in ,

តើ​កណ្ឌ​ហេណុក​និយាយ​អំពី​អ្វី? តើ​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​គួរ​តែ​យល់​ដឹង​ដូចម្ដេច​ខ្លះ​អំពី​កណ្ឌ​នេះ?

អាស្រ័យ​ទៅលើ​និកាយ ឬ​ព្រះវិហារ​ដែល​អ្នក​បាន​ចូល​រួម អ្នក​ប្រហែល​ជា​ធ្លាប់​បានឮ​គេ​និយាយ​អំពី
«កណ្ឌ​ហេណុក»។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ គេ​មិន​បាន​រាប់​បញ្ចូល​កណ្ឌ​មួយ​នេះ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរប៊ីប​ទេ។
គេ​បាន​ដាក់​កណ្ឌ ហេណុក ចូល​ទៅ​ក្នុង​ប្រភេទ​សៀវភៅ​ដែល​បាន​ដាក់​ឈ្មោះ​អ្នក​និពន្ធ​ខុស (pseudepigrapha)។ អ្នក​និពន្ធ​របស់​សៀវភៅ​ប្រភេទ​នេះ​បាន​អះអាង​ថា ខ្លួន​ជា​បុគ្គល​ណា​ម្នាក់ តែ​តាម​ពិត​បុគ្គល​ដែល​គាត់​បាន​អះអាង​នោះ​មិន​មែន​ជា​អ្នក​និពន្ធ​ពិត​ប្រាកដ​ទេ។ ការ​និពន្ធ​សៀវភៅ​ប្រភេទ​នេះ​បាន​កើត​មាន​ជា​ធម្មតា​ក្នុង​អំឡុង​សម័យ​កាល​នៃ​ការ​តែង​និពន្ធ​ព្រះ​គម្ពីរ​ប៊ីប។

តើ​លោក ហេណុក ដែល​មាន​ចែង​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរប៊ីប​ជា​នរណា?
ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ មាន​បុរស​បួន​នាក់​មាន​ឈ្មោះ​ហេណុក(លោកុប្បត្តិ ៤:១៧, ៥:១៨, ២៥:៤, ៤៦:៩)។
លោក ហេណុក ជា​ដំណរ​ទី៧​រាប់​ចាប់​តាំងពី​លោក​អ័ដាម​មក។ កណ្ឌគម្ពីរ លោកុប្បត្តិ ៥:២២-២៤ បាន​ចែង​ថា
«រួច​ក្រោយ​គ្រា​ដែល​បង្កើត​មធូសាឡា​មក នោះ​គាត់​ក៏​ដើរ​ជា​មួយ​នឹង​ព្រះ​អស់​៣០០​ឆ្នាំ ទាំង​បង្កើត​បាន​ជា​កូន​ប្រុស​ជា​ស្រី​ត​ទៅ អាយុ​ហេណុក​ទាំង​អស់​បាន​៣៦៥​ឆ្នាំ ​គាត់​ជា​អ្នក​ដើរ​ជា​មួយ​នឹង​ព្រះ​នោះ​គាត់​មិន​នៅ​ទៀត​ទេ ពីព្រោះ​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ទទួល​យក​គាត់​ទៅ»។ លោក ហេណុក ក៏​ជា​តា​លួត​របស់​លោក​ណូអេ​ផង​ដែរ។

យើង​ក៏​អាច​រក​ឃើញ​ឈ្មោះ​របស់​លោក ហេណុក នៅ​ក្នុង​បញ្ជី​ឈ្មោះ​វីវរ​បុរស​នៃ​សេចក្តី​ជំនឿ ដូច​មាន​ចែង​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ​ហេព្រើរ ១១:៥ ថា «ដោយសារ​សេចក្តី​ជំនឿ នោះ​ហេណុក​បាន​ឡើង​ទៅ​លើ មិន​បាន​ឃើញ​សេចក្តី​ស្លាប់​ឡើយ ហើយ​គេ​រក​គាត់​មិន​ឃើញ​ទៀត ពីព្រោះ​ព្រះ​បាន​យក​គាត់​ទៅ ដ្បិត​កាល​មុន​ដែល​លើក​យក​គាត់​ទៅ
នោះ​មាន​សេចក្តី​បន្ទាល់​ពី​គាត់​ថា ព្រះ​ទ្រង់​សព្វ​ព្រះហឫទ័យ​នឹង​គាត់​ណាស់»។

គួរ​កត់​សំគាល់​ផង​ដែរ​ថា ពេល​ណា​គេ​និយាយ​អំពី​លោក ហេណុក ភាគ​ច្រើន​គេ​នឹក​ឃើញ​ការ​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់ «លើក​គាត់​ឡើង​ស្ថាន​សួគ៌​ទាំង​រស់» ដូច​លោក​អេលីយ៉ា។ មាន​តែ​បុរស​ពីរ​នាក់​នេះ​ទេ ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​ចែង​ថា ព្រះ​អម្ចាស់​បាន​ជ្រើសរើស​ឲ្យ​ពួក​គេ​ជៀស​ផុត​ពី​សេចក្តី​ស្លាប់។ គេ​ជឿ​ថា​លោក ហេណុក បាន​ទទួល​ឯក​សិទ្ធិ​ពិសេស​មួយ​នេះ ដោយ​សារ​គាត់​បាន​ដើរ​ដោយ​ស្មោះ​ត្រង់​ជា​មួយ​ព្រះ ហើយ​ព្រះអង្គ​បាន​សព្វ​ព្រះទ័យ​នឹង​គាត់​ណាស់។ ព្រះ​គម្ពីរ​មិន​បាន​ប្រាប់​យើង​អំពី​គោលបំណង​ដែល​ព្រះ​លើក​លោក ហេណុក ឡើង​ស្ថាន​សួគ៌​ទាំង​រស់​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ភាគ​ច្រើន​គេ​សន្និដ្ឋាន​ថា​មូល​ហេតុ​គឺ​ដោយសារ​គាត់​អាច​ធ្វើ​ជា​ស្មរ​បន្ទាល់​ម្នាក់ ក្នុង​ចំណោម​ស្មរ​បន្ទាល់​ពីរ​នាក់ នៅ​គ្រា​ចុង​ក្រោយ។ គេ​ក៏​បាន​សន្និដ្ឋាន​ផង​ដែរ​ថា លោក​អេលីយ៉ា​គឺ​ជា​ស្មរ​បន្ទាល់​ម្នាក់​ទៀត។

កណ្ឌ យូដាស​ក៏​បាន​លើក​ឡើង​អំពី​លោក ហេណុក ជា​លក្ខណៈ​បទ​ទំនាយ​ក្នុង​ជំពូក ១:១៤-១៥ ដែល​បាន​ចែង​ថា «មើល ព្រះ​អម្ចាស់​ទ្រង់​យាង​មក នៅ​កណ្តាល​ពួក​បរិសុទ្ធ​ទ្រង់​ទាំង​សល់​សែន ដើម្បី​នឹង​កាត់​ទោស​ដល់​គ្រប់​មនុស្ស​ទាំងឡាយ ហើយ​និង​រម្លឹក​ពួក​ទមិល​ល្មើស​ទាំង​អម្បាល​ម៉ាន ឲ្យ​ដឹង​ខ្លួន​ពី​គ្រប់​ទាំង​ការ​ទមិឡ​ល្មើស ដែល​គេ​បាន​ប្រព្រឹត្ត​ធ្វើ ដោយ​ចិត្ត​ល្មើស ហើយ​ពី​អស់​ទាំង​សេចក្តី​រឹង​ទទឹង​ទាំង​ប៉ុន្មាន ដែល​អស់​ពួក​ទមិល​ល្មើស​ដ៏​មាន​បាប​ទាំង​នោះ បាន​ពោល​ទាស់​នឹង​ទ្រង់»។

ហេតុ​អ្វី​គេ​ដក​កណ្ឌ​ហេណុក​ចេញ​ពី​ព្រះ​គម្ពីរប៊ីប?
គេ​បាន​អះអាង​ថា កណ្ឌ ហេណុក ជា​ស្នាដៃ​និពន្ធ​របស់​លោក ហេណុក តែ​មិន​មានន័យ​ថា សៀវភៅ​មួយ​នេះ​ជា​ស្នាដៃ​និពន្ធ​របស់​គាត់ ឬ​ព្រះ​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​គាត់​តែង​និពន្ធ​នោះ​ទេ ឬ​មួយ​មានន័យ​ថា គេ​គួរ​ដាក់​បញ្ចូល​វា​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរប៊ីប​នោះ​ឡើយ។ គួរ​កត់​សំគាល់​ផង​ដែរ​ថា គ្មាន​អ្នក​ប្រាជ្ញា​ព្រះ​គម្ពីរ​ណា​ម្នាក់ ដែល​ពិត​ជា​បាន​ជឿ​ថា​លោក ហេណុក បាន​និពន្ធ​កណ្ឌ​មួយ​នេះ​ទេ។

គេ​មិន​គ្រាន់​តែ​បាន​ចាត់​ទុក​កណ្ឌ ហេណុក ជា​សៀវភៅ​ដែល​បាន​ដាក់​ឈ្មោះ​អ្នក​និពន្ធ​ខុស​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​ក៏​បាន​ចាត់​ទុក​សៀវភៅ​មួយ​នេះ​ជា​ប្រភេទ​កណ្ឌ អាប៉ូគ្រីប៉ា (Apocrypha)។ កណ្ឌ អាប៉ូគ្រីប៉ា គឺ​ជា​ប្រភេទ​កណ្ឌ​ដែល​គេ​បាន​សន្និដ្ឋាន​ថា មាន​ចែង​អំពី​សេចក្តី​ពិត និង​មាន​ភាព​ត្រឹម​ត្រូវ ប៉ុន្តែ​តាម​ពិត​គេ​បាន​រក​ឃើញ​ថា សៀវភៅ​ទាំង​នោះ​បាន​ចែង​អំពី​សេចក្តី​អ្វី​ដែល​មិន​ពិត ហើយ​ច្រើន​តែ​និយាយ​ខុស​នឹង​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ។ ពេលណា​គេ​អាន​អត្ថបទ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ អាប៉ូគ្រីប៉ា គេ​គួរ​តែ​ចាត់​ទុក​អត្ថបទ​ទាំង​នោះ ជា​អត្ថបទ​ដែល​មិន​ត្រឹម​ត្រូវ​តាម​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ។ ពោល គឺ​ខុស​ពី​ព្រះ​គម្ពីរប៊ីប​ជា​សៀវភៅ​ដែល​បាន​កត់ទុក​ព្រះបន្ទូល​ព្រះ ដែល​ព្រះ​អង្គ​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​គេ​តែង មិន​មាន​កន្លែង​ខុស ហើយ​មាន​សិទ្ធិ​អំណាច។ បើ​សិន​ជា​អ្នក​ចង់​អាន​កណ្ឌ ហេណុក អ្នក​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​អាន​ដោយ​មាន​ការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន និង​ពិនិត្យ​ពិច័យ​ឲ្យ​បាន​ល្អិតល្អន់ ដើម្បី​ជៀស​វាង​ការ​វង្វេង​ចេញ​ពី​សេចក្តី​ពិត។

តើ​មាន​ព្រះ​គម្ពីរ​គ្រីស្ទបរិស័ទ​ណា​ខ្លះ ដែល​មាន​កណ្ឌ​ហេណុក?
នៅ​ក្រៅ​ពួក​ជំនុំ​អរតូដុក​អេត្យូពី គ្មាន​ព្រះ​គម្ពីរ​គ្រីស្ទាន​ណា ឬ​និកាយ​ណា​មួយ​ដែល​បាន​ជឿ​ថា​កណ្ឌ ហេណុក​ទី១ ជា​កណ្ឌ​ដែល​ព្រះ​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង​នោះ​ទេ។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ជនជាតិ​យូដា​ខ្លះ​បាន​ទទួល​ស្គាល់​កណ្ឌ​នេះ ដោយ​រាប់​បញ្ចូល​វា​ក្នុង​ចំណោម​កណ្ឌ អាប៉ូគ្រីប៉ា ធ្វើ​ជា​កណ្ឌ​ខាង​ក្រៅ​ព្រះ​គម្ពីរ។ កណ្ឌ ហេណុក(ឬ​កណ្ឌ ហេណុក​ទី១) កណ្ឌ​អាថ៌កំបាំង​របស់​លោក ហេណុក (ឬ​កណ្ឌ ហេណុក​ទី២) និង​កណ្ឌ ហេណុក​ជា​ភាសា​ហេព្រើរ (ឬ​កណ្ឌ ហេណុក​ទី៣)។

មនុស្ស​ភាគ​ច្រើន​ជឿ​ថា កណ្ឌ​ទាំង​អស់​នេះ​មិនមែន​ជា​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​គេ​តែង​និពន្ធ​នោះ​ទេ។ ទោះ​មាន​ការ​ពិត​ខ្លះៗ ដែល​មាន​ចែង​ក្នុង​កណ្ឌ​ទាំង​នោះ​ក៏​ដោយ។ ដោយសារ​កណ្ឌ​គម្ពីរ យូដាស និង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ហេព្រើរ បាន​ដក​ស្រង់​អត្ថបទ​ក្នុង​កណ្ឌ ហេណុក ពួក​ជំនុំ​សម័យ​ដើម​មួយ​ចំនួន​បាន​ចាត់​ទុក​កណ្ឌ ហេណុក​ទី១ ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ ហើយ​បាន​ទទួល​ស្គាល់​ជា​ផ្លូវ​ការ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​នៅ​សតវត្សរ៍​ទី៣។ ក្រោយ​មក នៅ​ពេល​ដែល​គេ​ធ្វើ​ការ​ជ្រើស​រើស​យក​តែ​កណ្ឌ​ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង គេ​ក៏​បាន​ដក​កណ្ឌ​ហេណុក​ចេញ​ពី​ព្រះ​គម្ពីរ ដោយសារ​កណ្ឌ​នេះ​មិន​មាន​លក្ខណៈ​សម្បត្តិ​គ្រប់​គ្រាន់។

តើ​គេ​បាន​ធ្វើ​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​ជ្រើសរើស​កណ្ឌ​នីមួយៗ​ដូច​ម្តេច​ខ្លះ ដើម្បី​ដាក់​បញ្ចូល​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរប៊ីប?
ក្នុង​ភាសា​អង់គ្លេស​គេ​ប្រើ​ពាក្យ ឃែនិន (Canon) ដើម្បី​ពិពណ៌នា​អំពី​កណ្ឌ​ទាំង​អស់​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ ដែល​ព្រះ​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង។ ការ​កំណត់​ថា​កណ្ឌ​ណា​ខ្លះ​ព្រះ​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង គឺ​ជា​ដំណើរ​ការ​មួយ​ដែល​ពួក​គ្រូ និង​អ្នក​ប្រាជ្ញា​របស់​សាសន៍​យូដា បាន​ចាប់​ផ្តើម​ធ្វើ​មុន​គេ។ ទោះ​មនុស្ស​ជា​អ្នក​ដែល​បាន​ចាប់​ផ្តើម​ដំណើរ​ការ​នៃ​ការ​ជ្រើស នោះ​ក៏​ដោយ​ក៏​យើង​គួរ​កត់​សំ​គាល់​ផង​ដែរ​ថា នៅ​ទី​បំផុត​ព្រះអម្ចាស់​គឺ​ជា​អ្នក​សម្រេច​ថា​កណ្ឌ​ណា​ខ្លះ​ត្រូវ​រាប់​បញ្ចូល​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ប៊ីប។ យើង​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​ដឹង​ថា ព្រះ​ទ្រង់​ជា​អ្នក​ដឹកនាំ និង​បណ្តាល​ចិត្ត​ទាំង​អ្នក​និពន្ធ​ព្រះ​គម្ពីរ ក៏​ដូច​អ្នក​ដែល​បាន​ចាប់​ផ្តើម​ដំណើរ​ការ​ក្នុង​ការ​កំណត់​ថា​កណ្ឌ​ណា​ខ្លះ​ត្រូវ​រាប់​បញ្ចូល​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ប៊ីប។ ក្នុង​ការ​ចាប់​ផ្តើម​ដំណើរ​នៃ​ការ​កំណត់​យក​កណ្ឌ​ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង គេ​បាន​កំណត់​យក​កណ្ឌ​ជា​ភាសា​ហេព្រើរ​មុន​គេ។

ការ​កំណត់​យក​កណ្ឌ​ដាក់​ចូល​ព្រះ​គម្ពីរ​ប៊ីប លើក​ដំបូង​ត្រូវ​បាន​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​គណ​កម្ម​ការ​មូរ៉ាតូរៀ ដែល​បាន​ធ្វើ​ឡើង​ក្នុង​ឆ្នាំ១៧០​នៃ​គ្រីស្ទ​សករាជ។ ការ​កំណត់​យក​នេះ​បាន​រាប់​បញ្ចូល​កណ្ឌ​ទាំង​អស់​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​ដូច​ដែល​យើង​មាន​សព្វ​ថ្ងៃ លើក​លែង​តែ​កណ្ឌ​ហេព្រើរ យ៉ាកុប ១ និង​២ពេត្រុស និង ៣យ៉ូហាន ដែល​មិន​ទាន់​បាន​រាប់​បញ្ចូល។

ក្នុង​ឆ្នាំ​៣៦៣​នៃ​គ.ស គណៈកម្ម​ការ​នៅ​ទី​ក្រុង​ឡៅឌីសេ បាន​ចាត់​ទុក​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់ និង​កណ្ឌ​ទាំង​២៦នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី ជា​កណ្ឌ​ដែល​ត្រូវ​រាប់​បញ្ចូល​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ប៊ីប ហើយ​សម្រាប់​ឲ្យ​គេ​អាន​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​។ ការ​កំណត់​យក​នេះ គឺ​បាន​រាប់​បញ្ចូល​កណ្ឌ​ស្ទើរ​ទាំង​អស់ លើក​លែក​តែ​កណ្ឌ​វិវរណៈ​ដែល​មិន​ទាន់​បាន​រាប់​បញ្ចូល។ ក្រោយ​មក គណៈកម្មការ​នៅ​ទីក្រុង​ហ៊ីប៉ូ(ឆ្នាំ៣៩៣ គ.ស) និង​គណៈកម្មការ​នៅ​ទីក្រុង​ខាធីជ(ឆ្នាំ៣៩៧ គ.ស)
ក៏​បាន​ធ្វើ​ការ​បញ្ជាក់​ថា កណ្ឌ​ទាំង​២៧​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី គឺ​សុទ្ធ​តែ​ជា​កណ្ឌ​ព្រះ​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង។

  • ដើម្បី​ឲ្យ​គេ​អាច​ចាត់​ទុក​កណ្ឌ​ណា​មួយ​ជា​កណ្ឌ​ដែល​ព្រះ​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង និង​មាន​សិទ្ធិ​អំណាច គេ​ត្រូវ​ពឹង​ផ្អែក​ទៅ​លើ​គោល​ការណ៍​ខាង​ក្រោម​នេះ ៖
    តើ​អ្នក​និពន្ធ​ជា​សាវ័ក​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ឬ​មាន​ទំនាក់​ទំនង​ជិត​ស្និទ្ធ​ជា​មួយ​នឹង​សាវ័ក​ណា​មួយ​ដែរ​ឬ​ទេ?
    តើ​អត្ថបទ​ដែល​អ្នក​និពន្ធ​បាន​សរសេរ​នោះ បាន​ទទួល​ការ​បញ្ជាក់​ថា ជា​សេចក្តី​ពិត ដោយ​ការ​អស្ចារ្យ ឬ​បាន​ទទួល​ការ​បញ្ជាក់​ពី​អ្នក​ដទៃ​ដែរ​ឬ​ទេ?
  • តើ​កណ្ឌ​នោះ​បាន​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​អំពី​ព្រះ​រាជ​កិច្ច​របស់​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ដោយ​បាន​បង្រៀន​អ្នក​អាន​ឲ្យ​មាន​ក្រម​សីលធម៌​ខ្ពស់ និង​គុណ​តម្លៃ​ខាង​វិញ្ញាណ​ដែរ​ឬ​ទេ? តើ​កណ្ឌ​នោះ​មាន​អំណាច​មក​ពី​ព្រះ ក្នុង​ការ​កែ​ប្រែ​ជីវិត​មនុស្ស​ដែរ​ឬ​ទេ?
  • តើ​អត្ថបទ​ក្នុង​កណ្ឌ​នោះ​មាន​ភាព​សម​ស្រប​នឹង​គោលលទ្ធិ​ទូទៅ ឬ​សម​ស្រប​នឹង​ការ​បង្រៀន​របស់​ពួក​ជំនុំ​ដំបូង ហើយ​មាន​ភាព​ស៊ីសង្វាក់​នឹង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ដទៃ​ទៀត​ដែរ​ឬ​ទេ?
  • តើ​ពួក​ជំនុំ​ដែល​ជា​រូប​កាយ​ព្រះ​គ្រីស្ទ បាន​ទទួល​ស្គាល់​កណ្ឌ​នោះ​បាន​ទូលំ​ទូលាយ​ដែរ​ឬ​ទេ? តើ​ពួក​ជំនុំ​ដែល​បាន​ទទួល​កណ្ឌ​នោះ​មុន​គេ​បាន​ទទួល​ស្គាល់​ថា កណ្ឌ​នេះ​ជា​ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ​ដែរ​ឬ​ទេ?
  • តើ​កណ្ឌ​ទាំង​នោះ​មាន​ភាព​ត្រឹម​ត្រូវ​ផ្នែក​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ និង​មាន​ការ​កត់​ត្រា​ព្រឹត្តិការណ៍​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​ដែល​អាច​យក​ជា​ការ​ដែរ​ឬ​ទេ?
  • តើ​អ្នក​និពន្ធ​កណ្ឌ​ទាំង​នោះ ជា​អ្នក​ដឹកនាំ​ដែល​គេ​បាន​ទទួល​ស្គាល់ និង​បាន​គោរព​ក្នុង​សហគមន៍​នៃ​ពួក​ជំនុំ​ដំបូង​ដែរ​ឬ​ទេ។

ទោះ​មនុស្ស​ជា​អ្នក​​កំណត់​យក​គោលការណ៍​ទាំង​នេះ​មែន ក៏​យើង​នៅ​តែ​អាច​ជឿ​ជាក់​ថា មាន​តែ​ព្រះអម្ចាស់​ទេ ដែល​ជ្រាប​ច្បាស់​ថា ហើយ​ក៏​បាន​ដឹកនាំ និង​បណ្តាល​ចិត្ត​មនុស្ស​ឲ្យ​កំណត់​យក​កណ្ឌ​ណា​ជា​កណ្ឌ​ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង។ យើង​ដឹង​ថា មាន​តែ​ផ្លូវ​របស់​ព្រះអម្ចាស់​ទេ ដែល​ល្អ​ឥត​ខ្ចោះ ដែល​យើង​ត្រូវ​ដើរ​តាម៖

ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​រម្លឹក​យើង​ថា៖
២ធីម៉ូថេ ៣:១៦ គ្រប់​ទាំង​បទ​គម្ពីរ គឺ​ជា​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​បញ្ចេញ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង​ទេ ក៏​មាន​ប្រយោជន៍​សំរាប់​ការ​បង្រៀន ការ​រម្លឹក​ឲ្យ​ដឹង​ខ្លួន ការ​ប្រដៅ​ដំរង់ និង​ការ​បង្ហាត់​ខាង​ឯ​សេចក្តី​សុ​ចរិត។
ហេព្រើរ ៤:១២ ពីព្រោះ ឯ​ព្រះបន្ទូល​នៃ​ព្រះ​រស់​នៅ ហើយ​ពូកែ​ផង ក៏​មុត​ជាង​ដាវ​ណា​មាន​មុខ២ ទាំង​ធ្លុះ​ចូល​ទៅ ទាល់​តែ​កាត់​ព្រលឹង និង​វិញ្ញាណ ហើយ​សន្លាក់ និង​ខួរ​ឆ្អឹង​ដាច់​ពី​គ្នា ទាំង​ពិចារណា​អស់​ទាំង​គំនិត ដែល​ចិត្ត​គិត ហើយ​ដែល​សំរេច​ដែរ។

ចោទិយកថា ៤:២ រួច​ព្រះយេហូវ៉ា​ទ្រង់​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​មក​ឯង​រាល់​គ្នា​ពី​កណ្តាល​ភ្លើង​នោះ ឯង​រាល់​គ្នា​ក៏​បានឮ​ព្រះ​សូរសៀង​នៃ​ព្រះ​បន្ទូល​នោះ តែ​មិន​ឃើញ​រូប​អង្គ​ណា​សោះ គ្រាន់​តែ​ឮ​សំឡេង​ប៉ុណ្ណោះ។
អេសាយ ៥៥:៨-៩ ពីព្រោះ​ព្រះយេហូវ៉ា​ទ្រង់​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​ថា គំនិត​អញ មិន​មែន​ដូច​ជា​គំនិត​របស់​ឯង​រាល់​គ្នា​ទេ ឯ​ផ្លូវ​របស់​ឯង​រាល់​គ្នា​ក៏​មិន​មែន​ជា​ផ្លូវ​របស់​អញ​ដែរ។ ដ្បិត​ដែល​ផ្ទៃ​មេឃ​ខ្ពស់​ជាង​ផែនដី​យ៉ាង​ណា នោះ​អស់​ទាំង​ផ្លូវ​របស់​អញ ខ្ពស់​ជាង​ផ្លូវ​របស់​ឯង ហើយ​គំនិត​របស់​អញ ក៏​ខ្ពស់​ជាង​គំនិត​របស់​ឯង​រាល់​គ្នា​យ៉ាង​នោះ​ដែរ។

ដំណើរ​ការ​នៃ​ការ​កំណត់​យក​កណ្ឌ​ទាំង​នោះ ដែល​មនុស្ស​បាន​ធ្វើ​ឡើង មិន​មាន​ភាព​ល្អ​ឥត​ខ្ចោះ ដោយ​បាន​ឆ្លង​កាត់​ជា​ច្រើន​ដំណាក់​កាល ប៉ុន្តែ​ព្រះ​ដែល​មាន​អំណាច​គ្រប់​គ្រង​លើ​អ្វីៗ​ទាំង​អស់ ជ្រាប​ថា យើង​ត្រូវ​ការ​អាហារ​ខាង​វិញ្ញាណ ហើយ​ក៏​បាន​ប្រទាន​ទិសដៅ​ខាង​វិញ្ញាណ​តាមរយៈ​ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ​អង្គ ក្នុង​កណ្ឌ​ទាំង​៦៦​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរប៊ីប។ អាច​និយាយ​ម៉្យាង​ទៀត​ថា ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរប៊ីប​ត្រូវ​បាន​ព្រះ​អង្គ​បណ្តាល​ឲ្យ​គេ​តែង និង​មាន​សិទ្ធិ​អំណាច តាំង​ពី​ដើម​មក ពោល​គឺ «ព្រះ​បន្ទូល​ទ្រង់​បាន​តាំង​នៅ​ស្ថាន​សួគ៌ ដរាប​ដល់​អស់​កល្ប​ជានិច្ច» (ទំនុកតម្កើង ១១៩:៨៩)។

និពន្ធ​ដោយ៖ Crosswalk
បកប្រែ​ដោយ៖ លោក ឯក សត្យា
ជំនួយ​ការ​បកប្រែ៖ លោក ឈាង បូរ៉ា
កែសម្រួល​ដោយ៖ លោក ខែម បូឡុង, លោក ទេព រ៉ូ, លោក ហុង សម្ភស, ស៊ូ ទិត្យ និង​លោក ឡង់ គីមឡុង
ដក​ស្រង់​ខ្លះៗ និង​កែ​សម្រួល​ចេញពី Crosswalk.com ដោយ​មាន​ការ​អនុញ្ញាត។

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ហេតុ​អ្វី​បានជា​ការ​បំពេញ​បន្ថែម​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ មាន​សារៈសំខាន់​ខ្លាំង​ចំពោះ​ភាព​ជា​សិស្ស?

តើ​ការ​ជ្រមុជ​ដោយ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ជា​អ្វី?