in

អត្ថបទ​លេខ​៨–ប្រសិន​បើ​ស្ត្រី​អាច​អធិស្ឋាន និង​អធិប្បាយ​ព្រះ​បន្ទូល​បាន តើ​ពួក​គេ​អាច​អធិប្បាយ​បាន​ដែរ​ឬ​ទេ?

ទេ! ការ​គ្រប់​គ្រង និង​បង្រៀន​គឺ​ជា​តួ​នាទី​ចម្បង​របស់​គ្រូ​គង្វាល ឬ​អ្នក​ចាស់​ទុំ (១ធីម៉ូថេ ៥:១៧)។ បញ្ជី​លក្ខណសម្បត្តិ​របស់​ពួក​ចាស់​ទុំ​មិន​បាន​រម្លឹក​អំពី​អំណោយ​ទាន​នៃ​ការ​ថ្លែង​ទំនាយ​ក្នុង​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​បាន​រម្លឹក​អំពី​សមត្ថភាព​នៃ​ការ​បង្រៀន (១ធីម៉ូថេ ៣:២)។ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ អេភេសូរ ៤:១១ ហោរា​មាន​លក្ខណៈ​ខុស​ពី​គ្រូ​គង្វាល-គ្រូ​បង្រៀន។ ទោះ​បើ​បុរស​រៀន​បាន​អំពី​ការ​អធិប្បាយ​ព្រះ​បន្ទូល​ដែល​ស្ត្រី​បាន​អធិប្បាយ​ក្ដី ក៏​សាវ័ក ប៉ុល បាន​បង្ហាញ​អំពី​លក្ខណៈ​ខុស​គ្នា​រវាង​អំណោយ​ទាន​នៃ​ការ​ថ្លែង​ទំនាយ និង​អំណោយ​ទាន​នៃ​ការ​បង្រៀន (រ៉ូម ១២:៦-៧; ១កូរិនថូស ១២:២៨)។ គ្មាន​កន្លែង​ណា​ដែល​ស្ត្រី​ត្រូវ​បាន​ហាម​ឃាត់​មិន​ឲ្យ​ថ្លែង​សេចក្តី​ទំនាយ​នោះ​ទេ។ សាវ័ក ប៉ុល គ្រាន់​តែ​ធ្វើ​ការ​ដាក់​កម្រិត​អាកប្បកិរិយា​ដែល​ពួក​គេ​ថ្លែង​ទំនាយ ដើម្បី​កុំ​ឲ្យ​ខូច​គោល​ការណ៍​នៃ​ភាព​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​ខាង​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​របស់​បុរស (១កូរិនថូស ១១:៥-១០)។

ការ​ថ្លែង​ទំនាយ​ក្នុង​ការ​ថ្វាយបង្គំ​របស់​ក្រុម​ជំនុំ​ដំបូង​មិន​មែន​ជា​ប្រភេទ​នៃ​ការ​បង្គាប់​បញ្ជា ការ​បើក​សម្ដែង​ដែល​មិន​ចេះ​ខុស ពាក់​ព័ន្ធ​ជា​មួយ​ការ​ថ្លែង​សេចក្តី​ទំនាយ​ផ្សេងៗ​ជា​លាយ​លក្ខណ៍​អក្សរ​នៃ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​នោះ​ទេ។ វា​ជា​របាយ​ការណ៍​មួយ​ស្ដែង​ចេញ​ពី​នៅ​ក្នុង​ពាក្យ​សម្ដី​របស់​មនុស្ស ដែល​ផ្អែក​លើ​កា​របើក​សម្ដែង​ផ្ទាល់​ខ្លួន កើត​ឡើង​ដោយ​ឯក​ឯង​បណ្ដាល​ពី​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ (១កូរិនថូស ១៤:៣០) ក្នុង​គោល​បំណង​នៃ​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត ការ​លួងលោម ការ​ជឿ​ជាក់ និង​ការ​ណែនាំ (១កូរិនថូស ១៤:៣, ២៤-២៥; កិច្ចការ ២១:៤; ១៦:៦-១០)។ វា​មិន​អាច​ចៀស​ផុត​ពី​ការ​លាយឡំ​នៃ​កំហុស​របស់​មនុស្ស​ទេ ដូច្នេះ​ហើយ​ទើប​តម្រូវ​ឲ្យ​មាន​ការ​វាយ​តម្លៃ (១ថែស្សាឡូនីច ៥:២០-២១; ១កូរិនថូស ១៤:២៩) ដោយ​ផ្អែក​លើ​មូលដ្ឋាន​នៃ​ការ​បង្រៀន(ស្រប​តាម​ព្រះ​គម្ពីរ) របស់​ក្រុម​សាវ័ក (១កូរិនថូស ១៤:៣៦-៣៨; ២ថែស្សាឡូនីច ២:១-៣)។ ការ​ថ្លែង​សេចក្តី​ទំនាយ​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​ដំបូង​មិន​មាន​លក្ខណៈ​ដូច​គ្នា​នឹង​ការ​អធិប្បាយ ឬ​ការ​កាត់​ស្រាយ​បទ​គម្ពីរ​នា​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ទេ។ ទាំង​ស្ត្រី និង​បុរស​អាច​ក្រោក​ឡើង​បាន ហើយ «ការ​អធិប្បាយ»—ពោល គឺ​ចែក​រំលែក​អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​ជឿ​ថា ព្រះ​បាន​នាំ​មក​ក្នុង​គំនិត ដើម្បី​ផល​ប្រយោជន៍​ដល់​ក្រុម​ជំនុំ។ ប៉ុន្តែ ការ​សាកល្បង​ជា​សាធារណៈ​នូវ​ពាក្យ​ទាំង​នេះ និង​ព័ន្ធ​កិច្ច​បង្រៀន​ព្រះ​គម្ពីរ​ជា​ទៀង​ទាត់ គឺ​ជា​ការ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​របស់​អ្នក​ចាស់​ទុំ/គ្រូ​បង្រៀន។ តួ​នាទី​ចុង​ក្រោយ​នេះ គឺ​ជា​តួនាទី​ដែល​សាវ័ក ប៉ុល បាន​ប្រគល់​ឲ្យ​បុរស​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១១:៥ សាវ័ក ប៉ុល បាន​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​ស្ត្រី​អធិស្ឋាន និង​ថ្លែង​ព្រះ​បន្ទូល​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ៖ «ឯ​ស្ត្រី​ណា​ដែល​អធិស្ឋាន ឬ​អធិប្បាយ ដោយ​មាន​ក្បាល​ទទេ​នោះ​ឈ្មោះ​ថា​ធ្វើ​បង្អាប់​ដល់​ក្បាល​ខ្លួន​វិញ»។ ប៉ុន្តែ អាច​នឹង​មាន​អ្នក​ខ្លះ​សួរ​ថា៖ «ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​លោក​គ្រូ​សម្រេច​ឲ្យ​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១១:៥ កំណត់​អត្ថន័យ​លើ​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១៤:៣៤ ជា​ជាង​ឲ្យ​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១៤:៣៤ កំណត់​អត្ថន័យ​លើ​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១១:៥ ទៅ​វិញ​ដូច្នេះ?»

ដើម្បី​ចាប់​ផ្ដើម​ឆ្លើយ​សំណួរ យើង​គួរ​កត់​សម្គាល់​ទាំង​ពីរ​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១៤:៣៥ និង ១កូរិនថូស ១១:៦ សាវ័ក ប៉ុល មាន​ការ​ព្រួយ​បារម្ភ​អំពី​អ្វី​ដែល «គួរ​ឲ្យ​អាម៉ាស់» ឬ «គួរ​ឲ្យ​អាប់​យស» សម្រាប់​ស្ត្រី (ពាក្យ​ជា​ភាសា​ក្រិក​នៅ​ក្នុង​ខ​ទាំង​ពីរ​គឺ អៃស៍ខ្រុន (“aischron”) ដែល​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​បាន​បង្ហាញ​តែ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស)។ ចំណុច​គឺ​មិន​ថា ស្ត្រី​មិន​មាន​សមត្ថភាព ឬ​ភាព​ឆ្លាតវៃ ឬ​មិន​មាន​ប្រាជ្ញា ឬ​មិន​មាន​បង្រៀន​ល្អ​នោះ​ទេ តែ​បញ្ហា​គឺ​ទាក់​ទង​ទៅ​នឹង​ការ​ដែល​ពួក​គេ​មាន​ទំនាក់​ទំនង​នឹង​បុរស​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​វិញ​ទេ។ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១៤:៣៥ សាវ័ក ប៉ុល បាន​និយាយ​អំពី​ការ​ចុះ​ចូល ហើយ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១១:៣ គាត់​និយាយ​ថា​បុរស​ជា​ក្បាល។ ដូច្នេះ បញ្ហា​នៃ​ភាព​អាម៉ាស់ គឺជា​ឫស​គល់​នៃ​បញ្ហា​នៃ​ការ​ធ្វើ​អ្វីមួយ​ដែល​បង្អាប់​តួនាទី​របស់​បុរស​ជា​អ្នក​ដឹកនាំ​ក្រុម​ជំនុំ។ ប្រសិន​បើ​ការ​និយាយ​ទាំង​អស់​មាន​ភាព​អាម៉ាស់​តាម​របៀប​នេះ នោះ​សាវ័ក ប៉ុល មិន​អាច​អត់ឱន​ដល់​ការ​អធិស្ឋាន និង​ការ​អធិប្បាយ​របស់​ស្ត្រី​ដូច​ដែល​គាត់​បាន​ធ្វើ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១១:៥ ប្រាកដ​ណាស់​នៅ​ពេល​ដែល​បញ្ហា​នៃ​ភាព​អាម៉ាស់ គឺ​ជា​អ្វី​ដែល​ជា​បញ្ហា។ ប៉ុន្តែ សាវ័ក ប៉ុល បង្ហាញ​អំពី​អ្វី​ដែល​ជា​បញ្ហា​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១១:៥-១៦៖ គឺ​មិន​មែន​ជា​ការ​ដែល​ស្ត្រី​អធិស្ឋាន និង​អធិប្បាយ​ព្រះ​បន្ទូល​នៅ​ទី​សាធារណៈ​ទេ ប៉ុន្តែ​ជា​របៀប​ដែល​ពួក​គេ​កំពុង​ធ្វើ​វា​នោះ​វិញ។ នោះ​គឺ​ថា តើ​ពួក​គេ​កំពុង​ធ្វើ​វា​ដោយ​ការ​ស្លៀកពាក់ និង​អាកប្ប​កិរិយា បញ្ជាក់​អំពី​ការ​ដឹកនាំ​របស់​បុរស​ដែល​ត្រូវ​បាន​ត្រាស់​ហៅ​ឲ្យ​ដឹកនាំ​ក្រុម​ជំនុំ?

យើង​ក្រឡេក​ទៅ​មើល​បរិបទ​នៃ​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១៤:៣៣-៣៦ ដើម្បី​ស្វែងរក​តម្រុយ​ស្រដៀង​គ្នា​សម្រាប់​ប្រភេទ​នៃ​ការ​និយាយ​ដែល​សាវ័ក ប៉ុល ប្រហែល​ជា​មាន​នៅ​ក្នុង​គំនិត នៅ​ពេល​គាត់​និយាយ​ថា វា «គួរ​ឲ្យ​អាម៉ាស់» ចំពោះ​ស្ត្រី​ក្នុង​ការ​និយាយ។ ចូរ​ឲ្យ​យើង​កត់​សម្គាល់​ម្ដង​ទៀត​ថា បញ្ហា​មិន​មែន​ជា​សមត្ថភាព ឬ​ប្រាជ្ញា​របស់​ស្ត្រី​ក្នុង​ការ​និយាយ​ដោយ​ឆ្លាតវៃ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​របៀប​ដែល​ស្ត្រី​ប្រាស្រ័យ​ទាក់​ទង​នឹង​បុរស («ហូបពូតាសីនធូសិន» “hypotassesthōsan” (ὑποτάσσω) — «ចូរ​ឲ្យ​ពួក​គេ​ចុះ​ចូល»)។ ប្រភេទ​នៃ​ទំនាក់​ទំនង​មួយ​ចំនួន​គឺ​កំពុង​កើត​ឡើង​ដែល​សាវ័ក ប៉ុល យល់​ថា ប៉ះ​ពាល់​ការ​ត្រាស់​ហៅ​បុរស​ដែល​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​ចម្បង​នៃ​ក្រុម​ជំនុំ។ សាវ័ក ប៉ុល ប្រហែល​ជា​លោក​យល់​ថា​មិន​សម​រម្យ​នោះ​ទេ ដែល​ឲ្យ​ស្ត្រី​ធ្វើ​នូវ​មុខ​ងារ​នោះ ដូច្នេះ​គឺ​នៅ​ក្នុង​សកម្មភាព​នៃ​ការ​វិនិច្ឆ័យ​ជា​សាធារណៈ​លើ​ការ​ថ្លែង​សេចក្តី​ទំនាយ​ផ្សេងៗ ដែល​លោក​ឲ្យ​ពួកគេ​នៅ​ស្ងៀម។ ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ជំពូក១១ និង​​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ជំពូក១៤៖ សាវ័ក ប៉ុល កំពុង​អំពាវ​នាវ មិន​មែន​ឲ្យ​មាន​ភាព​ស្ងៀម​ស្ងាត់​ទាំង​ស្រុង​ពី​ស្ត្រី​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ឲ្យ​មាន​ប្រភេទ​នៃ​ការ​ចូល​រួម ដែល​បង្ហាញ​អំពី​ភាព​រីករាយ​របស់​ពួក​គេ​ចំពោះ​ភាព​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​របស់​បុរស ដែល​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ត្រាស់​ហៅ​ឲ្យ​ធ្វើ​ជា​អ្នក​មើល​ថែរក្សា និង​ជា​អ្នក​គ្រប់​គ្រង​ក្រុមជំនុំ។

និពន្ធដោយ៖John Piper
បកប្រែដោយ៖ កញ្ញា គឹម បូព្រឹក
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ខែម បូឡុង, លោក ទេព រ៉ូ, លោក ឯក សត្យា, លោក ហុង សម្ភស, លោក សឹម រក្សា, លោកស្រី ឡូញ ស្រីរដ្ឋ, លោក ង៉ែត វិទូ, លោក ឡង់ គីមឡុង និងលោក ឈាង បូរ៉ា
ដកស្រង់ខ្លះៗ និងកែសម្រួលចេញពីសៀវភៅ«៥០សំណួរដ៏សំខាន់ៗ»ស្ដីអំពីភាពជាបុរស និងភាពជាស្ត្រីយោងតាមព្រះគម្ពីរ desiringgod.org ដោយមានការអនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

សេចក្ដី​អធិស្ឋាន​៧​យ៉ាង ​សម្រាប់​អស់​អ្នក​ដែល​កំពុង​រង់ចាំ