in ,

រស់​នៅ​ដោយ​ជីវិត​ថ្មី​ក្នុង​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ

សំណេរ​ស្រាវជ្រាវ (ហេព្រើរ១០:១៩-២៥) ដោយ៖ និស្សិត (​ ហៀក លីហួ )

ព្រះ​គម្ពីរ​ហេព្រើរ​ជា​កណ្ឌ​មួយ​ដែល​បាន​សរសេរ​ឡើង​តាម​បែប​សេចក្ដី​អ​ធិស្បាយ ហើយ​មាន ទម្រង់​ជា​ភាសា​ក្រិក តែ​ចំណុច​ដែល​ប្លែក​ខុស​ពី​កណ្ឌ​ដទៃ​ទៀត​នោះ ដោយ​មិន​អាច​កំណត់​សម្គាល់​ថា នរណា​ដែល​ជា​អ្នក​ដែល​សរសេរ​ឡើង​នោះ​ឡើយ ព្រោះ​អត្ថន័យ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​នេះ​វា​ដូច​នឹង​ការ​ បង្រៀន​របស់​លោក​ស្ទេផាន ពេត្រុស ប៉ុល យ៉ូហាន។ កណ្ឌ​ត្រូវ​បាន​សរសេរ​ដោយ​ជនជាតិ​ហេព្រើរ ដែល​ចេះ​ភាសា​ក្រិក​យ៉ាង​ច្បាស់ ហើយ​បាន​ដក​ស្រង​ចេញ​ពី​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​ជា​ច្រើន។ សម្រាប់​ អ្នក​និពន្ធ​ដើម​របស់​ពួក​កណ្ឌ​នេះ​វិញ​ គឺ​ជា​ជន​ជាតិ​ហេព្រើរ​ដែល​ជួប​ការ​បៀតបៀន​ពី​រជ្ជកាល​អធិរាជ​នេរ៉ូ (ឆ្នាំ ៥៤-៦៨ គ.ស.) ដែល​បណ្ដាល​មក​ពី​ពួក​គេ​បាន​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ជំនឿ​ពី​ការ​កាន់​សាសនា​យូដា មក​ទទួល​ជឿ​លើ ព្រះ​យេស៊ូវ​វិញ។ មនុស្ស​អ្នក​ខ្លះ​បាន​បោះ​បង់​ចោល​សេចក្ដី​ជំនឿ និង​ត្រឡប់​ទៅ​សាសនា​ដើម​វិញ ​ដូច្នេះ កណ្ឌ​នេះ​ជា​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឲ្យ​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​បាន​រឹងមាំ​នៅ​ក្នុង​សេចក្ដី​ជំនឿ ដោយ​មិន​ត្រូវ​បោះ​បង់​ចោល សេចក្ដី​ជំនឿ​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ដែល​នាំ​មក​នូវ​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​នោះ​ឡើយ។

នៅ​ក្នុង​ជំពូក​១០:១៩-២១ បាន​រៀប​រាប់​អំពី​ការ​ដែល​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​របស់​ព្រះ។ នៅ​ត្រង់ នេះ​ការ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ អាច​មាន​អត្ថ​ន័យ​ដូច​គ្នា​ទៅ​នឹង​ការ​ចូល​កាត់​វាំងនន និង​ដំណាក់​ព្រះ។ ពាក្យ​ថា​វាំងនន​នៅ​ត្រង់​នេះ​បើ​មើល​ទៅ​ជំពូក៩:១-១០ គឺ​ចង់​បង្ហាញ​អំពី​រោង​ឧបោសថ​ដែល​ត្រូវ​បាន សាង​សង​ដោយ​ដៃ​របស់​មនុស្ស តែ​វា​មាន​កន្លែង​មួយ​ដែល​ហៅ​ថា​ទី​បរិសុទ្ធ​បំផុត ដែល​មាន​វាំងនន​ខណ្ឌ មិន​អាច​មាន​សង្ឃ​ណា​អាច​ចូល​បាន​នោះ​ឡើយ​ គឺ​មាន​តែ​ម្នាក់​ដែល​អាច​នឹង​ចូល​ទៅ​បាន គឺ​សម្ដេច សង្ឃ ដោយ​ចូល​បាន​ក្នុង​រវាង​មួយ​ឆ្នាំ​ម្ដង ហើយ​ការ​ចូល​ទៅ​នោះ​សោត​ សម្ដេច​សង្ឃ​នោះ​ត្រូវ​តែ​មាន ឈាម​ដើម្បី​ថ្វាយ​ដើម្បី​លោះ​អំពើ​បាប​ខ្លួន​ឯង​សិន នោះ​ទើប​អាច​ចូល​ទៅ ដើម្បីនឹង​លោះ​បាប​បណ្ដាជន បាន។ ដ្បិត​ឈាម​សត្វ​ដែល​អាច​នឹង​លាង​អំពើ​បាប​ក្នុង​ការ​ដែល​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​បំផុត​នោះ គឺ​មិន អាច​សម្អាត​អំពើ​បាប​នៅ​ក្នុង​បញ្ញា​ចិត្ត​នៅ​ឡើយ​ដែរ មាន​ន័យ​ថា​ពួក​គេ​គ្រាន់ តែ​ធ្វើ​តាម​សេចក្ដី​បញ្ញត្ត ខាង​សាច់​ឈាម​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ ទោះ​បី​ជា​មាន​សម្ដេច​សង្ឃ​អាច​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​ដែល​នៅ​ក្នុង​រោង ​ឧបោសថ​នេះ​ក៏​ដោយ ​ក៏​ពួក​គេ​មិន​ទាន់​បាន​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​ដែល​ជា​ដំណាក់​របស់​ព្រះ​ដែល​នៅ ឯ​នគរ​ស្ថាន​សួគ៌​នៅ​ឡើយ​នោះ​ដែរ។ នៅ​ក្នុង​ដំណាក់​របស់​ព្រះ​គឺ​បរិសុទ្ធ ដូច្នេះ​មនុស្ស​ដែល​មាន​អំពើ បាប​គឺ​មិន​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ដំណាក់​របស់​ព្រះ​អង្គ​បាន​នោះ​ឡើយ ពោល​គឺ​មនុស្ស​ត្រូវ​តែ​សម្អាត​អំពើ​បាប នៅ​ក្នុង​បញ្ញា​ចិត្ត​របស់​ខ្លួន​ជា​មុន​សិន។ តាម​ប្រពន្ធ​នៃ​ការ​ថ្វាយ​ដង្វាយ​លោះ​បាប​នៅ​ក្នុង​រោង​ឧបោសថ នៅ​ផែន​ដី គឺ​មិន​អាច​នឹង​លាង​អំពើ​បាប​ដែល​នៅ​ក្នុង​បញ្ញា​ចិត្ត​របស់​មនុស្ស​បាន​នោះ​ឡើយ គឺ​ការ​ថ្វាយ នេះ​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​រំលឹក​ដល់​ពួក​គេ​ថា ពួក​គេ​មាន​អំពើ​បាប​(ហេព្រើរ ១០:១-៤)។

មាន​ផ្លូវ​ថ្មី​ដែល​អាច​នឹង​នាំ​មនុស្ស​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ដំណាក់​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន នោះ​គឺ​តាម​រយៈ ព្រះ​លោហិត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ។ បើ​មើល​នៅ​ក្នុង​ជំពូក​៩:១១-២៨ គឺ​តាម​រយៈ​ការ​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ បាន​លះ​បង់​ព្រះ​ជន្ម​របស់​ទ្រង់​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង ដោយ​ទ្រង់​បាន​ខ្ចាយ​ព្រះ​លោហិត​របស់​ព្រះ​អង្គ​ផ្ទាល់ សម្រាប់​មនុស្ស​ដែល​មាន​អំពើ​បាប ហើយ​តាម​រយៈ​ការ​ខ្ចាយ​ព្រះ​លោហិត​នេះ​សោត គឺ​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​តែ ម្ដង​ជា​សម្រេច។ ព្រះ​យេស៊ូវ​ទ្រង់​ជា​សម្ដេច​សង្ឃ​ដែល​បាន​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​របស់​ព្រះ​ដែល​នៅ ឯ​នគរ​ស្ថាន​សួគ៌ ហើយ​ទ្រង់​បាន​ថ្វាយ​អង្គ​ទ្រង់​ជា​ដង្វាយ​លោះ​បាប​ដល់​មនុស្ស​ទាំង​អស់។ មិន​មែន តែ​លោះ​អំពើ​បាប​នោះ​ឡើយ គឺ​ទ្រង់​នឹង​ប្រទាន​ជីវិត​ដែល​នៅ​អស់​កល្ប​ជា​និច្ច​ដល់​មនុស្ស​ថែម​ទៀត។ ដូច្នេះ​តាម​រយៈ​ការ​សុគត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ នោះ​អ្នក​ដែល​បាន​ទទួល​ជឿ​លើ​ព្រះ​អង្គ​នោះ​នឹង​ទទួល​បាន ការ​ដែល​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ដំណាក់​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ ដោយ​សេចក្ដី​ក្លៀវ​ក្លា​ គឺ​មាន​ន័យ​ថា​ដោយ​ចិត្ត​ក្លាហាន ក្នុង​ការ​ចូល​ទៅ​កាន់​ចំពោះ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ មិន​មាន​អំពើ​បាប​ដែល​ខណ្ឌ​អ្នក​ដែល​ទទួល​ជឿ​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ ទៀត​ឡើយ។

ចំណែក​ខ២២ “នោះ​ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​ចូល​ទៅ​ជិត​​ទាំង​មាន​ចិត្ត​ស្មោះ​ត្រង់ និង​ចិត្ត​ដឹង​ពិត​ប្រាកដ ហើយ​សេចក្ដី​ជំនឿ ព្រម​ទាំង​មាន​ចិត្ត​ប្រោះ​ញែក​ជា​ស្អាត​រួច​ពី​បញ្ញា​ចិត្ត​ដែល​សៅ​ហ្មង​ផង ហើយ​បាន​ លាង​រូប​កាយ​នឹង​ទឹក​ដ៏​ស្អាត​ដែរ” ។ ពាក្យ​ថា “ចូល​ទៅ​ជិត” នៅ​ត្រង់​នេះ​ចង់​បង្ហាញ​អំពី​ការ​ចូល​ទៅ​កាន់ ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ ដែល​អាច​ចូល​ទៅ​កាន់​ទ្រង់​បាន ទោះ​បី​ជា​ទ្រង់​បរិសុទ្ធ​ យើង​ជា​មនុស្ស​មាន​អំពើ​បាប​ក៏ ដោយ​ តែ​តាម​រយៈ​សេចក្ដី​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ ដ្បិត​ទ្រង់​ជា​អ្នក​កណ្ដាល​រវាង​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ហើយ​និង មនុស្ស​រាល់​គ្នា​ ដែល​ទ្រង់​ជា​អ្នក​នាំ​មនុស្ស​ឲ្យ​បាន​ចូល​ទៅ​កាន់​ព្រះ​វត្ត​មាន​របស់​ព្រះ។ ពាក្យ​ថា “ប្រោះ ញែក​ជា​ស្អាត​រួច​ពី​បញ្ញា​ចិត្ត​ដែល​សៅ​ហ្មង” បាន​បង្ហាញ​អំពី​ការ​ដែល​ប្រោះ​លោះ​តាម​រយៈ​ព្រះ​លោហិត របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ ដែល​ទ្រង់​បាន​សុគត​នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង ហើយ​អាច​នឹង​សម្អាត​បាប​យើង​ម្ដង​ជា សម្រេច​បាន(ហេព្រើរ៩:១៤ ,១២:២៤)។ ដ្បិត​តាម​រយៈ​ការ​ថ្វាយ​ជា​យញ្ញបូជា​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​នោះ​ធ្វើ​ឲ្យ យើង​អាច​រួច​ចេញ​ពី​ចិត្ត​សៅ​ហ្មង​ គឺ​អាច​នឹង​សម្អាត​អំពើ​បាប​ដែល​មាន​នៅ​ខាង​ក្នុង​ចិត្ត ដែល​ដង្វាយ​នៅ តាម​រយៈ​ឈាម​របស់​សត្វ និង​សង្ឃ​នៅ​ផែន​ដី​មិន​អាច​នឹង​ធ្វើ​បាន​(ហេព្រើរ ១០:៣-៤)។ ចំណែក​ឯ​ការ លាង​រូប​កាយ​វិញ គឺ​ចង់​សំដៅ​លើ​ការ​ធ្វើ​ពិធី​បុណ្យ​ជ្រមុជ​ទឹក​ ដែល​ជា​ការ​សំគាល់​អំពី​ការ​ដែល​ព្រម ទទួល​សេចក្ដី​ស្លាប់​ និង​សេចក្ដី​រស់​ឡើង​វិញ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ(កិច្ចការ២២:១៦)។

ខ២៣ “ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​រាល់​គ្នា​កាន់​ខ្ជាប់​ តាម​សេចក្ដី​បន្ទាល់​របស់​សេចក្ដី​សង្ឃឹម​នោះ ឥត​រវើរវាយ ដ្បិត​ព្រះ​ដែល​បាន​សន្យា​នោះ ទ្រង់​ស្មោះ​ត្រង់” ។ ពាក្យ “សេចក្ដី​សង្ឃឹម” នៅ​ត្រង់​នេះ​សំដៅ​ទៅ​លើ​ការ ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ ទ្រង់​គឺ​ស្មោះ​ត្រង់​នឹង​ជួយ​សង្គ្រោះ​ដល់​យើង​ពិត​មែន​(ហេព្រើរ៣:៦)។ ពាក្យ “ឥត រវើរវាយ” សំដៅ​ទៅ​លើ​ការ​ដែល​យើង​ជឿ​ជាក់​ថា​បាន​ជា​ពិត​មែន មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​ប៉ាន​ស្មាន ហើយ​គ្មាន​ភស្តុតាង​នោះ​ឡើយ។ ដូច្នេះ​នៅ​ក្នុង​ខ​នេះ​ចង់​បង្ហាញ​ថា យើង​អាច​នឹង​រស់​នៅ​ដោយ​ជាប់ លាប់​បាន​ដោយ​ពិត​ប្រាកដ​ក្នុង​សេចក្ដី​ពិត​របស់​ព្រះ​ ដែល​ទ្រង់​នឹង​សង្គ្រោះ​ពួក​យើង​ជា​ពិត មិន​មែន គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​ដែល​យើង​ស្មាន​នោះ​ឡើយ​ តែ​នេះ​ជា​សេចក្ដី​សន្យា​របស់​ព្រះ ដែល​មាន​សម្រាប់​រាស្ត្រ របស់​ព្រះ​អង្គ ដោយ​ទ្រង់​ជា​ព្រះ​ដែល​ស្មោះ​ត្រង់​អាច​នឹង​ទុក​ចិត្ត​ និង​សង្ឃឹម​ទៅ​លើ​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ទ្រង់ បាន។

ខ២៤ “ហើយ​ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​ពិ​ចារ​ណា​មើល​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ដែរ​ ដើម្បី​នឹង​បណ្ដាល​ឲ្យ​មាន សេចក្ដី​ស្រលាញ់ ហើយ​ឲ្យ​ប្រព្រឹត្ត​ការ​ល្អ​ផង” ។ នៅ​ត្រង់​កន្លែង​នេះ​ចង់​បង្ហាញ​អំពី​សេចក្ដី​ស្រលាញ់ ដើម​ដែល​ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​ប្រទាន​សម្រាប់​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះអង្គ ហើយ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ត្រូវ​មាន​សេចក្ដី ស្រលាញ់​ទៅ​ចំពោះ​អ្នក​ដទៃ​ទៀត ដោយ​ការ​ស្រលាញ់​មិន​មែន​និយាយ​ចេញ​តែ​ពី​បបូរ​មាត់ តែ​ជា​ការ ដែល​ត្រូវ​ហាន​លះបង់​ខ្លួន​សម្រាប់​សេចក្ដី​ស្រលាញ់​នោះ សម្រាប់​អ្នក​ដទៃ ដោយ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​លះ បង់​ព្រះ​រាជបុត្រា​របស់​ទ្រង់​ជា​មុន ដោយ​សារ​សេចក្ដី​ស្រលាញ់​របស់​ទ្រង់​សម្រាប់​យើង​រាល់​គ្នា ដូច្នេះ យើង​ក៏​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​នេះ​ដូច​ជា​ព្រះ​អង្គ​ផង​ដែរ។ ដ្បិត​ការ​ស្រលាញ់​នេះ​អាច​កើត​ឡើង​មក​បាន​ត​តែ​មាន​ ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ទៅ​លើ​អ្នក​ដទៃ មិន​រក​ផល​ប្រយោជន៍​តែ​ខ្លួន​ឯង តែ​ធ្វើ​ការងារ​ទាំង​នោះ​ដើម្បី​ផល ប្រយោជន៍​រួម ។ ដ្បិត​នេះ​មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​ធម្មតា​នោះ​ឡើយ គឺ​ជា​ការ​បង្ហាញ​ថា​ពួក​គេ​ជា​កូន​របស់ ព្រះ​ ដោយ​ទ្រង់​នោះ​ឯង​ជា​សេចក្ដី​ស្រលាញ់​(២យ៉ូហាន៤:១៦)។

ខ២៥ “ឥត​លែង​ប្រជុំ​គ្នា ដូច​ជា​អ្នក​ខ្លះ​ធ្លាប់​នោះ​ឡើយ​ ត្រូវ​ឲ្យ​កំឡា​ចិត្ត​គ្នា​វិញ ឲ្យ​កាន់​តែ​ខ្លាំង ឡើង​ផង តាម​ដែល​ឃើញ​ថា​ថ្ងៃ​នោះ​ជិត​មក​ដល់​ហើយ”។ ពាក្យ “ប្រជុំ​គ្នា” យើង​អាច​មើល​ឃើញ​នៅ​ក្នុង កិច្ច​ការ២:៤២ និយាយ​អំពី​ការ​ដែល​ក្រុម​ជំនុំ​បាន​លក់​របស់​របប​ខ្លួន​ទាំង​អស់ ហើយ​ប្រមូល​យក​មក​ប្រើប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​ទាំង​អស់​គ្នា ហើយ​កំសាន្ត​ចិត្ត​គ្នា​ជា​រៀង​រាល់​ថ្ងៃ។ នៅ​ត្រង់​កន្លែង​នេះ​មាន​ន័យ​ថា​ មិន​មែន​ត​តែ​យើង​នៅ​តែ​មួយ​កន្លែង​ដែល​យើង​បាន​កំណត់ នោះ​ទើប​អាច​នឹង​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ដល់​គ្នា​ទៅ​ វិញ​ទៅ​មក​បាន​នោះ​ឡើយ គឺ​យើង​អាច​នឹង​លើក​ទឹក​ចិត្ត​គ្នា​នៅ​គ្រប់​ទី​កន្លែង​ មាន​ន័យ​ថា​មិន​រើស​កន្លែង ដូច​កាល​ដែល​នៅ​គ្រា​មុន​នោះ​ឡើយ។ ហើយ​ត្រង់​កន្លែង​ថា “ថ្ងៃ​នោះ​ជិត​មក​ដល់​ហើយ” បាន​សំដៅ​ទៅ លើ​ការ​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​ទ្រង់​នឹង​យាង​មក​ជា​លើក​ទី​២​ ដើម្បីនឹង​ជំនុំ​ជំរះ​ដល់​លោកិយ​ទាំង​មូល​នេះ ហើយ​សម្រាប់​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​អង្គ​នោះ ពួក​គេ​នឹង​ទទួល​បាន​រង្វាន់ និង​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​ពី​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់ តែ សម្រាប់​អ្នក​ដែល​មិន​បាន​ទទួល​ជឿ​លើ​ព្រះ​វិញ នោះ​គឺ​ជា​ថ្ងៃ​នៃ​ការ​ទទួល​ទណ្ឌកម្ម​ ហើយ​ត្រូវ​បោះ​ទៅ ក្នុង​បឹង​ភ្លើង​អស់​កល្ប​ជានិច្ច(វិវរណៈ ២១:១-៨)។ ដូច្នេះ​យើង​ខំប្រឹង​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ដល់​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក កុំ​ប្រកាន់​ទី​កន្លែង​នោះ​ឡើយ សំខាន់​ឲ្យ​តែ​បាន​ជួប​គ្នា ដ្បិត​ការ​យាង​មក​ជា​លើក​ទី​២​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ជិត​ នឹង​យាង​មក​ហើយ។

សរុប​មក​វិញ តាម​រយៈ​ការ​ដែល​សង្ឃ​បាន​ថ្វាយ​ដង្វាយ​តាម​រយៈ​ឈាម​សត្វ​នោះ​មិន​អាច សម្អាត​បាប​បាន​ឡើយ​ ហើយ​មនុស្ស​ទោះ​បី​ជា​ពួក​គេ​បាន​ស្អាត​ខាង​ឯ​រូប​រាង​កាយ នោះ​ក៏​មិន​អាច​នឹង​ ចូល​ទៅ​កាន់​ព្រះ​វត្ត​របស់​ព្រះ​បាន​ដែរ។ មាន​ផ្លូវ​ថ្មី​ដែល​អាច​នាំ​មនុស្ស​ចូល​ទៅ​កាន់​ព្រះ​វត្តមាន​របស់​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​បាន​ នោះ​គឺ​តាម​រយៈ​ការ​ថ្វាយ​ខ្លួន​ជា​ដង្វាយ​លោះ​បាប​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ដោយ​ទ្រង់​បាន​សុគត​ នៅ​លើ​ឈើ​ឆ្កាង​ដើម្បីនឹង​សង​ថ្លៃ​លោះ​អំពើ​បាប ហើយ​ទ្រង់​ក៏​ជា​សម្ដេច​សង្ឃ​ដែល​បាន​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី បរិសុទ្ធ​គឺ​ដំណាក់​របស់​ព្រះ​ ដើម្បី​នឹង​នាំ​មនុស្ស​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ដំណាក់​របស់​ព្រះ​បាន​ផង​ដែរ។ ដោយ​រស់ នៅ​ក្នុង​ជីវិត​នៅ​ក្នុង​លោកិយ​នេះ​ នោះ​ត្រូវ​រស់​នៅ​ដោយ​មាន​សេចក្ដី​ជំនឿ​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ ត្រូវ​មាន​ សេចក្ដី​សង្ឃឹម​លើ​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ ហើយ​ត្រូវ​កាន់​តាម​សេចក្ដីពិត​របស់​ព្រះ ព្រម​ទាំង​ត្រូវ​រស់​នៅ​ដោយ មាន​សេចក្ដី​ស្រលាញ់ និង​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ដល់​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក។

ក្នុង​នាម​ជា​គ្រីស្ទបរិស័ទ​នោះ​ត្រូវ​មាន​សេចក្តីជំនឿ​ដ៏​ពិត​នៅ​លើ​គ្រឹះ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ ​មិន​ និយាយ​ថា​ទទួល​បាន​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​តាម​រយៈ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​នោះ​ឡើយ គឺ​ទទួល​បាន​ដោយ​ព្រះ​គុណ របស់​ព្រះ​នោះ​វិញ។ ហើយ​យើង​ត្រូវ​រស់​នៅ​ដោយ​មាន​សេចក្ដី​ស្រលាញ់​ដែល​មក​ពី​ព្រះ​ ដែល​អាច​នឹង លះ​បង់​ខ្លួន សម្រាប់​បង​ប្អូន​ដទៃ​ទៀត​ ដូច​ជា​គំរូ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ។ មួយ​វិញ​ទៀត ត្រូវ​រស់​នៅ​ដោយ​ មាន​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ដល់​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក ដោយ​មិន​មែន​គ្រាន់​តែ រក​ផល​ប្រយោជន៍​សម្រាប់​តែ​ខ្លួន​ ឯង​ឡើយ គឺ​ត្រូវ​រស់​នៅ​ដោយ​សម្រាប់​អ្នក​ដទៃ​ផង​ដែរ។

សរសេរដោយ៖ និស្សិតនៃសាលាព្រះគម្ពីរភ្នំពេញ (ហៀក លីហួ)
នៅក្នុងមុខវិជ្ជា៖ ហេព្រើរ ដែលបង្រៀនដោយ៖ សាស្រ្តាចារ្យ Ryan Quey
កែសម្រួលដោយ៖ ឈាង បូរ៉ា,​ លោក ទេព រ៉ូ, លោក ខែម បូឡុង, លោក ឯក សត្យា និងលោក ឯក ធីម៉ូថេ
ឯកសារ​យោង និង​ពិគ្រោះ ព្រះ​គម្ពីរ​បរិសុទ្ធ​សម្រាប់​សិក្សា,ដន ហ្វីលេមីង ,ស្ពាន​ចម្លង​អត្ថា​ធិប្បាយ​ព្រះ​គម្ពីរ ,ភ្នំ​ពេញ ប្រភពប្រាជ្ញា ២០១៧ ,ហេព្រើរ ដោយមានការអនុញ្ញាតពីអ្នកនិពន្ធ។  Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

សូម​សង្គ្រោះ​ទូល​បង្គំ​ចេញ​ពី​ខ្លួន​ឯង

ព្រះយេស៊ូវ​គ្រប់​គ្រងលើ​គ្រប់​ទាំង​អស់