in ,

តើវាជាអំពើបាបឬទេ ដែលខ្ញុំមានស្នេហាជាមួយនឹងអ្នកដែលមិនមែនជាគ្រីស្ទបរិស័ទ?

បុរស​វ័យក្មេង​ម្នាក់​បាន​សួរ​ដូច​ត​ទៅ៖ «លោក​គ្រូ តើ​វា​ជា​អំពើ​បាប​ឬ​ទេ ដែល​ខ្ញុំ​មាន​ស្នេហា​ជា​មួយ​នឹង​អ្នក​ដែល​មិន​មែន​ជា​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ?»

មុន​យើង​ខ្ញុំ​ឆ្លើយ​ថា ជា​អំពើ​បាប ឬ​ក៏​មិន​មែន​ជា​អំពើ​បាប យើង​ខ្ញុំ​ចង់​សួរ​បុរស​ដែល​កំពុង​សួរ​ទៅ​វិញ​ថា «តើ​ប្អូន​គិត​ថា​អ្វីទៅ​ជា​អំពើ​បាប?»

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ៣:២៣ មាន​ចែង​ថា «គ្រប់​គ្នា​បាន​ធ្វើ​បាប ហើយ​ខ្វះ​មិន​ដល់​សិរី​ល្អ​នៃ​ព្រះ»។ ដូច្នេះ អំពើ​បាប​គឺ​ជា​ការ​ខ្វះ​មិន​ដល់​សិរីល្អ​នៃ​ព្រះ។ តើ​នេះ​មាន​ន័យ​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច? តើ «ការ​ខ្វះ​មិន​ដល់​សិរី​ល្អ» មាន​ន័យ​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច?

ក្នុង​ភាសា​ក្រិក​ពាក្យ «ខ្វះ​មិន​ដល់» មាន​ន័យ​ថា «ការ​ពុំ​មាន» ឬ​ក៏ «ការ​ខ្វះខាត»។ ដូច្នេះ ការ​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប​គឺ​ជា​ការ​ពុំ​មាន​សិរី​ល្អ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់។ តើ​ការ​ខ្វះ​មិន​ដល់​មាន​ន័យ​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច? ព្រះ​អង្គ​មិន​បាន​បង្កើត​យើង​ឲ្យ​មាន​លក្ខណៈ​ល្អ​អស្ចារ្យ​ដូច​ជា​ទ្រង់​នោះ​ទេ។ កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ១:២៣ ចែង​ថា​មនុស្ស​មាន​បាប «បំផ្លាស់​សិរីល្អ​នៃ​ព្រះ​ដែល​មិន​ចេះ​ខូច»។ នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​បំផ្លាស់ នោះ​មាន​ន័យ​ថា ពួក​គេ​ខ្វះ​ខាត​ហើយ។ នេះ​មាន​ន័យ​ថា នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​សម្លឹង​មើល​សិរី​ល្អ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ហើយ​ពួក​គេ​សម្លឹង​មើល​រូប​ផ្សេងៗ ទំនង​មុខ​របស់​ខ្លួន​នៅ​ក្នុង​កញ្ចក់ ហើយ​ពួក​គេ​ក៏​មិន​បាន​ជ្រើស​រើស​យក​ព្រះ​ជាម្ចាស់។ ដូច្នេះ ពួក​គាត់​ខ្វះ​ព្រះ។

សូម​គិត​អំពី​ចំណង់​ចំណូល​ចិត្ត​របស់​ខ្លួន

យើងខ្ញុំ​បាន​ពណ៌នា​អំពី​អំពើ​បាប​ថា ជា​ការ​ជ្រើស​រើស​យក​អ្វី​មួយ​ផ្សេង​ទៀត​ក្រៅ​ពី​ព្រះ​ជាម្ចាស់។ អំពើ​បាប​គឺជា​អាកប្ប​កិរិយា សេចក្ដី​ប្រាថ្នា ទង្វើ និង​ពាក្យ​ពេចន៍​ដែល​ចេញ​ពី​ខ្លួន​យើង នៅ​ពេល​ដែល​យើង​ជ្រើស​រើស​យក​អ្វី​មួយ​ផ្សេង​ទៀត​លើ​ព្រះ​ជាម្ចាស់។ ការ​នេះ​កើត​ឡើង​នៅ​ពេល​ដែល​យើង​មិន​យក​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ធ្វើ​ជា​សេចក្ដី​ប្រាថ្នា​ដ៏​ឧត្តុងឧត្តម និង​ជា​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ដ៏​ស្ដុកស្ដម្ភ​របស់​យើង។ នេះ​គឺ​ជា​អត្ថន័យ​នៃ​ពាក្យ​អំពើ​បាប​ដែល​មាន​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ។

ឥឡូវ ចូរ​យើង​និយាយ​អំពី​ការ​ចែចង់​គ្នា។ តើ​អ្វី​ទៅ​ជា​ការ​ចែ​ចង់ ឬ​ក៏​ជា​ការ​មាន​ស្នេហា? តើ​ការ​មាន​ស្នេហា​របស់​លោក​អ្នក​មាន​ន័យ​ថា បុគ្គល​ម្នាក់​ទៀត​បាន​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ដែល​មាន​តម្លៃ​ចំពោះ​លោក​អ្នក​ខ្លាំង​ជាង​ព្រះ​ជាម្ចាស់​មែន​ឬ? មែន​ឬ? បើ​មែន នោះ​ខ្ញុំ​មិន​ខ្វល់​ថា បុគ្គល​នោះ​ជា​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ ឬ​ក៏​មិន​មែន​ជា​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​នោះ​ទេ។

លោក​អ្នក​ទំនង​ជា​អាច​មាន​ស្នេហា​ជា​មួយ​នឹង​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ ហើយ​នៅ​ពេល​នេះ​ក៏​កំពុង​តែ​នៅ​បន្ត​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប​ដែរ។ លោក​អ្នក​ទំនង​ជា​អាច​មាន​ស្នេហា​ជា​មួយ​នឹង​បុគ្គល​ណា​ម្នាក់​ដែល​មិន​មែន​ជា​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ ហើយ​នៅ​ពេល​នេះ​ក៏​កំពុង​តែ​នៅ​បន្ត​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប ពីព្រោះ​សេចក្ដី​ប្រាថ្នា​របស់​លោក​អ្នក សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​របស់​លោក​អ្នក ឬ​ក៏​តម្រូវ​ការ​របស់​លោក​អ្នក​សម្រាប់​បុគ្គល​ម្នាក់​នោះ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ថា ព្រះ​ជាម្ចាស់​មិន​មាន​កន្លែង​ក្នុង​ជីវិត​របស់​លោក​អ្នក​ដែល​ធំ ពេញ​ដោយ​អំណាច ព្រះ​ចេស្ដា ភាព​ស្កប់​ស្កល់ និង​ភាព​ស្រស់​ស្អាត​ក្នុង​លក្ខណៈ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​គួរ​មាន​ក្នុង​ជីវិត​របស់​លោក​អ្នក។

ប្រសិន​បើ​លោក​អ្នក​មាន​តម្រូវ​ការ​ការ​សម្រាប់​ដៃ​គូ​ជីវិត​ខ្លាំង​ជាង​តម្រូវ​ការ​សម្រាប់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ នោះ​មាន​ន័យ​ថា​លោក​អ្នក​កំពុង​តែ​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប​ហើយ។ វា​មិន​ពាក់​ព័ន្ធ​នឹង​បុគ្គល​ដែល​លោក​អ្នក​កំពុង​តែ​ចែ​ចង់​នោះ​ទេ។ លោក​អ្នក​ត្រូវ​ត្រឡប់​ក្រោយ ហើយ​យក​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ធ្វើ​ជា​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​របស់​ខ្លួន។

សូម​ពិចារណា​អំពី​គោលដៅ​របស់​ខ្លួន

ចម្លើយ​នេះ​ទំនង​ច្រើន​ជាង​អ្វី​ដែល​បុរស​វ័យ​ក្មេង​ម្នាក់​នេះ​កំពុង​តែ​សួរ​ចង់​បាន​ទៅ​ទៀត​ហើយ​មើល​ទៅ។ នេះ​គឺជា​អ្វី​ដែល​លោក​អ្នក​ទំនង​ជា​ចង់​ដឹង។ ឧបមា​ថា ខ្លួន​មិន​មាន​បញ្ហា​នោះ។ លោក​អ្នក​មិន​មែន​កំពុង​តែ​ចង់​បាន​បុគ្គល​ណា​ម្នាក់​ផ្សេង​ទៀត​ក្រៅ​ពី​ចង់​បាន​ព្រះ​ជាម្ចាស់​នោះ​ទេ។ ដូច្នេះ តើ​វា​នៅ​តែ​ជា​អំពើ​បាប​ដែរ​ឬ​ទេ​ក្នុង​ការ​ដែល​លោក​អ្នក​មាន​ស្នេហា​ជា​មួយ​នឹង​អ្នក​មិន​ជឿ?

ចម្លើយ​របស់ខ្ញុំ​លើ​សំណួរ​ហ្នឹង​វា​គឺ​ថា «តើ​អ្វី​ទៅ​ជា​ការ​មាន​ស្នេហា ឬ​ក៏​ការ​ចែ​ចង់​គ្នា?» តើ​លោក​អ្នក​កំពុង​តែ​ប្រើ​ប្រាស់​ពាក្យ​ស្នេហា ឬ​ក៏​ការ​ចែ​ចង់​គ្នា​ក្នុង​អត្ថ​ន័យ​អ្វី? បុរស​វ័យ​ក្មេង​នោះ​ទំនង​ជា​ឆ្លើយ​ថា «ខ្ញុំ​មិន​មាន​ចំណាប់​អារម្មណ៍​ក្នុង​ការ​បង្ហាញ​នូវ​សេចក្ដី​ស្នេហា​នោះ​ទេ។ ខ្ញុំ​គ្រាន់​តែ​ចង់​ធ្វើ​ជា​ស្មរ​បន្ទាល់​នៃ​ព្រះ​គុណ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ទៅ​កាន់​នារី​ម្នាក់​នេះ ដែល​មិន​មែន​ជា​អ្នក​ជឿ​ប៉ុណ្ណោះ ខណៈ​ពេល​ដែល​យើង​ទៅ​ញ៉ាំ​ភីហ្សា ដោយ​សង្ឃឹម​ថា​នឹង​នាំ​ឲ្យ​នាង​ទទួល​ជឿ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ដែរ»។ បើ​និយាយ​ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត​ទៅ នេះ​គឺ​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ​ប៉ុណ្ណោះ មិន​បាន​ជា​ស្នេហា​នោះ​ទេ។ បើ​ដូច្នោះ​មែន នោះ​ចម្លើយ​របស់​យើង​ខ្ញុំ​គឺ​ថា «បាន! ទៅ​ចុះ»។

ប៉ុន្តែ សូម​ប្រយ័ត្ន ពីព្រោះ​នៅ​ពេល​ណា​ដែល​បុរស​ម្នាក់ និង​នារី​ម្នាក់​ចំណាយ​ពេល​ជា​មួយ​នឹង​គ្នា នោះ​អាច​នឹង​មាន​អ្វី​លើស​ពី​នោះ​ផ្សេង​ទៀត​ដែល​អាច​កើត​ឡើង​បាន ក្រៅ​ពី​ការ​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ។ អាច​មាន​រឿង​អ្វី​ផ្សេង​ទៀត​កើត​ឡើង​បាន​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​ផ្ទាល់​ខ្លួន និង​ស្និទ្ធស្នាល​ជាង​នោះ ជា​ពិសេស​នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គាត់​កំពុង​និយាយ​គ្នា​អំពី​អ្វី​ដែល​ជ្រៅៗ។ យើង​ខ្ញុំ​ធ្លាប់​ឃើញ​រឿង​នេះ​បាន​កើត​ឡើង ដូច្នេះ​យើង​ខ្ញុំ​ចង់​ហាម​លោក​អ្នក​ឲ្យ​មាន​ការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន។

ប៉ុន្តែ ចុះ​ប្រសិន​បើ​បុរស​វ័យ​ក្មេង​ម្នាក់​នោះ​ឆ្លើយ​តប​ថា «តាម​ពិត​ទៅ ខ្ញុំ​មាន​ចំណាប់​អារម្មណ៍​ជា​មួយ​នឹង​នារី​ម្នាក់​នេះ​ខ្លាំង​ណាស់។ ហើយ​ចំពោះ​ខ្ញុំ ការ​ចែ​ចង់​គ្នា​គឺ​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ការ​មាន​ទំនាក់​ទំនង​នឹង​នាំ​ឲ្យ​មាន​ស្នេហា​ដែល​អាច​នឹង​មាន​ជីវិត​អាពាហ៍ពិពាហ៍»។ បើ​ដូច្នោះ នោះ​យើង​ខ្ញុំ​នឹង​ឆ្លើយ​ដូច​ត​ទៅ៖ «ប្រសិន​បើ​ប្អូន​កំពុង​តែ​ធ្វើ​បែប​នោះ ហើយ​ប្រសិន​បើ​ប្អូន​កំពុង​តែ​ចែ​ចង់​អ្នក​មិន​ជឿ​ដោយ​មាន​ទស្សនៈ​ក្នុង​ការ​ចាប់​ផ្ដើម ការ​លូត​លាស់ និង​ការ​បង្កើត​ទំនាក់​ទំនង​ស្នេហា​ឲ្យ​កាន់​តែ​មាន​ការ​ស៊ី​ជម្រៅ​ដែល​អាច​នាំ​ឲ្យ​មាន​ជីវិត​អាពាហ៍ពិពាហ៍​បាន នោះ​ប្អូន​ក៏​កំពុង​តែ​ធ្វើ​ឲ្យ​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​របស់​ប្អូន​សម្រាប់​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ផល​ប៉ះ​ពាល់​អវិជ្ជមាន​ដែរ​ហើយ។ ប្អូន​កំពុង​តែ​ប្រព្រឹត្ត​ល្មើស​នឹង​អ្វី​ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​ចែង ហើយ​ក៏​កំពុង​តែ​ធ្វើ​នូវ​អ្វី​ដែល​ខុស​ឆ្គង​ទៀត​ផង»។

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ៧:៣៩ សាវ័ក ប៉ុល បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា​ឲ្យ​រៀបការ​តែ​ជា​មួយ​នឹង​អ្នក «ក្នុង​ព្រះ​អម្ចាស់»។ ប្រសិន​បើ​គោលបំណង​របស់​ប្អូន​គឺ​លង់​ស្នេហ៍​ជា​មួយ ឬ​ក៏​រៀបការ​ជា​មួយ​នឹង​នារី​ដែល​មិន​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​អម្ចាស់ នោះ​មាន​ន័យ​ថា ការ​មិន​ស្ដាប់​បង្គាប់​បទ​គម្ពីរ​គឺ​ជា​គោលដៅ​របស់​ប្អូន​ហើយ។ ប្រសិន​បើ​ប្អូន​មាន​គោលដៅ​មិន​ស្ដាប់​បង្គាប់​តាម​បទ​គម្ពីរ​នេះ នោះ​វា​ក៏​ដូច​ជា​ថា ប្អូន​ក៏​កំពុង​តែ​មិន​ស្ដាប់​បទ​គម្ពីរ​នេះ​រួច​ស្រេច​ទៅ​ហើយ។

ហើយ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ២កូរិនថូស ៦:១៤ ក៏​បាន​ចែង​ថា «កុំ​ឲ្យ​ទឹម​នឹម​ស្រៀក ជា១​នឹង​មនុស្ស​មិន​ជឿ​ឡើយ»។ ខ​គម្ពីរ​នេះ​ក៏​ទាក់ទង​គ្នា​ជា​មួយ​នឹង​ជីវិត​អាពាហ៍ពិពាហ៍​ដែរ។ មូល​ហេតុ​គឺ​ដោយ​សារ​ជីវិត​អាពាហ៍ពិពាហ៍​គឺ​ជា​ប្រភេទ​មួយ​នៃ​ការ​រួប​រួមគ្នា​ដ៏​ជ្រាល​ជ្រៅ។ ព្រះ​អង្គ​សព្វ​ព្រះ​ហឫទ័យ​ឲ្យ​វា​ជា​ការ​រួបរួម​គ្នា​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​ក៏​ដូច​ជា​ការ​រួប​រួម​គ្នា​ខាង​ឯ​រូប​កាយ​ដែរ។

មិន​អាច​មាន​ការ​រួប​រួម​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​ដ៏​ជ្រាល​ជ្រៅ​នោះ​ទេ ប្រសិន​បើ​បុគ្គល​ពីរ​នាក់​មាន​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ដ៏​ស្ដុក​ស្ដម្ភ​ខុសៗ​គ្នា។ ចំពោះ​បុគ្គល​ម្នាក់​គឺ​ព្រះ​គ្រីស្ទ ហើយ​ចំពោះ​បុគ្គល​ម្នាក់​ទៀត​គឺ​អ្វី​ដែល​ពាក់​ព័ន្ធ​ជា​មួយ​នឹង​លោកីយ៍។ ចាប់​តាំងពី​ដើម​នៃ​ទំនាក់​ទំនង​នេះ​គឺ​ថា មាន​ការ​បែក​គ្នា​យ៉ាង​ជ្រាលជ្រៅ​បាត់​រួច​ទៅ​ហើយ។

ដូច្នេះ យើង​ខ្ញុំ​គិត​ថា មិន​គួរ​ឲ្យ​មាន​ទំនាក់​ទំនង​ស្នេហា​ដែល​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឲ្យ​ទំនាក់​ទំនង​ឈាន​ដល់​ការ​មាន​អាពាហ៍ពិពាហ៍​ដែល​មិន​គួរ​មាន​នោះ​ទេ។

ជីវិត​អាពាហ៍ពិពាហ៍—និង​ការ​ចែចង់​គ្នា ដើម្បី​ឈាន​ទៅ​ដល់​ចំណុច​នោះ—មិន​អាច​ក្លាយ​ជា​រូប​ភាព​ដ៏​ល្អ​ដូច​ដែល​ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​រចនា​ឡើង​ឡើយ ប្រសិន​បើ​ព្រះ​អង្គ​ផ្ទាល់​មិន​មាន​នៅ​ក្នុង​ការ​រួបរួម​មួយ​នោះ។

និពន្ធដោយ៖ លោកគ្រូ John Piper
បកប្រែដោយលោកគ្រូ៖ ឈាង បូរ៉ា
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ទេព រ៉ូ, លោក ខែម បូឡុង, លោក ឯក សត្យា, លោក សឹម រក្សា, លោក Jeff Lai និងលោក ឯក ធីម៉ូថេ
ដកស្រង់ខ្លះៗ និងកែសម្រួលចេញពី www.desiringgod.org ដោយមានការអនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ចែក​ដល់​ពួក​ទាល់​ក្រ នោះ​ឈ្មោះ​ថា

ព្រះគ្រីស្ទគឺជាព្រះ