in

របៀប​៥​យ៉ាង​ដើម្បី​ឲ្យ​ដឹង​ថា តើ​ការ​ប្រែ​ចិត្ត​នោះ​ជា​ការ​ពិត​ឬ​ក៏​មិន​ពិត?

5 Ways to Discern True and False Repentance

គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​គ្រប់​រូប​ទំនង​ជា​បាន​ជួប​ប្រទះ​រឿង​នេះ៖ មាន​បុគ្គល​ដែល​អ្នក​ស្គាល់ ឬ​ក៏​បុគ្គល​ដែល​បាន​ប្រកាស​ខ្លួន​ថា​ជា​អ្នក​ជឿ​បាន​ធ្លាក់​ក្នុង​អំពើ​បាប​ដ៏​ធំ​មួយ ហើយ​មាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​បាន​ដឹង​រឿង​នោះ។ ជា​លទ្ធផល ការ​នោះ​ក៏​បំផ្លាញ​​ទំនាក់ទំនង​គាត់ បំផ្លាញ​កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ​គាត់ ហើយ​ចិត្ត​គាត់​ក៏​ត្រូវ​បាន​បំផ្លាញ​​ដែរ។ ក្នុង​នាម​អ្នក​ដែល​ជា​មិត្តភក្ដិ ឬ​ក៏​គ្រូ​គង្វាល ឬ​ក៏​ប្ដី​ប្រពន្ធ​របស់​គាត់ ពេល​ដែល​អ្នក​ដឹង​ដូច​នេះ នោះ​វា​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​ឆ្ងល់​ថា តើ​ខ្ញុំ​គួរ​ធ្វើ​យ៉ាង​ដូចម្ដេច​ជាមួយ​គាត់?

លោក​អ្នក​ដឹង​ហើយ​ថា ក្នុង​នាម​ជា​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​ត្រាស់​ហៅ​យើង​ឲ្យ​អត់​ទោស​ដល់​អ្នក​ដទៃ ហើយ​ស្ដារ​អ្នក​ជឿ​ដែល​បាន​ធ្លាក់​ទៅ​ក្នុង​អំពើ​បាប​នោះ​ឡើង​វិញ ប៉ុន្តែ​ខ្ញុំ​ក៏​ដឹង​ដែរ​ថា លោក​អ្នក​មិន​អាច​ធ្វើ​ការ​នេះ​បាន​ឡើយ លុះត្រា​តែ​បុគ្គល​ដែល​បាន​ធ្លាក់​ទៅ​ក្នុង​អំពើ​បាប​នោះ​ពិត​ជា​បាន​ប្រែ​ចិត្តយ៉ាង​ពិត​ប្រាកដ​មែន។ ឧទាហរណ៍៖ បទ​បញ្ជា​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ កាឡាទី ៦:១ ចែង​ថា «បងប្អូន​អើយ! បើ​អ្នកណា​ម្នាក់​ធ្វើ​បាប នោះ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដែល​ដើរ​តាម​ព្រះវិញ្ញាណ​កែ​តម្រង់​អ្នក​នោះ​ដោយ​ចិត្ត​ស្លូត​បូត ហើយ​ត្រូវ​ប្រយ័ត្ន​ខ្លួន ក្រែង​លោ​អ្នក​ក៏​ត្រូវ​ល្បួង​ដែរ» (គគខ)។ សាវ័ក ប៉ុល ក៏​បាន​លើក​ឡើង​ដែរ​ថា គាត់​បាន​ត្រៀម​ខ្លួន​រួច​ស្រេច​ហើយ​ក្នុង​ការ​អត់​ទោស​បាប​ដល់​ក្រុម​ជំនុំ​កូរិនថូស ព្រោះ​ការ​ដែល​អ្នក​ដទៃ​ដឹង​ពី​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គេ​ព្រួយ​ចិត្ដ​តាម​បែប​ដែល​គាប់​ដល់​ព្រះ​ហឫទ័យ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ជា​ជាង​តាម​បែប​លោកីយ៍ (២កូរិនថូស ៧:៩-១១)។

ក្នុង​កាលៈទេសៈ​បែប​នេះ តើ​លោក​អ្នក​គួរ​ធ្វើ​បែប​ណា? បុគ្គល​ដែល​បាន​ធ្លាក់​ក្នុង​អំពើ​បាប​បាន​ប្រាប់​អ្នក​ថា គាត់​បាន​ប្រែ​ចិត្ត។ គាត់​បាន​លើក​ឡើង​ថា គាត់​សោកស្ដាយ​ណាស់​ដែល​គាត់​បាន​ធ្លាក់​ក្នុង​អំពើ​បាប។ តើ​ប៉ុណ្ណឹង​គ្រប់​គ្រាន់​ហើយ​ឬ​នៅ?

ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​ផ្ដល់​ជំនួយ​មួយ​ចំនួន​ដល់​យើង ដើម្បី​ជួយ​យើង​ឲ្យ​ដឹង​ថា តើ​បុគ្គល​ដែលបាន​​ប្រាប់​លោកអ្នក​ថា គាត់​បាន​ប្រែ​ចិត្ត​នោះ គាត់​បាន​ប្រែ​ចិត្ត​ពិត​ប្រាកដ​ឬ​ក៏​មិន​ពិត។ យើង​ត្រូវ​តែ​ចេះ​វែកញែក​រវាង​ការ​ទាំង​ពីរ​នេះ ព្រោះ​ចំណុច​ខុស​គ្នា​រវាង​ការ​នេះ នឹង​ជួយ​ឲ្យ​យើង​ដឹង​ពី​របៀប​ដែល​យើង​គួរ​ធ្វើ​យ៉ាង​ដូចម្ដេច​ចំពោះ​បងប្អូន​របស់​យើង​ដែល​បាន​ធ្លាក់​ទៅ​ក្នុង​អំពើ​បាប​នោះ។ យើង​ត្រូវ​ចេះ​វែកញែក​ឲ្យ​ច្បាស់​រវាង​អំនួត និង​ការ​បន្ទាបខ្លួន ដើម្បី​ឲ្យ​យើង​អាច​នឹង​អនុវត្ត​ច្បាប់​លើ​បុគ្គល​ដែល​មាន​អំនួត ហើយ​អនុវត្ត​ព្រះ​គុណ​លើ​បុគ្គល​ដែល​បន្ទាប​ខ្លួន។

ដូច​ក្នុង​ឧទាហរណ៍​ដែល​ខ្ញុំ​បាន​លើក​ឡើង​នៅ​ខាង​លើ​ហើយ​ថា យើង​ឃើញ​សាវ័ក ប៉ុល បាន​អនុវត្ត​ព្រះ​គុណ​ចំពោះ​ក្រុម​ជំនុំ​កូរិនថូស​ជា​ជាង​អនុវត្ត​ច្បាប់។ ព្រោះ​គាត់​បាន​ឃើញ​ថា ការ​ព្រួយ​ចិត្ត​របស់​ពួក​គេ គឺ​ជា​ការ​ព្រួយ​ចិត្ត​តាម​បែប​ដែល​គាប់​ដល់​ព្រះ​ហឫទ័យ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ មិនមែន​តាម​បែប​លោកីយ៍​ទេ។ ប៉ុន្តែ តើ​សាវ័ក ប៉ុល បាន​ដឹង​អំពី​ចំណុច​ខុស​គ្នា​រវាង​ការ​ទាំង​ពីរ​នេះ​ដោយ​របៀប​ណា? បើ​និយាយ​ឲ្យ​ចំ​ទៅ បុគ្គល​ដែល​កំពុង​យំ ហើយ​លន់តួ​បាប​របស់​ខ្លួន​ដែល​ឥឡូវ​មាន​គេ​ដឹង​នោះ ប្រហែល​ពិត​ជា​ប្រែ​ចិត្ត​មែន ឬ​ក៏​មិន​មែន​ទេ បើ​ដូច្នេះ តើ​សាវ័ក ប៉ុល អាច​ដឹង​បាន​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច?

សាវ័ក ប៉ុល បាន​សរសេរ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ

២កូរិនថូស ៧:១១ ថា «ដ្បិត​មើល៍ អ្នក​រាល់​គ្នា​មាន​ទុក្ខ​ព្រួយ​ដែល​គាប់​ព្រះ​ហឫទ័យ​ព្រះ​ដូច្នេះ មាន​ប្រយោជន៍​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា​យ៉ាង​ណា! អ្នក​រាល់​គ្នា​មាន​ចិត្ត​ខ្នះខ្នែង​ដើម្បី​ការពារ​ខ្លួន មាន​ចិត្ត​ឈឺ​ឆ្អាល មាន​ចិត្ត​កោត​ខ្លាច មាន​ការ​ទន្ទឹង​មើល​ផ្លូវ មាន​សេចក្ដី​ឧស្សាហ៍ ហើយ​ក៏​ដាក់​ទោស​មនុស្ស​អាក្រក់​ដែរ! រាល់​ការ​ទាំង​នេះ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​បង្ហាញ​ឲ្យ​ឃើញ​ថា ខ្លួន​គ្មាន​សៅ​ហ្មង​អ្វី​សោះ​ក្នុង​រឿង​នេះ» (គកស)។

យោង​តាម​ខគម្ពីរ​នេះ យើង​ឃើញ​ថា ការ​ប្រែ​ចិត្ត​ដ៏​ពិត​ទាមទារ​ឲ្យ​មាន​ចិត្ត​ឈឺ​ឆ្អាល មាន​ចិត្ត​កោត​ខ្លាច មាន​ការ​ទន្ទឹង​មើល​ផ្លូវ មាន​សេចក្ដី​ឧស្សាហ៍ ហើយ​ក៏​ដាក់​ទោស​មនុស្ស​អាក្រក់​ដែរ។

តើ​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​សាវ័ក ប៉ុល ប្រើ​ពាក្យ​ទាំង​នេះ​? បើ​និយាយ​ឲ្យ​ខ្លី​ទៅ ពាក្យ​ទាំង​អស់​នេះ​តំណាង​ឲ្យ​បុគ្គល​ដែល​ពិត​ជា​ខូច​ចិត្ត ដោយសារ​អ្នក​នោះ​ពិត​ជា​បាន​ប្រព្រឹត្ត​បាប​មែន មិន​មែន​ដោយសារ​ផល​នៃ​អំពើ​បាប​របស់​គាត់​នោះ​ទេ។ ពាក្យ​ទាំង​ប្រាំ​នេះ​បង្ហាញ​ថា បុគ្គល​នោះ​ពិត​ជា​សោក​ស្ដាយ​ចំពោះ​ការ​ដែល​គាត់​បាន​ធ្វើ មិន​មែន​សោក​ស្ដាយ​ដោយ​សារ​តែ​មាន​គេ​តាម​ទាន់​ពេល​គាត់​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប​នោះ​ទេ។

ការ​មាន​ចិត្ត​ឈឺ​ឆ្អាល

ការ​ព្រួយ​ចិត្ត​ដែល​ស្រប​តាម​ព្រះ​ហឫទ័យ​ព្រះ គឺ​ជា​ការ​ចេះ​ខឹង​ដូច​ព្រះ​ជាម្ចាស់។ កំហឹង​បែប​នេះ គឺ​ជា​ការ​ខឹង​ចំពោះ​អំពើ​បាប​ផ្ទាល់​តែ​ម្ដង មិន​មែន​ខឹង​ចំពោះ​ផល​នៃ​អំពើ​បាប​ទេ។ អ្នក​ជឿ​ដែល​មាន​ការ​ខូច​ចិត្ត គឺ​គាត់​ខូច​ចិត្ត​ដោយ​សារ​អំពើ​បាប​របស់​គាត់ ប៉ុន្តែ​មិន​មែន​ត្រឹម​តែ​ប៉ុណ្ណឹង​នោះ​ទេ។ គាត់​មាន​ការ​ខូច​ចិត្ត សោកសង្រេង ដោយសារ​គាត់​យល់​ថា មូលហេតុ​ដែល​គាត់​ធ្វើ​បាប​ម្ដង​ហើយ​ម្ដង​ទៀត ព្រោះ​និស្ស័យ​នៃ​អំពើ​បាប​បាន​មាន​ជាប់​នៅ​ក្នុង​មនុស្ស​យើង ក្រោយ​ពេល​ដែល​លោក អ័ដាម បាន​ធ្លាក់​ក្នុង​អំពើ​បាប ដូច្នេះ​ការ​នោះ​ក៏​បាន​នាំ​មនុស្ស​លោក​ឲ្យ​ធ្លាក់​ក្នុង​អំពើ​បាប​ដូច​គាត់ ហើយ​ក៏​នៅ​តែ​នាំ​យើង​ឲ្យ​ចង់​ប្រព្រឹត្ត​បាប​ដែរ។

មនុស្ស​មួយ​ចំនួន​ខឹង​មក​ពី​មាន​អ្នក​ដទៃ​ដឹង​ពី​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន។ អ្វី​ដែល​មនុស្ស​បែប​នេះ​ចង់​ធ្វើ​នោះ​គឺ លាក់​បាំង​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន ហើយ​ក៏​ព្យាយាម​បញ្ចុះបញ្ចូល​អ្នក​ដទៃ​ឲ្យ​ធ្វើ​ដូច​ខ្លួន​ដែរ។ មនុស្ស​បែប​នេះ​មាន​លក្ខណៈ​ដូច​ជា​ស្ដេច សូល ដែល​ទ្រង់​គ្រាន់​តែ​ចង់​ឲ្យ​ហោរា សាំយូអែល ដើរ​ជា​មួយ​ទ្រង់ ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​ដទៃ​គិត​ថា ទ្រង់​មិន​បាន​ធ្វើ​ខុស។ មនុស្ស​បែប​នេះ​មិន​មាន​ការ​ខូច​ចិត្ត​ចំពោះ​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន​ឡើយ។ ការ​ប្រែ​ចិត្ត​ដ៏​ពិត​ប្រាកដ​នឹង​មិន​បង្កើត​ឲ្យ​មាន​កំហឹង ​ដោយ​សារ​មាន​អ្នក​ដទៃ​ដឹង​ថា ​ខ្លួន​បាន​ប្រព្រឹត្ត​បាប​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ការ​ប្រែ​ចិត្ត​ដ៏​ពិត​ប្រាកដ​នឹង​បង្កើត​ឲ្យ​មាន​កំហឹង​ចំពោះ​អំពើ​បាប​ផ្ទាល់​តែ​ម្តង។ ហេតុ​ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​សាវ័ក ប៉ុល រៀប​រាប់​ពី​ការ​ប្រែ​ចិត្ត​ដ៏​ពិត​ប្រាកដ​ថា ជា​ការ​មាន​ចិត្ត​ឈឺ​ឆ្អាល

ការ​មាន​ចិត្ត​កោត​ខ្លាច

ការ​ព្រួយ​ចិត្ត​ដែល​ស្រប​តាម​ព្រះ​ហឫទ័យ​ព្រះ គឺ​ជា​ការ​ចេះ​គោរព​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ដោយ​មាន​ចិត្ត​បរិសុទ្ធ ហើយ​ការ​នេះ​មាន​តែ​ចំពោះ​អស់​អ្នក​ដែល​កោត​ខ្លាច​ព្រះ​អម្ចាស់​ប៉ុណ្ណោះ។ ប្រសិន​បើ​បុគ្គល​ម្នាក់​កោត​ខ្លាច​តែ​មនុស្ស នោះ​គាត់​គ្រាន់​តែ​ព្រួយ​ចិត្ត​ពី​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន​ថា វា​នឹង​ប៉ះពាល់​ដល់​អ្នក​ដទៃ​ប៉ុណ្ណោះ ដែល​នេះ​មាន​ន័យ​ថា គាត់​មិន​ទទួល​ស្គាល់​ថា អំពើ​បាប​របស់​គាត់ គឺ​ជា​អំពើ​ដែល​ទាស់​ប្រឆាំង​នឹង​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ឡើយ។ ប៉ុន្តែ​ចំពោះ​បុគ្គល​ដែល​កោត​ខ្លាច​ព្រះ​ជាម្ចាស់​វិញ គាត់​នឹង​មាន​ការ​ព្រួយ​ចិត្ត​ចំពោះ​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន ព្រោះ​គាត់​យល់​ឃើញ​ថា ពេល​ដែល​គាត់​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប គឺ​គាត់​បាន​ប្រព្រឹត្ត​ទាស់​នឹង​ព្រះ​ដ៏​បរិសុទ្ធ​ហើយ។ នៅ​ពេល​ដែល​ហោរា ណាថាន់ បាន​ព្រមាន​ស្ដេច​ដាវីឌ អំពី​អំពើ​បាប​របស់​ទ្រង់ នោះ​ទ្រង់​បាន​មាន​បន្ទូល​តប​ថា «យើង​បាន​ធ្វើ​បាប​នឹង​ព្រះ​យេហូវ៉ា​ហើយ»។ ស្ដេច ដាវីឌ បាន​យល់​យ៉ាង​ច្បាស់​ថា អំពើ​បាប​របស់​ទ្រង់ គឺ​ជា​ទង្វើ​ដែល​ទាស់​នឹង​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់។

ប្រសិន​បើ​លោក​អ្នក​កំពុង​ព្យាយាម​វែក​ញែក​រវាង​ការ​ប្រែចិត្ត​ដ៏​ពិត​ប្រាកដ និង​ការ​ប្រែ​ចិត្ត​ក្លែងក្លាយ នោះ​សំណួរ​ដ៏​ល្អ​មួយ​ដែល​លោក​អ្នក​អាច​សួរ​នោះ​គឺ៖ តើ​បុគ្គល​នោះ​ខូច​ចិត្ត​ដោយ​សារ​គាត់​បាន​ធ្វើ​បាប​ទាស់​នឹង​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ឬ​ក៏​គាត់​ខូច​ចិត្ត​ដោយ​សារ​អ្នក​ដទៃ​ដឹង​ពី​អំពើ​បាប​របស់​គាត់? តាម​រយៈ​ការ​ឆ្លើយ​តប​របស់​គាត់​អំពី​ការ​ដែល​អ្នក​ដទៃ​ដឹង​ពី​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន​ តើ​គាត់​កំពុង​តែ​ប្រែ​ចិត្ត​ក្នុង​របៀប​ដែល​បង្ហាញ​ថា គាត់​កោតខ្លាច​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ឬ​ក៏​គាត់​កំពុង​ព្យាយាម​លាក់​បាំង​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន ព្រោះ​ខ្លាច​លោកីយ៍​នេះ?

ការ​ទន្ទឹង​មើល​ផ្លូវ

អត្ថ​ន័យ​ដើម​នៃ​ពាក្យ​នេះ​ក្នុង​ភាសា​ក្រិក គឺ​ជា​ការ​បង្ហាញ​ថា បុគ្គល​ដែល​បាន​ប្រែ​ចិត្ត​ដ៏​ពិត​នឹង​ចង់​ទទួល​បាន​ការ​អត់​ទោស​បាប​ពិត​មែន។ ពួក​គាត់​យល់​ឃើញ​ថា អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ការ​បែក​បាក់​ទំនាក់ទំនង ហើយ​ពួក​គាត់​ចង់​ស្ដារ​ទំនាក់ទំនង​នោះ​ឡើង​វិញ។ ការ​ដែល​គាត់​ចង់​ស្ដារ​ទំនាក់ទំនង​ឡើង​វិញ គឺ​មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ចង់​ឲ្យ​អ្វីៗ​គ្រប់​យ៉ាង​បាន​ត្រឡប់​ដូច​ដើម​វិញ​ប៉ុណ្ណោះ​នោះ​ទេ គឺ​គាត់​ចង់​ឲ្យ​វា​ល្អ​ជាង​មុន​ទៅ​ទៀត។ នេះ​គឺ​ជា​ការ​ពណ៌នា​អំពី​បុគ្គល​ដែល​ចង់​បាន​ការ​ផ្សះផ្សា​ដែល​កើត​ឡើង​តែ​តាម​រយៈ​ការ​អត់​ទោស។

ការ​ព្រួយ​ចិត្ត​តាម​បែប​លោកីយ៍ គឺ​ជា​ការ​មើល​រំលង ឬ​ជា​ការ​មិន​អើពើ​ចំពោះ​កំហុស​ឆ្គង។ ការ​ព្រួយ​ចិត្ត​ដែល​ស្រប​តាម​ព្រះ​ហឫទ័យ​ព្រះ​ជាម្ចាស់ គឺ​ជា​ការ​ចង់​ទទួល​បាន​ការ​អត់​ទោស ហើយ​ក៏​ជា​ការ​ពង្រឹង​ទំនាក់ទំនង​ផង​ដែរ។ សាវ័ក ប៉ុល អាច​ប្រាប់​ក្រុម​ជំនុំ​កូរិនថូស​ថា «ចិត្ត​យើង​ខ្ញុំ​បាន​ទូលាយ​ឡើង» ព្រោះ​ពួក​គាត់​ស្រឡាញ់​សាវ័ក ប៉ុល ហើយ​ក៏​ចង់​មាន​ទំនាក់ទំនង​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ​ឡើង​វិញ​ដែរ (២កូរិនថូស ៦:១១-១៣; ៧:១)។ ការ​ប្រាថ្នា​ចង់​បាន​ការ​រួបរួម​តាម​រយៈ​ការ​អត់​ទោស គឺ​ជា​ចំណុច​ដែល​បង្ហាញ​អំពី​ការ​ប្រែ​ចិត្ត​ដ៏​ពិត​ប្រាកដ។

ការ​មាន​សេចក្ដី​ឧស្សាហ៍

ការ​ប្រែ​ចិត្ត​ពិត​ប្រាកដ គឺ​ជា​ការ​ចង់​ដោះស្រាយ​អំពើ​បាប​យ៉ាង​ឆាប់​រហ័ស ហើយ​ចាប់​ផ្ដើម​សារ​ជា​ថ្មី។ សាវ័ក ប៉ុល​ បាន​ប្រើ​ពាក្យ​នេះ ព្រោះ​គាត់​ចង់​បង្ហាញ​ពី​ឥរិយាបថ​នៃ​បុគ្គល​ដែល​បាន​ប្រែ​ចិត្ត​ចេញ​ពី​អំពើ​បាប​របស់​គាត់។ កណ្ឌ​គម្ពីរ ទីតុស ២:១៤ និង​១ពេត្រុស ៣:១៣ ក៏​បាន​ប្រើ​ពាក្យ​នេះ​ ដើម្បី​រៀបរាប់​ពី​អ្នក​ជឿ​ថា ពួក​គេ​ត្រូវ «ឧស្សាហ៍​នឹង​ប្រព្រឹត្តការ​ល្អ» ផង​ដែរ។ ក្នុង​បរិបទ​នេះ គឺ​សំដៅ​ទៅ​លើ​ការ​ប្រព្រឹត្តការ​ល្អ និង​ការ​រហ័ស​ក្នុង​ការ​សុំ​ទោស​អ្នក​ដទៃ។

ការ​ព្រួយ​ចិត្ត​បែប​នេះ​ខុស​គ្នា​ស្រឡះ​ទៅ​នឹង​របៀប​ដែល​លោកីយ៍​ព្រួយ​ចិត្ត។ ខ្ញុំ​មិន​ដែល​ឃើញ​មនុស្ស​នៅ​ក្នុង​លោកីយ៍ (អ្នក​មិន​ជឿ​លើ​ព្រះ​គ្រីស្ទ) មាន​ភាព​រហ័សរហួន​ក្នុង​ការ​ចង់​លន់តួ​កំហុស​របស់​ខ្លួន​ឡើយ។ ក្នុង​លោកីយ៍​នេះ គេ​តែង​តែ​មើល​រំលង​នូវ​កំហុស​ឆ្គង​របស់​ខ្លួន ដោយ​យល់​ព្រម​ទទួល​ស្គាល់​ថា វា​មិន​មែន​ជា​អ្វី​ដែល​ធំ​ដុំ​នោះ​ទេ តែ​តាម​ពិត​វា​កំពុង​តែ​នាំ​នូវ​ភាព​វិនាស​ដល់​ខ្លួន។ ប៉ុន្តែ សម្រាប់​អ្នក​ដើរ​តាម​ព្រះ​យេស៊ូវ​វិញ នៅ​ពេល​ដែល​គាត់​ធ្លាក់​ក្នុង​អំពើ​បាប នោះ​គាត់​មាន​ចិត្ត​រហ័សរហួន​ក្នុង​ការ​សុំទោស និង​អត់​ទោស ដើម្បី​ស្ដារ​ទំនាក់ទំនង​ឡើង​វិញ។

ការ​ដាក់​ទោស​មនុស្ស​អាក្រក់

ការ​ប្រែ​ចិត្ត​ដ៏​ពិត​ប្រាកដ​កើត​ចេញ​ពី​ចិត្ត​ដែល​ហ៊ាន​ទទួល​យក​ផល​នៃ​អំពើ​បាប។ ស្ដេច ដាវីឌ មាន​ការ​ខូច​ព្រះហឫទ័យ​ដោយ​សារ​អំពើ​បាប​របស់​ទ្រង់ ហើយ​ខណៈ​ដែល​ទ្រង់​កំពុង​កាន់​ទុក្ខ​បុត្រ​របស់​ទ្រង់ ទ្រង់​ក៏​បាន​យល់​ដែរ​ថា នេះ​ជា​ផល​នៃ​អំពើ​បាប​របស់​ទ្រង់ ហើយ​ទ្រង់​ក៏​បន្ត​ថ្វាយ​បង្គំ​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ទៀត។ អ្នក​ជឿ​ដែល​មាន​ការ​ខូច​ចិត្ត​ដោយ​សារ​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន នឹង​មិន​រត់​ចេញ​ពី​ផល​នៃ​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន​ឡើយ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ គាត់​នឹង​ហ៊ាន​ទទួល​ផល​នោះ ដោយ​យល់​ថា ប្រសិន​បើ​ផល​នៃ​អំពើ​បាប​នោះ ​គឺ​ដើម្បី​បំផ្លាស់បំប្រែ​គាត់ នោះ​មាន​ន័យ​ថា ការ​នោះ​​មក​ពី​ព្រះ​វរបិតា​ដែល​ស្រឡាញ់​គាត់។

ជា​រឿយៗ ការ​រត់​គេច​ចេញ​ពី​ផល​នៃ​អំពើ​បាប គឺ​ជា​របៀប​ព្រួយ​ចិត្ត​តាម​បែប​លោកីយ៍។ ប្ដី​ដែល​បាន​ផិត​ប្រពន្ធ​ទំនង​គ្រាន់​តែ​សុំ​ទោស​ប្រពន្ធ​របស់​ខ្លួន ដើម្បី​បន្ត​ជីវិត​អាពាហ៍ពិពាហ៍​ទៅ​មុខ​ទៀត។ អ្នក​ដែល​ល្មើស​ច្បាប់​ចរាចរ ប្រហែល​គ្រាន់​តែ​លើក​យក​លេស​បែប​នេះ​ឬ​បែប​នោះ ដើម្បី​កុំ​ឲ្យ​ប៉ូលិស​ផាក​គាត់។ កូន​ក្មេង​យំ​តម្អូញតម្អែរ គឺ​ដើម្បី​គ្រាន់តែ​កុំ​ឲ្យ​ឪពុកម្ដាយ​គាត់​វាយ​គាត់​ប៉ុណ្ណោះ។ ប៉ុន្តែ ទង្វើ​នេះ​បង្ហាញ​ថា វា​មិន​មែន​ជា​ការ​ប្រែ​ចិត្ត​ដ៏​ពិត​ប្រាកដ​ដែល​ចេញ​ពី​ចិត្ត​នោះ​ទេ។ ការ​សុំទោស​ដែល​ស្រប​តាម​ព្រះ​ហឫទ័យ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ គឺជា​ការ​ទទួល​ស្គាល់​ថា សេចក្ដី​យុត្តិធម៌​មក​ពី​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ហើយ​ដោយ​សារ​វា​ស្រប​តាម​ព្រះ​ហឫទ័យ​របស់​ព្រះ នោះ​មាន​ន័យ​ថា វា​ជា​ការ​ល្អ (ហេព្រើរ ១២:៤-១១)។

សាវ័ក ប៉ុល ដឹង​ថា ក្រុម​ជំនុំ​កូរិនថូស​បាន​កែប្រែ​ចិត្ត​ដោយ​ស្មោះ ព្រោះ​ពួក​គាត់​មាន​កំហឹង​ចំពោះ​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន ​ពួក​គាត់​មាន​ចិត្ត​ចង់​ស្ដារ​ទំនាក់ទំនង​ដែល​បាន​បាក់បែក ឲ្យ​វា​ល្អ​ប្រសើរ​ឡើង​វិញ ពួក​គាត់​មាន​ចិត្ត​រហ័សរហួន (ឧស្សាហ៍) ចង់​ធ្វើ​អ្វីៗ​ឲ្យ​ល្អ​ដូច​ដើម​វិញ និង​ដោយសារ​ពួក​គាត់​ជឿ​ទុក​ចិត្ត​លើ​សេចក្ដី​យុត្តិធម៌​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ចេញ​ពី​ផល​នៃ​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន។

ទោះ​បើ​គំនិត​នេះ​ជា​គំនិត​ផ្ទាល់​ខ្លួន​របស់​ខ្ញុំ​ក៏​ដោយ ក៏​ខ្ញុំ​ជឿ​ថា ប្រសិនបើ​យើង​ផ្ដុំ​វា​ជា​មួយ​គ្នា នោះ​នឹង​បង្ហាញ​អំពី​ចិត្ត​មួយ​ដែល «បរិសុទ្ធ» និង​ជា​ចិត្ត​ដែល​សង្វាត​ចង់​បាន​ការ​ប្រែ​ចិត្ត​ដែល​ចេញ​ពី​ការ «មាន​ចិត្ត​ខ្នះខ្នែង» (ខ១១-១២)។ នៅ​ពេល​ដែល​លោក​អ្នក​ស្ថិត​ក្នុង​កាលៈទេសៈ​នៃ​ការ​ជួយ​នរណា​ម្នាក់​ដែល​មាន​គេ​ទាន់​ក្នុង​អំពើ​បាប​របស់​គាត់​៖ ជា​ដំបូង​ គឺ​ត្រូវ​បង្ហាញ​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​តាម​បែប​ដូច​ជា​ព្រះ​គ្រីស្ទ ដោយ​លោក​អ្នក​ត្រូវ​វែកញែក​ឲ្យ​ដឹង​ច្បាស់​ថា តើ​ទឹក​ភ្នែក​ដែល​គាត់​កំពុង​បង្ហូរ​នោះ​ជា​ទឹក​ភ្នែក​ដែល​មក​ពី​លោកីយ៍ និង​សម្រាប់​តែ​ខ្លួន​ឯង ឬ​ទឹក​ភ្នែក​នោះ​ជា​ការ​ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​កំពុង​ធ្វើ​ការ​ក្នុង​ចិត្ត​គាត់ និង​សម្រាប់​សិរីល្អ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់?

ចំណាំ៖ យើងបានទទួលការអនុញ្ញាតឲ្យកែសម្រួលលើឯកសារដើមរបស់អ្នកនិពន្ធ។
និពន្ធ​ដោយ៖ លោក​គ្រូ Jesse Johnson
បកប្រែដោយ និងកែសម្រួលដោយ៖ លោក ឈាង បូរ៉ា, លោក ជួប ប៊ុនហាក់ និង​លោក អ៊ុន ជ័យរិទ្ធ
ដកស្រង់ខ្លះៗចេញពី www.thecripplegate.com ដោយមានការអនុញ្ញាត។

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ពាក្យ​ភូតភរ

សមត្ថភាព