in

ការ​ប្ដេជ្ញា​ចិត្ត​ស្រឡាញ់

ក្នុង​ឆ្នាំ​ថ្មី​ខាង​មុន​នេះ តើ​បង​ប្អូន​ចង់​តាំង​ចិត្ត​ឲ្យ​បាន​ជាប់​លាប់​ដែរ​ឬ​ទេ? ប្រសិន​បើ​ចង់ ខាង​ក្រោម​នេះ​គឺ​ជា​អ្វី​ដែល​បង​ប្អូន​អាច​ធ្វើ​បាន៖

  • សូម​បង្កើត​ការ​តាំង​ចិត្ត​តែ​មួយ ហើយ​សូម​ធ្វើ​ឲ្យ​បាន​ជាក់​លាក់ ដែល​អាច​បំពេញ​បាន—ធំ​ល្មម​ដល់​ថ្នាក់​ថា​មាន​តម្លៃ ប៉ុន្តែ​តូច​ល្មម ហើយ​ក៏​មាន​ខ្លឹមសារ​គ្រប់​គ្រាន់​ក្នុង​ការ​អាច​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ។
  • សូម​សម្រេច​ចិត្ត​ថា តើ​បង​ប្អូន​ចង់​បញ្ឈប់​ទម្លាប់​ណា​ខ្លះ ហើយ​ថា តើ​បង​ប្អូន​ត្រូវ​មាន​ទម្លាប់​ថ្មី​អ្វី ដើម្បី​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ?
  • សូម​បង្កើត​ផែនការ​ដែល​នឹង​បង្ហាត់​បង​ប្អូន​ក្នុង​ទម្លាប់​ថ្មី​នោះ ខណៈ​ពេល​ដែល​បង​ប្អូន​ប្ដូរ​ទម្លាប់​អាក្រក់ៗ​ចេញ។
  • សូម​ប្រាប់​អំពី​ផែនការ​នោះ​ទៅ​កាន់​មិត្តភក្ដិ​ណា​ម្នាក់​របស់​បង​ប្អូន ហើយ​សូម​ឲ្យ​គាត់​ឧស្សាហ៍​សួរ​ដេញ​ដោល​អំពី​ដំណើរ​ការ​នៃ​ផែនការ​នោះ​ជា​មួយ​នឹង​បង​ប្អូន​ដែរ។
  • សូម​រៀបចំ​ផែនការ​ទុក​ជា​មុន អំពី​របៀប​ដែល​បង​ប្អូន​នឹង​ប្រឈម​មុខ​ជា​មួយ​នឹង​ការ​ល្បួង ហើយ​និង​របៀប​ដែល​បង​ប្អូន​នឹង​រក​ដំណោះ​ស្រាយ ខណៈ​ពេល​ដែល​បរាជ័យ។
  • សូម​អធិស្ឋាន​ឲ្យ​បាន​ជាប់​លាប់ និង​ទៀង​ទាត់។

ការ​តាំង​ចិត្ត​ពីរ​យ៉ាង

«ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ឆ្លើយ​ថា ឯ​បញ្ញត្តិ​ដែល​សំខាន់​ជាង​គេ នោះ​គឺ​ថា «‍ចូរ​ស្ដាប់​ចុះ អ៊‌ីស្រាអែល​អើយ ព្រះ​អម្ចាស់ ជា​ព្រះ​នៃ​យើង​ខ្ញុំ ទ្រង់​ជា​ព្រះ​អម្ចាស់​តែ​១​ព្រះ​អង្គ​ទ្រង់ “ហើយ​ឯង​ត្រូវ​ស្រឡាញ់ ដល់​ព្រះ​អម្ចាស់ ជា​ព្រះ​នៃ​ឯង ឲ្យ​អស់​អំពី​ចិត្ត អស់​អំពី​ព្រលឹង អស់​អំពី​គំនិត ហើយ​អស់​អំពី​កម្លាំង​នៃ​ឯង” នោះ​ហើយ​ជា​បញ្ញត្តិ​ទី១ “ឯ​បញ្ញត្តិ​ទី​២ ក៏​បែប​ដូច​គ្នា គឺ​ថា «‍ត្រូវ​ឲ្យ​ស្រឡាញ់​អ្នក​ជិត​ខាង​ដូច​ខ្លួន​ឯង” គ្មាន​បញ្ញត្តិ​ណា​ទៀត​ធំ​ជាង​បទ​ទាំង​២​នេះ​ទេ» (ម៉ាកុស ១២:២៩-៣១ សូម​អាន​បន្ថែម​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ លូកា ១០:២៧; ចោទិយកថា ៦:៤-៦; លេវីវិន័យ ៩:១៨; ម៉ាថាយ ២២:២៧-៤០)។

សាសន៍​អ៊‌ីស្រាអែល​មាន​បញ្ញត្តិ ៦១៣ ដង ដែល​ពួក​គាត់​បាន​បង្កើត​ឡើង៖ ៣៦៥ ដែល​អវិជ្ជមាន ហើយ ២៤៨ ដែល​វិជ្ជមាន។ «កុំ​ប្រព្រឹត្តិ​ទៅ​កាន់​អ្នក​ជិត​ខាង​នូវ​អ្វី​ដែល​ជា​ការ​ស្អប់​ខ្ពើម​ចំពោះ​ខ្លួន នេះ​គឺជា​ក្រឹត្យ​វិន័យ​ទាំង​មូល​នៅ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទាំង​៥​ដំបូង៖ ក្រៅ​ពី​នោះ​គឺ​ជា​ការ​បក​ស្រាយ»។

លោក ម៉ាថាយ បាន​បន្ថែម​ថា «បណ្ដា​ក្រឹត្យ​វិន័យ នឹង​អស់​ទាំង​ទំនាយ​ហោរា​ទាំង​ប៉ុន្មាន ក៏​សម្រេច​នៅ​បទ​បញ្ញត្តិ​ទាំង​២​ប្រការ​នេះ​ឯង» (ម៉ាថាយ ២២:៤០)។ ពាក្យ «បណ្ដា» មាន​ន័យ​ថា «ព្យួរ» ហាក់​បី​ដូច​ជា​ការ​ដែល​យើង​ព្យួរ​ទ្វារ​លើ​ត្រចៀក​ទ្វារ។ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ចោទិយកថា ៦:៤-៥ បាន​ចែង​ថា «ចូរ​ស្ដាប់​ចុះ ឱ​អ៊‌ីស្រាអែល​អើយ ព្រះ​យេហូវ៉ា​ជា​ព្រះ​នៃ​យើង គឺ​ព្រះ​យេហូវ៉ា​តែ​១​អង្គ​ទ្រង់ ត្រូវ​ឲ្យ​ឯង​ស្រឡាញ់​ព្រះ​យេហូវ៉ា ជា​ព្រះ​នៃ​ឯង​ឲ្យ​អស់​ពី​ចិត្ត អស់​ពី​ព្រលឹង ហើយ​អស់​ពី​កម្លាំង​ឯង» (សូម​អាន​បន្ថែម ១១:១៣-២១; ជនគណនា ១៥:៣៧-៤១)។

១. ស្រឡាញ់​ព្រះ

តើ​ពាក្យ «ស្រឡាញ់ ដល់​ព្រះ​អម្ចាស់ ជា​ព្រះ​នៃ​ឯង ឲ្យ​អស់​អំពី​ចិត្ត អស់​អំពី​ព្រលឹង អស់​អំពី​គំនិត ហើយ​អស់​អំពី​កម្លាំង» មាន​ន័យ​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច?

ក្នុង​ភាសា​ហេព្រើរពាក្យ «អាហាប» (ស្រឡាញ់) មានន័យថា «ការ​មាន​ចំណាប់​អារម្មណ៍​លើ​ការ​ប្រាថ្នា ការ​រីករាយ​ជាមួយ ឬ​ក៏​ការ​ពេញ​ចិត្ត»។ វា​មាន​បង្កប់​អត្ថន័យ​នៃ​ការ​គិត​អំពី បង្ហាញ​ចំណាប់​អារម្មណ៍​យ៉ាង​ខ្លាំង​លើ និង​ប្រាថ្នា​ចង់​នៅ​ក្នុង​វត្ត​មាន​នៃ​បុគ្គល​ដែល​ខ្លួន​កំពុង​ស្រឡាញ់។ យើង​ស្រឡាញ់​មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ជា​ពាក្យ​ថា​ស្រឡាញ់​នោះ​ទេ។ តែ​យើង​ចង់​នៅ​ជិត​ព្រះ​អង្គ។

ក្នុង​ភាសា​ក្រិក​ពាក្យ «អាហ្គាពេ» (ស្រឡាញ់) មាន​ន័យ​ថា «មាន​ជម្រើស​លើ ប្រាថ្នា​ចង់​បាន គិត​អំពី​អ្វី​ដែល​ល្អ​ចំពោះ»។ គឺ​ជា​ការ​រីករាយ​ជាមួយ ការ​ឲ្យ​តម្លៃលើស​អ្វីៗ​ទាំង​អស់ មិន​អាច​បោះ​បង់​ចោល​បាន​ឡើយ ហើយក៏​មិន​អាច​រស់នៅ​ដោយ​គ្មាន​មិន​បាន​ដែរ។ យើង​មិន​អាច​បោះបង់​ព្រះ​អង្គ​បាន ហើយ​យើង​ក៏​មិន​អាច​រស់​នៅ​ដោយ​គ្មាន​ព្រះ​អង្គ​ដែរ។ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ១៣:១០ បាន​ចែង​ថា «សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​មិន​ដែល​ធ្វើ​អាក្រក់​ដល់​អ្នក​ជិត​ខាង​ឡើយ ដូច្នេះ សេចក្ដី​ស្រឡាញ់ ជា​កិច្ច​សម្រេច​តាម​ក្រិត្យ​វិន័យ​ហើយ» (សូម​មើល​បន្ថែម​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ លេវីវិន័យ ១៩:១៨)។

តើ «សេចក្ដី​ស្រឡាញ់» មាន​ន័យ​ដូច​ម្ដេច?

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១៣:៤-៧ បាន​ចែង​ថា «ឯ​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​តែង​តែ​អត់​ធ្មត់ ហើយ​ក៏​សប្បុរស សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​មិន​ចេះ​ឈ្នានីស មិន​ចេះ​អួត​ខ្លួន ក៏​មិន​ដែល​មាន​ចិត្ត​ធំ​ផង មិន​ដែល​ប្រព្រឹត្ត​បែប​មិន​គួរ​សម មិន​ដែល​រក​ប្រយោជន៍​ផ្ទាល់​ខ្លួន មិន​រហ័ស​ខឹង មិន​ប្រកាន់​ទោស មិន​ដែល​អរ​សប្បាយ​ចំពោះ​សេចក្ដី​ទុច្ចរិត​ឡើយ គឺ​អរ​សប្បាយ​តែ​នឹង​សេចក្ដី​ស្មោះ​ត្រង់​វិញ ក៏​គ្រប​បាំង​ទាំង​អស់ ជឿ​ទាំង​អស់ សង្ឃឹម​ទាំង​អស់ ហើយ​ទ្រាំ​ទ្រ​ទាំង​អស់»។ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​នេះ​បាន​ផ្ដល់​ដល់​យើង​នូវ​លក្ខខណ្ឌ​ចំនួន១៥អំពី​អត្ថន័យ​នៃ​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់។

នៅ​ពេល​ដែល​ព្រះ​គម្ពីរ​លើក​ឡើង​អំពី «ការ​ស្រឡាញ់​ព្រះ» ក្នុង​បរិបទ​នៃ​ការ​បង្គាប់ ការ​ស្រឡាញ់​នោះ​កើត​ចេញពី​ការ​ជំរុញ​តាមរយៈ​កម្លាំង ដោយ​មិន​គ្រាន់តែ​ពាក់​ព័ន្ធ​នឹង​អារម្មណ៍ (ចិត្ត) របស់​យើង​លើ​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ក៏​ជះ​ឥទ្ធិពល​លើ​គំនិត​យើង​អំពី​ព្រះអង្គ​ដែរ ហើយ​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​កាន់តែ​ប្រាថ្នា​ចង់​បាន (ព្រលឹង) ព្រះ​អង្គ​ដែរ។ ទាក់​ទង​នឹង​ពាក្យ​ទាំង​អស់​នេះ (ក. អស់​អំពី​ចិត្ត ខ. អស់​អំពី​ព្រលឹង គ. អស់​អំពី​គំនិត ឃ. អស់​អំពី​កម្លាំង) យើង​អាច​មើល​អំពី​របៀប​ដែល​យើង​ស្រឡាញ់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ដូច​ត​ទៅ៖

ក. យើង​ត្រូវ​ស្រឡាញ់​តែ​ព្រះ​ជាម្ចាស់

«គ្មាន​អ្នក​ណា​អាច​នឹង​បម្រើ​ចៅហ្វាយ​២​នាក់​បាន​ទេ ដ្បិត​អ្នក​នោះ​នឹង​ស្អប់​១ ហើយ​ស្រឡាញ់​១ ឬ​ស្មោះ​ត្រង់​នឹង​១ ហើយ​មើល​ងាយ១» (ម៉ាថាយ ៦:២៤)។ ព្រះ​ជាម្ចាស់​ហៅ​ក្រុម​ជំនុំ​ថា ជា​កូន​ក្រមុំ​របស់​ទ្រង់។ ព្រះ​អង្គ​ហៅ​សាសន៍​អ៊‌ីស្រាអែល​ថា​ជា​ប្រពន្ធ​របស់​ទ្រង់។ បញ្ញត្តិ​ដំបូង​ដែល​ព្រះ​អង្គ​ប្រទាន​ទៅ​កាន់​លោក ម៉ូសេ គឺ​ថា​កុំ​ឲ្យ​ពួក​គាត់​មាន​ព្រះ​ឯ​ណា​ក្រៅពី​ទ្រង់ (និក្ខមនំ ២០:៣)។ ព្រះអង្គ​ជា​ព្រះ​ដែល​ប្រចណ្ឌ ហើយ​ព្រះអង្គ​ប្រចណ្ឌ​ដោយ​សុចរិត (និក្ខមនំ ៣៤:១៤, ចោទិយកថា ៤:២៤)។

ប្រសិន​បើ​យើង​ចង់​ស្រឡាញ់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ គឺ​យើង​ត្រូវតែ​ស្រឡាញ់​តែ​ព្រះ​អង្គ​មួយ​គត់។ យើង​មិន​ត្រូវ​ចាប់​អារម្មណ៍​លើ​ព្រះ​ឯ​ណា​ទៀត​ឡើយ។ ចិត្ត​របស់​យើង​ត្រូវតែ​រីករាយ​តែ​ជា​មួយ​អ្វី​ដែល​ព្រះ​ចិន្តា​របស់​ទ្រង់​រីករាយ​ជាមួយ​ដែរ។ គំនិត​របស់​យើង​ត្រូវ​តែ​មាន​មូល​ដ្ឋាន​លើ​តែ​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ទ្រង់​ថា​ជា​អំណាច​ចុង​ក្រោយ។ ព្រលឹង​របស់​យើង​ត្រូវ​តែ​ស្កប់​ចិត្ត​ជា​មួយ​នឹង​អ្វី​ដែល​ទ្រង់​សព្វ​ហឫទ័យ។ យើង​ត្រូវ​តែ​ប្រើ​ប្រាស់​កម្លាំង​យើង ដើម្បី​បម្រើ​ទ្រង់​តែ​មួយ​គត់។

ខ. យើង​ត្រូវ​តែ​ស្រឡាញ់​ព្រះ​អង្គ​លើស​អ្វីៗ​ទាំង​អស់

កណ្ឌ​គម្ពីរ លូកា ១៤:២៦ មាន​ចែង​ដូច​តទៅ៖ «អ្នក​ណា​ដែល​ស្រឡាញ់​ឪពុក ឬ​ម្ដាយ ជា​ជាង​ខ្ញុំ នោះ​មិន​គួរ​នឹង​ខ្ញុំ​ទេ ហើយ​អ្នក​ណា​ដែល​ស្រឡាញ់​កូន​ប្រុស ឬ​កូន​ស្រី ជា​ជាង​ខ្ញុំ នោះ​ក៏​មិន​គួរ​នឹង​ខ្ញុំ​ដែរ អ្នក​ណា​ដែល​មិន​យក​ឈើ​ឆ្កាង​ខ្លួន មក​តាម​ខ្ញុំ អ្នក​នោះ​មិន​គួរ​នឹង​ខ្ញុំ​ឡើយ អ្នក​ណា​ដែល​រក​បាន​ជីវិត​ខ្លួន​នោះ នឹង​ត្រូវ​បាត់​ជីវិត​ទៅ តែ​អ្នក​ណា​ដែល​បាត់​ជីវិត ដោយ​យល់​ដល់​ខ្ញុំ អ្នក​នោះ​នឹង​បាន​ជីវិត​វិញ» (ម៉ាថាយ ១០:៣៧-៣៩)។

«បើ​អ្នក​ណា​មក​ឯ​ខ្ញុំ ដោយ​មិន​បាន​លះ​អាល័យ​ពី​ឪពុក​ម្ដាយ ប្រពន្ធ​កូន បង​ប្អូន​ប្រុស​ស្រី នឹង​ជីវិត​ខ្លួន​ឯង​ផង អ្នក​នោះ​នឹង​ធ្វើ​ជា​សិស្ស​ខ្ញុំ​មិន​បាន​ទេ» (លូកា ១៤:២៦)។ យើង​ត្រូវ​តែ​ស្រឡាញ់​ព្រះ​អង្គ​លើស​ជាង​ការ​ស្រឡាញ់​មនុស្ស និង​អ្វីៗ​លើ​ផែនដី​នេះ។ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១យ៉ូហាន ២:១៥ បាន​ចែង​ថា «កុំ​ឲ្យ​ស្រឡាញ់​លោកីយ៍ ឬ​របស់​អ្វី​ដែល​នៅ​ក្នុង​លោកីយ៍​នេះ​ឲ្យ​សោះ បើ​អ្នក​ណា​ស្រឡាញ់​លោកីយ៍ អ្នក​នោះ​គ្មាន​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​របស់​ព្រះ​វរ​បិតា​នៅ​ក្នុង​ខ្លួន​ឡើយ»។ បើ​យើង​ស្រឡាញ់​លោកីយ៍ នោះ​យើង​មិន​មាន​ព្រះ​វរបិតា​ទេ។ យើង​មិន​អាច​ស្រឡាញ់​លោកីយ៍​ផង និង​ព្រះ​ផង​បាន​ឡើយ។

ការ​ដែល​យើង​ស្រឡាញ់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​លើស​អ្វីៗ​ទាំង​អស់​នឹង​ជួយ​យើង​កុំ​ឲ្យ​ប្ដូរ​ជីវិត​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​ជា​មួយ​នឹង​ការ​អរសប្បាយ​តែ​មួយ​ភ្លែត​លើ​ផែនដី​នេះ។ សូម​កុំ​ប្ដូរ​ការ​អរ​សប្បាយ​តែ​មួយ​ភ្លែត​នៅ​លើ​ផែន​ដី​នេះ​ជា​មួយ​នឹង​ជីវិត​អស់កល្ប​ជានិច្ច​ឲ្យ​សោះ!

គ. យើង​ត្រូវ​តែ​ស្រឡាញ់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ដោយ​មាន​ការ​ស្ដាប់​បង្គាប់

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ យ៉ូហាន ១៤:២១, ២៣-២៤ បាន​ចែង​ថា «អ្នក​ណា​ដែល​មាន​បញ្ញត្តិ​របស់​ខ្ញុំ ហើយ​កាន់​តាម គឺ​អ្នក​នោះ​ហើយ​ដែល​ស្រឡាញ់​ខ្ញុំ ឯ​អ្នក​ណា​ដែល​ស្រឡាញ់​ខ្ញុំ នោះ​ជា​ទី​ស្រឡាញ់​នៃ​ព្រះ​វរបិតា​ខ្ញុំ​ហើយ ខ្ញុំ​នឹង​ស្រឡាញ់​អ្នក​នោះ​ដែរ ក៏​នឹង​សម្ដែង​ខ្លួន​ឲ្យ​អ្នក​នោះ​ស្គាល់​ផង….ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ឆ្លើយ​ថា បើ​អ្នក​ណា​ស្រឡាញ់​ខ្ញុំ អ្នក​នោះ​នឹង​កាន់​តាម​ពាក្យ​ខ្ញុំ នោះ​ព្រះ​វរ​បិតា​ខ្ញុំ​នឹង​ស្រឡាញ់​អ្នក​នោះ ហើយ​យើង​នឹង​មក​ឯ​អ្នក​នោះ ក៏​នឹង​តាំង​ទី​លំនៅ នៅ​ជា​មួយ​ដែរ អ្នក​ណា​ដែល​មិន​ស្រឡាញ់​ខ្ញុំ នោះ​មិន​កាន់​តាម​ពាក្យ​ខ្ញុំ​ទេ ឯ​ពាក្យ​ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​ឮ នោះ​មិន​មែន​ជា​ពាក្យ​ខ្ញុំ គឺ​ជា​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​វរបិតា ដែល​ទ្រង់​ចាត់​ឲ្យ​ខ្ញុំ​មក​ទេ​តើ»។ បើ​យើង​ស្រឡាញ់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ នោះ​យើង​នឹង​ស្ដាប់​បង្គាប់​តាម​បញ្ញត្តិ​របស់​ព្រះ​អង្គ តែ​បើ​យើង​មិន​បាន​ស្រឡាញ់​ព្រះ​អង្គ​ទេ នោះ​យើង​ក៏​មិន​ស្ដាប់​បង្គាប់​តាម​បញ្ញត្តិ​ទ្រង់​ដែរ។

ប្រសិន​បើ​យើង​ពិត​ជា​ស្រឡាញ់​ព្រះ​អង្គ​មែន នោះ​យើង​នឹង​ចង់​ស្តាប់​បង្គាប់​ទ្រង់​ជា​មិន​ខាន។ យើង​ស្រឡាញ់​ព្រះ​អង្គ ពីព្រោះ​ព្រះ​អង្គ​ស្រឡាញ់​យើង​ជា​មុន (១យ៉ូហាន ៤:១៩) ហើយ​យើង​ឃើញ​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​នោះ​តាម​រយៈ​ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​ចាត់​ព្រះ​រាជបុត្រា​របស់​ទ្រង់​ឲ្យ​មក​សុគត​ជំនួស​អំពើ​បាប​របស់​យើង (១យ៉ូហាន ៤:១០)។

ឃ. យើង​ត្រូវ​តែ​ស្រឡាញ់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ដោយ​មាន​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​ដែល​ចេះ​ស៊ូទ្រាំ

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ យ៉ាកុប ១:១២ បាន​ចែង​ថា «មាន​ពរ​ហើយ​មនុស្ស​ណា​ដែល​ស៊ូ​ទ្រាំ​នឹង​សេចក្ដី​ល្បួង ដ្បិត​កាល​ណា​ត្រូវ​ល្បង​ល ឃើញ​ថា​ខ្ជាប់​ខ្ជួន​ហើយ នោះ​នឹង​ទទួល​បាន​មកុដ​នៃ​ជីវិត ដែល​ព្រះ​អម្ចាស់​ទ្រង់​សន្យា​នឹង​ប្រទាន​ឲ្យ​ដល់​អស់​អ្នក​ណា​ដែល​ស្រឡាញ់​ទ្រង់»។ ប្រសិន​បើ​យើង​ស្រឡាញ់​ព្រះ​អង្គ នៅ​ចុង​ក្រោយ​ព្រះ​អង្គ​នឹង​ឲ្យ​យើង​នូវ​មកុដ​នៃ​ជីវិត​ជា​មិន​ខាន។

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១ពេត្រុស ១: ៦-៩ បាន​ចែង​ថា «អ្នក​រាល់​គ្នា​ក៏​មាន​សេចក្ដី​អំណរ​ជា​ខ្លាំង ក្នុង​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​នោះ ទោះ​បើ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ត្រូវ​រង​ទុក្ខ​ព្រួយ​ជា​យូរ​បន្តិច ដោយ​កើត​មាន​សេចក្ដី​ល្បួង​ផ្សេង‍ៗ​ក៏​ដោយ ដើម្បី​ឲ្យ​ការ​សាក​ល​ជំនឿ​នៃ​អ្នក​រាល់​គ្នា ដ៏​វិសេស​ជាង​មាស​ដែល​តែង​តែ​ខូច ទោះ​បើ​បាន​សាក​នឹង​ភ្លើង​ក៏​ដោយ នោះ​បាន​ឃើញ​សម្រាប់​ជា​សេចក្ដី​សរសើរ កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ នឹង​សិរី​ល្អ ក្នុង​កាល​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ​ទ្រង់​លេច​មក ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​មិន​បាន​ឃើញ​ទ្រង់​ទេ តែ​បាន​ស្រឡាញ់​ទ្រង់ ហើយ​ទោះ​បើ​នៅ​ជាន់​ឥឡូវ​នេះ អ្នក​រាល់​គ្នា​នៅ​តែ​មិន​ឃើញ​ទ្រង់​ទៀត គង់​តែ​មាន​ចិត្ត​ជឿ​ដែរ ហើយ​ក៏​ត្រេក​អរ​សាទរ​ក្នុង​ទ្រង់ ដោយ​សេចក្ដី​អំណរ​ដ៏​ប្រសើរ ដែល​រក​ថ្លែង​មិន​បាន ដោយ​បាន​ទទួល​ចុង​បំផុត​នៃ​ជំនឿ​របស់​អ្នក​រាល់​គ្នា គឺ​ជា​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​ដល់​ព្រលឹង»។

ការ​ប្ដេជ្ញា​ចិត្ត​គឺជា​គំរូ​ដ៏​ល្អ​មួយ​នៃ​ការ​ស្រឡាញ់។ ព្រះ​ជាម្ចាស់​សព្វ​ព្រះ​ទ័យ​ឲ្យ​យើង​ស្រឡាញ់​ទ្រង់​ដោយ​មាន​ការ​ស៊ូ​ទ្រាំ។ របៀប​មួយ​នៃ​ការ​ដែល​យើង​បង្ហាញ​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​របស់​យើង​ទៅ​កាន់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ គឺ​តាម​រយៈ​ការ​ដែល​យើង​ស្រឡាញ់​អ្នក​ជិត​ខាង​យើង។

២. ស្រឡាញ់​អ្នក​ជិត​ខាង

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ យ៉ូហាន ១៣:៣៤-៣៥ បាន​ចែង​ថា «ខ្ញុំ​ឲ្យ​បញ្ញត្តិ​១​ថ្មី​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា គឺ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ស្រឡាញ់​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក ត្រូវ​ឲ្យ​ស្រឡាញ់​គ្នា ដូច​ជា​ខ្ញុំ​បាន​ស្រឡាញ់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដែរ។ គេ​នឹង​ដឹង​ថា អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​សិស្ស​របស់​ខ្ញុំ ដោយ​សារ​សេចក្ដី​នេះ​ឯង គឺ​ដោយ​អ្នក​រាល់​គ្នា​មាន​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​ដល់​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក»។

ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​បង្ហាញ​ថា វា​មិន​អាច​ទៅរួច​បាន​ទេ​ក្នុង​ការ​ដែល​យើង​ពិត​ជា​ស្រឡាញ់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ដោយ​មិន​ស្រឡាញ់​អ្នក​ជិត​ខាង។ ការ​ស្រឡាញ់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ត្រូវ​មាន​ការ​បើក​សម្ដែង​តាម​រយៈ​ការ​ស្រឡាញ់​អ្នក​ដទៃ។ ប្រយោគ «ដូច​ខ្លួន​ឯង» មិន​អាច​បង្ហាញ​ភាព​យុត្តិធម៌​នៃ​ការ​ស្រឡាញ់​ខ្លួន​ឯង ដូច​ដែល​គ្រូ​ចិត្ត​សាស្ត្រ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​អះ​អាង​ថា​សំខាន់ៗ ដើម្បី​ឲ្យ​មាន​ការ​មើល​ខ្លួន​ឯង​ថា​ល្អ​ទេ។ ប្រយោគ​នេះ​គ្រាន់​តែ​បង្ហាញ​ថា មនុស្ស​យើង​ពិត​ជា​បាន​ស្រឡាញ់​ខ្លួន​ឯង​រួច​ទៅ​ហើយ—តាម​ពិត​ទៅ​ខ្លាំង​ពេក​ទៅ​ហើយ—ហើយ​ថា​ព្រះ​អង្គ​ស័ក្ដិសម​នឹង​ទទួល​ដូច​នោះ—តាម​ពិត លើស​ជាង​នោះ​ទៅទៀត។

តើ​យើង​អាច​ស្រឡាញ់​អ្នក​ជិត​ខាង​យើង​ដូច​ខ្លួន​ឯង​បាន​ដោយ​របៀប​ណា?

យើង​ស្រឡាញ់​អ្នក​ដទៃ ដោយ​ប្រាប់​ពួក​គាត់​អំពី​ដំណឹង​ល្អ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ។ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ លេវីវិន័យ ១៩:៣៤ បាន​ចែង​ថា «ឯ​អ្នក​ប្រទេស​ក្រៅ​ដែល​មក​ស្នាក់​នៅ​ក្នុង​ពួក​ឯង​រាល់​គ្នា នោះ​ត្រូវ​ទុក​ដូច​ជា​កើត​នៅ​ស្រុក​ឯង​វិញ ហើយ​ត្រូវ​ស្រឡាញ់​គេ​ដូច​ជា​ខ្លួន​ឯង​ដែរ ដ្បិត​ឯង​រាល់​គ្នា​ពី​ដើម​ក៏​ជា​អ្នក​ស្នាក់​នៅ​ក្នុង​ស្រុក​អេស៊ីព្ទ​ដែរ អញ​នេះ​គឺ​ព្រះ​យេហូវ៉ា​ជា​ព្រះ​នៃ​ឯង​រាល់​គ្នា»។

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ១០:១៤-១៥ «ដូច្នេះ បើ​គេ​មិន​ជឿ ធ្វើ​ដូច​ម្ដេច​ឲ្យ​គេ​អំពាវ​នាវ​ដល់​ព្រះ​បាន ហើយ​បើ​គេ​មិន​បាន​ឮ​និយាយ នោះ​ធ្វើ​ដូច​ម្ដេច​ឲ្យ​គេ​ជឿ​ដល់​ព្រះ​បាន ហើយ​ធ្វើ​ដូច​ម្ដេច​ឲ្យ​គេ​ឮ​និយាយ​បាន បើ​គ្មាន​អ្នក​ណា​ប្រាប់​សោះ មួយ​ទៀត ធ្វើ​ដូច​ម្ដេច​ឲ្យ​មាន​អ្នក​ណា​ប្រាប់​បាន លើក​តែ​មាន​អ្នក​ណា​ចាត់​ឲ្យ​គេ​ទៅ ដូច​ជា​មាន​សេចក្ដី​ចែង​ទុក​មក​ថា «‍ជើង​នៃ​ពួក​អ្នក ដែល​ប្រកាស​ប្រាប់​ដំណឹង​ល្អ ពី​សេចក្ដី​សុខ​សាន្ត ហើយ​ថ្លែង​ប្រាប់​ពី​សេចក្ដី​ដែល​បណ្ដាល​ឲ្យ​រីក​រាយ​ចិត្ត នោះ​ល្អ​ប្រពៃ​យ៉ាង​ណា​ហ្ន៎‍»។ ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​ជិត​ខាង​របស់​យើង​បាន​ឮ​ដំណឹង​ល្អ យើង​ត្រូវ​តែ​ហា​មាត់​យើង​ប្រាប់​ដល់​ពួក​គាត់​អំពី​ព្រះ​យេស៊ូវ។ ជីវិត​របស់​យើង​ត្រូវ​តែ​រស់​នៅ ដើម្បី​បង្ហាញ​ពី​ដំណឹង​ល្អ។ តើ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ លោក​អ្នក​រស់​នៅ​បែប​ដូច​លោកីយ៍ ឬ​បែប​ស្រប​តាម​ព្រះ​គម្ពីរ?

សាវ័ក ប៉ុល បាន​សរសេរ​ថា «ដែល​ទ្រង់​សព្វ​ព្រះ​ហឫទ័យ ឲ្យ​មនុស្ស​ទាំង​អស់​បាន​សង្គ្រោះ ហើយ​ឲ្យ​បាន​ស្គាល់​សេចក្ដី​ពិត» (១ធីម៉ូថេ ២:៤)។ ចិត្ត​របស់​យើង​ត្រូវ​តែ​ចង់​ឃើញ​អ្នក​ដទៃ​បាន​សង្គ្រោះ​ដែរ។ តើ​លោក​អ្នក​ចង់​ឃើញ​អ្នក​ដទៃ​ទទួល​ជឿ​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ដែរ​ឬ​ទេ? ប្រសិន​បើ​យើង​ចង់ សូម​ឲ្យ​យើង​បាន​ប្រាប់​ពួក​គាត់​ចុះ។

ការ​អនុវត្ត
១. សូម​អាន​ព្រះ​បន្ទូល

យើង​អាច​បង្ហាញ​ពី​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​របស់​យើង​ទៅ​កាន់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន តាម​រយៈ​ការ​ដែល​យើង​ចំណាយ​ពេល​អាន និង​សិក្សា​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ទ្រង់។ សូម​ចំណាយ​ពេល​ឲ្យ​បាន​ទៀង​ទាត់​ជា​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​ជា​មួយ​នឹង​ព្រះ​អង្គ។

២. សូម​អធិស្ឋាន

«ចូរ​អធិស្ឋាន​ឥត​ឈប់​ឈរ» (១ថែស្សាឡូនីច ៥:១៧)។

កណ្ឌ​គម្ពីរ ម៉ាកុស ១:៣៥ បាន​ចែង​ថា «កាល​នៅ​ងងឹត​មិន​ទាន់​ភ្លឺ​ស្រាង​នៅ​ឡើយ នោះ​ទ្រង់​តើន​ឡើង​យាង​ចេញ​ទៅ​ឯ​ទី​ស្ងាត់ ហើយ​អធិស្ឋាន​នៅ​ទី​នោះ»។ ព្រះ​អង្គ​ជា​ព្រះ​មួយ​រយ​ភាគ​រយ ហើយ​នៅ​ពេល​ព្រះ​អង្គ​យក​សណ្ឋាន​ជា​មនុស្ស ក៏​ព្រះ​អង្គ​នៅ​តែ​អធិស្ឋាន​ដែរ។ ចុះ​ទម្រាំ​យើង​ជា​មនុស្ស តើ​យើង​មិន​ត្រូវ​ការ​ចំណាយ​ពេល​ជា​មួយ​ព្រះ​អង្គ​ទេ​ឬ​អី?

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ អេភេសូរ ៦:១៨-២០ បាន​ចែង​ថា «ព្រម​ទាំង​ប្រើ​សេចក្ដី​អធិស្ឋាន នឹង​សេចក្ដី​ទូល​អង្វរ​គ្រប់​យ៉ាង ដើម្បី​អធិស្ឋាន ដោយ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​រាល់​ពេល​រាល់​វេលា ហើយ​ចាំ​យាម​ក្នុង​សេចក្ដី​នោះ​ឯង ដោយ​នូវ​គ្រប់​ទាំង​សេចក្ដី​ខ្ជាប់​ខ្ជួន នឹង​សេចក្ដី​ទូល​អង្វរ​ឲ្យ​ពួក​បរិសុទ្ធ​ទាំង​អស់ ហើយ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​ផង ប្រយោជន៍​ឲ្យ​ព្រះ​បាន​ប្រទាន​ពាក្យ​សម្ដី​មក​ខ្ញុំ ឲ្យ​ខ្ញុំ​បាន​បើក​មាត់​ដោយ​ក្លាហាន និង​សម្ដែង​ពី​សេចក្ដី​អាថ៌កំបាំង​នៃ​ដំណឹង​ល្អ ដែល​ខ្ញុំ​ជា​ទូត​ជាប់​ច្រវាក់ ដោយ​ព្រោះ​ដំណឹង​ល្អ​នោះ​ឯង ដើម្បី​ឲ្យ​ខ្ញុំ​មាន​សេចក្ដី​ក្លាហាន​ក្នុង​ដំណឹង​ល្អ ប្រយោជន៍​ឲ្យ​ខ្ញុំ​បាន​និយាយ តាម​ដែល​គួរ​គប្បី»។

ឯកសារ​យោង៖
Brooks, J. A. (1991). Mark (Vol. 23, p. 197). Nashville: Broadman & Holman Publishers.
Evans, C. A. (2001). Mark 8:27–16:20 (Vol. 34B, pp. 88–89). Dallas: Word, Incorporated.
France, R. T. (2002). The Gospel of Mark: a commentary on the Greek text (p. 477). Grand Rapids, MI; Carlisle: W.B. Eerdmans; Paternoster Press.
និពន្ធដោយ៖ លោកគ្រូ Tim Challies និងលោកគ្រូ Sheila Alewine
បកប្រែដោយលោកគ្រូ៖ ឈាង បូរ៉ា
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ទេព រ៉ូ, លោក ខែម បូឡុង, លោក ឯក សត្យា​ និងលោក ឯក ធីម៉ូថេ
ដកស្រង់ខ្លះៗ និងកែសម្រួលចេញពី www.challies.com និង www.crosswalk.comដោយមានការអនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ការភ្ញាក់ផ្អើលដោយអំណរ

លោក​អ្នក​អាច​ទទួល​បាន​ការ​លើក​លែង​ទោស តើ​ណូអែល​រៀបរាប់​អ្វី​ពី​អំពើ​បាប​យើង?