in ,

សេវេន ដេយ អាត់វេនទីស្ទ

ក្រុម​ពីរ​ដែល​ទទួល​យក​គោលលទ្ធិ​នៃ​ព្រះត្រៃឯក​ តែ​បន្ថែម​គោលលទ្ធិ​ថ្មី

ទោះ​បី​ក្រុម ​សេវេន ​ដេយ អាត់​វេនទីស្ទ​ (Seventh Day Adventists) មិន​ពឹង​ផ្អែក​លើ​គោលលទ្ធិ ដូច​គោលលទ្ធិ​នៃ​ក្រុមប្រឹក្សា​ណៃសៀ​ក៏ដោយ ក៏​គោលលទ្ធិ​របស់​ពួកគេ​ជាទូទៅ យល់​ស្រប​នឹង​សេចក្ដី​ពិត​ដែល​មាន​នៅ​ក្នុង​គោលលទ្ធិ​នៃ​ក្រុមប្រឹក្សា​ណៃសៀ​ដែរ។ ក៏​ប៉ុន្តែ​ ដូច​ជា​រ៉ូម៉ាំងកាតូលិក​ដែរ​ ពួក​សេវេន ​ដេយ​ក៏​បាន​បន្ថែម​គោលលទ្ធិ​ថ្មីៗ​ជាច្រើន ដែល​មិន​មាន​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ។ គោល លទ្ធិ​ថ្មី​ទាំង​នោះ​ មិនមែន​មក​ពី​សម្តេច​ប៉ាប​ទេ តែ​មក​ពី​ការ​និមិត្ត និង​ការ​យល់សប្តិ​របស់​ស្ថាបនិក​ម្នាក់​របស់​គេ ​ឈ្មោះ​លោក​ស្រី​ អេលែន ជី វ៉ាយ (Ellen G. White)។

ប្រវត្តិ
ចលនា​ក្រុម​ សេវេន ​ដេយ អាត់​វេនទីស្ទ​ មាន​ភាព​ចម្រូងចម្រាស​តាំង​ពី​ដំបូង​មក។ គ្រីស្ទបរិស័ទ​អាមេរិកកាំង​ម្នាក់​ឈ្មោះ វីល្លៀម មីលឡឺ (William Miller) បាន​ព្យាករណ៍​ថា «ព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ​នឹង​យាង​មក​ដល់​ផែនដី​នេះ​ម្តង​ទៀត​ ដើម្បី សម្អាត បន្សុទ្ធ និង​កាន់​កាប់​ផែនដី​ជា​មួយ​ពួក​បរិសុទ្ធ​ទាំង​អស់» នៅ​មុន​ថ្ងៃទី ២១ ខែ​មិនា ឆ្នាំ​១៨៤៤។ នៅ​ពេល​ដែល​ការ​ព្យាករណ៍​នោះ​បរាជ័យ ក្រុម​របស់​លោក​ មីលឡឺ ​បាន​ផ្លាស់​ប្តូរ កាលបរិច្ឆេទ​ដល់​ថ្ងៃទី ២២ ខែ​តុលា ឆ្នាំ​១៨៤៤​វិញ ប៉ុន្តែ​ជាថ្មី​ម្តង​ទៀត ព្រះគ្រីស្ទ​មិន​បាន​យាង​មក​វិញ​ទេ។ បន្ទាប់ពី​ការ​ខក​ចិត្ត​លើក​ទី​២​នោះ អ្នក​គាំទ្រ​របស់​គាត់​ខ្លះ​បាន​ពន្យល់​ថា កាលបរិច្ឆេទ​ថ្ងៃទី ២២ ខែ​តុលា គឺ​ត្រឹមត្រូវ​ហើយ កំហុស​មិនមែន​ជា​ថ្ងៃខែ​ នៃ​ការ​យាង​មក​ជា​លើក​ទី​ពីរ​របស់​ព្រះគ្រីស្ទ​ទេ ប៉ុន្តែ​កំហុស​ជា​កន្លែង​ នៃ​ការ​យាង​មក​ជា​លើក​ទីពីរ​របស់​ព្រះគ្រីស្ទ​វិញ។ ពួកគេ​បាន​អះអាង​ថា ព្រះគ្រីស្ទ​មិន​បាន​យាង​មក​រហូត​ដល់​ផែនដី​នៅ​ថ្ងៃ​នោះ​ ដូច​ដែល​លោក​ មីលឡឺ​ បាន​ទាយ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ថា​ ទ្រង់​បាន​យាង​ចូល​មក​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​នៅ​ស្ថានសួគ៌ ដើម្បី​សម្អាត​វា ហើយ​រៀបចំ​សម្រាប់​ការ​យាង​ត្រឡប់​មក របស់​ទ្រង់​នៅ​ពេលក្រោយ។ តាមពិត​គ្មាន​អ្នក​ណា​នៅ​ផែនដី ដែល​អាច​ឃើញ​ព្រះ​យេស៊ូវ​យាង​ចូល​ទី​បរិសុទ្ធ​នៅ​ស្ថានសួគ៌​ទេ។ ដូច្នេះ មិន​អាច​មាន​ភ័ស្ដុតាង​ណា​ដែល​បញ្ជាក់​ថា ព្រឹត្តិការណ៍​នេះ​ ពិត​ជា​បាន​កើត​ឡើង​នោះ​ទេ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ គម្ពីរ​ព្រះ​អង្គ​មាន​បន្ទូល​ថា នៅ​ពេល​ព្រះយេស៊ូវ​យាង​ត្រឡប់​មក​វិញ «គ្រប់​ទាំង​ភ្នែក​នឹង​ឃើញ​ទ្រង់» (វិវរណៈ ១ៈ៧)។

ដូច្នេះ​លោក​មីលឡឺ​ និង​អ្នក​ដើរ​តាម​គាត់​បាន​បរាជ័យ​តាម​វិធី​ពីរ​យ៉ាង។ ទី​មួយ​ ពួកគេ​បាន​ផ្តល់​ការ​ព្យាករណ៍​ខុសឆ្គង​ អំពី​ការ​យាង​មក​របស់​ព្រះគ្រីស្ទ​ ជំនួស​ឲ្យ​ការ​ស្តាប់​ការ​ព្រមាន​របស់​ព្រះយេស៊ូវ​ថា «អ្នក​រាល់​គ្នា​មិន​ដឹង​ជា​ថ្ងៃ​ណា ឬ​ពេល​ណា» (ម៉ាថាយ ២៥ៈ១៣)។ ទីពីរ​ អ្នក​តាម​លោក​មីលឡឺ បាន​បង្រៀន​ការ​ដែល​មិន​មាន​នៅ​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​ ​ដែល​ថា​ ព្រះគ្រីស្ទ​នឹង​យាងមក​ក្នុង​របៀប​ស្ងាត់ ដើម្បី​ចូល​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​នៅ​ស្ថានសួគ៌ ហើយ​បន្សុទ្ធ​កន្លែង​នោះ មុន​ពេល​ទ្រង់​យាង​ត្រឡប់​មកវិញ​ជា​សាធារណៈ។ ពីព្រោះ​ព្រះគម្ពីរ​មិន​ដែល​បង្រៀន​ការ​នេះ​ ​វា​មិន​គួរ​ក្លាយ​ជា​គោលលទ្ធិ​សំខាន់​មួយ​នៅ​ក្នុង​ក្រុមជំនុំ​សេវេនដេយ​នោះ​ទេ។ តាមពិត​ហេព្រើរ​ជំពូក ៩ មាន​បន្ទូល​ថា ព្រះគ្រីស្ទ​បាន​យាង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​ហើយ ២០០០ ឆ្នាំ​មុន​ បន្ទាប់​ពី​ការ​សុគត និង​ការ​រស់​ឡើងវិញ​របស់​ទ្រង់៖ «ប៉ុន្តែ កាល​ព្រះគ្រីស្ទ​បាន​យាង​មក ធ្វើ​ជា​សំដេច​សង្ឃ ខាង​ឯ​សេចក្តី​ល្អ​ដែល​ត្រូវ​មក គឺ​ធ្វើ​ដោយសារ​រោង​ឧបោសថ​ដ៏​វិសេស​ជាង ហើយ​គ្រប់​លក្ខណ៍​ជាង ដែល​មិន​បាន​ធ្វើ​ដោយ​ដៃ គឺ​ថា មិន​មែន​ជា​របស់​ផង​លោកីយ៍​នេះ​ទេ នោះ​ទ្រង់​បាន​យាង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​បំផុត​១​ដង​ជា​សំរេច ទាំង​បាន​សេចក្តី​ប្រោស​លោះ នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច មិន​មែន​ដោយ​យក​ឈាម​ពពែ​ឈ្មោល ឬ​ឈាម​កូន​គោ​ទេ គឺ​ដោយ​យក​ព្រះលោហិត​នៃ​អង្គ​ទ្រង់​វិញ» (៩ៈ១១-១២)។ មួយដង​ជា​សំរេច! មិន​ចាំបាច់​ត្រូវ​ការ​ការ​បន្សុទ្ធ ឬ​ការ​វិនិច្ឆ័យ​បន្ថែម នៅ​ស្ថានសួគ៌​ទៀត​ទេ។
បន្ទាប់ពី​ការ​ព្យាករណ៍​បរាជ័យ​ពីរ​ដង អ្នកដើរ​តាម​លោក​ មីលឡឺ ភាគច្រើន​បាន​ចាកចេញ​ពី​ចលនា​នេះ។ ប៉ុន្តែ​អ្នក​ដែល​នៅ​សេស​សល់ ​រួម​មាន​ លោក ចេម វ៉ាយ (James White) និង​ភរិយា​របស់​គាត់​លោក​ស្រី អេលែន ជី វ៉ាយ បាន​បង្កើត​ និកាយ​ សេវេន ​ដេយ អាត់​វេនទីស្ទ​ ដែល​ឥឡូវ​នេះ​មាន​សមាជិក ១៩ លាន​នាក់​ នៅ​ជុំវិញ​ពិភពលោក។ លោក​ស្រី​ អេលែន ជី វ៉ាយ (Ellen G. White) បាន​ក្លាយ​ជា​គ្រូបង្រៀន​ដ៏​សំខាន់​បំផុត​នៃ​និកាយ​នោះ។ គាត់​បាន​សរសេរ​សៀវភៅ​ជាង ៤០ ក្បាល និង​អត្ថបទ​ទស្សនាវដី្ត​ចំនួន ៥០០០។ គាត់​អះអាង​ថា ​បាន​ទទួល​ការ​យល់សប្ដិ និង​និមិត្ត ពី​ព្រះ​ផ្ទាល់ ​ជាង ២០០០ដង។

ជំនឿ
ដូច​ដែល​ខ្ញុំ​បាន​និយាយ​ហើយ​ថា ​សេចក្តី​ថ្លែងការណ៍​ជា​ផ្លូវការ​របស់​និកាយ សេវេន ​ដេយ អាត់​វេនទីស្ទ​ ​ អំពី​ព្រះ ព្រះ​គម្ពីរ ព្រះត្រៃឯក និង​ការ​សង្គ្រោះ​ដោយ​ព្រះគុណ​តាមរយៈ​ជំនឿ​ គឺ​ស្រប​តាម​ព្រះគម្ពីរ។ ប៉ុន្តែ​ពួកគេ​បាន​បន្ថែម​ជំនឿ​ចម្លែក​មួយ​ចំនួន ​ដែល​ខុស​ពី​ជំនឿ​ដែល​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​បាន​ប្រកាន់​ខ្ជាប់​អស់​រយៈពេល ២០០០ ឆ្នាំ​មក​ហើយ។

តើ​ការ​ថ្វាយបង្គំ​នៅ​ថ្ងៃ​អាទិត្យ​ជា​ «ទី​សម្គាល់​របស់​សត្វ​សាហាវ» ​​ឬ?
នៅ​គម្ពីរ​វិវរណៈ ១៣ៈ១១-១៨ មាន​បន្ទូល​ថា នៅ​ថ្ងៃ​ចុងក្រោយ​ មេ​សេចក្ដី​អាក្រក់​ ដែល​ហៅ​ថា «សត្វ​សាហាវ» នឹង​បង្ខំ​មនុស្ស​ឲ្យ​ទទួល​សញ្ញា​សម្គាល់​នៅ​លើ​ដៃ​ ឬ​ក៏​ថ្ងាស​របស់​ពួក​គេ។ នេះ​គម្ពីរ​ហៅ​ថា​ «ទី​សំគាល់​របស់​សត្វ» (វិវរណៈ ១៦ៈ២; ១៩ៈ២០)។ អេលែន ជី វ៉ាយ​ និង​ក្រុម ​សេវេន ​ដេយ បាន​បង្រៀន​ម្តង​ហើយ​ម្តង​ទៀត នៅ​ក្នុង​សៀវភៅ និង​ទស្សនាវដី្ត​របស់​ពួក​គេ​ថា «ទី​សំគាល់​របស់​សត្វ» គឺ​ជា​សកម្មភាព​ផ្លាស់​ប្តូរ​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក​ ពី​ថ្ងៃ​សៅរ៍ ទៅ​ថ្ងៃ​អាទិត្យ​វិញ! អេលែន ជី វ៉ាយ បាន​និយាយ​ថា «នៅ​ទីនេះ​យើង​រក​ឃើញ​ទី​សំគាល់​របស់​សត្វ។ គឺ​សកម្មភាព​នៃ​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក​ទៅ​ថ្ងៃអាទិត្យ​ របស់​ក្រុមជំនុំ​កាតូលិក ដោយ​គ្មាន​សិទ្ធិ​អំណាច​ពី​ព្រះគម្ពីរ​ឡើយ»។ (Ellen G. White, The Mark of the Beast, ទំព័រ​ទី ២៣)។ អរគុណ​ព្រះ​អង្គ​ណាស់​ សព្វថ្ងៃ​នេះ​ ពួក​ ​សេវេន ​ដេយ ជាច្រើន​លែង​ជឿ​ទៀត​ថា គ្រីស្ទបរិស័ទ​ដែល​ថ្វាយបង្គំ​នៅ​ថ្ងៃ​អាទិត្យ​បាន​ទទួល «ទី​សំគាល់​របស់​សត្វ» ប៉ុន្តែ​ក៏​នៅ​មាន​មនុស្ស​ជាច្រើន​នៅ​តែ​ជឿ​ដដែល។
ខ្ញុំ​ធ្លាប់​សួរ​មិត្ត​ខ្ញុំ​ដែល​ជា​បេសកជន​របស់​និកាយ ​​សេវេន ​ដេយ ថា តើ​ខ្ញុំ​មាន​ទី​សំគាល់​របស់​សត្វ ដោយ​ព្រោះ​ខ្ញុំ​ថ្វាយបង្គំ​នៅ​ថ្ងៃអាទិត្យ​ឬ។ គាត់​បាន​និយាយ​ថា «មិនទាន់​ទេ។ ប៉ុន្តែ​ប្រសិន​បើ​អ្នក​នៅ​តែ​បន្ត​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​ខុសឆ្គង​នោះ​ អ្នក​នឹង​បង្ហាញ​ថា អ្នក​ពិត​ជា​មាន»។
ទាក់ទង​នឹង​ថ្ងៃ​ថ្វាយបង្គំ​ គម្ពីរ​រ៉ូម ១៤ៈ៥ មាន​បន្ទូល​ថា​ គ្រីស្ទបរិស័ទ​មាន​សេរីភាព​ក្នុង​ការ​ជ្រើសរើស​ ថ្ងៃ​ពិសេស​ណា​មួយ ឬ​ក៏​គ្មាន​ថ្ងៃ​ពិសេស​សោះ«ម្នាក់​រាប់​ថា ថ្ងៃ​១​ល្អ​ជាង​ថ្ងៃ​១ ម្នាក់​ទៀត​រាប់​ថា ថ្ងៃ​ណា​ក៏​ដូច​ជា​ថ្ងៃ​ណា ត្រូវ​ឲ្យ​គ្រប់​គ្នា​ជឿ​ពិត​ប្រាកដ​ក្នុង​ចិត្ត​ខ្លួន»។ គម្ពីរ​ រ៉ូម ៦ៈ១៤ បង្រៀន​ថា គ្រីស្ទបរិស័ទ​មិន​ស្ថិត​នៅ​ក្រោម​ក្រឹត្យវិន័យ​ទៀត​ឡើយ។ ទោះបីជា​យើង​ស្រឡាញ់​ក្រឹត្យវិន័យ​ទាំង ១០​ប្រការ​ក៏ដោយ កិច្ចព្រមព្រៀង​ថ្មី​របស់​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​យើង គឺ​ពឹងផ្អែក​លើ​ព្រះលោហិត​របស់​ព្រះគ្រីស្ទ មិនមែន​ក្រឹត្យវិន័យ​នៃ​ភ្នំ​ស៊ីណាយ​ទេ។ ព្រះយេស៊ូវ​បាន​នាំ​មក​នូវ​កិច្ចព្រមព្រៀង​ថ្មី​ដែល​ប្រសើរ​ជាង​ (ហេព្រើរ ៧ៈ២២) ដែល​មាន​មូល​ដ្ឋាន​លើ​ភ្នំ​កាល់វ៉ារី ដែល​ជំនួស​ឲ្យ​កិច្ចព្រមព្រៀង​មុន​ដែល​មាន​មូលដ្ឋាន​លើ​ភ្នំ​ស៊ីណាយ៖ «ទ្រង់​ជា​អ្នក​កណ្តាល​របស់​សេចក្តី​សញ្ញា​១​ដ៏​ប្រសើរ​ជាង​ប៉ុណ្ណា ដែល​សេចក្តី​សញ្ញា​នោះ​បាន​តាំង​ឡើង លើ​ពាក្យ​សន្យា​ប្រសើរ​ជាង​ផង» (ហេព្រើរ ៨ៈ៦)។ រយៈពេល​ជិត​២០០០ឆ្នាំ ក្រុម​ជំនុំ​របស់​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​បាន​ថ្វាយ​បង្គំ​នៅ​ថ្ងៃ​ទីមួយ ដើម្បី​ប្រារឰ​ការ​រស់​ឡើង​វិញ​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ។

តើ​ព្រលឹង​របស់​គ្រីស្ទបរិស័ទ​លែង​មាន​នៅ​ពេល​ពួក​គេ​ស្លាប់​ឬ?
គេហទំព័រ​របស់​ក្រុម ​​សេវេន ​ដេយ និយាយ​ថា «ព្រះគម្ពីរ​មិន​បង្រៀន​ថា មនុស្ស​មាន​ព្រលឹង​អមតៈ​ ដែល​នៅ​តែ​បន្ត​មាន​ បន្ទាប់​ពី​ស្លាប់​នោះ​ទេ»។ និយាយ​ម្យ៉ាង​ទៀត​ គេ​ជឿ​ថា នៅពេល​ដែល​រូបកាយ​របស់​មនុស្ស​ម្នាក់​ស្លាប់​ទៅ នោះ​ចិត្ត​គំនិត និង​ព្រលឹង វិញ្ញាណ​របស់​បុគ្គល​នោះ លែង​មាន​រហូត​ដល់​រូបកាយ​របស់​គាត់​ត្រូវ​បាន​រស់​ឡើង​វិញ នៅ​ពេល​ព្រះ​គ្រីស្ទ​យាងមក។ ពេលខ្លះ​ក្រុម ​សេវេន ​ដេយ ​ហៅ​ការនេះថា «ព្រលឹង​ដេក​លក់» ប៉ុន្តែ​ពាក្យ​នោះ​មិន​ត្រឹម​ត្រូវ​ទេ។ វិញ្ញាណ​របស់​មនុស្ស​ស្លាប់​ មិនមែន​គ្រាន់​តែ​ដេកលក់​នោះ​ទេ ពួកគេ​ជឿ​ថា វិញ្ញាណ​នោះ​លែង​មាន​ទៀត​ហើយ។ ក៏​ប៉ុន្តែ ការ​បង្រៀន​នេះ​ផ្ទុយ​ពី​ព្រះគម្ពីរ និង​ជំនឿ​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​រយៈពេល ២០០០ឆ្នាំ កន្លង​មក។

ដើម្បី​ដឹង​ថា ការ​បង្រៀន​នេះ​ មិន​ត្រឹម​ត្រូវ​ ​យើង​ត្រូវ​ចងចាំ​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ចំពោះ​ពួក​សាឌូស៊ី ដែល​មាន​ជំនឿ​ស្រដៀង​នឹង​ពួក​សេវេនដេយ ត្រង់​បញ្ហា​នេះ។ ដំបូង​ទ្រង់​បាន​រំឭក​ពួក​គេ​អំពី ការ​ដែល​ព្រះជាម្ចាស់​មាន​ព្រះបន្ទូល​មក​កាន់​លោក​ ម៉ូសេ នៅ​ឯ​គុម្ព​បន្លា​ដែល​កំពុង​ឆេះ៖ «អញ​ជា​ព្រះ​នៃ​អ័ប្រាហាំ ជា​ព្រះ​នៃ​អ៊ីសាក ហើយ​ជា​ព្រះ​នៃ​យ៉ាកុប» (មិនមែន «អញ​ធ្លាប់​ជា​ព្រះ​នៃ​អ័ប្រាហាំ» ។ល។ ) នោះ​ទេ។ បន្ទាប់មក​ព្រះយេស៊ូវ​បាន​បញ្ជាក់​ថា «ព្រះអង្គ​ទ្រង់​មិន​មែន​ជា​ព្រះ​នៃ​មនុស្ស​ស្លាប់​ទេ គឺ​ជា​ព្រះ​នៃ​មនុស្ស​រស់​វិញ» ព្រះ​យេស៊ូវ​កំពុង​មាន​បន្ទូល​ថា សូម្បីតែ​អ័ប្រាហាំ អ៊ីសាក និង​យ៉ាកុប បាន​ស្លាប់​៤០០ឆ្នាំ​មុន​សម័យ​ម៉ូសេ តែ​ពួក​គេ​នៅ​រស់​ជា​មួយ​ព្រះ​អង្គ​នៅ​ស្ថានសួគ៌ (ម៉ាថាយ ២២ៈ៣២)។ ពួកគេ​មិនមែន​លែង​មាន​ទៀត​ ដោយសារ​តែ​រូបកាយ​របស់​ពួក​គេ​បាន​ស្លាប់​នោះ​ទេ។ ក្រុម ​​សេវេន ​ដេយ មាន​ជំនឿ​ខុស​ឆ្គង​អំពី​រូបកាយ និង​ព្រលឹង។
សូម​ចងចាំ​ផង​ដែរ​ថា លោក​ ម៉ូសេ​ បាន​ជួប​ជាមួយ​ព្រះយេស៊ូវ​នៅ​លើ​ភ្នំ​ នៅ​ពេល​ទ្រង់​ផ្លាស់​ប្រែ​រូបកាយ (ម៉ាថាយ ១៧ៈ១-៩) ១៤០០ឆ្នាំ​ បន្ទាប់​ពី​គាត់​បាន​ស្លាប់! ដូច្នេះ​លោក ម៉ូសេ​ មិនមែន​លែង​មាន​ទៀត ​នៅ​ពេល​គាត់​ស្លាប់​នោះ​ទេ។ (ដើម្បី​ពន្យល់​រឿង​នេះ​ក្រុមជំនុំ ​សេវេន ​ដេយ ទទូច​ដោយ​គ្មាន​ភ័ស្ដុតាង​ក្នុង​ព្រះគម្ពីរ​ថា​ ព្រះ​បាន​ប្រោស​សាកសព លោក​ម៉ូសេ​ឡើង​វិញ នៅ​ពេល​ណា​មួយ​បន្ទាប់​ពី​គាត់​ស្លាប់)។
មិន​ត្រឹម​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​ ព្រះយេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ទៅ​ចោរ​នៅ​លើ​ឈើឆ្កាង​ថា «ថ្ងៃ​នេះ អ្នក​នឹង​នៅ​ក្នុង​ស្ថាន​បរមសុខ​ជា​មួយ​នឹង​ខ្ញុំ​ដែរ» (លូកា ២៣ៈ៤៣)។ តើ​ព្រះ​យេស៊ូវ និង​ចោរ​នោះ​អាច​នៅ​ជាមួយ​គ្នា​ក្នុង​ឋានសួគ៌​ដោយ​របៀប​ណា​ ប្រសិន​បើ​ការ​ស្លាប់​នៃ​រូបកាយ​ ក៏​នាំ​ឲ្យ​លែង​មាន​ខាង​វិញ្ញាណ​ដែរ​នោះ?
មួយទៀត នៅ​ក្នុង​គម្ពីរ​វិវរណៈ​ជំពូក ៦ ព្រលឹង​នៃ​អ្នក​ដែល​ត្រូវ​បាន​គេ​សម្លាប់​កំពុង​អធិស្ឋាន​ដល់​ព្រះ (វិវរណៈ ៦ៈ៩-១០)។ និយាយ​ម្យ៉ាងទៀត វិញ្ញាណ​របស់​ពួកគេ មិន​មែន​លែង​មាន​នោះ​ឡើយ​ នៅ​ពេល​ដែល​រូបកាយ​របស់​ពួកគេ​ស្លាប់​ទៅ។ លើស​ពី​នេះ​ទៅ​ទៀត ព្រះយេស៊ូវ​បាន​ប្រាប់​រឿង​មួយ​នៅ​ក្នុង​គម្ពីរ​លូកា​ជំពូក១៦ អំពី​បុរស​អ្នកមាន​ម្នាក់ និង​អ្នក​សុំទាន​ម្នាក់​ ដែល​ទាំង​ពីរ​នាក់​នោះ​នៅ​តែ​ដឹង​ខ្លួន​ បន្ទាប់​ពី​ស្លាប់​ទៅ។ រឿង​នោះ​​នឹង​គួរ​ឲ្យ​អស់​សំណើច​ ហើយ​គ្មាន​អត្ថន័យ បើ​ព្រះយេស៊ូវ​ជឿ​ថា វិញ្ញាណ​របស់​មនុស្ស​ស្លាប់​លែង​មាន​ទៀត​ហើយ។
ទីបំផុត​សាវក​ប៉ុល​បាន​និយាយ​ថា «ដ្បិត​ឯ​ខ្ញុំ ដែល​ខ្ញុំ​រស់​នៅ នោះ​គឺ​សំរាប់​ព្រះគ្រីស្ទ​ទេ ហើយ​ដែល​ស្លាប់​ទៅ នោះ​ជា​កំរៃ​វិញ  ប៉ុន្តែ​បើ​រស់​ខាង​ឯ​សាច់​ឈាម និង​នាំ​ឲ្យ​ការ​ខ្ញុំ​កើត​ផល នោះ​ខ្ញុំ​មិន​ដឹង​រើស​យក​ខាង​ណា​ទេ  ខ្ញុំ​មាន​សេចក្តី​បណ្តាល​ទាំង​សង​ខាង ក៏​មាន​ចិត្ត​ចង់​ចេញ​ទៅ​នៅ​ជា​មួយ​នឹង​ព្រះគ្រីស្ទ ដែល​ល្អ​ជា​ជាង​នោះ​ផង  តែ​បើ​ខ្ញុំ​នៅ​ក្នុង​សាច់​ឈាម​ត​ទៅ​ទៀត នោះ​មាន​ប្រយោជន៍​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​ជាង» (ភីលីព ១ៈ២១-២៤)។ តើ​ការ​លែង​មានព្រលឹង​របស់​សាវក​ប៉ុល​ អាច​ល្អ​ប្រសើរ​ជាង​ការ​បម្រើ​ព្រះ​របស់​គាត់​យ៉ាង​ដូចម្តេច? គាត់​និយាយ​ស្រដៀង​នឹង​នេះ ចំពោះ​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​នៅ​ក្រុង​កូរិនថូស​ថា «ដូច្នេះ យើង​ខ្ញុំ​មាន​ចិត្ត​ជឿជាក់ ហើយ​ក៏​សុខ​ចិត្ត​ស៊ូ​ចេញ​ពី​រូបកាយ​នេះ ទៅ​នៅ​ជា​មួយ​នឹង​ព្រះអម្ចាស់​ជា​ជាង» (២កូរិនថូស ៥ៈ៨)។

តើ​ត្រឹមត្រូវ​ទេ ក្នុង​ការ​ហាមឃាត់​ការ​បរិភោគ​អាហារ​មួយ​ចំនួន?
និកាយ​​សេវេន ​ដេយ បង្រៀន​ថា គ្រីស្ទបរិស័ទ​គួរ «តម​ម្ហូប​ដែល​គម្ពីរ​ហៅ​ថា មិន​ស្អាត (ស្មោកគ្រោក)» (ជំនឿ​មូលដ្ឋាន ២៨)។ ប៉ុន្តែ សាវក​ប៉ុល​បាន​ព្រមាន​អំពី​គ្រូបង្រៀន​ ដែល​ហាមឃាត់​ការ​ទទួលទាន​អាហារ​ប្រភេទ​ខ្លះ​ ដែល​ព្រះ​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​យើង​បរិភោគ៖
«តែ​ព្រះវិញ្ញាណ ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូល​យ៉ាង​ជាក់​ច្បាស់​ថា នៅ​គ្រា​ជាន់​ក្រោយ​បង្អស់ អ្នក​ខ្លះ​នឹង​លាក​ចាកចេញ​ពី​សេចក្តី​ជំនឿ ដោយ​ស្តាប់​តាម​វិញ្ញាណ​បញ្ឆោត និង​សេចក្តី​បង្រៀន​របស់​ពួក​អារក្ស ដោយសារ​ពុត​មាយា​របស់​ពួក​អ្នក ដែល​ពោល​តែ​ពាក្យ​កុហក ទាំង​មាន​បញ្ញា​ចិត្ត​រលាក ព្រម​ទាំង​ហាមប្រាម​មិន​ឲ្យ​យក​ប្តី​ប្រពន្ធ ហើយ​ឲ្យ​ត្រូវ​តម​អាហារ ដែល​ព្រះ​បាន​បង្កើត​មក សំរាប់​ពួក​អ្នក​ជឿ និង​ពួក​អ្នក​ដែល​ស្គាល់​សេចក្តី​ពិត ឲ្យ​បាន​ទទួល​ដោយ​អរ​ព្រះគុណ ដ្បិត​សត្វ​ទាំង​អស់​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​បង្កើត​មក នោះ​សុទ្ធ​តែ​ល្អ ហើយ​មិន​ត្រូវ​ចោល​១​ឡើយ ឲ្យ​គ្រាន់​តែ​ទទួល​ដោយ​អរ​ព្រះគុណ​ប៉ុណ្ណោះ ដ្បិត​បាន​ញែក​ជា​បរិសុទ្ធ ដោយសារ​ព្រះបន្ទូល ហើយ​សេចក្តី​អធិស្ឋាន» (១ធីម៉ូថេ ៤ៈ១-៥)។
សាវក​ប៉ុល​និយាយ​ដូចនេះ ពីព្រោះ​ព្រះយេស៊ូវ​បាន​បង្រៀន​យូរ​ឆ្នាំ​មុន​ថា «អស់​ទាំង​អាហារ​ឈ្មោះ​ថា ជា​របស់​ស្អាត»។
«ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូល​ថា តើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​នៅ​តែ​មិន​យល់​ដែរ​ឬ​អី តើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹក​មិន​ឃើញ​ទេ​ឬ​អី​ថា របស់​អ្វី​ពី​ខាង​ក្រៅ​ដែល​ចូល​ក្នុង​មនុស្ស នោះ​ពុំ​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ស្មោកគ្រោក​បាន​ទេ ដ្បិត​របស់​នោះ​មិន​បាន​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ចិត្ត គឺ​ចូល​ទៅ​តែ​ក្នុង​ពោះ​ប៉ុណ្ណោះ​ រួច​ចេញ​ទៅ​ក្នុង​បង្គន់ ដូច្នេះ អស់​ទាំង​អាហារ​ឈ្មោះ​ថា ជា​របស់​ស្អាត​វិញ» (ម៉ាកុស ៧ៈ១៨-១៩)។

ព្រះយេស៊ូវ​បាន​ប្រកាស​ថា «អស់​ទាំង​អាហារ​ឈ្មោះ​ថា ជា​របស់​ស្អាត»។ តើ​យើង​ហ៊ាន​ហាមឃាត់​អ្វី​ដែល​ព្រះយេស៊ូវ​ផ្ទាល់​បាន​អនុញ្ញាត​ឬ​ទេ?
គម្ពីរ​រ៉ូម​ជំពូក ១៤ បញ្ជាក់​យ៉ាង​ច្បាស់​ថា គ្រីស្ទបរិស័ទ​មាន​សិទ្ធិ​តម​អាហារ​ខ្លះ​ប្រសិន​បើ​គាត់​ចង់។ ប៉ុន្តែ សាវក ប៉ុល ក៏​ហាម​បុគ្គល​នោះ​ មិន​ឲ្យ​ដាក់​សំពាធ​អ្នក​ដទៃ​ឲ្យ​ឈប់​ទទួលទាន​អាហារ​ទាំងនោះ​ដែរ​នោះ​ទេ (រ៉ូម ១៤ៈ៣-៤)។ តែ​អេលែន ជី វ៉ាយ​ បាន​និយាយ​ជា​ច្រើន​ដង​ថា គ្រីស្ទបរិស័ទ​ត្រូវ​តែ​តម​អាហារ​ ដែល​គម្ពីរ​សញ្ញាចាស់​មិន​អនុញ្ញាត។ គាត់​ចង់​ដក​ការ​មាន​សេរីភាព ដែល​ព្រះគ្រីស្ទ​ផ្ទាល់​បាន​ប្រទាន​មក​យើង​ខាង​ចំណី​អាហារ។ តើ​យើង​គួរ​តឹងតែង​ជាង​ព្រះ​ឬ​ទេ?

ការ​ចាប់ផ្តើម​មិន​ល្អ​ទាក់ទង​នឹង​គោលលទ្ធិ​នៃ​ព្រះត្រៃឯក
មេដឹកនាំ​ដំបូង​ទាំងអស់​នៃ​ក្រុម ​​សេវេន ​ដេយ ​បាន​ប្រឆាំង​នឹង​ព្រះ​ត្រៃ​ឯក។ ពួកគេ​មិន​ជឿ​ថា ​ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ​ គឺ​អង្គ​ទី​បី​នៃ​ព្រះត្រៃឯក​ទេ។ ហើយ​ពួកគេ​ខ្លះ​ ថែមទាំង​ជឿ​ថា​ ព្រះរាជ​បុត្រា​នៃ​ព្រះ ​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង​ដោយ​ព្រះ​វរបិតា​ ដូច​គ្រូ​ខុសឆ្គង​អារីយូស ​បាន​បង្រៀន​នៅ​សតវត្ស​ទី​៣ ​និង​ទី៤! ​ប៉ុន្តែ​ អរគុណ​ព្រះ​អង្គ ​៥​០​ ​ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក អេលែន ជី វ៉ាយ​ និង​ប្ដី​របស់​គាត់​ឈ្មោះ​ ចេម (James) ​ បាន​ចាប់​ចាប់​ផ្ដើម​យល់​ថា ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ គឺជា​ព្រះរាជ​បុត្រា​ដ៏​អស់​កល្ប​របស់​ព្រះ​ មិនមែន​ជា​របស់​ដែល​ព្រះ​វរបិតា​បាន​បង្កើត​ឡើង​ទេ។ ហើយ​នៅ​ឆ្នាំ​ ​១៩០៥​ ​ពួកគេ​ក៏​ចាប់ផ្តើម​ជឿ​ថា ​ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ​ គឺជា​ព្រះ​ដែរ គឺ​អង្គ​ទីបី​នៃ​ព្រះ​ត្រៃ​ឯក។ វា​គឺជា​ការ​អស្ចារ្យ​ នៃ​សេចក្តី​មេត្តា​ករុណា​របស់​ព្រះ​ ដែល​នៅទីបំផុត​មេដឹកនាំ​នៃ​និកាយ​ ​​សេវេន ​ដេយ​ ​ បាន​កែតម្រូវ​ទស្សនៈ​ដំបូង​របស់​ពួកគេ​ អំពី​ព្រះត្រៃឯក។ នៅ​ឆ្នាំ​ ​១៩៤៦​ ​ពួកគេ​បាន​បោះពុម្ពផ្សាយ​សេចក្ដីថ្លែងការណ៍​ផ្លូវការ​ដ៏​រឹង​មាំ​មួយ​ ស្តី​អំពី​ព្រះ​ត្រៃ​ឯក​ ដែល​ពួកគេ​ប្រកាន់ខ្ជាប់​ដល់​បច្ចុប្បន្ន។

ហេតុអ្វី​បាន​ជា​យើង​លើក​រឿង​នេះ​ឡើង បើ​និកាយ​​សេវេន ដេយ បាន​កែ​គោលជំនឿ​អំពី​ព្រះត្រៃឯក​ជាង​ចិតសិប​ឆ្នាំ​មុន​ហើយ? មាន​មូលហេតុ​ពីរ៖ ១. នៅ​​ពេល​ដែល​​និកាយ​នឹក​ចាំ​អំពី​កំហុស​ធ្ងន់ធ្ងរ​របស់​ខ្លួន មិនថា កំហុស​ខាង​គោលជំនឿ ឬ​ការ​អនុវត្តន៍ ការ​នឹក​ចាំ​នោះ​នាំ​ឲ្យ​គេ​ចង់​បង្ហាញ​ចិត្ត​សុភាព និង​អត់ធ្មត់ ចំពោះ​ក្រុម​ឯ​ទៀត​ក្នុង​រឿង​ដែល​មិន​សូវ​សំខាន់ ដូច​ជា ម្ហូបអាហារ និង​ថ្ងៃ​ពិសេស។ ២. ការ​នឹក​ចាំ​នោះ​ផ្ដល់​ឲ្យ​និកាយ​នោះ​ មាន​ឱកាស​គិត​ពិចារណា​ម្ដង​ទៀត អំពី​មូលដ្ឋាន​នៃ​សេចក្ដី​ពិត​របស់​គេ។ ទំនៀមទម្លាប់​ឬ? ការ​បង្រៀន​របស់​មនុស្ស​ឬ? និមិត្ត​ឬ? ព្រះ​គម្ពីរ​ឬ? ឧទាហរណ៍ បើ​​អេលែន ជី វ៉ាយ​​បាន​​ទទួល​និមិត្ត​ និង​យល់សប្តិ​ពី​ព្រះ​ផ្ទាល់ ​២០០០ដង ​ (ជាមធ្យម ​២​ដង ក្នុង​មួយ​ខែ!)   ហេតុអ្វីបានជា​អស់​ ៥០ឆ្នាំ ទំរាំ​ព្រះ​បើក​សម្ដែង​គោលលទ្ធិ​នៃ​ព្រះ​ត្រៃ​ឯក​ ចំពោះ អេលែន ជី វ៉ាយ  ​គឺ​ជា​គោលលទ្ធិ​ដែល​គ្រីស្ទបរិស័ទ​ដទៃទៀត​បាន​ស្គាល់ និង​ទទួល​ តាំងពី​សម័យ​ពួក​សាវក​មក​េម្ល៉ះ?​

តើ​«ប្រភព​នៃ​សេចក្ដីពិត» ​គឺជា​អ្វី?
ក្រុម​​សេវេន ​ដេយ​និយាយ​ថា អេលែន ជី វ៉ាយ (១៨២៧-១៩១៥) គឺជា​ព្យាការី​មក​ពី​ព្រះ។ សំណេរ​របស់​នាង «គឺជា​ប្រភព​នៃ​សេចក្តី​ពិត​ដែល​បន្ត និង​មាន​សិទ្ធិ​អំណាច» (ជំនឿ​មូលដ្ឋាន ២៨)។ ពួក​គេ​អះអាង​ថា គុណភាព និង​កំរិត​នៃ​ការ​បំផុស​គំនិត​នៅ​ក្នុង​សំណេរ​របស់​ អេលែន ជី វ៉ាយ គឺ​ស្មើគ្នា​នឹង​បទ​គម្ពីរ​ដែរ។ ប៉ុន្តែ​ការ​សរសេរ​របស់ អេលែន ជី វ៉ាយ មិនអាច​ជា​ «ប្រភព​នៃ​សេចក្តី​ពិត​ដែល​បន្ត និង​មាន​សិទ្ធិអំណាច» ទេ ពីព្រោះ​មាន​តែ​ព្រះគម្ពីរ​ចំនួន ៦៦ កណ្ឌ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​ ដែល​ជា​ប្រភព​នៃ​សេចក្ដី​ពិត ពី​ព្រោះ​មាន​តែ​ព្រះ​គម្ពីរ​ដែល «ព្រះ​ទ្រង់​បាន​បញ្ចេញ​ព្រះវិញ្ញាណ» ហើយ​គ្មាន​កំហុស (២​ធីម៉ូថេ ៣ៈ១៦)។ ពាក្យ​របស់​មនុស្ស​ អាច​មាន​សេចក្ដី​ពិត​ច្រើន ប៉ុន្តែ​ពាក្យ​នោះ​មិន​អាច​ជា​ ប្រភព​នៃ​ការ​ពិត​ទេ។ មាន​តែ​ព្រះគម្ពីរ​ប៉ុណ្ណោះ ​ដែល​អាច​ជឿ​ទុក​ចិត្ត​បាន​ទាំងស្រុង។

សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន
ពួក​​សេវេន ​ដេយ ភាគច្រើន​ជឿ​ថា ការ​សង្គ្រោះ​ គឺ​ដោយសារ​ជំនឿ​តែប៉ុណ្ណោះ។ ពួកគេ​មិន​ជឿ​ថា ការ​ថ្វាយបង្គំ​នៅ​ថ្ងៃ​អាទិត្យ គឺជា​ទី​សំគាល់​របស់​សត្វ​នោះ​ទេ ហើយ​មិនព្រម​និយាយ​ថា​ ការ​បរិភោគ​សាច់​ជ្រូក គឺ​ជា​អំពើ​បាប​ទេ។ ហើយ​ពួកគេ​មិន​ជឿ​ថា សេចក្តី​សង្គ្រោះ​មក​តាម​តែ​ក្រុម ​​សេវេន ​ដេយ នោះ​ទេ។
ប៉ុន្តែ​នេះ​ជា​បញ្ហា៖ នៅពេល​និកាយ​ណា​មួយ​លើក​តម្កើង​ច្បាប់​អំពី​អាហារ និង​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក​ដល់​កំរិត​មួយ​ ដែល​មាន​សារៈសំខាន់​មែនទែន នោះ​សមាជិក​របស់​ពួកគេ​ជា​ច្រើន នឹង​ច្រលំ អំពី​ទំនាក់ទំនង​រវាង​ជំនឿ និង​ការ​ប្រព្រឹត្ត។ តាម​ធម្មជាតិ​ មនុស្ស​ទាំងអស់​ចាប់អារម្មណ៍​ចំពោះ​សាសនា​ដែល​បង្រៀន​ថា «ធ្វើ​ល្អ បាន​ល្អ»។ យើង​ចូលចិត្ត​គំនិត​ដែល​យើង​អាច​ទទួល​ការ​សព្វព្រះហឫទ័យ​ពី​ព្រះ​ តាមរយៈ​ការ​ខិតខំ​របស់​យើង។ ដូច​ពួក​ផារិស៊ី​ដែរ យើង​ចូលចិត្ត​គិត​ថា ខ្លួន​ល្អ​ជាង​អ្នក​ដែល​មិន​បាន​ធ្វើ​តាម​ច្បាប់​ដូច​យើង។ បន្តិច​ម្តងៗ ក្រុមជំនុំ​ដែល​លើក​ក្បួន​ច្បាប់​របស់​មនុស្ស​ឲ្យ​សំខាន់​ពេក ​នឹង​ក្លាយ​ជា​ក្រុមជំនុំ​ដែល​តម្រូវ​ឲ្យ​មាន​ការ​ប្រព្រឹត្ត​ល្អ​ដើម្បី​បាន​សង្គ្រោះ។ អរគុណ​ព្រះ​អង្គ​ដែល សេចក្តី​ថ្លែង​ការណ៍​ខាង​គោលលទ្ធិ​នៃ​ក្រុម​ជំនុំ​ ​​សេវេន ​ដេយ បង្រៀន​យ៉ាង​ច្បាស់​អំពី​ការ​សង្គ្រោះ ​ដោយ​សេចក្តី​ជំនឿ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ (Twenty-eight Fundamental Beliefs of the Seventh Day Adventist church. https://www.adventist.org/wp-content/uploads/2020/06/ADV-28Beliefs2020.pdf)
ចុងក្រោយ នៅ​ពេល​ខ្ញុំ​ជួប​អ្នក​ ​​សេវេន ​ដេយ ដែល​ស្រឡាញ់​ព្រះយេស៊ូវ ជឿ​លើ​ដំណឹង​ល្អ ហើយ​មិន​ពឹងផ្អែក​លើ​ការ​ធ្វើ​តាម​ក្រឹត្យវិន័យ គឺ​ខ្ញុំ​បាន​ជួប​បងប្អូន​ពិត​នៅ​ក្នុង​ព្រះគ្រីស្ទ ហើយ​ខ្ញុំ​រីករាយ។

ដកស្រង់ចេញពីសៀវភៅ៖ សាសនាពិត និងសាសនាក្លែងក្លាយ
និពន្ធដោយលោកគ្រូ៖ ចេ. ឌី. ក្រោលី
លោកអ្នកក៏អាចទាញយកសៀវមួយនេះតាមដំណភ្ជាប់ (Link) មួយនេះបានដោយឥតគិតថ្លៃបានផងដែរ។

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ និង​ការ​នៅ​ស្ងាត់

ប្រកប