in ,

​ការ​ធំ​ជាង​ព្រះ​យេស៊ូវ

«ប្រាកដ​មែន ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​ប្រាកដ​ថា អ្នក​ណា​ដែល​ជឿ​ដល់​ខ្ញុំ នោះ​នឹង​ធ្វើ​ការ​ដែល​ខ្ញុំ​ធ្វើ​ដែរ ក៏​នឹង​ធ្វើ​ការ​ធំ​ជាង​ការ​ទាំង​នោះ​ទៅ​ទៀត ពី​ព្រោះ​ខ្ញុំ​ទៅ​ឯ​ព្រះ​វរ​បិតា» (យ៉ូហាន ១៤:១២)។

បុគ្គល​ដែល​មាន​ជំនឿ​ដ៏​ពិត​ក្នុង​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ទទួល​សេចក្ដី​សន្យា​ថា​គាត់​នឹង​ធ្វើ​ការ​ធំ​ជាង​អ្វី​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ធ្វើ។ ប៉ុន្តែ​តើ «ការ​ធំ​ជាង» នោះ​មាន​ន័យ​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច? តើ​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​នឹង​ធ្វើ​ការ​អស្ចារ្យ​យ៉ាង​សម្បើម​ខ្លាំង​ជាង​មែន​ឬ? វា​ពិបាក​ណាស់​ក្នុង​ការ​ស្រមៃ​អំពី​ការ​អស្ចារ្យ​ដែល​សម្បើម​ជាង​អ្វី​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ធ្វើ។ «ការ​ធំ​ជាង» នោះ​មិន​មាន​អត្ថ​ន័យ​បែប​នេះ​នោះ​ទេ។

តើ​ឃ្លា «ការ​ធំ​ជាង» អាច​មាន​ន័យ​ថា «ច្រើន​លើស​ដើម​ជាង» ឬ​ក៏ «សាយ​ភាយ​ទៅ​កន្លែង​ផ្សេង​ច្រើន​ជាង» ដែរ​ឬ​ទេ? ក្នុង​អត្ថ​ន័យ​នេះ គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ពិត​ជា​បាន​ធ្វើ «ការ​ធំ​ជាង» ការ​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ធ្វើ​មែន។ យើង​បាន​អធិប្បាយ​នៅ​ជុំ​វិញ​ពិភព​លោក បាន​ឃើញ​មនុស្ស​ប្រុស និង​មនុស្ស​ស្រី​រាប់​លាន​នាក់​កែ​ប្រែ​ចិត្ត​ជឿ បាន​ឧបត្ថម្ភ​ជំនួយ បាន​ទទួល​ការ​រៀន​សូត្រ និង​ស្បៀង​អាហារ​ដល់​មនុស្ស​រាប់​លាន​នាក់។ ដូច្នេះ «ការ​ធំ​ជាង» ទំនង​ជា​កំពុង​សំដៅ​ទៅ​លើ​ការ​ដែល​អ្នក​ជឿ​ជួប​ជុំ​គ្នា​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​តាម​រយៈ​ទីបន្ទាល់​របស់​ពួក​សិស្ស (យ៉ូហាន ១៧:២០; ២០:២៩) និង​សេចក្ដី​សប្បុរស​ដែល​បាន​ចែក​រំលែក​ដល់​អ្នក​ដទៃ​តាម​រយៈ​ជីវិត​ដែល​ទទួល​បាន​ការ​បំផ្លាស់​បំប្រែ។

ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​មាន​បន្ទូល​ថា ការ​ធំ​ជាង​នឹង​កើត​ឡើង «ពីព្រោះ​ខ្ញុំ​ទៅ​ឯ​ព្រះ​វរបិតា»។ មួយ​វិញ​សោត ការ​យាង​ចេញ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​តាម​រយៈ​ការ​សុគត និង​ការ​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ ដើម្បី​ទទួល​ការ​លើក​តម្កើង គឺ​ជា​លក្ខន្តិកៈ​ដំបូង​នៃ​បេសកកម្ម​របស់​ពួក​សិស្ស​ព្រះ​អង្គ។ ពីព្រោះ​ព្រះ​អង្គ «ទៅ​ឯ​ព្រះ​វរបិតា» នោះ​ក្រុម​ជំនុំ​ក៏​ចូល​រួម​ក្នុង​បេសកកម្ម​ដែរ។ លើស​ពី​នោះ​ទៅ​ទៀត ការ​លើក​តម្កើង​ព្រះ​យេស៊ូវ​គឺ​ជា​លក្ខន្តិកៈ​ដំបូង​នៃ​ការ​ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ចុះ​មក​ដូច​ដែល​មាន​សន្យា (យ៉ូហាន ៧:៣៩; ១៦:៧) ហើយ​ព្រះ​អង្គ​នឹង​ធ្វើ​ការ​ជា​មួយ​នឹង​ពួក​សិស្ស​ក្នុង​ទីបន្ទាល់​របស់​ពួក​គាត់ (យ៉ូហាន ១៥:២៦; ១៦:៧-១១)។ ដោយ​សារ​មូល​ហេតុ​ទាំង​នេះ នោះ​អ្នក​ដើរ​តាម​ព្រះ​យេស៊ូវ​នឹង​ធ្វើ «ការ​ធំ [ៗ] ជាង»។

ប៉ុន្តែ ទោះ​បើ​ថា ដោយ​គ្មាន​មន្ទិល​សង្ស័យ ការ​ពន្យល់​មួយ​នេះ​គឺ​ត្រឹម​ត្រូវ ចុះ​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​អំពី «ការ​ធំ​ជាង» ខណៈ​ពេល​ដែល​ការ​ពន្យល់​នេះ​ហាក់​បី​ដូច​ជា​កំពុង​មាន​ន័យ​ថា ព្រះ​អង្គ​សំដៅ​ទៅ​លើ​ការ «ច្រើន​ជាង»?

អភ័យ​ឯក​សិទ្ធិ​ធំ​ជាង​ក្នុង​នគរ

យើង​នឹង​ទំនង​ជា​ទទួល​បាន​ជំនួយ​បាន​តាម​រយៈ​ការ​ប្រៀប​ធៀប​ប្រយោគ​មួយ​ទៀត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ៖

«ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​ប្រាកដ​ថា ក្នុង​បណ្ដា​មនុស្ស​ដែល​កើត​ពី​ស្ត្រី​មក នោះ​គ្មាន​អ្នក​ណា​បាន​ធំ​ជាង​យ៉ូហាន-បាទីស្ទ​ទេ ប៉ុន្តែ​អ្នក​ណា​ដែល​តូច​ជាង​គេ​ក្នុង​នគរ​ស្ថាន​សួគ៌ នោះ​ធំ​ជាង​គាត់​ហើយ» (ម៉ាថាយ ១១:១១)។

មូល​ហេតុ​នៃ​ការ​ប្រៀប​ធៀប​ត្រង់​ថា ទោះ​បើ​ភាព​ធំ​ជាង​របស់​លោក យ៉ូហាន-បាទីស្ទ មិន​អាច​មាន​គូរ​ប្រៀប​ផ្ទឹម​បាន នោះ​គាត់​ក៏​មិន​ដែល​មាន​ចំណែក​ក្នុង​ព្រះ​រាជ្យ​នគរ​នៃ​ស្ថាន​សួគ៌​ដែរ។ ការ​ត្រាស់​ហៅ​របស់​គាត់​បាន​ដាក់​គាត់ [ក្នុង​ពេល​វេលា] លឿន​ពេក​ក្នុង​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​នៃ​សេចក្ដី​ប្រោស​លោះ​ក្នុង​ការ​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​គាត់​មាន​ការ​រួម​ចំណែក​បាន។ ក្នុង​អត្ថន័យ​នេះ បុគ្គល​ដ៏​ទាប​បំផុត​មាន​អភ័យ​ឯកសិទ្ធិ​ក្នុង​ការ​មាន​ចំណែក​ក្នុង​ព្រះ​រាជ្យ​នគរ​ធំ​ជាង​លោក យ៉ូហាន-បាទីស្ទ។ អ្វី​ដែល​កំពុង​ពាក់ព័ន្ធ​គឺ​ទំហំ​នៃ​អភ័យ​ឯកសិទ្ធិ ភាព​សំខាន់​ពិភាក្សា​ជា​មួយ​នឹង​អភ័យ​ឯក​សិទ្ធិ​នៃ​ការ​ចូល​រួម​ក្នុង​យុគសម័យ​នៃ​គ្រា​ចុង​ក្រោយ​ដែល​ត្រូវ​បាន​អភិសេក​ឡើង​រួច​ហើយ។

ទំនង​ជា​មាន​ចំណុច​ស្រដៀង​គ្នា​ក្នុង​ទស្សនៈ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​យ៉ូហាន​ជំពូក​១៤​ដែរ។ តាម​រយៈ​ព័ន្ធកិច្ច​នៃ​ការ​ប្រោស​លោះ​របស់​ទ្រង់ ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ «ទៅ​ឯ​ព្រះ​វរបិតា» នោះ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​អភិសេក​កំណត់​កាល​ថ្មី​នេះ​នៅ​ក្នុង​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​នៃ​ការ​ប្រោស​លោះ ហើយ​ក៏​នៅ​ក្នុង​បេសកកម្ម​នៃ​ការ​ចូល​រួម​របស់​ពួក​សិស្ស​ក្នុង​ព័ន្ធកិច្ច​ដោយ​ឡែក​នៃ​យុគសម័យ​នៃ​គ្រា​ចុង​ក្រោយ​ដែល​បាន​មក​ដល់​ហើយ​នេះ​ដែរ។ ក្នុង​ព័ន្ធកិច្ច​របស់​ទ្រង់​នៅ​លើ​ផែនដី​នេះ ព្រះ​យេស៊ូវ​មិន​ដែល​បាន​ធ្វើ​ដូច​នោះ​ទេ។ ព័ន្ធកិច្ច​របស់​ទ្រង់​បាន​នាំ​ឲ្យ​វា​មក​ដល់ ប៉ុន្តែ​បន្ទាប់​មក​ព្រះ​អង្គ​បាន​ចាក​ចេញ ហើយ​ទ្រង់​ក៏​មិន​បាន​ចូល​រួម​ក្នុង​វា​ដែរ (ក្នុង​រូប​កាយ​ផ្ទាល់​របស់​ទ្រង់) ក្រោយ​ថ្ងៃ​បុណ្យ​៥០។

នេះ​មិន​មែន​មាន​ន័យ​ថា ពួក​សិស្ស​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ធំ​ជាង​ទ្រង់​នោះ​ទេ។ ប៉ុន្តែ វា​មាន​ន័យ​ថា ព័ន្ធ​កិច្ច​របស់​ពួក​គាត់​ធំ​ជាង​ព្រះ​រាជកិច្ច​ទ្រង់​ក្នុង​លក្ខណៈ​នេះ—ត្រង់​ថា​ពួក​គាត់​មាន​អភ័យ​ឯកសិទ្ធិ​ក្នុង​ការ​ចូល​រួម​ក្នុង​ផល​ផ្លែ​នៃ​ព័ន្ធកិច្ច​សម្រេច​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ។ រហូត​ទាល់​តែ​ព្រះ​អង្គ​ត្រឡប់​ទៅ​ឯ​ព្រះ​វរបិតា​របស់​ទ្រង់ ហើយ​ចាត់​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ឲ្យ​យាង​មក​សិន នោះ​ទើប​រាល់​គ្រប់​អ្វីៗ​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ធ្វើ​ដែល​សំខាន់​គឺ​មិន​ទាន់​សម្រេច​នៅ​ឡើយ​ទេ។ ផ្ទុយ​ពី​នោះ ព័ន្ធកិច្ច​នៃ​ការ​ចូល​រួម​ក្នុង​កាលៈទេសៈ​ថ្មី​របស់​ពួក​សិស្ស ដែល​មាន​បន្ទាប់​ពី​ពេល​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​សម្រេច​ព័ន្ធកិច្ច​របស់​ទ្រង់។ កិច្ចការ​របស់​ពួក​គាត់​ធំ​ជាង​ត្រង់​ថា​ពួក​គាត់​មាន​អភ័យ​ឯកសិទ្ធិ​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​បន្ទាប់​ពី​ការ​បំពេញ​ហើយ។

ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​សម្រេច​នូវ​អភ័យ​ឯកសិទ្ធិ​សម្រាប់​យើង

ដាច់​ខាត! យើង​ត្រូវ​តែ​ដាក់​ផ្ទាំង​គំនូរ​ដ៏​ស្រស់​ស្អាត​នេះ​នៅ​ពី​មុខ​ភ្នែក​រាល់​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ដែល​ជា​អ្នក​ធ្វើ​ទីបន្ទាល់។ ជំនឿ​របស់​យើង​ក្នុង​ព្រះ​យេស៊ូវ​មិន​បាន​បោះ​យើង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ការ​តយុទ្ធ​ដែល​យើង​នៅ​តែ​ម្នាក់​ឯង ដែល​មាន​លទ្ធផល​មិន​ច្បាស់​លាស់ ដែល​ព្រះ​ពរ​ដែល​ទ្រង់​សន្យា​គឺ​សម្រាប់​តែ​អស់​អ្នក​ដែល​នឹង​ទៅ​ស្ថាន​សួគ៌​ប៉ុណ្ណោះ​នោះ​ទេ។

តាម​ពិត ផ្ទុយ​ពី​នេះ​វិញ៖ ជំនឿ​របស់​យើង​ក្នុង​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​បោះ​យើង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ការ​តយុទ្ធ ដែល​បាន​ឈ្នះ​រួច​ស្រេច​ហើយ ដែល​ព្រះពរ​នៃ​គ្រាចុងក្រោយ​ដែល​ទ្រង់​សន្យា​ក៏បាន​ទទួលការ​បំពេញ​រួច​ទៅ​ហើយ​ដែរ ទោះ​បើ​ថា​វា​មិនទាន់​បានសម្រេច​ទៅ​ឡើយ​ក៏ដោយ។ ប្រាកដ​ណាស់! ការ​ខិត​ខំ​ប្រឹងប្រែង​ដ៏​ទន់ខ្សោយ​របស់​យើង​ក្នុង​ការ​ចូល​រួម​ក្នុង​ជ័យជម្នះ​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ និង​ព័ន្ធកិច្ច​នៃ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​ដែល​ទ្រង់​បាន​ប្រទាន​មក​កាន់​យើង​ក្នុង​ការ​ត្រាស់​ហៅ​ឲ្យ​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​នាក់​មក​ដើរ​តាម​ព្រះ​អង្គ​សង្គ្រោះ និង​ចៅហ្វាយ​របស់​យើង នោះ​គឺ​ជា​អភ័យ​ឯកសិទ្ធិ​នៃ​ការ​បម្រើ​របស់​យើង។ នេះ​គឺជា​ទំហំ​ដ៏​ពិត​នៃ​ការ​ត្រាស់​ហៅ​របស់​យើង។ ហើយ​ដាច់​ខាត​យើង​ត្រូវតែ​ប្រៀបធៀប​កិច្ចការ​ដ៏​សាមញ្ញៗ​ជា​មួយ​នឹង​ផ្ទៃ​ខាង​ក្រោយ​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍​នេះ។

ទាំង​អស់​នេះ​កើត​ឡើង ពីព្រោះ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ឈាន​ដល់​កម្រិត​ដ៏​ខ្ពស់​បំផុត​នៃ​ព័ន្ធកិច្ច​របស់​ទ្រង់​ក្នុង​ការ​បើក​សម្ដែង​នៃ​ព្រះ​វរបិតា​តាម​រយៈ​ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ «ទៅ​ឯ​ព្រះ​វរបិតា» ដោយ​ឆ្លង​កាត់​ឈើ​ឆ្កាង។ ទ្រង់​បាន​បង់​ថ្លៃ​យ៉ាង​ខ្ពស់​សម្រាប់​ព័ន្ធកិច្ច​នេះ។ ព្រះ​អង្គ​បាន​បង្ហាញ​ពីរ​ដង​ថា ទ្រង់​ព្រួយ​ព្រះ​ទ័យ​យ៉ាង​ខ្លាំង​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ (យ៉ូហាន ១២:២៧; ១៣:២១) ខណៈ​ពេល​ដែល​ព្រះ​អង្គ​សញ្ជឹង​គិត​អំពី​ពេល​វេលា​នៅ​ខាង​មុខ។ ហើយ​ព័ន្ធកិច្ច​ដូច​គ្នា​នោះ​ក៏​បាន​តែង​តាំង​ជា​មូល​ដ្ឋាន​នៃ​អ្វី​ដែល​ទ្រង់​អាច​ប្រាប់​ពួក​សិស្ស​របស់​ទ្រង់​ថា «កុំ​ឲ្យ​ចិត្ត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ថប់​បារម្ភ​ឡើយ អ្នក​រាល់​គ្នា​ជឿ​ដល់​ព្រះ​ហើយ ចូរ​ជឿ​ដល់​ខ្ញុំ​ដែរ» (យ៉ូហាន ១៤:១)។

និពន្ធដោយ៖ លោកគ្រូ Don Carson
បកប្រែដោយលោកគ្រូ៖ ឈាង បូរ៉ា
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ទេព រ៉ូ, លោក ខែម បូឡុង, លោក ប៊ុន ធីម៉ូថេ និងលោក ឯក សត្យា
ដកស្រង់ខ្លះៗ និងកែសម្រួលចេញពី www.thegospelcoalition.org ដោយមានការអនុញ្ញាត។

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ខ្ញុំជាគ្រីស្ទបរិស័ទដោយសារជំនឿ

ចូរ​ផ្ទេរ​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ទៅ​កាន់​សេចក្ដី​ពិត​