in

អញស្គាល់ដំណើរឯងរាល់គ្នា

«“អញ​ស្គាល់​សេចក្ដី​ដែល​អញ​គិត​ពី​ដំណើរ​ឯង​រាល់​គ្នា”» ព្រះ​យេហូវ៉ា​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល «“មិន​មែន​គិត​ធ្វើ​សេចក្ដី​អាក្រក់​ទេ គឺ​គិត​ឲ្យ​បាន​សេចក្ដី​សុខ​វិញ ដើម្បី​ដល់​ចុង​បំផុត ឲ្យ​ឯង​រាល់​គ្នា​បាន​សេចក្ដី​សង្ឃឹម»”។ ខគម្ពីរ​មួយ​នេះ ឬ​ក៏​ផ្នែក​ខ្លះៗ​នៃ​ខគម្ពីរ​នេះ គឺ​ពេញ​ទៅ​ដោយ​ប្រជាប្រិយ​ភាព​មែន​ទែន។ គេ​ពេញ​និយម​ក្នុង​ការ​បង្ហាញ​កណ្ឌ​គម្ពីរ យេរេមា ២៩:១១ ក្នុង​ផ្ទាំង​រូប​ភាព បោះពុម្ព​លើ​អាវ ឬ​ក៏​បិទ​លើ​ជញ្ជាំង​ផ្ទះ។ល។ ជា​រឿយៗ គេ​យក​ខគម្ពីរ​នេះ​មក​និយាយ​ឡើង​ថា ហាក់​ដូច​ជា​ការ​សន្យា​អំពី​សេចក្ដី​សង្ឃឹម​ទៅ​កាន់​អ្នក​ដែល​កំពុង​តែ​កាន់​ទុក្ខ ឬក៏​កំពុង​តែ​បាក់​ទឹក​ចិត្ត។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ មុន​យើង​អាច​យក​ខគម្ពីរ​មួយ​នេះ​មក​អនុវត្ត​បាន ជា​ដំបូង​គឺ​ដាច់​ខាត​យើង​ត្រូវ​តែ​យល់​វា​ក្នុង​បរិបទ​សិន។

ទាក់​ទង​នឹង​ការ​កាត់​ស្រាយ​ព្រះ​បន្ទូល ដាច់​ខាត​យើង​ត្រូវ​តែ​យល់​អំពី​ចំណុច​ខុស​គ្នា​រវាង​ការ​កាត់​ស្រាយ​ខគម្ពីរ​នោះ និង​ការ​អនុវត្ត​ខគម្ពីរ​នោះ​ដែរ៖ បទ​គម្ពីរ​មួយ​អាច​មាន​អត្ថន័យ​តែ​មួយ​គត់​ប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែ​បទ​គម្ពីរ​នោះ​អាច​មាន​ការ​អនុវត្ត​ខុសៗ​គ្នា​ជា​ច្រើន​បាន។ ហើយ​កណ្ឌ​គម្ពីរ យេរេមា ២៩:១១ ក៏​មិន​មាន​អ្វី​ខុស​ប្លែក​ពី​នោះ​ដែរ។ ខគម្ពីរ​នេះ​មាន​អត្ថន័យ​តែ​មួយ​គត់​ប៉ុណ្ណោះ។

កណ្ឌ​គម្ពីរ​យេរេមា​ជំពូក​ទី២៩​គឺ​ជា​សំបុត្រ​សរសេរ​ទៅ​កាន់​ពួក​ឈ្លើយ​នៅ​ឯ​ទី​ក្រុង​បាប៊ីឡូន។ ជា​ចំណែក​នៃ​ការ​ដាក់​ទារុណកម្ម​លើ​សាសន៍​យូដា​សម្រាប់​អំពើ​បាប​របស់​ពួក​គេ ព្រះ​ជាម្ចាស់​ហៀប​នឹង​ចាត់​ពួក​បាប៊ីឡូន​ទៅ​បំផ្លាញ​ទីក្រុង​យេរូសាឡឹម ហើយ​ឲ្យ​នាំ​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​នាក់​ទៅ​កាន់​ទីក្រុង​បាប៊ីឡូន​ដែរ។ (សម្រាប់​ជា​ឧទាហរណ៍ សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ យេរេមា ២៥:៨-១៤។) នៅ​ពេល​នោះ​ហោរា យេរេមា បាន​សរសេរ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​យេរេមា​ជំពូក​ទី២៩​ស្ដេច នេប៊ូក្នេសា ក៏​បាន​ដក​សាសន៍​យូដា​មួយ​ចំនួន នាំ​យក​ទៅ​កាន់​ទីក្រុង​យេរូសាឡឹម​ហើយ​ដែរ (សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​ខ១) ទោះ​បើ​ការ​បំផ្លាញ​ទីក្រុង​យេរូសាឡឹម និង​ព្រះ​វិហារ​នឹង​នៅ​តែ​កើត​ឡើង​ក៏​ដោយ។ ហោរា យេរេមា សរសេរ​ទៅ​កាន់​ពួក​ឈ្លើយ ដើម្បី​ប្រាប់​ពួក​គាត់​ថា​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​នឹង​ត្រឡប់​ទៅ​ឯ​ទឹកដី​វិញ​បន្ទាប់​ពី​៧០​ឆ្នាំ (ខ១០)។ បន្ទាប់​មក គាត់​ក៏​ធានា​អះអាង​ទៅ​កាន់​ពួក​គាត់​នៅ​ក្នុង​ខ១១​ថា ព្រះ​ជាម្ចាស់​មិន​បាន​បោះ​បង់​ពួក​គាត់​ចោល​ឡើយ។ ព្រះ​អង្គ​នឹង​ស្ដារ​ពួក​គាត់​ឡើង​វិញ។ ផែនការ​របស់​រាស្ត្រ​ដែល​ទ្រង់​បាន​ជ្រើស​រើស «គិត​ឲ្យ​បាន​សេចក្ដី​សុខ​វិញ ដើម្បី​ដល់​ចុង​បំផុត ឲ្យ​ឯង​រាល់​គ្នា​បាន​សេចក្ដី​សង្ឃឹម»។

ក្នុង​ការ​អនុវត្ត​ចម្បង កណ្ឌ​គម្ពីរ យេរេមា ២៩:១១ មិន​មាន​អ្វី​ពាក់ព័ន្ធ​ទៅ​នឹង​បុគ្គល​ណា​ម្នាក់​ដែល​កំពុង​រស់​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ទេ។ ខគម្ពីរ​នេះ​គឺ​សម្រាប់​តែ​សាសន៍​យូដា ដែល​កំពុង​រស់​នៅ​បែប​ជា​ឈ្លើយ​នៅ​ឯ​ទីក្រុង​បាប៊ីឡូន ក្នុង​អំឡុង​ពេល​នៃ​សតវត្សរ៍​ទី៦ មុន​គ.ស.តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ មនោសញ្ចេតនា​នៃ​ការ​លើក​ឡើង​ក៏​ពិត​ជា​គួរឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍ ហើយ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​មែន​ផង​ដែរ។ តើ​ខ​គម្ពីរ​នេះ​មិន​មាន​អត្ថន័យ​ទាល់​តែ​សោះ​មែន​ឬ ទាក់​ទង​ទៅ​នឹង​ដែល​ថា​យើង​អនុវត្ត​ខគម្ពីរ​នេះ​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ? ចម្លើយ​គឺ​ថា នៅ​មាន

កណ្ឌ​គម្ពីរ យេរេមា ២៩:១១ ក៏​មាន​ការ​អនុវត្ត​ផ្សេងៗ​ទៀត​ផង​ដែរ។ ជា​ពិសេស ខគម្ពីរ​នេះ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​លើ​គោលការណ៍​ទូទៅ​ជាង​នោះ លើ​ព្រះ​គុណ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ និង​សុច្ឆន្ទៈ​សម្រាប់​អស់​អ្នក​ដែល​ទ្រង់​ស្រឡាញ់ ដែល​រួម​មាន​ទាំង​ក្រុម​ជំនុំ​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​ផង​ដែរ។ ដោយ​សារ​លក្ខណ​សម្បត្តិ​ដែល​មិន​ចេះ​ប្រែ​ប្រួល​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ដូច្នេះ​យើង​អាច​យក​ខគម្ពីរ​នេះ​មក​អនុវត្ត​បែប​ជា​ទូទៅ​បាន។

ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​សន្យា​ថា ទ្រង់​នឹង​នាំ​សាសន៍​អ៊‌ីស្រាអែល​ត្រឡប់​មក​វិញ ហេតុ​ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​ពួក​ឈ្លើយ​អាច​មាន​ការ​ធានា​អះអាង​ថា ខ្លួន​នឹង​មាន​អនាគត និង​សេចក្ដី​សង្ឃឹម​បាន។ ព្រះ​អង្គ​មិន​បាន​ធ្វើ​ការ​សន្យា​នេះ​ទៅ​កាន់​គ្រប់​ជាតិ​សាសន៍ និង​គ្រប់​ពេល​វេលា​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ចំពោះ​តែ​សាសន៍​អ៊‌ីស្រាអែល​ប៉ុណ្ណោះ។ ដូច​គ្នា​ផង​ដែរ ព្រះ​ជាម្ចាស់​ក៏​បាន​សន្យា​ចំពោះ​អ្នក​ជឿ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​នូវ​អ្វី​មួយ​ចំនួន​ដែល​មនុស្ស​ទូទៅ​មិន​អាច​យក​មក​អនុវត្ត​លើ​ខ្លួន​ឯង​ផ្ទាល់​បាន​ឡើយ។ ចំពោះ​អ្នក​ដែល​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​សន្យា​ថា​ទ្រង់​បាន​អត់​ទោស​អំពើ​បាប​របស់​យើង ហើយ​យើង​ឈរ​នៅ​មុខ​ព្រះ​ភក្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ដោយ​សុចរិត។ ព្រះ​ជាម្ចាស់​មាន​ផែនការ​សម្រាប់​អស់​អ្នក​ដែល​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ ហើយ​ផែនការ​ទាំង​នោះ​គឺ​ល្អៗ។

យើង​អាច​ឃើញ​ស្រមោល​នៃ​កណ្ឌ​គម្ពីរ យេរេមា ២៩:១១ នៅ​ក្នុង​ខ​ផ្សេងៗ​ទៀត​ក្នុង​ព្រះ​បន្ទូល ដែល​មាន​ដូច​ជា​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ៨:៣១-៣៩៖ «ដូច្នេះ យើង​នឹង​ថ្លែង​ប្រាប់​ពី​សេចក្ដី​ទាំង​នេះ​ថា​ដូច​ម្ដេច បើ​សិន​ជា​ព្រះ​កាន់​ខាង​យើង តើ​អ្នក​ណា​អាច​ទាស់​នឹង​យើង​បាន? ឯ​ព្រះ​អង្គ ដែល​មិន​បាន​សំចៃ​ទុក​នូវ​ព្រះ​រាជ​បុត្រា​ទ្រង់​បង្កើត គឺ​បាន​បញ្ជូន​ទ្រង់​ទៅ​ជំនួស​យើង​រាល់​គ្នា នោះ​តើ​មាន​ទំនង​អ្វី ឲ្យ​ទ្រង់​មិន​ប្រទាន​គ្រប់​ទាំង​អស់​មក​យើង ជា​មួយ​នឹង​ព្រះ​រាជ​បុត្រា​ទ្រង់​នោះ​ផង។ តើ​អ្នក​ណា​នឹង​ចោទ​ប្ដឹង​ពី​ពួក​រើស​តាំង​របស់​ព្រះ​បាន ដ្បិត​គឺ​ជា​ព្រះ​ហើយ ដែល​ទ្រង់​រាប់​គេ​ជា​សុចរិត? តើ​អ្នក​ណា​នឹង​កាត់​ទោស​គេ​បាន? ដ្បិត​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ទ្រង់​បាន​សុគត​ជំនួស​គេ​ហើយ តែ​ដែល​ថា ទ្រង់​រស់​ឡើង​វិញ នោះ​មាន​ទំនង​ជាង ទ្រង់​ក៏​គង់​នៅ​ខាង​ស្ដាំ​នៃ​ព្រះ ហើយ​ជា​អ្នក​អង្វរ​ជំនួស​យើង​រាល់​គ្នា​ដែរ។ តើ​អ្នក​ណា​នឹង​ពង្រាត់​យើង​ចេញ​ពី​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​របស់​ផង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​បាន? តើ​សេចក្ដី​ទុក្ខ​លំបាក ឬ​សេចក្ដី​វេទនា សេចក្ដី​បៀតបៀន សេចក្ដី​អត់​ឃ្លាន សេចក្ដី​អាក្រាត សេចក្ដី​អន្តរាយ ឬ​ដាវ​ឬ​អី…? ទេ! គឺ​ក្នុង​សេចក្ដី​ទាំង​នោះ យើង​ខ្ញុំ​វិសេស​លើស​ជាង​អ្នក​ដែល​មាន​ជ័យ​ជំនះ​ទៅ​ទៀត ដោយ​សារ​ព្រះ​អង្គ​ដែល​ទ្រង់​ស្រឡាញ់​យើង ដ្បិត​ខ្ញុំ​ជឿ​ជាក់​ថា ទោះ​ស្លាប់ ឬ​រស់ ពួក​ទេវ​តា ឬ​អំណាច​អ្វី ការ​អ្វី​នៅ​ជាន់​នេះ ឬ​ទៅ​មុខ ឬ​ឥទ្ធិ​ឫទ្ធិ​អ្វី ទី​មាន​កំពស់ ទី​ជម្រៅ ឬ​របស់​អ្វី​ដែល​កើត​មក​ឯ​ទៀត​ក្ដី នោះ​ពុំ​អាច​នឹង​ពង្រាត់​យើង ចេញ​ពី​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់​របស់​ព្រះ ដែល​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​យេស៊ូវ ជា​ព្រះ​អម្ចាស់​នៃ​យើង​រាល់​គ្នា​ទៅ បាន​ឡើយ»។

អ្នក​ជឿ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​អាច​មាន​ទំនុក​ចិត្ត​បាន​ថា គ្រប់​ការ​ទាំង​អស់​ផ្សំ​គ្នា​សម្រាប់​សេចក្ដី​ល្អ ហើយ​ថា​ព្រះ​ជាម្ចាស់​មាន​ផែនការ​សម្រាប់​អនាគត​របស់​យើង។ យើង​មាន​សេចក្ដី​សង្ឃឹម​ដែល «មិន​ដែល​នាំ​ឲ្យ​មាន​សេចក្ដី​ខ្មាស» (រ៉ូម ៥:៥)។ ព្រះ​អង្គ​បាន​ប្រទាន​សេចក្ដី​សន្យា​មក​កាន់​យើង​ដែល​យើង​អាច​មាន​ទំនុក​ចិត្ត​លើ​បាន ដូច​ដែល​ទ្រង់​បាន​ប្រទាន​ទៅ​កាន់​សាសន៍​អ៊‌ីស្រាអែល​ដែរ។ ដូច្នេះ ប្រសិន​បើ​តាម​រយៈ​ការ​លើក​ឡើង​កណ្ឌ​គម្ពីរ យេរេមា ២៩:១១ យើង​កំពុង​តែ​គិត​អំពី​សន្តិសុខ​របស់​យើង​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ នោះ​ពាក្យ​ពេចន៍​នោះ​ស័ក្តិសម​ហើយ សូម្បី​តែ​ប្រសិន​បើ​វា​មិន​មាន​ការ​អនុវត្ត​នៅ​ក្នុង​បរិបទ​នៃ​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​ក៏​ដោយ។

ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ក៏​យើង​គួរ​មាន​ការ​ប្រុងប្រយ័ត្ន​ត្រង់​ថា យើង​ក៏​នៅ​អាច​ធ្លាក់​ក្នុង​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​កណ្ឌ​គម្ពីរ យេរេមា ២៩:១១ ក្នុង​របៀប​មិន​ត្រឹមត្រូវ​ដែរ។ ទី១ ពេល​ខ្លះ គេ​យក​ខគម្ពីរ​នេះ​ទៅ​ប្រើ​ប្រាស់​ក្នុង​របៀប​មិន​ត្រឹម​ត្រូវ ដោយ​អនុវត្ត​លើ​មនុស្ស​ជាតិ​ទាំង​មូល។ បើ​និយាយ​ក្នុង​អត្ថ​ន័យ​ចំៗ សេចក្ដី​សន្យា​នៃ​កណ្ឌ​គម្ពីរ យេរេមា ២៩:១១ មិន​មែន​សម្រាប់​មនុស្ស​គ្រប់ៗ​រូប​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​អស់​អ្នក​ដែល​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ យើង​ទំនង​ជា​អាច​ប្រើ​ប្រាស់​ក្នុង​អត្ថន័យ​ទូលំទូលាយ​ថា​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ការ​អញ្ជើញ​ឲ្យ​ទទួល​ព្រះ​គ្រីស្ទ៖ «ប្រសិន​បើ​លោក​អ្នក​ទៅ​រក​ព្រះ​អង្គ នោះ​ព្រះ​អង្គ​សន្យា​រថា​លោក​អ្នក​នឹង​មាន​អនាគត និង​សេចក្ដី​សង្ឃឹម»។ ដោយ​ឡែក​ក្រៅ​ពី​ព្រះ​គ្រីស្ទ ដែល​ជា​ព្រះ​សង្គ្រោះ​តែ​មួយ​គត់ នោះ​មិន​មាន​អនាគត និង​សេចក្ដី​សង្ឃឹម​ទេ (សូម​មើល​បន្ថែម​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ យ៉ូហាន ៣:១៨)។ គេ​បាន​លើក​ឡើង​កណ្ឌ​គម្ពីរ យេរេមា ២៩:១១ ក្នុង​បរិបទ​មិន​ត្រឹម​ត្រូវ ហើយ​យក​ទៅ​អនុវត្ត​ជាស​កល​ជា​ញឹកញាប់​ពេក​ហើយ។ គេ​តែង​តែ​ផ្ដល់​ចំណាប់​អារម្មណ៍​ថា ព្រះ​ជាម្ចាស់​គឺ​ដូច​ជា​លោក​តា​ដែល​គួរ​ឲ្យ​ស្រឡាញ់​ម្នាក់ ដែល​ចង់​តែ​បំពេញ​តាម​តែ​ចិត្ត​យើង​ចង់​បាន​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។

ទី២ គ្រោះ​ថ្នាក់​នៃ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ខគម្ពីរ​នេះ​ដោយ​មិន​យល់​អំពី​បរិបទ​ក៏​ដូច​ជា​គ្រោះ​ថ្នាក់​នៃ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ៨:២៨ ខុស​បរិបទ​ផង​ដែរ។ កណ្ឌ​គម្ពីរ យេរេមា ២៩:១១ បាន​សន្យា​ថា ព្រះ​ជាម្ចាស់​នឹង​ស្ដារ​សាសន៍​អ៊‌ីស្រាអែល​ឡើង​វិញ ប៉ុន្តែ​មាន​តែ​ពួក​ឈ្លើយ​ប៉ុន្មាន​នាក់​ទេ ដែល​បាន​ឃើញ​ការ​បំពេញ​ទំនាយ​នេះ​៧០​ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក។ មាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​នាក់​ដែល​មិន​បាន​ឃើញ​អនាគត​ដែល​ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​សន្យា។ ដូច​គ្នា​ផង​ដែរ អនាគត និង​សេចក្ដី​សន្យា​ដែល​យើង​មាន​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ក៏​មិន​មែន​ជា​ការ​ធានា​គ្រប់​ទាំង​អស់​នឹង​រលូន​ក្នុង​ជីវិត​នេះ​ដែរ។ ចំពោះ​អ្នក​ជឿ​ច្រើន​នាក់​ក្នុង​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ និង​លើ​លោក​នៅ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ ពិភព​លោក​នេះ​គឺ​ជា​កន្លែង​ដែល​ឃោរឃៅ និង​ពេញ​ដោយ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ណាស់។ តាម​ពិត​ទៅ សេចក្ដី​សន្យា​ដែល​យើង​ឃើញ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ៨:២៨ គឺ​សំដៅ​ទៅ​លើ​ចំណុច​នោះ​ផ្ទាល់ ទោះ​បើ​អ្នក​ជឿ​នឹង​ប្រឈម​មុខ​ជា​មួយ​នឹង​គ្រោះ​ថ្នាក់​គ្រប់​បែប​គ្រប់​យ៉ាង និង​ការ​បៀតបៀន​ក្នុង​ជីវិត​នេះ​ក៏​ដោយ (សេចក្ដី​ទុក្ខ​លំបាក សេចក្ដី​វេទនា សេចក្ដី​បៀតបៀន សេចក្ដី​អត់​ឃ្លាន សេចក្ដី​អាក្រាត សេចក្ដី​អន្តរាយ និង​ដាវ—សូម​មើល​នៅ​ក្នុង​ខ៣៥) ក៏​ព្រះ​គ្រីស្ទ​នឹង​មិន​បោះ​បង់​ពួក​គាត់​ចោល​ដែរ។ ក្នុង​ជីវិត​នេះ អ្នក​ជឿ​មាន​សង្ឃឹម​ដោយ​សារ​ព័ន្ធកិច្ច​នៃ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ក្នុង​ជីវិត​របស់​យើង ប៉ុន្តែ​អនាគត និង​សេចក្ដី​សង្ឃឹម​នឹង​ភាព​ចម្រុង​ចម្រើន​ដែល​ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​សន្យា​ចំពោះ​អ្នក​ជឿ​នឹង​ទទួល​ការ​បំពេញ​យ៉ាង​ពេញទី បន្ទាប់​ពី​ការ​រង​ទុក្ខ​នៃ​ជីវិត​នេះ​ឈាន​ដល់​ទី​បញ្ចប់។

និពន្ធដោយ៖ Got Questions
បកប្រែដោយ៖ លោក ឈាង បូរ៉ា
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ឈាង បូរ៉ា,លោក ទេព រ៉ូ, លោក ខែម បូឡុង,លោក ប៊ុន ធីម៉ូថេ,​លោក ឯក សត្យានិង លោក ឯក​ ធីម៉ូថេ
ដកស្រង់ និងកែសម្រួលចេញពី www.gotquestions.org​ ដោយមានការអនុញ្ញាត។

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

យ៉ូហានទី១៖ ប្រយោគវិនិច្ឆ័យ

ទិវាគុណ​ឪពុក