in ,

មរដកមកពីព្រះ

១. សុភាសិត ២២:៦

«ចូរ​បង្ហាត់​កូន​ក្មេង ឲ្យ​ប្រព្រឹត្ត​តាម​ផ្លូវ​ដែល​គួរ​ប្រព្រឹត្ត​នោះ​វា​នឹង​មិន​លះ​បង់​ពី​ផ្លូវ​នោះ​ដរាប​ដល់​ចាស់»។

កំណត់​ចំណាំ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ ESV

ចូរ​បង្ហាត់​កូន​ក្មេង។ សុភាសិត​មួយ​នេះ​បាន​រក​ឃើញ​នៅ​ក្នុង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ជា​មួយ​លោក អ័ប្រាហាំ (លោកុប្បត្ដិ ១៨:១៩) លើក​ទឹក​ចិត្ត​ដល់​ឪពុក​ម្ដាយ​ក្នុង​ការ «បង្ហាត់» (ឧទាហរណ៍៖ «ការ​ថ្វាយ» ឬ «ប្រារព្ធ» នេះ​គឺ​ជា​អត្ថន័យ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ចោទិយកថា ២០:២; សូម​មើល​បន្ថែម​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ អែសរ៉ា ៦:១៦) កូនៗ​របស់​ខ្លួន​នៅ​ក្នុង​ផ្លូវ (ឧទាហរណ៍៖ ការ​ណែនាំ​ឲ្យ​ដើរ​ដោយ​ត្រឹម​ត្រូវ​ក្នុង​ផ្លូវ​សីលធម៌) ដោយ​ចង្អុល​បង្ហាញ​ទៅ​លើ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​ដែល​គាប់​ព្រះ​ទ័យ​ដល់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ឬ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​បែប​មិន​គាប់​ព្រះ​ទ័យ​ដល់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ និង​ចំពោះ​លទ្ធផល​ធម្មតា​នៃ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​នីមួយៗ។ ការ​បង្ហាត់​បង្រៀន​នឹង​មាន​រួម​បញ្ចូល​ទាំង​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់ និង​ការ​ណែនាំ​ក៏​ដូច​ជា «រំពាត់​វាយ​ផ្ចាល» ផង​ដែរ (សុភាសិត ២២:១៥)។

២. ទំនុកតម្កើង ១២៧:៣-៥

«មើល កូន​ចៅ​ជា​មរដក​មក​ពី​ព្រះ​យេហូវ៉ា ហើយ​ផល​កើត​ពី​ផ្ទៃ ក៏​ជា​រង្វាន់​ដែល​ទ្រង់​ប្រទាន​ដែរ កូន​ដែល​ឯង​បង្កើត​ពី​កាល​នៅ​ក្មេង នោះ​ធៀប​ដូច​ជា​ព្រួញ​នៅ​ដៃ​នៃ​មនុស្ស​ខ្លាំង​ពូកែ សប្បាយ​ហើយ អ្នក​ណា​ដែល​មាន​បំពង់​ព្រួញ​ពេញ​ដោយ​ព្រួញ​យ៉ាង​នោះ កាល​ណា​ត្រូវ​ការ​និយាយ​នឹង​ខ្មាំង​សត្រូវ​នៅ​មាត់​ទ្វារ​ក្រុង នោះ​ឯង​មិន​ត្រូវ​ខ្មាស​ឡើយ»។

ក្មេងៗ​ដែល​ទទួល​បាន​ព្រះ​ពរ។ ដូច​ជា​ចំណុច​ទី​មួយ​ដែរ ការ​នេះ​មិន​បាន​លុប​បំបាត់​នូវ​សកម្មភាព​របស់​មនុស្ស​យើង​នោះ​ទេ៖ កូន​ចៅ​ជា​មរដក​មក​ពី​ព្រះ​យេហូវ៉ា ហេតុ​ដូច្នេះ​ហើយ នេះ​គឺ​ជា​អំណោយ​មក​ពី​ព្រះ​អង្គ ហើយ​ប្ដី និង​ប្រពន្ធ​ក៏​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​អ្វី​មួយ ដើម្បី​នាំ​យក​កូន​នោះ​មក​ក្នុង​ផែន​ដី​នេះ ព្រម​ទាំង​ចិញ្ចឹម​បីបាច់​ថែរក្សា​ពួក​គេ​ឲ្យ​ក្លាយ​ជា​សមាជិក​ដែល​មាន​ភាព​ស្មោះ​ត្រង់​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ជា​ប្រជារាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់។ កន្លែង​ដែល​សង្កត់​ធ្ងន់​នៅ​ទី​នេះ​គឺ​នៅ​លើ​ចំណុច​ដែល​ថា ដូច​ជា​ព្រួញ​នៅ​ដៃ​នៃ​មនុស្ស​ខ្លាំង​ពូកែ ហើយ​ឥឡូវ​បាន​ធំធាត់​ឡើង និង​បាន​ឈរ​ជា​មួយ​ឪពុក​របស់​ខ្លួន​នៅ​ពេល​ដែល​គាត់​និយាយ​ជា​មួយ​ខ្មាំង​សត្រូវ​នៅ​មាត់​ទ្វា​ក្រុង (ឧទាហរណ៍៖ ជា​កន្លែង​ដែល​មាន​ការ​គ្រប់​គ្រង​ដោយ​យុត្តិធម៌។ វា​នឹង​ពិបាក​សម្រាប់​សត្រូវ (អស់​អ្នក​ដែល​សន្មត​ថា​មិន​ស្មោះ​ត្រង់) ក្នុង​ការ​បំភ័យ​បុរស​បែប​នេះ។

៣. អេភេសូរ ៦:១-៤

«ក្មេង​រាល់​គ្នា​អើយ ចូរ​ស្តាប់​បង្គាប់​មាតា​បិតា​ខ្លួន​ក្នុង​ព្រះ​អម្ចាស់ ដ្បិត​ធ្វើ​ដូច្នោះ​ទើប​បាន​ត្រូវ «ចូរ​គោរព​ប្រតិបត្តិ​ដល់​មាតា​បិតា​ខ្លួន» នេះ​ជា​បញ្ញត្ត​មុន​ដំបូង ដែល​ជាប់​មាន​ទាំង​សេចក្ដី​សន្យា​ផង ដើម្បី​ឲ្យ​ឯង​រាល់​គ្នា​បាន​សេចក្ដី​សុខ ហើយ​រស់​នៅ​ផែនដី​ជា​យូរអង្វែង​ទៅ។ ឪពុក​រាល់​គ្នា​អើយ កុំ​ឲ្យ​ចាក់រុក​កូន​របស់​ខ្លួន​ឡើយ ចូរ​បង្រៀន​វា​ទៅ​តាម​ដំបូន្មាន នឹង​សេចក្ដី​ដាស់តឿន​របស់​ព្រះអម្ចាស់​វិញ»។

ក្មេង​រាល់​គ្នា​អើយ! ទំនាក់​ទំនង​ទី​ពីរ​នៅ​ក្នុង​គ្រួសារ​បង្ហាញ​ពី​ការ​ចុះ​ចូល​យ៉ាង​ត្រឹម​ត្រូវ​ទៅ​ចំពោះ​អ្នក​មាន​អំណាច (អេភេសូរ ៥:២១) គឺ​អំពី​កុមារ និង​ឪពុក​ម្ដាយ។ ច្បាប់​របស់​លោក ម៉ូសេ បាន​បង្គាប់​ថា អស់​អ្នក​ណា​ដែល​វាយ ឬ​ក៏​ប្រទេចផ្ដាសា​ដល់​ឪពុក​ម្ដាយ​របស់​ខ្លួន​នោះ​ចូល​សម្លាប់​វា​ចុះ (និក្ខមនំ ២១:១៥, ១៧; លេវីវិន័យ ២០:9) ហើយ​សាវ័ក ប៉ុល បាន​រាយ​នៅ​ក្នុង​បញ្ជី​របស់​គាត់​ថា ការ​មិន​ស្ដាប់​បង្គាប់​បែប​នេះ​គឺ​ជា​អំពើ​បាប​យ៉ាង​ធ្ងន់ធ្ងរ​មួយ (រ៉ូម ១:៣០; ២ធីម៉ូថេ ៣:២)។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ក៏​សាវ័ក ប៉ុល បាន​ជំរុញ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ អេភេសូរ ៦:១-៣ ផង​ដែរ​ថា កាតព្វកិច្ច​របស់​កុមារ​ដែល​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន​ជា​ការ​ស្ដាប់​បង្គាប់​ឪពុក​ម្ដាយ។ ការ​ស្ដាប់​បង្គាប់​គឺ​ក៏​ដោយ​សារ​តែ​ឪពុក​ម្ដាយ​ដែរ៖ ឪពុកម្ដាយ​របស់​ខ្លួន នោះ​មិន​មែន​មាន​ន័យ​ថា អត់​មាន​សេចក្តី​ថ្លៃថ្នូរ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ផ្ទុយទៅវិញ​ គឺ​វា​កាន់តែ​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​សេចក្តី​ថ្លៃថ្នូរ។ នៅ​ក្នុង​ព្រះ​អម្ចាស់ បាន​កំណត់​កិរិយា «ស្ដាប់​បង្គាប់» បាន​យ៉ាង​ត្រឹម​ត្រូវ។ អ្វី​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ការ​ស្ដាប់​បង្គាប់​មាន​ភាព «ត្រឹម​ត្រូវ» ឬ «យុត្តិធម៌» គឺ​វា​ស្រប​ទៅ​តាម​បញ្ញត្តិ​ដ៏​បរិសុទ្ធ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ដែល​បាន​លើក​ឡើង​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ អេភេសូរ ៦:២-៣។

ចូរ​គោរព​ប្រតិបត្តិ។ ក្មេងៗ​ដែល​ស្ដាប់​បង្គាប់​មាតា​បិតា​របស់​ខ្លួន (អេភេសូរ ៦:១) គឺ​នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​មួយ​ដែល​ពួក​គេ​គោរព​ប្រតិបត្តិ​ដល់​មាតាបិតា​របស់​ពួក​គេ៖ សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ សុភាសិត ៣១:២៨ ដែល​បាន​ពណ៌នា​អំពី​កូនៗ​ដែល​បាន​ក្រោក​ឈរ​គោរព​ដល់​ម្ដាយ​ថា​ជា​អ្នក​មាន​ពរ។ សេចក្ដី​សន្យា។ បញ្ញត្តិ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​មុន​នេះ​ដែល​មាន​សេចក្ដី​សន្យា​មក​ជា​មួយ (ឧទាហរណ៍៖ លោកុប្បត្ដិ ១៧:១-២) ប៉ុន្តែ នេះ​គឺ​ជា​បញ្ញត្តិ​ដំបូង​គេ​បង្អស់ ហើយ​ក៏​មាន​តែ​មួយ​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​បញ្ញត្តិ​ទាំង១០​ដែល​មាន​សេចក្ដី​សន្យា​ដែរ (សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ និក្ខមនំ ២០:១២)។ នៅ​ក្នុង​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ថ្មី សេចក្ដី​សន្យា​នៃ​ការ​ប្រទាន​ទឹក​ដី​គឺ​មិន​មិន​មែន​ជា​ទឹក​ដី​ខាង​ឯ​សាច់​ឈាម​នៅ​លើ​ផែន​ដី​នេះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ជា​ជីវិត​ដ៏​នៅ​អស់​កល្ប​ជា​និច្ច​វិញ ដែល​នោះ​ចាប់​ផ្ដើម​នៅ​ពេល​ដែល​មនុស្ស​ម្នាក់​បាន​កើត​ជា​ថ្មី​នៅ​ទីនេះ ហើយ​ឥឡូវ​នេះ មក​ជា​មួយ​ការ​ពិត​ទាំង​ស្រុង​នៅ​ពេល​ខាង​មុខ។ សាវ័ក ប៉ុល មិន​បាន​បង្រៀន​អំពី​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​នៅ​លើ​មូល​ដ្ឋាន​នៃ​ការ​ខំ​ប្រឹង​ធ្វើ​ការ​នោះ​ទេ។ ការ​ដែល​ក្មេងៗ​ស្ដាប់​បង្គាប់​គឺ​ជា​ភ័ស្ដុតាង​ដែល​បញ្ជាក់​ថា ពួក​គេ​ស្គាល់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ហើយ​ជា​លទ្ធផល ពួក​គេ​ក៏​ទទួល​បាន​ព្រះ​ពរ​មក​ពី​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ដែរ។

ឪពុក​រាល់​គ្នា​អើយ។ ដូច​ដែល​មាន​ចែង​មុន​នេះ​បន្តិច​ថា សាវ័ក ប៉ុល ចាប់​ផ្ដើម​ដោយ​ការ​ក្រើន​រម្លឹក​ជា​មួយ​សកម្មភាព​មិន​ត្រឹម​ត្រូវ​ដែល​គួរ​តែ​ជៀស​វាង បន្ទាប់​មក​ជា​មួយ​សកម្មភាព​ដែល​ត្រឹម​ត្រូវ​គួរ​ប្រព្រឹត្តិ ដើម្បី​អភិវឌ្ឍន៍​ខ្លួន។ សាវ័ក ប៉ុល បាន​លើក​ឡើង​នូវ​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​របស់​ឪពុក​ជា​ពិសេស ទោះ​បី​ជា​ការ​នេះ​មិន​បាន​កាត់​បន្ថយ​ពី​ការ​ចូល​រួម​របស់​ម្ដាយ​នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​ទាំង​នេះ​ក៏​ដោយ (សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ សុភាសិត ៣១)។ កុំ​ឲ្យ​ចាក់រុក…ឡើយ។ ការ​ស្ដាប់​បង្គាប់​របស់​ក្មេងៗ​ងាយ​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ការ​រង​គ្រោះ​យ៉ាង​ខ្លាំង ដូច្នេះ​ការ​ប្រើ​អំណាច និង​សកម្មភាព​ដែល​មិន​ចេះ​គិត​របស់​ឪពុក​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គេ​បាក់​ទឹក​ចិត្ត​ដែរ (កូឡុស ៣:២១)។ ចូរ​បង្រៀន​វា​ទៅ​តាម​ដំបូន្មាន។ ឪពុក​ម្ដាយ​ដើរ​តួនាទី​យ៉ាង​សំខាន់ ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​តែងតាំង​ច្បាប់​ក្នុង​ភាព​ជា​សិស្ស​របស់​កូនៗ​ពួក​គេ «នៅ​ក្នុង​ព្រះ​អម្ចាស់» (អេភេសូរ ៦:១) សូម​មើល​បន្ថែម​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ចោទិយកថា ៦:១-៩។ ការ​ប្រៀន​ប្រដៅ​របស់​ឪពុក​ម្ដាយ​ក្នុង​ការ​បង្រៀន និង​ណែនាំ​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់​គួរ​តែ​ជា​ចំណុច​កណ្ដាល​ក្នុង​ការ​អនុវត្ត​ដែល​មាន​រៀប​រាប់​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ អេភេសូរ ៤-៥។

៤. ចោទិយកថា ៦:៥-៩

«ត្រូវ​ឲ្យ​ឯង​ស្រឡាញ់​ព្រះ​យេហូវ៉ា​ជា​ព្រះ​នៃ​ឯង ឲ្យ​អស់​ពី​ចិត្ត អស់​ពី​ព្រលឹង ហើយ​អស់​ពី​កម្លាំង​ឯង សេចក្ដី​ទាំង​នេះ​ដែល​អញ​បង្គាប់​ដល់​ឯង​នៅ​ថ្ងៃ​នេះ នោះ​ត្រូវ​នៅ​ជាប់​ក្នុង​ចិត្ត​ឯង​ចុះ ត្រូវ​ឲ្យ​ប្រិត​ប្រៀន​សេចក្ដី​ទាំង​នេះ​ដល់​កូន​ចៅ​ឯង ព្រម​ទាំង​និយាយ​ដំណាល ក្នុង​កាល​ដែល​អង្គុយ​នៅ​ក្នុង​ផ្ទះ ហើយ​ដើរ​តាម​ផ្លូវ ក្នុង​កាល​ដែល​ដេក ហើយ​ក្រោក​ឡើង​ផង ត្រូវ​ចង​សេចក្ដី​ទាំង​នេះ​ជាប់​នៅ​ដៃ​ឯង ទុក​ជា​ទី​សម្គាល់ ហើយ​ត្រូវ​ធ្វើ​ជា​ស្លាក​នៅ​កណ្តាល​ថ្ងាស​ឯង​ផង ក៏​ត្រូវ​កត់​នៅ​ក្រប​ទ្វារ​ផ្ទះ​ឯង ហើយ​នៅ​ទ្វារ​កំផែង​របស់​ឯង​ផង»។

សេចក្ដី​ស្រឡាញ់*។ សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ចោទិយកថា ៤:៣៧។ គ្រប់​ការ​ទាំង​អស់។ ព្រះ​ជាម្ចាស់​តែ​មួយ​អង្គ​គត់​ដែល​ជា​ព្រះ និង​ជា​អ្នក​ដឹកនាំ​សាសន៍​អ៊‌ីស្រាអែល​យ៉ាង​ពេញ​ទី ហើយ​ពួក​អ៊‌ីស្រាអែល​ត្រូវ​លះបង់​គ្រប់បែបយ៉ាង​ទៅ​ចំពោះ​ព្រះអង្គ។ ដួង​ចិត្ត…ព្រលឹង…កម្លាំង**។សាសន៍​អ៊‌ីស្រាអែល​ទាំង​អស់​នៅ​ក្នុង​គ្រប់​ទាំង​ផ្លូវ​របស់​ពួក​គេ​គឺ​ដើម្បី​ស្រឡាញ់​ព្រះ​អម្ចាស់៖ «នេះ​ជា​បញ្ញត្តិ​យ៉ាង​សំខាន់​ទី១» (ម៉ាថាយ ២២:៣៨)។ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ម៉ាថាយ ២២:៣៧; ម៉ាកុស ១២:៣០ និង លូកា ១០:២៧ ព្រះ​យេស៊ូវ​ក៏​បាន​រួម​បញ្ចូល​ពាក្យ «គំនិត» ដែរ។ ក្នុង​សម័យ​ភាសា​ហេព្រើរ​ដំបូង ពាក្យ «ដូង​ចិត្ត» ត្រូវ​បាន​រាប់​បញ្ចូល​ជា​មួយ​អ្វី​ដែល​ហៅ​ថា «គំនិត»។ ពាក្យ «កម្លាំង» ប្រាប់​អំពី​កម្លាំង/ថាមពល និង​សមត្ថភាព។

ត្រូវ​នៅ​ជាប់​ក្នុង​ចិត្ត​ឯង​ចុះ។ សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ចោទិយកថា ៤:៣៩។ ការ​ទាម​ទារ​គឺ​សម្រាប់​អ្នក​ណា​ដែល​មាន​ដួង​ចិត្ត​ពិត​ជា​ស្រឡាញ់​ព្រះ​អម្ចាស់​ទាំង​ស្រុង​តែ​ម្ដង។ កណ្ឌ​គម្ពីរ​ចោទិយកថា​បាន​បើក​សម្ដែង​អំពី​សម្ព័ន្ធ​មេត្រី​ថ្មី នៅ​ពេល​ដែល​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​នឹង​ត្រូវ​បាន​សរសេរ​យ៉ាង​ពិត​ប្រាកដ និង​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​នៅ​លើ​ដួង​ចិត្ត (យេរេមា ៣១:៣១-៣៤; និង ចោទិយកថា ៣០:៦-៨)។

មាន​ពាក្យ​ប្រៀប​ធៀប​ពីរ​ផ្ទុយ​គ្នា (ឈរ/ដេក/ដើរ/អង្គុយ) ធ្វើ​ឲ្យ​នឹក​ចាំ​គ្រប់​ពេលវេលា គ្រប់​ទី​កន្លែង និង​គ្រប់​សកម្មភាព។ ត្រូវ​ចង​សេចក្ដី​ទាំង​នេះ…ត្រូវ​កត់​សេចក្ដី​ទាំងនេះ។ មាន​សាសន៍​យូដា​ជា​ច្រើន​បាន​បំពេញ​តាម​បញ្ញត្តិ​ទាំង​នេះ​តាម​អត្ថន័យ​ចំៗ​តែ​ម្ដង (ខ៨) និង មែហ្សូហ្សត “mezuzot” (ខ៩) ត្រូវ​ចង​ពាក្យ​ទាំង​នេះ​ទុក​នៅ​ដៃ​ឯង នៅ​ថ្ងាស​ឯង ឬ​បិទ​នៅ​ក្រប​ទ្វារ​ផ្ទះ​ផង។ មាន​នៅ​ក្នុង​ជំពូក ៤-៥ ហើយ​ក៏​មាន​បទ​គម្ពីរ​ផ្សេងៗ​ទៀត​ដែរ។ សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ចោទិយកថា ១១:១៨-២០។

៥. ហេព្រើរ ១២:៧-១១

បើ​សិន​ជា​អ្នក​រាល់​គ្នា​ត្រូវ​សេចក្ដី​ផ្ចាញ់ផ្ចាល នោះ​គឺ​ព្រះ​អង្គ​ទ្រង់​ប្រព្រឹត្ត​នឹង​អ្នក​រាល់​គ្នា ដូច​ជា​កូន​ហើយ ដ្បិត​តើ​មាន​កូន​ឯ​ណា​ដែល​ឪពុក​មិន​វាយ​ផ្ចាល​នោះ តែ​បើ​សិន​ជា​អ្នក​រាល់​គ្នា​មិន​ដែល​ត្រូវ​ផ្ចាញ់ផ្ចាល​សោះ ជា​សេចក្ដី​ដែល​គ្រប់​គ្នា​ត្រូវ​រង​ទ្រាំ នោះ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​កូន​ឥត​ខាន់​ស្លា​ទេ មិន​មែន​ជា​កូន​ពិត​ប្រាកដ​ឡើយ មួយ​ទៀត​យើង​រាល់​គ្នា​មាន​ឪពុក​ខាង​សាច់​ឈាម ដែល​វាយ​ផ្ចាល​យើង ហើយ​យើង​ក៏​កោត​ខ្លាច​ដល់​គាត់​ដែរ ដូច្នេះ តើ​មិន​ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​ចុះ​ចូល ចំពោះ​ព្រះ​វរ​បិតា​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ​ជាជាង​ទៅ​ទៀត ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​រស់​នៅ​ទេ​ឬ​អី ដ្បិត​ឪពុក​យើង​តែង​វាយ​ប្រដៅ​យើង តាម​តែ​ចិត្ត​របស់​គាត់​ប៉ុណ្ណោះ តែ​មិន​មែន​ជា​យូរ​ឆ្នាំ​ទេ ចំណែក​ព្រះ​ដែល​ទ្រង់​វាយ​ផ្ចាល នោះ​សម្រាប់​ជា​ប្រយោជន៍​ដល់​យើង​វិញ ដើម្បី​ឲ្យ​យើង​បាន​សេចក្ដី​បរិសុទ្ធ​របស់​ទ្រង់ កាល​ណា​យើង​ត្រូវ​សេចក្ដី​ផ្ចាញ់​ផ្ចាល នោះ​មើល​ទៅ​ដូច​ជា​ព្រួយ​ណាស់ មិន​មែន​សប្បាយ​ទេ តែ​ក្រោយ​មក នោះ​ទើប​បង្កើត​ផល​ដ៏​សុខ​សាន្ត នៃ​សេចក្ដី​សុចរិត ដល់​អស់​អ្នក​ណា​ដែល​ត្រូវ​រង​ទ្រាំ​នោះ​វិញ»។

ការ​ដាស់​តឿន​បាន​បញ្ជាក់​ប្រាប់​យើង​ថា យើង​ជា​កូនៗ​របស់​ព្រះ​អង្គ។ ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​បង្ហាញ​អំពី​ទស្សនៈ​របស់​ព្រះ​អង្គ​តាម​រយៈ​ព្រះ​បន្ទូល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​សុភាសិត៖ ព្រះ​ជាម្ចាស់​ផ្ចាញ់ផ្ចាល​យើង​ជា​ការ​បញ្ជាក់​ថា ព្រះ​អង្គ​រាប់​អ្នក​ជឿ​ថា​ជា​កូនៗ​របស់​ទ្រង់ (ភាព​ជា​កូន សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ហេព្រើរ ២:១០) ពី​ព្រោះ​ព្រះ​ជាម្ចាស់​វាយ​ប្រដៅ​ដល់​កូនៗ​ទាំង​អស់​ដែល​ទ្រង់​ទទួល (ហេព្រើរ ១២:៦; សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ហេព្រើរ ១២:៧-៨)។ ការ​វាយ​ប្រដៅ (ភាសាក្រិក «ភេឌៀរ» “paideia”) គឺ​ជា​ពាក្យ​មួយ​ដែល​គេ​ប្រើ​ជា​ទូទៅ​សម្រាប់​ការ​មើល​ថែ​ក្មេងៗ​តាម​រយៈ​ការ​ណែនាំ ការ​បង្ហាត់​បង្រៀន និង​ការ​កែ​តម្រង់៖ ទោះ​បី​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ​ក៏​នៅ​ទី​នេះ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ហេព្រើរ​ផ្ដោត​សំខាន់​ទៅ​លើ​ការ​ត្រាស់​ហៅ​ឲ្យ​មាន​ការ​រង់​ទ្រាំ (ស៊ូទ្រាំ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ហេព្រើរ ១២:៧) នៅ​ក្នុង​ការ​ល្បង​ល​ដ៏​ឈឺ​ចាប់​នៅ​ក្នុង​ជីវិត (ហេព្រើរ ១២:១១)។ ការ​ល្បង​ល​ទាំង​នេះ​គឺ​ជា​ផល​ចំណេញ​សម្រាប់​ពួក​គេ បញ្ជាក់​ពី​ភាព​ជា​កូន​របស់​ពួក​គេ និង​តម្រូវ​ការ​នៃ​ការ​ឆ្លើយ​តប​ក្នុង​ការ​រង់​ទ្រាំ។ ដូច្នេះ មិត្ត​អ្នក​អាន​ទាំង​អស់​គ្នា​អើយ! ចូរ​កុំ​ឲ្យ​មាន​ការ​បាក់​ទឹក​ចិត្ត​ឡើយ។

ភាព​ស្រដៀង​គ្នា​ពី​ភាព​តិច​ជាង​ទៅ​ធំ​ជាង​ដែល​ទទួល​បាន​ពី​ការ​បង្ហាត់​បង្រៀន​កូនៗ​របស់​អ្នក​អាន​ផ្ទាល់​បាន​បង្ហាញ​ថា​វា​ជា​ការ​ត្រឹម​ត្រូវ​សម្រាប់​ព្រះ​វរ​បិតា​ដែល​គង់​នៅ​ស្ថាន​សួគ៌​ក្នុង​ការ​វាយ​ប្រដៅ ហើយ​មាន​ការ​ទាម​ទារ​ឲ្យ​ឆ្លើយ​តប​ដោយ​ការ​គោរព និង​ការ​ចុះ​ចូល៖ ក្នុង​នាម​ជា​ព្រះ​វរបិតា​ដែល​ពេញ​ទៅ​ដោយ​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់ ព្រះ​ជាម្ចាស់​តែង​តែ​វាយ​ប្រដៅ​កូនៗ​របស់​ព្រះ​អង្គ​សម្រាប់​ជា​ការ​ល្អ​ដល់​ពួក​គេ​វិញ។

៦. ១ធីម៉ូថេ ៥:៨

«បើ​មាន​អ្នក​ណា ដែល​មិន​ផ្គត់ផ្គង់​ឲ្យ​ពួក​ញាតិ​សន្តាន​ខ្លួន គឺ​ឲ្យ​ពួក​អ្នក​ផ្ទះ​ខ្លួន​ជា​ដើម អ្នក​នោះ​ឈ្មោះ​ថា​បាន​បោះ​បង់​ចោល​សេចក្ដី​ជំនឿ​ហើយ ក៏​អាក្រក់​ជាង​មនុស្ស​ដែល​មិន​បាន​ជឿ​ទៅ​ទៀត»។

អាក្រក់​ជា​មនុស្ស​ដែល​មិន​ជឿ​ទៅ​ទៀត។ ការ​ផ្គត់ផ្គង់​ដល់​គ្រួសារ​របស់​ខ្លួន​ផ្ទាល់​គឺ​ជា​បញ្ញា​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​ដែល​សំ​ខាន់​បំផុត​មួយ។ ការ​បរាជ័យ​ក្នុង​ការ​រស់​នៅ​តាម​ដំណឹង​ល្អ​ក្នុង​របៀប​នេះ​គឺ​ស្មើ​​នឹង​ការ​បដិសេធ​សេចក្ដី​ជំនឿ​ចោល។

៧. ទំនុកតម្កើង ១០៣:១៣

«ព្រះ​យេហូវ៉ា​ទ្រង់​មាន​ព្រះ​ហឫទ័យ​អាណិត​ដល់​អស់​អ្នក ដែល​កោត​ខ្លាច​ទ្រង់ ដូច​ជា​ឪពុក​មាន​ចិត្ត​អាសូរ​ដល់​កូន​របស់​ខ្លួន​ដែរ»។

ព្រះ​ជាម្ចាស់​ជា​ព្រះ​វរបិតា​ដល់​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ទាំង​មូល (និក្ខមនំ ៤:២២-២៣) ហើយ​ដល់​អស់​អ្នក​ដែល​មាន​សេចក្ដី​ស្មោះ​ត្រង់ (សុភាសិត ៣:១២)។ ជា​ការ​ពិត​ណាស់ ឪពុក​នៅ​លើ​ផែន​ដី​ជា​ច្រើន​បរាជ័យ​ក្នុង​ការ​រួបរួម​ជា​មួយ​ហ្នឹង​គំនិត​មួយ​នេះ៖ រូប​ភាព​នេះ​សន្មត​ថា ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​ប្រាប់​មនុស្ស​យើង​ពី​ការ​យល់​ដឹង​ដែល​ថា​តើ​ឪពុក​គួរ​មាន​ឧត្ដម​គតិ​ដូច​ម្ដេច។ ប៉ុន្តែ វា​ក៏​មាន​តួនាទី​ជា​គោល​បំណង​សម្រាប់​ឪពុក​ដ៏​ស្មោះ​ត្រង់​ដែរ៖ ពួក​គាត់​នឹង​ស្វែង​រក​បន្ថែម​ទៀត ដើម្បី​ក្លាយ​ជា​ឪពុក​ដែល​អាច​បង្ហាញ​ពី​ចិត្ត​អាណិត​ដល់​កូនៗ​របស់​គាត់​ដែរ។

៨. និក្ខមនំ ២០:១២

«ចូរ​ឲ្យ​គោរព​ប្រតិបត្តិ​ដល់​ឪពុក​ម្តាយ ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​អាយុ​វែង​នៅ​ក្នុង​ស្រុក ដែល​ព្រះ​យេហូវ៉ា ជា​ព្រះ​នៃ​ឯង​ទ្រង់​ប្រទាន​ឲ្យ»។

ចូរ​ឲ្យ​គោរព​ប្រតិបត្តិ​ដល់​ឪពុក​ម្តាយ។ ពាក្យ «គោរព​ប្រតិបត្តិ» មាន​ន័យ​ថា ជា​ការ​ប្រព្រឹត្តិ​ចំពោះ​អ្នក​ណា​ម្នាក់​ដោយ​ការ​គោរព​យ៉ាង​ត្រឹម​ត្រូវ​ដោយ​សារ​តួនាទី និង​បុគ្គល​នោះ​ផង​ដែរ។ ទាក់​ទង​ទៅ​នឹង​ឪពុក​ម្ដាយ​នេះ​មាន​ន័យ​ថា (១) យើង​ប្រព្រឹត្តិ​ចំពោះ​ពួក​គាត់​ដោយ​ការ​គោរព (សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ និក្ខមនំ ២១:១៥; ១៧): (២) ចូរ​ផ្គត់ផ្គង់​ពួក​គាត់ ហើយ​មើល​ថែ​ពួក​គាត់​នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គាត់​មាន​វ័យ​ចាស់​ទៅ (ដើម្បី​អត្ថន័យ​នៃ​ការ​គោរព​ឲ្យ​កាន់​តែ​ច្បាស់ សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ សុភាសិត ៣:៩)។ ទាំង​ព្រះ​យេស៊ូវ និង​សាវ័ក ប៉ុល បាន​គូស​បញ្ជាក់​ពី​សារៈ​សំខាន់​នៃ​បញ្ញត្តិ​មួយ​នេះ (ម៉ាកុស ៧:១-១៣; អេភេសូរ ៦:១-៣; ១ធីម៉ូថេ ៥:៤)។ នេះ​គឺ​ជា​បញ្ញត្តិ​តែ​មួយ​គត់​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​បញ្ញត្តិ​ទាំង១០ដែល​មាន​សេចក្ដី​សន្យា​យ៉ាង​ជាក់​លាក់​ភ្ជាប់​មក​ជា​មួយ​នឹង​វា៖ ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​អាយុ​វែង​នៅ​ក្នុង​ស្រុក—មាន​ន័យ​ថា មិន​គ្រាន់​តែ​មាន​អាយុ​វែង​ប៉ុណ្ណោះ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ក៏​ជា​ម្នាក់​ដែល​មាន​ពេញ​ទៅ​ដោយ​វត្តមាន​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ និង​ជា​ទី​គាប់​ព្រះ​ទ័យ​ដល់​ព្រះ​អង្គ​ផង​ដែរ។ សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ចោទិយកថា ៥:១៦។

៩. កូឡូស ៣:២០-២១

«ក្មេង​រាល់​គ្នា​អើយ ចូរ​ស្តាប់​បង្គាប់​ឪពុក​ម្តាយ ក្នុង​គ្រប់​ការ​ទាំង​អស់ ដ្បិត​ព្រះ​អម្ចាស់​ទ្រង់​សព្វ​ព្រះ​ហឫទ័យ​យ៉ាង​ដូច្នោះ​ឯង ឪពុក​រាល់​គ្នា​អើយ កុំ​ឌុកដាន់​កូន​ចៅ​ឡើយ ក្រែង​វា​រសាយ​ចិត្ត​ចេញ»។
ពាក្យ​បណ្ដាំ​របស់​សាវ័ក ប៉ុល ដែល​បាន​ប្រាប់​ដល់​កុមារ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​នៅ​ក្នុង​បញ្ញត្តិ​ទី៥ (និក្ខមនំ ២០:១២)។ កុំ​ឌុកដាន់​កូន​ចៅ​ឡើយ។ បុរស​ទាំង​អស់​គ្នា​ត្រូវ​បាន​ជំរុញ​ឲ្យ​ចេះ​មាន​ការ​ទប់​កំហឹង​របស់​ខ្លួន និង​គ្រប់​ទាំង​សកម្មភាព​ផ្សេងៗ​ដែល​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​កូនៗ​របស់​ពួក​គេ​មាន​ការ​ឈឺ​ចាប់ (អេភេសូរ ៦:៤) ក្រែងលោ​ពួក​គេ​មាន​ការ​អស់​សង្ឃឹម​ក្នុង​ការ​ផ្គាប់​ចិត្ត​ឪពុក​ម្ដាយ​របស់​ខ្លួន។

១០. សុភាសិត ១៧:៦

«កូន​ចៅ​ជា​មកុដ​ដល់​មនុស្ស​ចាស់ៗ ហើយ​ឪពុក​ជា​ទី​អំនួត​របស់​ពួក​កូន»។

គ្រួសារ​ទាំង​អស់​មាន​ការ​ពឹង​ផ្អែក​លើ​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​សម្រាប់​បង្ហាញ​ពី​អត្តសញ្ញាណ និង​អំណរ។ ទាំង​ក្មេងៗ និង​ចាស់ៗ​គួរ​តែ​ស្រឡាញ់​ទំនាក់​ទំនង​នៅ​ក្នុង​ជំនាន់​គ្រួសារ​របស់​ពួក​គេ។

និពន្ធដោយ៖ Crossway
បកប្រែដោយ៖ លោក ឈាង បូរ៉ា
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ឈាង បូរ៉ា,លោក ទេព រ៉ូ, លោក ខែម បូឡុង,លោក ប៊ុន ធីម៉ូថេ,​លោក ឯក សត្យានិង លោក ឯក​ ធីម៉ូថេ
ដកស្រង់ និងកែសម្រួលចេញពី www.crossway.org ដោយមានការអនុញ្ញាត។

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

តើត្រូវជឿលើអ្វីដើម្បីបានសង្គ្រោះ?

​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បង្កើតភាព​រីក​រាយ