម្ដេច​សង្ឃ​ធម្មតា​តាម​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់ ដែល​ជា​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​របស់​បុរស​នោះ​ទេ។

និពន្ធដោយ៖John Piper
បកប្រែដោយ៖ កញ្ញា គឹម បូព្រឹក
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ខែម បូឡុង, លោក ទេព រ៉ូ, លោក ឯក សត្យា, លោក ហុង សម្ភស, លោក សឹម រក្សា, លោកស្រី ឡូញ ស្រីរដ្ឋ, លោក ង៉ែត វិទូ, លោក ឡង់ គីមឡុង និងលោក ឈាង បូរ៉ា
ដកស្រង់ខ្លះៗ និងកែសម្រួលចេញពីសៀវភៅ«៥០សំណួរដ៏សំខាន់ៗ»ស្ដីអំពីភាពជាបុរស និងភាពជាស្ត្រីយោងតាមព្រះគម្ពីរ desiringgod.org ដោយមានការអនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

តើ​ទំនាក់​ទំនង​នៃ​ការ​ចែ​ចង់​របស់​ខ្ញុំ​មាន​លក្ខណៈ​ដូច​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ​មែន​ឬ?