in

អត្ថបទ​លេខ​១៥–ប្រហែល​ជា​តាំង​ពី​យូរ​ណាស់​មក​ហើយ ដែល​ស្ត្រី​មិន​បាន​ទទួល​ការ​អប់រំ​នោះ​ទេ។ តើ​ស្ត្រី​អាច​ធ្វើ​ជា​គ្រូ​គង្វាល​បាន​ទេ ប្រសិន​បើ​ពួក​គេ​ទទួល​បាន​ការ​អប់​រំ​ដូច​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ?

អំណះអំណាង​នេះ​មិន​ត្រូវ​គ្នា​នឹង​ទិន្នន័យ​នៅ​ក្នុង​អត្ថបទ​ព្រះ​គម្ពីរ​ក្រោម​ហេតុ​ផល​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​បី​យ៉ាង៖ ទី​មួយ សាវ័ក ប៉ុល មិន​ឲ្យ​ការ​ខ្វះ​ការ​អប់រំ​ជា​ហេតុផល​សម្រាប់​ការ​និយាយ​ថា​ស្ត្រី​មិន​អាច «បង្រៀន ឬ​ឲ្យ​មាន​អំណាច​លើ​បុរស» (១ធីម៉ូថេ ២:១២) ប៉ុន្តែ​សូម​ចង្អុល​ត្រឡប់​ទៅ​ការ​បង្កើត​វិញ (១ធីម៉ូថេ ២:១៣-១៤)។ វា​ជា​ការ​មិន​ច្បាស់​លាស់​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ការ​វែកញែក​លើ​ហេតុ​ផល​ដែល​សាវ័ក ប៉ុល មិន​បាន​ផ្ដល់​ឲ្យ​ជា​ជាង​ហេតុ​ផល​ដែល​គាត់​បាន​ផ្ដល់​ឲ្យ។ ទី​ពីរ ការ​បណ្ដុះ​បណ្ដាល​ជា​ផ្លូវ​ការ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​មិន​ត្រូវ​បាន​ទាមទារ​សម្រាប់​ការ​ដឹក​នាំ​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​ទេ សូម្បី​តែ​សាវ័ក​មួយ​ចំនួន​ក៏​មិន​បាន​ទទួល​ការ​បណ្ដុះ​បណ្ដាល​ព្រះ​គម្ពីរ​ជា​ផ្លូវ​ការ​ដែរ (កិច្ចការ ៤:១៣) ខណៈ​ដែល​ជំនាញ​នៃ​អក្ខរ​កម្ម​ជា​មូលដ្ឋាន ហើយ​ដូច្នេះ​សមត្ថភាព​ក្នុង​ការ​អាន និង​សិក្សា​ព្រះ​គម្ពីរ​មាន​សម្រាប់​បុរស និង​ស្ត្រី​ដូច​គ្នា (កំណត់​ចំណាំ កិច្ចការ ១៨:២៦; រ៉ូម ១៦:១; ១ធីម៉ូថេ ២:១១; ទីតុស ២:៣-៤)។ អក្សរ​ចារ​នៅ​លើ​ក្រដាស​ដើម​ផាភីរើស បាន​បង្ហាញ​ថា៖ «ចំណេះ​ដឹង​អក្សរ​សាស្ត្រ​យ៉ាង​ទូលំ​ទូលាយ» ក្នុង​ចំណោម​ស្ត្រី​ដែល​និយាយ​ភាសា​ក្រិក​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​អេហ្ស៊ីប ហើយ​និង​នៅ​ក្នុង​សង្គម​ចក្រ​ភព​រ៉ូម «ស្ត្រី​ជា​ច្រើន​បាន​ទទួល​ការ​អប់រំ និង​មាន​ប្រាជ្ញា»។

ទីបី ប្រសិន​បើ​ស្ត្រី​ណា​ម្នាក់​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​បាន​ទទួល​ការ​អប់​រំ​ល្អ នោះ​ជា​នាង ព្រីស៊ីល ប៉ុន្តែ​សាវ័ក ប៉ុល កំពុង​សរសេរ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១ធីម៉ូថេ ២:១២ ទៅ​កាន់​ក្រុង​អេភេសូរ (១ធីម៉ូថេ ១:៣) ដែល​ជា​ក្រុម​ជំនុំ​របស់​នាង ព្រីស៊ីឡា និង​លោក អ័គីឡា។ ចាប់​តាំងពី​ឆ្នាំ៥០ នៃ​គ.ស. សាវ័ក ប៉ុល បាន​ស្នាក់​នៅ​ផ្ទះ​នាង ព្រីស៊ីល និង​លោក អ័គីឡា នៅ​ក្រុង​កូរិនថូស​អស់​រយៈ​ពេល​ដប់​ប្រាំ​បី​ខែ (កិច្ចការ ១៨:២,១១) បន្ទាប់​មក ពួក​គេ​បាន​ទៅ​ជា​មួយ​សាវ័ក ប៉ុល ទៅ​ក្រុង​អេភេសូរ​នៅ​ឆ្នាំ៥១ នៃ​គ.ស (កិច្ចការ ១៨:១៨-១៩, ២១)។ សូម្បី​តែ​នៅ​ពេល​នោះ នាង ព្រីស៊ីល បាន​ស្គាល់​ព្រះ​គម្ពីរ​គ្រប់​គ្រាន់ ដើម្បី​ជួយ​ណែនាំ​ដល់​លោក អ័ប៉ុឡូស (កិច្ចការ ១៨:២៦)។ បន្ទាប់មក នាង​ប្រហែល​ជា​បាន​រៀន​ពី​សាវ័ក ប៉ុល ផ្ទាល់​រយៈ​ពេល​បី​ឆ្នាំ​ទៀត ពេល​ដែល​គាត់​ស្នាក់​នៅ​ក្រុង​អេភេសូរ​បង្រៀន «ពី​គ្រប់​ទាំង​គំនិត​របស់​ព្រះ​ទេ» (កិច្ចការ ២០:២៧; ប្រៀបធៀប​នឹង ៣១; ១កូរិនថូស ១៦:១៩) ហើយ​គ្មាន​អ្វី​គួរ​ឲ្យ​សង្ស័យ​ទេ ព្រោះ​មាន​ស្ត្រី​ជា​ច្រើន​នៅ​ក្រុង​អេភេសូរ​បាន​ធ្វើ​តាម​គំរូ​របស់​នាង ហើយ​ក៏​បាន​រៀន​ពី​សាវ័ក ប៉ុល ផង​ដែរ។

លោក អ័គីឡា និង​នាង ព្រីស៊ីល បាន​ចេញ​ទៅ​ទី​ក្រុង​រ៉ូម​នៅ​ពេល​ក្រោយ​មក (រ៉ូម ១៦:៣) ប្រហែល​ឆ្នាំ​៥៨​នៃ​គ.ស ប៉ុន្តែ​ជាក់​ស្ដែង​បាន​វិល​ត្រឡប់​មក​វិញ ដ្បិត​ពួក​គេ​នៅ​ក្រុង​អេភេសូរ​ម្ដង​ទៀត​មុន​សាវ័ក ប៉ុល បាន​ស្លាប់ (២ធីម៉ូថេ ៤:១៩) ប្រហែល​ឆ្នាំ ៦៧ នៃ​គ.ស។ ដូច្នេះ​ហើយ ទំនង​ជា​ពួក​គេ​បាន​ត្រឡប់​មក​ក្រុង​អេភេសូរ​វិញ​នៅ​ឆ្នាំ ៦៥ នៃ​គ.ស នៅ​ពេល​​ដែល​សាវ័ក ប៉ុល បាន​សរសេរ​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១ធីម៉ូថេ (ការ​បៀតបៀន​​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​បាន​ចាប់​ផ្ដើម​នៅ​ទីក្រុង​រ៉ូម​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ ៦៤ នៃ​គ.ស.)។ ប៉ុន្តែ សូម្បីតែ​នាង ព្រីស៊ីល ដែល​មាន​ការ​អប់រំ​ល្អ ឬ​ស្ត្រី​ដែល​មាន​ការ​អប់រំ​ល្អ​ផ្សេង​ទៀត​នៅ​ក្នុង​ក្រុង​អេភេសូរ ក៏​មិន​ត្រូវ​បាន​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​បង្រៀន​បុរស​នៅ​ទី​សាធារណៈ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​ដែរ៖ សំបុត្រ​ផ្ញើ​មក​កាន់​ក្រុង​អេភេសូរ សាវ័ក ប៉ុល បាន​លើក​ឡើង​ថា «ខ្ញុំ​មិន​បើក​ឲ្យ​ស្ត្រី​ណា​បង្រៀន ឬ​ឲ្យ​មាន​អំណាច​លើ​បុរស​ទេ» (១ធីម៉ូថេ ២:១២)។ មូល​ហេតុ គឺ​មិន​មែន​ជា​ការ​ខ្វះ​ការអប់រំ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ជា​សេចក្ដី​បង្គាប់​នៃ​ការ​បង្កើត​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់។

និពន្ធដោយ៖John Piper
បកប្រែដោយ៖ កញ្ញា គឹម បូព្រឹក
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ខែម បូឡុង, លោក ទេព រ៉ូ, លោក ឯក សត្យា, លោក ហុង សម្ភស, លោក សឹម រក្សា, លោកស្រី ឡូញ ស្រីរដ្ឋ, លោក ង៉ែត វិទូ, លោក ឡង់ គីមឡុង និងលោក ឈាង បូរ៉ា
ដកស្រង់ខ្លះៗ និងកែសម្រួលចេញពីសៀវភៅ«៥០សំណួរដ៏សំខាន់ៗ»ស្ដីអំពីភាពជាបុរស និងភាពជាស្ត្រីយោងតាមព្រះគម្ពីរ desiringgod.org ដោយមានការអនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

តើ​ឃ្លា «តួ​រូប​អង្គ» ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ កូឡូស ២:១៧ ថា​មាន​ន័យ​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច?