យើងមិនមានជ័យជម្នះលើការប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការល្បួងខាងផ្លូវភេទដោយគ្រាន់តែមានការដាក់ប្រព័ន្ធការពារលើអ៊ីនធឺណិត ឬក៏ការមានអ្នកជួយមើលការខុសត្រូវលើយើងនោះទេ។ តែមានជ័យជម្នះដោយដឹងជាក់ច្បាស់ដែលបានបំពេញដោយព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ដែលយូរៗទៅនឹងបង្កើតឲ្យមានសេចក្តីស្រឡាញ់ និងបំណងប្រាថ្នាថ្មីៗក្នុងយើង។ ប្រព័ន្ធការពារ និងមិត្តភក្ដិគឺជាអាវុធដ៏មានតម្លៃក្នុងការប្រយុទ្ធ ប៉ុន្តែពួកគេមិនអាចយកឈ្នះលើសង្គ្រាមសម្រាប់យើងបានទេ។
លោក យ៉ូសែប ដឹងពីរបៀប ដើម្បីយកឈ្នះលើសង្គ្រាម [ខាងឯងផ្លូវភេទ] ទោះបើគាត់មិនមានព្រះគម្ពីរពេញដូចដែលយើងមានផង។ ក្រោយពីបងៗរបស់គាត់បានលក់គាត់ឲ្យទៅធ្វើជាទាសករ ព្រះជាម្ចាស់បាននាំគាត់ទៅផ្ទះរបស់លោក ប៉ូទីផារ ដែលជាមន្ត្រីជនជាតិអេស៊ីព្ទម្នាក់។ «ព្រះយេហូវ៉ាគង់នៅជាមួយលោកយ៉ូសែប ហើយលោកចេះតែចម្រើនឡើង…។ ចៅហ្វាយរបស់លោកឃើញថា ព្រះយេហូវ៉ាគង់នៅជាមួយលោក ហើយថា ព្រះយេហូវ៉ាធ្វើឲ្យគ្រប់ការទាំងអស់បានចម្រើនឡើង ដោយសារដៃរបស់លោក។» (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:២-៣ គកស)។ ដូច្នេះលោក ប៉ូទីផារ «តែងតាំងលោក យ៉ូសែប ឲ្យមើលខុសត្រូវលើផ្ទះសំបែង ក៏ប្រគល់ទ្រព្យសម្បត្តិទាំងប៉ុន្មានរបស់គាត់ឲ្យលោកគ្រប់គ្រង» (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:៤ គកស)។
ប៉ុន្តែ មានម្នាក់ផ្សេងទៀតនៅក្នុងផ្ទះរបស់លោក ប៉ូទីផារ ក៏បានកោតសរសើរលោក យ៉ូសែប ដែរ។ «រីឯលោក យ៉ូសែប មានរូបរាងសង្ហាណាស់ ក្រោយមកប្រពន្ធរបស់ចៅហ្វាយលោកចេះតែដៀងភ្នែកមើលលោកយ៉ូសែប» (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:៦-៧ គកស)។ នាងពេញដោយតណ្ហាសម្រាប់អ្នកផ្សេងក្រៅពីប្តី នាងក៏បាននិយាយថា «មកដេកជាមួយខ្ញុំ!» (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:៧ គកស)។
ប៉ុន្តែ ដោយសារលោក យ៉ូសែប ពោពេញដោយកម្លាំង និងការដឹងជាក់ច្បាស់ ដូច្នេះលោកក៏បានបដិសេធ។
«មើល៍! ចៅហ្វាយខ្ញុំឥតដឹងថាមានអ្វីៗនៅនឹងខ្ញុំ នៅក្នុងផ្ទះនេះផង លោកបានប្រគល់អ្វីៗទាំងអស់របស់លោកមកក្នុងដៃរបស់ខ្ញុំ គ្មានអ្នកណាធំជាងខ្ញុំទេក្នុងផ្ទះនេះ ហើយលោកក៏មិនបានហួងហែងរបស់ណានឹងខ្ញុំដែរ លើកលែងតែលោកស្រីប៉ុណ្ណោះ ព្រោះលោកស្រីជាប្រពន្ធរបស់លោក ដូច្នេះ តើឲ្យខ្ញុំប្រព្រឹត្តអំពើដ៏អាក្រក់យ៉ាងធំនេះ ដោយប្រព្រឹត្តអំពើបាបទាស់នឹងព្រះម្ដេចបាន?» (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:៨-៩ គកស)។
ការដឹងជាក់ច្បាស់ប្រាំយ៉ាងក្នុងជីវិតដែលបានជំរុញឲ្យលោក យ៉ូសែប ឲ្យមានចិត្ដក្លាហាន និងការគ្រប់គ្រងលើខ្លួនឯងពេលប្រឈមមុខនឹងការល្បួង។ ប្រសិនបើលោកនៅតែចាញ់ក្នុងការប្រយុទ្ធជាមួយនឹងអំពើបាបខាងឯងផ្លូវភេទ នោះប្រហែលជាគ្រាប់ពូជទាំងនេះមិនទាន់បានដុះនៅក្នុងចិត្តរបស់លោកនៅឡើយទេ។ ចូរទូលសូមឲ្យព្រះជាម្ចាស់បណ្ដុះឫសឲ្យកាន់តែជ្រៅជាងមុន ខណៈពេលដែលលោកសិក្សាព្រះបន្ទូលរបស់ទ្រង់ ហើយដើរជាមួយទ្រង់ចុះ។
១. ការជឿទុកចិត្តមិនអាចកាត់ថ្លៃបាន ហើយក៏ងាយបែកបាក់
លោក យ៉ូសែប និយាយថា «មើល៍! ចៅហ្វាយខ្ញុំ»—ប្តី របស់នាង—«ឥតដឹងថាមានអ្វីៗនៅនឹងខ្ញុំ លោកបានប្រគល់អ្វីៗទាំងអស់របស់លោកមកក្នុងដៃរបស់ខ្ញុំ» (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:៨ គកស)។
អំពើបាបខាងផ្លូវភេទបំផ្លាញការទុកចិត្ត និងគ្រប់ទាំងទិសដៅចោល។ អ្វីដែលលោក យ៉ូសែប ព្រួយបារម្ភគឺមិនមែនផ្ដោតលើការបំផ្លាញឋានៈរបស់គាត់ ឬក៏ការបាត់បង់លុយកាក់នោះទេ ប៉ុន្តែត្រង់ថាគាត់នឹងបាត់ការទុកចិត្តរបស់លោក ប៉ូទីផារ ដែលមានចំពោះគាត់ដែលមិនងាយរកបាន—ហើយក៏ងាយនឹងបាត់បង់ដែរ។ នេះមិនមែនជាការជឿជាក់ដ៏អស្ចារ្យបំផុតនៅក្រោមការគ្រប់គ្រងរបស់លោក យ៉ូសែប ប៉ុន្តែវាជាចំណុចដំបូងដែលគាត់បានលើកឡើង ហើយវាក៏សំខាន់សម្រាប់ការយកឈ្នះលើអំពើបាបខាងឯងផ្លូវភេទដែរ។ តើលោកផ្តល់តម្លៃលើការជឿទុកចិត្តដែលអ្នកមានជាមួយប្តី/ប្រពន្ធ កូនៗ ចៅហ្វាយ មិត្តភក្ដិ ក្រុមជំនុំ ឬថាលោកសប្បាយចិត្តដោយលាក់បាំងឬទេ ដែលហ៊ានប្រថុយការទុកចិត្តនោះ ដើម្បីព្យាយាមបំពេញបំណងចិត្តសាច់ឈាមខ្លួនឯង?
លោក យ៉ូសែប បានដឹងយ៉ាងច្បាស់ពីរបៀបនៃការជឿទុកចិត្តរបស់គាត់ដែលគេបានផ្តល់ឲ្យ ពោលគឺឲ្យតម្លៃលើការទុកចិត្តដ៏មានតម្លៃរបស់លោក ប៉ូទីផារ—ដែលជាការទុកចិត្តដ៏ផុយស្រួយដែរ។
២. សិទ្ធិអំណាចគឺជាការបម្រើ មិនមែនជាឯកសិទ្ធិទេ
លោក យ៉ូសែប មានប្រសាសន៍ម្ដងទៀតថា៖ «មើល៍! ចៅហ្វាយខ្ញុំឥតដឹងថាមានអ្វីៗនៅនឹងខ្ញុំ នៅក្នុងផ្ទះនេះផង លោកបានប្រគល់អ្វីៗទាំងអស់របស់លោកមកក្នុងដៃរបស់ខ្ញុំ គ្មានអ្នកណាធំជាងខ្ញុំទេក្នុងផ្ទះនេះ ហើយលោកក៏មិនបានហួងហែងរបស់ណានឹងខ្ញុំដែរ លើកលែងតែលោកស្រីប៉ុណ្ណោះ» (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:៨-៩ គកស)។ លោក ប៉ូទីផារ បានប្រគល់អំណាចដល់លោក យ៉ូសែប ដែលមិនអាចប្រៀបផ្ទឹមបានលើគេហដ្ឋានរបស់គាត់ លើជំនួញរបស់គាត់ លើទ្រព្យសម្បត្តិទាំងអស់របស់គាត់ ដែលអាចឲ្យលោក យ៉ូសែប ចូលបាន និងមានឯកសិទ្ធិដែលគ្មានអ្វីប្រៀបផ្ទឹមបាន—ដល់ថ្នាក់ថាគាត់អាចនៅម្នាក់ឯងនៅក្នុងផ្ទះរបស់លោក ប៉ូទីផារ ជាមួយប្រពន្ធរបស់គាត់ក៏បានដែរ។
ចំណងជើងព័ត៌មានរបស់យើងមានពេញទៅដោយបុរសដែលមានទេពកោសល្យ និងអ្នកមានអំណាចដែលបានរំលោភបំពានសិទ្ធិអំណាចដូចនេះក្នុងការប្រើប្រាស់ឋានៈ និងអំណាចរបស់ពួកគេ ដើម្បីកេងប្រវ័ញ្ចអត្ថប្រយោជន៍ពីស្ត្រីដែលនៅក្រោមឥទ្ធិពលរបស់ពួកគេ។ ប៉ុន្តែលោក យ៉ូសែប បានបដិសេធមិនរំលោភបំពានតួនាទីរបស់គាត់ សូម្បីតែភរិយារបស់លោក ប៉ូទីផារ បានល្បួងគាត់ពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃក៏ដោយ (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:១០)។ «ខ្ញុំនឹងមិននៅជាមួយអ្នកទេ» ហើយគាត់ក៏បានជាប់ពន្ធនាគារជាច្រើនឆ្នាំ។
លោក យ៉ូសែប បានដឹងថាសិទ្ធិអំណាចដែលគាត់ទទួលបានពីលោក ប៉ូទីផារ (ហើយនៅទីបំផុតពីព្រះជាម្ចាស់) គឺជាបេសកកម្ម ដើម្បីបម្រើអ្នកដទៃ ហើយមិនត្រូវប្រើប្រាស់អ្នកដទៃ—ដើម្បីបូជាជីវិតខ្លួនឯង ដើម្បីសេចក្តីអំណររបស់អ្នកដទៃ (២កូរិនថូស ១:២៤) គឺមិនមែនដេញតាមសេចក្តីរីករាយផ្ទាល់ខ្លួនរបស់គាត់ដោយប្រើប្រាស់អ្នកដទៃទេ។
យើងចង់មានមនុស្សដូចលោក យ៉ូសែប ច្រើនទៀតដែលជាអ្នកដឹកនាំក្រុមហ៊ុន អ្នកឈានមុខគេក្នុងការផលិតខ្សែភាពយន្ត និងអ្នកដឹកនាំក្រុមជំនុំ—ជាបុរសដែលបដិសេធមិនប្រើប្រាស់អំណាច និងសិទ្ធិរបស់ខ្លួន ដើម្បីបំពេញចំណង់តណ្ហាខាងផ្លូវភេទអាថ៌កំបាំងរបស់គាត់ ប៉ុន្តែផ្ទុយទៅវិញនឹងទទួលអំណាច និងសិទ្ធិរបស់គាត់ក្នុងនាមជាការបម្រើ និងការពារអ្នកដទៃ។
៣. ជីវិតអាពាហ៍ពិពាហ៍គឺជាការពិសិដ្ឋ
លោក យ៉ូសែប បានបន្តនិយាយថា៖ «គ្មានអ្នកណាធំជាងខ្ញុំទេក្នុងផ្ទះនេះ ហើយលោកក៏មិនបានហួងហែងរបស់ណានឹងខ្ញុំដែរ លើកលែងតែលោកស្រីប៉ុណ្ណោះ ព្រោះលោកស្រីជាប្រពន្ធរបស់លោក » (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:៩ គកស)។ ភរិយារបស់លោក ប៉ូទីផារ សុខចិត្តប្ដូរជីវិតអាពាហ៍ពិពាហ៍របស់ខ្លួន—ពាក្យសច្ចារបស់ខ្លួន ការតាំងសញ្ញា និងការរួបរួម—ដើម្បីឲ្យមានបុរសសង្ហាម្នាក់ក្នុងរយៈពេលពីរបីនាទីប៉ុណ្ណោះ។ ប៉ុន្តែ ជីវិតអាពាហ៍ពិពាហ៍របស់គាត់មានតម្លៃនៅចំពោះមុខលោក យ៉ូសែប ជាងគាត់មានសម្រាប់ខ្លួនទៅទៀត។ លោក យ៉ូសែប ដឹងថាព្រះជាម្ចាស់ បានផ្គូផ្គងលោក ប៉ូទីផារ ជាមួយនឹងភរិយារបស់គាត់ហើយ។ គាត់ដឹងថា៖ ដូចដែលព្រះជាម្ចាស់ដ៏មានព្រះចេស្ដាបានបង្កើតនាង អេវ៉ា ហើយនាំនាងទៅឲ្យលោក អ័ដាម ដូចគ្នានោះដែរ ទ្រង់ក៏បាននាំបុរស និងស្ត្រីនេះឲ្យរួមគ្នា។
ព្រះយេស៊ូវមានព្រះបន្ទូលថា «”បុរសត្រូវចាកចេញពីឪពុកម្តាយ [ទៅរួមរស់ជាមួយប្រពន្ធរបស់ខ្លួន] ហើយអ្នកទាំងពីរនឹងត្រឡប់ជាសាច់តែមួយ” ដូច្នេះ គេមិនមែនពីរនាក់ទៀតទេ គឺជាសាច់តែមួយវិញ ដូច្នេះ មនុស្សដែលព្រះបានផ្សំផ្គុំហើយ មិនត្រូវឲ្យអ្នកណាមកពង្រាត់ឡើយ» (ម៉ាកុស ១០:៧-៩ គកស)។ «ព្រោះលោកស្រីជាប្រពន្ធរបស់លោក។» ឬក៏ «ព្រោះអ្នកជាប្ដីរបស់នាង។» ឬក៏ព្រោះខ្ញុំ ជាប្តីរបស់នាង។ ព្រោះខ្ញុំជាប្រពន្ធរបស់គាត់។ ពិតណាស់ មានឃ្លាំងស្តុកនៃការបន្សុទ្ធអំណាចនៅពីក្រោយហេតុផលដ៏រឹងមាំដូចថ្មទាំងនេះដែរ។
តើលោកចង់បានកម្លាំង ដើម្បីប្រឆាំងនឹងការល្បួងខាងឯផ្លូវភេទដែរឬទេ? សូមសញ្ជឹងគិតអំពីភាពបរិសុទ្ធនៃជីវិតអាពាហ៍ពិពាហ៍។ «សូមឲ្យមនុស្សទាំងអស់លើកតម្លៃអាពាហ៍ពិពាហ៍ ហើយសូមឲ្យការរួមដំណេកបានជាឥតសៅហ្មង ដ្បិតព្រះនឹងជំនុំជម្រះមនុស្សសហាយស្មន់ និងមនុស្សផិតក្បត់» (ហេព្រើរ ១៣:៤ គកស)។
៤. អំពីបាបមិនមែនគ្រាន់តែខុសទេ តែគឺគួរឲ្យស្អប់ខ្ពើម
ការជឿទុកចិត្ត ការមានសិទ្ធិអំណាច និងជីវិតអាពាហ៍ពិពាហ៍គឺជាការជំរុញទឹកចិត្តដ៏ធំធេងក្នុងការប្រឆាំងនឹងការផិតក្បត់ ប៉ុន្តែចំណុចពីរចុងក្រោយនេះគឺជាមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃរាល់ការជំរុញទឹកចិត្តសម្រាប់ភាពបរិសុទ្ធ និងភាពស្មោះត្រង់ផ្សេងទៀត។ ទីមួយ យើងបានរៀនបដិសេធការល្បួងដោយរៀនស្អប់អំពើបាប។ មនុស្សជាច្រើនដែលគេហៅថាជាគ្រីស្ទបរិស័ទក៏ដឹងហើយថា អំពើបាបគឺជាការខុស ប៉ុន្តែគន្លឹះក្នុងការសម្លាប់អំពើបាបគឺមិនគ្រាន់តែដឹងថាអំពើបាបគឺជាការខុសប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែគឺការដឹងថា វាគួរឲ្យស្អប់ខ្ពើមណាស់។ នៅពេលដែលយើងរីកចម្រើនក្នុងព្រះគ្រីស្ទ ម្ដងបន្តិចៗ ឬពីពេលមួយទៅពេលមួយ នោះយើងក៏នឹងកាន់តែមិនចូលចិត្តអំពើបាប ដល់ថ្នាក់ថាស្អប់វាថែមទៀតផង។
ខណៈពេលដែលបុរសដទៃទៀតនឹងសប្បាយចិត្តក្នុងការលោតលើគ្រែចូលគេងជាមួយស្ត្រីដ៏ស្រស់ស្អាត មានអំណាច និងខ្លាំងដូចនាង តែលោក យ៉ូសែប បែរជាសួរថា «តើឲ្យខ្ញុំប្រព្រឹត្តអំពើដ៏អាក្រក់យ៉ាងធំនេះបានយ៉ាងដូចម្ដេច?» (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:៩ គកស)។ អំពើផិតក្បត់មិនគ្រាន់តែខុសទេ។ វាអាក្រក់ណាស់។ ហើយវាមិនត្រឹមតែអាក្រក់ទេ។ តែវាគឺជា «អំពើអាក្រក់ដ៏ធំធេង »។ ទោះបើជាអ្វីៗទាំងអស់នៅក្នុងលោក យ៉ូសែប ចង់ចុះចូលក្នុងការល្បួង តែលោកបាននិយាយថា «ទេ!» តើនេះមកពីលោកដឹងថា វាខុសមែនឬ? ឬក៏ថា តើលោកយល់ថាខ្លួនមានទំនាស់កាន់តែខ្លាំងឡើងៗ—ដោយមានអារម្មណ៍ទាក់ទាញលើអំពើបាប ប៉ុន្តែលោកក៏មើលឃើញ ហើយស្អប់ភាពអាក្រក់នៅពីក្រោយការតុបតែងដ៏ស្អាតដែរឬទេ? អំពើបាបគឺជាការខុស ហើយក៏មិនគួរធ្វើវាតាំងពីដំបូងមកម្ល៉េះ។ ចូរសូមឲ្យព្រះជាម្ចាស់ធ្វើឲ្យវាកាន់តែគួរឲ្យស្អប់នៅក្នុងភ្នែករបស់លោកទៀតចុះ។
៥. ព្រះជាម្ចាស់ប្រសើរជាងការរួមភេទ
យើងនឹងកាន់តែមិនចូលចិត្តអំពីបាប ហើយកាន់តែស្អប់ខ្ពើមវាថែមទៀត ខណៈពេលដែលព្រះជាម្ចាស់កាន់តែស្រស់ស្អាត កាន់តែមានតម្លៃ និងជាសេចក្តីស្កប់ចិត្តថែមទៀតដល់យើង។ អំពើផិតក្បត់នឹងបាត់បង់អំណាចនៃការលួងលោមចិត្ដរបស់លោក ដោយសារតែភាពរីករាយរបស់វាគ្មានទេ បើប្រៀបនឹងសេចក្តីអំណរដ៏ជ្រាលជ្រៅ និងស្ថិតស្ថេរដែលព្រះជាម្ចាស់សន្យាថានឹងប្រទានឲ្យ (ទំនុកតម្កើង ១៦:១១)។
លោក យ៉ូសែប បាននិយាយអំពីរបៀបដ៏គួរឲ្យស្អប់ខ្ពើមនៃអំពើផិតក្បត់ដ៏អាក្រក់នេះនឹងនាំមកចំពោះលោក ប៉ូទីផារ ដែលបានទុកចិត្តគាត់លើអ្វីៗទាំងអស់ ប៉ុន្តែគាត់បានបញ្ចប់ដោយសួរថា «តើឲ្យខ្ញុំប្រព្រឹត្តអំពើដ៏អាក្រក់យ៉ាងធំនេះ ដោយប្រព្រឹត្តអំពើបាបទាស់នឹងព្រះម្ដេចបាន?» (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:៩ គកស)។ ស្ដេច ដាវីឌ ក៏បានមានបន្ទូលដូចគ្នាដែរនៅពេលទ្រង់សារភាពចំពោះព្រះអំពីអំពើផិតក្បត់របស់ទ្រង់ថា៖ «ទូលបង្គំបានប្រព្រឹត្តអំពើបាបទាស់នឹងព្រះអង្គគឺទាស់នឹងព្រះអង្គតែមួយគត់ហើយបានប្រព្រឹត្តអំពើអាក្រក់នៅចំពោះព្រះនេត្រព្រះអង្គ» (ទំនុកតម្កើង ៥១:៤)។ ការទុកចិត្ដរបស់លោក ប៉ូទីផារ គឺមានតម្លៃណាស់ចំពោះលោក យ៉ូសែប ប៉ុន្តែព្រះជាម្ចាស់មានតម្លៃជាងនោះទៅទៀត។ ការជំនុំជម្រះរបស់លោក ប៉ូទីផារ គួរឲ្យខ្លាចដល់លោក យ៉ូសែប ប៉ុន្តែការជំនុំជម្រះរបស់ព្រះជាម្ចាស់គឺគួរឲ្យខ្លាចជាងនោះទៅទៀត។ កេរ្តិ៍ឈ្មោះរបស់លោក ប៉ូទីផារ គឺមានតម្លៃចំពោះលោក យ៉ូសែប ប៉ុន្តែលោក យ៉ូសែប បានរស់នៅដោយព្រោះសិរីល្អរបស់ព្រះជាម្ចាស់វិញ។ តើឲ្យខ្ញុំប្រព្រឹត្តអំពើបាបនេះទាស់នឹងព្រះជាម្ចាស់យ៉ាងម្ដេចបាន?
លោក យ៉ូសែប មិនមានការព្រួយបារម្ភជាចម្បងអំពីការបាត់បង់ការងារ លុយកាក់ ឬភាពអរសប្បាយមួយគ្រាខាងផ្លូវភេទទេ។ គាត់បានបដិសេធមិនបោះបង់ព្រះជាម្ចាស់ឡើយ។ សិរិល្អរបស់ទ្រង់គឺស្រស់ស្អាតពេកហើយ មិត្តភាពរបស់ទ្រង់ក៏មានតម្លៃណាស់ដែរ ការសន្យារបស់ទ្រង់គឺអស្ចារ្យណាស់សម្រាប់លោក យ៉ូសែប ក្នុងការឲ្យគាត់ប្ដូរដោយដេកជាមួយនាងទេ។ ប្រសិនបើលោកមិនចង់នៅលើគ្រែជាមួយប្រពន្ធរបស់នរណាម្នាក់ទេ ចូរធ្វើឲ្យខ្លួនឯងមានសុភមង្គល តាមដែលធ្វើទៅបាន ជាមួយព្រះជាម្ចាស់ចុះ។
កម្លាំងក្នុងការបន្ត
ភរិយារបស់លោក ប៉ូទីផារ មិនគ្រាន់តែបានព្យាយាមលួងលោមលោក យ៉ូសែប តែមួយដងនោះទេ។ «ឯនាងចេះតែនិយាយទៅលោក យ៉ូសែប រាល់ថ្ងៃ តែលោកមិនព្រមស្ដាប់តាម ហើយទៅដេកជាមួយនាង ឬទៅជិតនាងឡើយ» (លោកុប្បត្ដិ ៣៩:១០ គកស)។ លោក យ៉ូសែប មិនគ្រាន់តែនិយាយថា «ទេ» តែម្ដងទេ។ គាត់បានបដិសេធម្តងហើយម្តងទៀត ឥតឈប់ឈរ។ នាងនៅតែបន្តព្យាយាម ហើយគាត់នៅតែបន្តបដិសេធ។ ការប្ដេជ្ញាចិត្តរបស់គាត់មិនត្រឹមតែជួយគាត់មិនឲ្យធ្វើខុសតែនោះឡើយ តែវាបានក្លាយជាកម្លាំងដល់គាត់ម្តងហើយម្តងទៀត។ គាត់មិនចុះចូលទេ។ ការទុកចិត្តនៅតែមានតម្លៃចំពោះគាត់។ សិទ្ធិអំណាចនៅតែជាការបម្រើដល់អ្នកដទៃ។ ជីវិតអាពាហ៍ពិពាហ៍នៅតែជាការពិសិដ្ឋ។ អំពើបាបនៅតែជាការអាក្រក់។ ព្រះជាម្ចាស់នៅតែល្អប្រសើរ។
ប្រសិនបើលោកគ្រាន់តែនិយាយថា «ទេ»—ទាក់ទងទៅនឹងអំពើផិតក្បត់ ការមើលរូប ឬក៏វីដេអូអាសអាភាស និងរាល់អំពើអសីលធម៌ខាងផ្លូវភេទ—ដោយព្រោះលោកដឹងថា វាខុស នោះលោកនឹងឆាប់អស់សាំងក្នុងសង្គ្រាមប្រឆាំងនឹងអំពើបាបជាមិនខាន។ ប៉ុន្តែ ប្រសិនបើការពិតទាំងប្រាំនេះចាក់បានឫសជ្រៅទៅៗនៅក្នុងបេះដូងរបស់លោក នោះលោកនឹងបន្ថែមស៊ីឡាំងទៅក្នុងម៉ាស៊ីនរបស់លោកហើយ។ នៅពេលក្រោយ ពេលការល្បួងខាងឯងផ្លូវភេទមកដល់ សូមនឹកចាំអំពីលោក យ៉ូសែប និងការប្ដេជ្ញាចិត្តដែលធ្វើឲ្យគាត់មិនឡើងលើគ្រែជាមួយនឹងប្រពន្ធរបស់អ្នកដទៃ។
មតិយោបល់
Loading…