in

អត្ថបទ​លេខ​១១–តើ​ស្ត្រី​ងាយ​នឹង​ចាញ់​បញ្ឆោត​ជាង​បុរស​មែន​ឬ? តើ​នោះ​ជា​សេចក្ដី​បង្រៀន​របស់​អត្ថបទ​គម្ពីរ ១ធីម៉ូថេ ២:១៤?

កណ្ឌ​គម្ពីរ ១ធីម៉ូថេ ២:១៤ បាន​ចែង​ថា៖ «ហើយ​មិន​មែន​លោក អ័ដាម ដែល​ចាញ់​បញ្ឆោត​ទេ គឺ​ជា​ស្ត្រី​វិញ​ទេ​តើ ដែល​ចាញ់​បញ្ឆោត​នោះ ព្រម​ទាំង​រំលង​ច្បាប់​ផង»។ សាវ័ក ប៉ុល បាន​លើក​ឡើង​ថា នេះ​ជា​មូល​ហេតុ​មួយ​ដែល​គាត់​មិន​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​ស្ត្រី «បង្រៀន ឬ​ឲ្យ​មាន​អំណាច​លើ​បុរស» (ខ១២)។ យោង​តាម​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ ការ​លើក​ឡើង​នេះ​ជា​ធម្មតា​គេ​យល់​ថា ជា​ទូទៅ​ស្ត្រី​គឺ​ងាយ​ក្នុង​ការ​ជឿ​គេ ឬ​អាច​ងាយ​ក្នុង​ការ​ចាញ់​បញ្ឆោត​គេ​ជាង​បុរស ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​ពួក​គេ​មិន​សូវ​សម​រម្យ​នៅ​ក្នុង​ការ​មើល​ការ​ខុស​ត្រូវ​លើ​គោល​លទ្ធិ​របស់​ក្រុម​ជំនុំ​ឡើយ។

លក្ខណៈ​នៃ​ការ​កាត់​ស្រាយ​ត្រឹម​ត្រូវ (សូម​មើល​សំណួរ​ទី ២៩)។ ទោះ​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ក៏​យើង​ចាប់​អារម្មណ៍​នឹង​ការ​យល់​ដឹង​មួយ​ទៀត​អំពី​អំណះអំណាង​របស់​សាវ័ក ប៉ុល យើង​គិត​ថា គោល​ដៅ​ចម្បង​របស់​សាតាំង​មិន​មែន​ជា​លក្ខណៈ​ងាយ​ចាញ់​បញ្ឆោត​ខុស​ធម្មតា​របស់​នាង អេវ៉ា ទេ (ប្រសិន​បើ​វា​ជា​លក្ខណៈ​របស់​នាង) ប៉ុន្តែ​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ជា​ការ​ដឹក​នាំ​របស់​លោក អ័ដាម ជា​អ្នក​ដែល​ត្រូវ​បាន​តែង​តាំង​ដោយ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ឲ្យ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​ចំពោះ​គ្រប់​ទាំង​ជីវិត​នៃ​សួន​ច្បារ​វិញ​ទេ​តើ។ ភាព​ប៉ិន​ប្រសប់​របស់​សាតាំង​គឺ​ថា វា​ដឹង​ពី​លំ​ដាប់​លំដោយ​នៃ​ការ​បង្កើត ដែល​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ចាត់​តាំង​សម្រាប់​ជា​ប្រយោជន៍​ដល់​គ្រួសារ និង​សាតាំង​បាន​បំពាន​ដោយ​មាន​ចេតនា​មិន​ខ្វល់​ចំពោះ​បុរស ហើយ​ចាប់​អារម្មណ៍​តែ​នឹង​ការ​ល្បង​ល​ស្ត្រី​វិញ។ សាតាំង​បាន​ឲ្យ​នាង​កាន់​តំណែង​ជា​អ្នក​នាំ​ពាក្យ អ្នក​ដឹក​នាំ និង​អ្នក​ការ​ពារ។ នៅ​ខណៈ​នោះ ទាំង​បុរស និង​ស្ត្រី​បាន​បាត់​បង់​ភាព​ស្អាត​ស្អំ​របស់​ពួក​គេ ហើយ​បាន​ដាក់​ឲ្យ​ខ្លួន​របស់​ពួក​គេ​ធ្លាក់​ទៅ​ក្នុង​គំរូ​នៃ​ការ​ទំនាក់​ទំនង​ដែល​មាន​ហានិភ័យ ជា​លទ្ធ​ផល​មាន​រហូត​មក​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ ។

ប្រសិន​បើ​នេះ​ជា​ការ​យល់​ដឹង​ត្រឹម​ត្រូវ នោះ​អ្វី​ដែល​សាវ័ក ប៉ុល ចង់​មាន​ន័យ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១ធីម៉ូថេ ២:១៤ គឺ៖ «ហើយ​មិន​មែន​លោក​អ័ដាម ដែល​ចាញ់​បញ្ឆោត​ទេ (ពោល គឺ​លោក​អ័ដាម​មិន​ត្រូវ​បាន​ចូល​ទៅ​ជិត​ដោយ​មេ​បោក​បញ្ឆោត ហើយ​មិន​បាន​បន្ត​ទាក់ទង​ដោយ​ផ្ទាល់​ជា​មួយ​មេ​បោក​បញ្ឆោត​នោះ​ឡើយ) គឺ​ជា​ស្ត្រី​វិញ​ទេ​តើ ដែល​ចាញ់​បញ្ឆោត​នោះ និង​បាន​ក្លាយ​ជា​អ្នក​រំលង​ច្បាប់(នោះ​គឺ​នាង​ជា​អ្នក​ដែល​មាន​ទំនាក់​ទំនង​ជា​មួយ​នឹង​មេ​បោក​បញ្ឆោត ហើយ​ត្រូវ​បាន​ដឹក​នាំ​តាម​រយៈ​ទំនាក់​ទំនង​ផ្ទាល់​របស់​នាង​ជា​មួយ​នឹង​គាត់​ទៅ​ជា​ការ​បោក​បញ្ឆោត និង​ការ​រំលង​ច្បាប់)។ នៅ​ក្នុង​ករណី​នេះ ចំណុច​សំខាន់​គឺ​មិន​មែន​ថា បុរស​មិន​អាច​នឹង​ចាញ់​បញ្ឆោត​បាន ឬ​ថា​ស្ត្រី​ងាយ​ចាញ់​បញ្ឆោត​ជាង​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​មិន​ស្តាប់​បង្គាប់​តាម​ការ​ដឹក​នាំ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ វា​នាំ​មក​នូវ​ការ​ខូចខាត និង​ការ​បំផ្លាញ។ ទាំង​បុរស និង​ស្ត្រី គឺ​ងាយ​រង​គ្រោះ​ចំពោះ​កំហុស និង​អំពើ​បាប​ដូច​គ្នា នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​បោះ​បង់​ចោល​បំណង​ព្រះ​ទ័យ​នៃ​ការ​បង្កើត​សេចក្ដី​បង្គាប់​ដែល​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​មាន។

នៅ​ពេល​ដែល​នរណា​ម្នាក់​សួរ​ថា តើ​ស្ត្រី​ខ្សោយ​ជាង​បុរស ឆ្លាត​ជាង​បុរស ងាយ​ភ័យ​ខ្លាច​ជាង​បុរស ឬ​អ្វី​មួយ​នោះ។ វិធី​ល្អ​បំផុត​នៅ​ក្នុង​ការ​ឆ្លើយ​គឺ​ប្រហែល​ជា៖ ស្ត្រី​ខ្សោយ​ជាង​ត្រង់​ចំណុច​ខ្លះ ហើយ​បុរស​ខ្សោយ​ជាង​នៅ​ត្រង់​ចំណុច​ផ្សេង។ ស្ត្រី​ឆ្លាត​ជាង​បុរស​នៅ​ក្នុង​ចំណុច​មួយ​ចំនួន ហើយ​បុរស​ឆ្លាត​ជាង​នៅ​ក្នុង​របៀប​ផ្សេង​ទៀត ស្ត្រី​ងាយ​ភ័យ​ខ្លាច​ក្នុង​កាលៈទេសៈ​ខ្លះ ហើយ​បុរស​ងាយ​ភ័យ​ខ្លាច​នៅ​ក្នុង​កាលៈទេសៈ​ផ្សេង​ទៀត។ វា​មាន​គ្រោះ​ថ្នាក់​ក្នុង​ការ​វាយ​តម្លៃ​លើ​ភាព​អវិជ្ជមាន​លើ​អ្វី​ដែល​គេ​ហៅ​ថា ភាព​ទន់​ខ្សោយ​ដែល​យើង​ម្នាក់ៗ​មាន។ ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​មាន​បំណង​ព្រះ​ទ័យ​ចង់​ឲ្យ «ភាព​ទន់​ខ្សោយ» ទាំង​អស់​ដែល​ជា​លក្ខណៈ​របស់​បុរស ដើម្បី​រំលេច​ឡើង និង​បញ្ជាក់​ពី​ភាព​ខ្លាំង​របស់​ស្ត្រី។ ហើយ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​មាន​បំណង​ព្រះ​ទ័យ​ចំពោះ «ភាព​ទន់​ខ្សោយ» ទាំង​អស់​ដែល​ជា​លក្ខណៈ​របស់​ស្ត្រី ដើម្បី​រំលេច​ឡើង និង​បញ្ជាក់​ពី​ភាព​ខ្លាំង​របស់​បុរស។

បើ​ទោះ​ជា​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១ធីម៉ូថេ ២:១៤ មាន​ន័យ​ថា នៅ​ក្នុង​កាលៈទេសៈ​មួយ​ចំនួន ស្ត្រី​មាន​លក្ខណៈ​ងាយ​រង​គ្រោះ​ជាង​ដូច​ជា​ក្នុង​ការ​ចាញ់​បញ្ឆោត​ក៏​ដោយ ក៏​ការ​នោះ​នឹង​មិន​កំណត់​ពី​ភាព​ស្មើ​គ្នា ឬ​តម្លៃ​នៃ​ភាព​ជា​បុរស និង​ភាព​ជា​ស្ត្រី​ឡើយ។ ការ​អួត​ខ្លួន​ចំពោះ​ភេទ​ណា​មួយ​ថា ពូកែ​ជាង គឺ​ជា​ភាព​ល្ងង់​ខ្លៅ។ នៅ​ពេល​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​បង្កើត​យើង​មក​ជា​បុរស និង​ស្ត្រី នោះ​យើង​មាន​ភាព​ខុស​គ្នា​ច្រើន​រាប់​រយ​របៀប។ ការ​បាន​បង្កើត​ឲ្យ​មាន​ស្មើៗ​គ្នា​នៅ​ក្នុង​រូប​អង្គ​ទ្រង់​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​នេះ​មាន​ន័យ​ថា៖ មែន​ទែន​ទៅ ទាំង​ភេទ​ប្រុស និង​ភេទ​ស្រី​មាន​នូវ​ចំណុច​ខ្លាំង និង​ចំណុច​ខ្សោយ​ផ្សេងៗ​គ្នា ប៉ុន្តែ​គុណ​តម្លៃ​រួម​នោះ​គឺ ទាំង​ពីរ​ភេទ​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​មក​ឲ្យ​មាន​តុល្យភាព ហើយ​ឲ្យ​បំពេញ​បន្ថែម​ដល់​គ្នា។ ហើយ​នៅ​ពេល​ដែល​លោក​អ្នក​យក​កា​ឡោន​នៃ​ភេទ​ទាំង​ពីរ​ហើយ​ដាក់​ពី​លើ​គ្នា នោះ​ហើយ​ជា​ព្រះ​ទ័យ​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ចង់​ឲ្យ​ពួក​គេ​ក្លាយ​ជា​ការ​បំពេញ​បន្ថែម​ដ៏​ល្អ​ឥត​ខ្ចោះ​ដល់​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅមក។

យើង​មិន​សង់​និមិត្ត​របស់​យើង​លើ​ការ​សន្មត​ថា ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​កំណត់​តួ​នាទី​សម្រាប់​ស្ត្រីៗ ដោយ​សារ​ពួក​គេ​គ្មាន​សមត្ថ​ភាព​ខាង​គោល​លទ្ធិ ឬ​ខាង​សីលធម៌​នោះ​ទេ។ ភាព​ខុស​គ្នា​នៃ​តួ​នាទី​សម្រាប់​បុរស និង​ស្ត្រី​នៅ​ក្នុង​ការ​បម្រើ​ព័ន្ធ​កិច្ច គឺ​មិន​មាន​ឫស​គល់​ពាក់​ព័ន្ធ​ទៅ​នឹង​សមត្ថភាព​ណា​មួយ​ដែល​រំពឹង​ទុក​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​មាន​នៅ​ក្នុង​សេចក្ដី​បង្គាប់​ដែល​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​បង្កើត​មក​សម្រាប់​ភាព​ជា​បុរស និង​ភាព​ជា​ស្ត្រី។ ដោយ​សារ​ក្មេង​ប្រុស​តូចៗ​មិន​ផ្សារ​ភ្ជាប់​ទំនាក់​ទំនង​នឹង​គ្រូ​បង្រៀន​ស្ត្រី​របស់​ពួក​គេ ដូច​លក្ខណៈ​ដែល​បុរស​ពេញ​វ័យ​មាន​ការ​​ផ្សារ​ភ្ជាប់​នឹង​ស្ត្រី នោះ​ភាព​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​រឹងមាំ​តែង​តាំង​ដោយ​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ផ្ទាល់​មិន​ធ្វើ​ឲ្យ​រង​របួស​ទេ។ (ទោះ​ជា​យ៉ាង​នេះ​ក្តី កម្លាំង​ចលករ​រឹងមាំ​នៃ​ការ​ផ្សារ​ភ្ជាប់​នោះ​នឹង​រង​របួស ប្រសិន​បើ​គំរូ​នៃ​ការ​ដំណើរ​ការ និង​ការ​បង្រៀន​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​របស់​យើង​មាន​ការ​បង្ហាញ​ថា ការ​បង្រៀន​ព្រះ​គម្ពីរ​គឺ​ជា​កិច្ច​ការ​របស់​ស្ត្រី​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​មិន​មែន​ជា​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ចម្បង​របស់​​ឪពុក និង​​បុរស​ខាង​ព្រះ​វិញ្ញាណ​នៃ​ក្រុម​ជំនុំ)។

និពន្ធដោយ៖John Piper
បកប្រែដោយ៖ កញ្ញា គឹម បូព្រឹក
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ខែម បូឡុង, លោក ទេព រ៉ូ, លោក ឯក សត្យា, លោក ហុង សម្ភស, លោក សឹម រក្សា, លោកស្រី ឡូញ ស្រីរដ្ឋ, លោក ង៉ែត វិទូ, លោក ឡង់ គីមឡុង និងលោក ឈាង បូរ៉ា
ដកស្រង់ខ្លះៗ និងកែសម្រួលចេញពីសៀវភៅ«៥០សំណួរដ៏សំខាន់ៗ»ស្ដីអំពីភាពជាបុរស និងភាពជាស្ត្រីយោងតាមព្រះគម្ពីរ desiringgod.org ដោយមានការអនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

កុំ​បោះ​បង់​ចោល​ការ​អធិស្ឋាន​សម្រាប់​កូនៗ​របស់​ខ្លួន