in

អត្ថបទ​លេខ​៥- តើ​ព្រះ​គម្ពីរ​មាន​ទស្សនៈ​បែប​ណា​ចំពោះ​ស្ត្រី​នៅ​ក្នុង​ព័ន្ធ​កិច្ច​?

យើង​ជឿ​ថា ព័ន្ធ​កិច្ច​បម្រើ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ជាប់​ទាក់​ទង​ខុស​ប្លែក​ពី​របៀប​ដែល​បុរស និង​ស្ត្រី​​មាន​បាប ប្រព្រឹត្ត​ចំពោះ​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក។ ជា​ញយ​ដង មាន​ភស្តុតាង​ដែល​បង្ហាញ​ពី​ការ​យក​ព្រះ​ទ័យ​ទុក​ដាក់​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ចំពោះ​ស្ត្រី៖ «ឯ​ស្ត្រី​នេះ​ជា​ពូជ​លោក អ័ប្រាហាំ ដែល​អារក្ស​សាតាំង​បាន​ចង​គាត់ ១៨ឆ្នាំមក​ហើយ ដូច្នេះ​តើ​មិន​គួរ​នឹង​ស្រាយ​ឲ្យ​រួច​ពី​ចំណង​នេះ នៅ​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក​ដែរ​ទេ​ឬ​អី» (លូកា ១៣:១៦)។ អ្វីៗ​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​បង្រៀន និង​បាន​ធ្វើ គឺ​ជា​ការ​វាយ​ប្រហារ​​ដល់​សេចក្ដី​អំនួត ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​​បុរស និង​ស្ត្រី​បន្តុះ​បង្អាប់​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក។ អ្វីៗ​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​បង្រៀន និង​បាន​ធ្វើ គឺ​ជា​ការ​ត្រាស់​ហៅ​ឲ្យ​បន្ទាប​ខ្លួន និង​ឲ្យ​មាន​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់ ដែល​អាច​កម្ចាត់​ការ​លើក​តម្កើង​ខ្លួន​ឯង​ចេញ​ពី​ការ​ដឹក​នាំ ហើយ​ឲ្យ​មាន​ភាព​ជា​អ្នក​បម្រើ​ដែល​ចុះ​ចូល។ ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ចាត់​ទុក​ការ​ដែល​ក្រឡេក​ឃើញ​ស្ត្រី ហើយ​មាន​ដំរេក សម្រើប​ចង់​បាន​នោះ​ឈ្មោះ​ថា បាន​ប្រព្រឹត្ត​សេចក្ដី​កំផិត​នឹង​នាង​នោះ​នៅ​ក្នុង​ចិត្ត​ខ្លួន​ហើយ ព្រម​ទាំង​ព្រមាន​ថា នឹង​ត្រូវ​បោះ​ទៅ​ក្នុង​ស្ថាន​នរក (ម៉ាថាយ ៥:២៨-២៩)។ ទ្រង់​បាន​ថ្កោល​ទោស​ចំពោះ​ការ​បោះ​បង់​ចោល​ស្ត្រី​ដោយ​ការ​លែង​លះ (ម៉ាថាយ ១៩:៨-៩)។ ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ប្រាប់​យើង​ថា នៅ​ថ្ងៃ​ជំនុំ​ជម្រះ នោះ​មនុស្ស​លោក​នឹង​ត្រូវ​រៀប​រាប់​ប្រាប់​ពី​អស់​ទាំង​ហេតុ​នៃ​ពាក្យ​ឥត​ប្រយោជន៍ ដែល​គេ​បាន​និយាយ (ម៉ាថាយ ១២:៣៦)។ ទ្រង់​បាន​បង្គាប់​ឲ្យ​យើង​ធ្វើ​អស់​ទាំង​ការ​អ្វី ដែល​យើង​រាល់​គ្នា​ចង់​ឲ្យ​មនុស្ស​លោក​ប្រព្រឹត្ត​នឹង​ខ្លួន នោះ​ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​ប្រព្រឹត្ត​នឹង​គេ​ដូច្នោះ​ដែរ (ម៉ាថាយ ៧:១២)។ ទ្រង់​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​ទៅ​កាន់​ពួក​សម្ដេច​សង្ឃ​ថា៖ «…ពួក​ស្រី​សំផឹង គេ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​នគរ​ព្រះ​មុន​អ្នក​រាល់​គ្នា» (ម៉ាថាយ ២១:៣១)។ ស្ត្រីៗ​បាន​អម​ដំណើរ​​ទ្រង់ ទ្រង់​បាន​បង្រៀន​ដល់​ស្ត្រី ហើយ​ស្ត្រី​បាន​ធ្វើ​ទី​បន្ទាល់​អំពី​ការ​មាន​ព្រះ​​ជន្ម​ឡើង​វិញ​របស់​ទ្រង់។ យើង​អាច​អនុវត្ត​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ទោះ​សេចក្ដី​ទាំង​នោះ​បាន​ប្រឆាំង​នឹង​រាល់​ទំនៀម​ទម្លាប់​សង្គម​ដែល​បន្ទាប ឬ​បំពាន​លើ​បុរស និង​ស្ត្រី​ក្ដី៖ «តើ​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ធ្វើ​ខុស​នឹង​បញ្ញត្ត​ព្រះ ដោយ​កាន់​តាម​ទំនៀម​ទម្លាប់​បុរាណ​របស់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដូច្នេះ​ដែរ» (ម៉ាថាយ ១៥:៣)។

ប៉ុន្តែ តើ​នៅ​កន្លែង​ណា​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​ព្រះ​បន្ទូល ឬ​រិះ​គន់​លំដាប់​លំដោយ​នៃ​ការ​បង្កើត​ដែល​បុរស​មាន​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ចម្បង​ក្នុង​ការ​ដឹក​នាំ ការពារ និង​ទ្រ​ទ្រង់? គ្មាន​កន្លែង​ណា​ដែល​ព្រះ​អង្គ​បាន​លំដាប់​លំដោយ​ដ៏​ល្អ​មក​សួរ​នាំ​ឡើយ។ វា​មិន​សម​ហេតុ​ផល​ទាល់​តែ​សោះ ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​ត្រូវ​ត្រឡប់​មក​ប្រឆាំង​នឹង​ការ​ដឹក​នាំ​ដោយ​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​របស់​ស្វាមី ឬ​ជា​ចាស់ទុំ​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ ដោយ​សារ​តែ​ស្ត្រី​បាន​បម្រើ បាន​រៀន​ពី ហើយ​បាន​ប្រាប់​អំពី​ការ​រស់​ឡើង​វិញ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ទៅ​ពួក​សិស្ស​នោះ។ យើង​នឹង​មិន​វែក​ញែក​ដោយ​គ្រាន់​តែ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ជ្រើស​រើស​បុរស​ដប់​ពីរ​នាក់​ឲ្យ​ធ្វើ​ជា​សាវ័ក​ដ៏​មាន​អំណាច​របស់​ទ្រង់ នោះ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ច្បាស់​ជា​សព្វ​ព្រះ​ទ័យ​នឹង​ភាព​ចាស់​ទុំ​នៃ​ពួក​បុរស​តែ​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​នោះ​ឡើយ។ ប៉ុន្តែ ការ​វែក​ញែក​នេះ​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​អាច​យក​ជា​ការ​បាន​ដូច​ជា​ការ​វែក​ញែក​ផ្សេង​ទៀត ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ធ្វើ មាន​ន័យ​ថា ទ្រង់​នឹង​ប្រឆាំង​នឹង​ភាព​ចាស់​ទុំ​របស់​បុរស​ទាំង​អស់ ឬ​ការ​ដឹកនាំ​របស់​ប្ដី។ កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹង​ប្រែង​នៅ​ក្នុង​ការ​បង្ហាញ​ថា ការ​បម្រើ​ព័ន្ធ​កិច្ច​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ គឺ​ជា​ផ្នែក​មួយ​ដ៏​សំខាន់​នៃ​ការ​ជំរុញ​ស្រប​តាម​ព្រះ​គម្ពីរ​ប្រឆាំង​នឹង​តួ​នាទី ដោយ​ផ្អែក​លើ​យេនឌ័រ​អាច​ត្រូវ​បាន​ទ្រ​ទ្រង់​ដោយ​ការ​សន្និដ្ឋាន (ជា​ជាង​ការ​បង្ហាញ) ថា ទ្រង់​ចង់​ចាត់​ទុក​ជា​មោឃៈ ចំពោះ​ភាព​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ និង​ការ​ចុះ​ចូល​ជា​ជាង​កែ​តម្រូវ​ពួក​គេ​វិញ។ អ្វី​ដែល​ច្បាស់​នោះ​គឺ​ថា ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​លុប​បំបាត់​ភាព​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​នៃ​សេចក្ដី​អំនួត ភាព​ភ័យ​ខ្លាច និង​ការ​លើក​តម្កើង​ខ្លួន​ឯង ហើយ​ថា​ទ្រង់​ក៏​បាន​លើក​តម្កើង​ស្ត្រី​ជា​បុគ្គល​ដែល​ស័ក្ដិសម​នឹង​ការ​គោរព​ដ៏​ខ្ពង់​ខ្ពស់​ក្រោម​ការ​គ្រប់​គ្រង​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់។

មាន​ការ​បម្រើ​ព័ន្ធ​កិច្ច​រាប់​រយ​បើក​ចំហ​សម្រាប់​បុរស និង​ស្ត្រី។ យើង​ត្រូវ​សួរ​សំណួរ​របស់​យើង​ដោយ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន។ បើ​មិន​ដូច្នេះ​ទេ យើង​អាច​នឹង​បិត​បាំង​សេចក្ដី​ពិត​ពី​ដើម​ដំបូង។

បញ្ហា​នៅ​ត្រង់​ថា តើ​មាន​ស្ត្រី​ណា​ម្នាក់​បាន​បម្រើ ជា​មួយ​នឹង​សាវ័ក ប៉ុល នៅ​ក្នុង​ព័ន្ធ​កិច្ច​បាន​បំពេញ​តួនាទី ដែល​មិន​សម​ស្រប ហើយ​បាន​ដាក់​ដែន​កំណត់​លើ​ភាព​ចាស់​ទុំ​របស់​បុរស​ទេ? ចម្លើយ​ចំពោះ​សំណួរ​នេះ គឺ គ្មាន​ទេ។ យើង​ប្រហែល​ជា​អាច​លើក​ឧទាហរណ៍​អំពី​ស្ត្រី​សំខាន់ៗ​ពីរ​នាក់ នៅ​ក្នុង​ព័ន្ធ​កិច្ច​របស់​សាវ័ក ប៉ុល។

សាវ័ក ប៉ុល មាន​ប្រសាសន៍​ថា នាង អ៊ើរ៉ូឌា និង​នាង ស៊ុនទីច «ឲ្យ​បាន​តតាំង​ជា​មួយ​នឹង​ខ្ញុំ ក្នុង​ដំណឹង​ល្អ​ផង ហើយ​និង​អ្នក ក្លេមេន និង​គូ​កន​ខ្ញុំ​ឯ​ទៀត» (ភីលីព ៤:២-៣)។ មាន​កិត្តិយស​ដ៏​អស្ចារ្យ​នៅ​ក្នុង​ការ​ដាក់​នាង អ៊ើរូឌា និង​នាង ស៊ុនទីច ឲ្យ​នៅ​ទី​នេះ​សម្រាប់​ការ​បម្រើ​ព័ន្ធ​កិច្ច។ ប៉ុន្តែ គ្មាន​មូលដ្ឋាន​អ្វី​សម្រាប់​ការ​បញ្ជាក់​ពី​លក្ខណៈ​នៃ​ព័ន្ធ​កិច្ច​បម្រើ​របស់​ពួកគេ ដែល​ផ្ទុយ​ទៅ​នឹង​ការ​កំណត់​ដែល​សាវ័ក ប៉ុល បាន​លើក​ឡើង​​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១ធីម៉ូថេ ២:១២ នោះ​ឡើយ។ មាន​អ្នក​ខ្លះ​អាច​នឹង​ប្រើ​ការ​សន្មត​​ផ្ទុយ​គ្នា​នេះ ដើម្បី​ប្រឆាំង​នឹង​ដែន​​កំណត់​ទាំង​នេះ។ ច្បាស់​ណាស់​សាវ័ក ប៉ុល បាន​លើក​ឡើង​ថា ទាំង «ពួក​ត្រួត​ត្រា» និង «ពួក​អ្នក​ជំនួយ» ដែល​បាន​លើក​ឡើង​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ភីលីព ១:១ គឺ​ជា​គូកន​ឯ​ទៀតៗ​របស់​គាត់​នៅ​ពេល​ដែល​គាត់​នៅ​ទី​នោះ។ ហើយ​នោះ​មាន​ន័យ​ថា បុគ្គល​ម្នាក់​អាច​ជា «គូ​កន​​ឯ​ទៀត» ជា​សាវ័ក ប៉ុល ដោយ​មិន​ចាំ​បាច់​មាន​អំណាច​លើ​បុរស។ (យើង​កាត់​ស្រាយ​ចេញ​ពី​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១ធីម៉ូថេ ៣:២ និង ៥:១៧ អ្វី​ដែល​សម្គាល់​ថា ពួក​ចាស់ទុំ និង​ពួក​អ្នក​ជំនួយ​ខុស​ពី​គ្នា គឺ​​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ក្នុង​ការ​បង្រៀន និង​ការ​គ្រប់​គ្រង ជា​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​របស់​ពួក​ចាស់​ទុំ ហើយ​មិន​មែន​ជា​របស់​ពួក​អ្នក​ជំនួយ​នោះ​ទេ)។

សាវ័ក ប៉ុល បាន​សរសើរ​នាង ភីបេ ក្នុង​នាម​ជា «អ្នក​បម្រើ» ឬ «អ្នក​ជំនួយ» នៃ​ក្រុម​ជំនុំ​នៅ​ក្រុង​កេងគ្រា ដូច​ដែល​គាត់​បាន​លើក​ឡើង​ថា៖ ដ្បិត​នាង «បាន​ជួយ​គេ​ជា​ច្រើន ព្រម​ទាំង​ខ្ញុំ​ផង» (រ៉ូម ១៦:១-២)។ អ្នក​ខ្លះ​បាន​ព្យាយាម​ប្រកែក​ថា ពាក្យ​ជា​ភាសា​ក្រិក​នៅ​ក្រោយ​ពាក្យ «ផាតត្រុន» ពិត​ជា​មាន​ន័យ​ថា «អ្នក​ដឹក​នាំ»។១០ នេះ​គួរ​ឲ្យ​សង្ស័យ ដ្បិត​វា​ពិបាក​នៅ​ក្នុង​ការ​ស្រមៃ​នៅ​ក្នុង​ន័យ​ណា​មួយ ជា​អ្វី​ដែល​សាវ័ក ប៉ុល ចង់​មាន​ន័យ​ដោយ​ការ​លើក​ឡើង​ថា នាង ភីបេ បាន​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​របស់​គាត់។

ជា​ការ​ពិត​ណាស់ គាត់​អាច​មាន​ន័យ​ថា នាង​គឺ​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​ដ៏​មាន​ឥទ្ធិពល​ម្នាក់​ដែល​បាន​ផ្ដល់​ទី​ស្នាក់​អាស្រ័យ​សម្រាប់​គាត់ និង​ក្រុម​របស់​គាត់ ឬ​ថា​នាង​បាន​ប្រើ​ឥទ្ធិពល​​ក្នុង​សហគមន៍​របស់​នាង​សម្រាប់​បុព្វ​ហេតុ​នៃ​ដំណឹង​ល្អ និង​ជា​ពិសេស​សម្រាប់​សាវ័ក ប៉ុល។ នាង​ជា​មនុស្ស​សំខាន់​ម្នាក់ ហើយ​មាន​តួ​នាទី​សំខាន់​ក្នុង​ការ​បម្រើ​ព័ន្ធ​កិច្ច។ ប៉ុន្តែ ដើម្បី​ទាញ​យក​អ្វី​មួយ​ពី​ពាក្យ​ដែល​ផ្ទុយ​នឹង​ការ​យល់​ដឹង​របស់​យើង​អំពី​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១ធីម៉ូថេ ២:១២ ដែល​គេ​មុខជា​សន្និដ្ឋាន​ថា នាង ភីបេ បាន​ប្រើ​សិទ្ធិ​អំណាច​លើ​បុរស។ ជាក់​ស្ដែង បទ​គម្ពីរ​មិន​បាន​បង្ហាញ​បែប​នោះ​ទេ។

និពន្ធដោយ៖John Piper
បកប្រែដោយ៖ កញ្ញា គឹម បូព្រឹក
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ខែម បូឡុង, លោក ទេព រ៉ូ, លោក ឯក សត្យា, លោក ហុង សម្ភស, លោក សឹម រក្សា, លោកស្រី ឡូញ ស្រីរដ្ឋ, លោក ង៉ែត វិទូ, លោក ឡង់ គីមឡុង និងលោក ឈាង បូរ៉ា
ដកស្រង់ខ្លះៗ និងកែសម្រួលចេញពីសៀវភៅ«៥០សំណួរដ៏សំខាន់ៗ»ស្ដីអំពីភាពជាបុរស និងភាពជាស្ត្រីយោងតាមព្រះគម្ពីរ ដោយមានការអនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ហេតុ​អ្វី​ព្រះ​​ជ្រើសរើស​មនុស្សល្ងង់​ល្ងើ?

លោក​អ្នក​រៀប​ចំ​មេរៀន​អធិប្បាយ​យ៉ាង​មិច​ក៏​មិន​ចប់​ដែរ