in

ភាព​បរិសុទ្ធ​បែប​វិជ្ជមាន

Positive Purity

ក្នុង​យុគសម័យ​ដែល​យើង​កំពុង​រស់នៅ​សព្វថ្ងៃ ដំណើរ​នៃ​ចំណេះដឹង​ខាង​ផ្លូវភេទ និង​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​តាម​បណ្ដាញ​ផ្សេងៗ​ពី​ការ​រួមភេទ គឺ​មាន​ជា​ហូរហែ។ លោកអ្នក​មិន​អាច​គេច​ផុត​ពី​ការ​នេះ​ឡើយ នៅ​ពេល​ដែល​លោកអ្នក​ចេញ​ពី​ផ្ទះ ឬ​នៅ​ពេល​ដែល​លោកអ្នក​មើល​គ្រឿង​អេឡិចត្រូនិច។ ក្នុង​នាម​ជា​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ យើង​ងាយ​នឹង​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ការ​ចូល​ស្ទឹង​តាម​បត់ ចូល​ទូក​តាម​កំពង់ និង​ចូល​ស្រុក​តាម​ប្រទេស​ខ្លាំង​ណាស់។ យើង​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ការ​ប្រឡូក​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទម្លាប់ និង​វប្បធម៌​ដែល​ប្រែប្រួល​ទៅ​តាម​សម័យកាល​ទំនើប​នេះ​ណាស់។ ហេតុដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​ខ្ញុំ និង​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ផ្សេង​ទៀត​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ​នៅ​ក្នុង​ចិត្ត និង​ក្នុង​ជីវិត​រស់នៅ​របស់​យើង។ ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​ត្រាស់​ហៅ​យើង​ឲ្យ​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ។ សូម​អរព្រះ​គុណ​ដល់​ព្រះ ដែល​ទ្រង់​បាន​បណ្ដាល​ឲ្យ​អ្នកនិពន្ធ​ព្រះ​គម្ពីរ ​និពន្ធ​នៅ​ជំនាន់​ដែល​ពោរ​ពេញ​ទៅ​ដោយ​ការ​ខ្វះ​ក្រមសីលធម៌​ផ្នែក​ផ្លូវ​ភេទ​ដែរ ហើយ​ប្រាជ្ញា​ដែល​ពួក​គាត់​បាន​ចែករំលែក​ដល់​យើង​ គឺ​អាច​ឲ្យ​យើង​ប្រើ​ក្នុង​សម័យ​ណា​ក៏​បាន។ ខគម្ពីរ​ខាង​ក្រោម​នេះ​ជា​ខ​ដែល​មាន​រៀបរាប់​ពី​កង្វះ​នៃ​ក្រមសីលធម៌ ក៏​ដូចជា​ផ្ដល់​ប្រាជ្ញា​ដល់​យើង​ក្នុង​ការ​រស់នៅ​ប្រកប​ដោយ​ក្រមសីលធម៌៖

១ថែស្សាឡូនីច ៤:៣-៤ «ដ្បិត​នេះ​ជា​បំណង​របស់​ព្រះជាម្ចាស់ គឺ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់គ្នា​បាន​បរិសុទ្ធ​ ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​រាល់គ្នា​ចៀស​វាង​អំពើ​អសីលធម៌​ខាង​ផ្លូវ​ភេទ ហើយ​ម្នាក់ៗ​ត្រូវ​ចេះ​គ្រប់គ្រង​រូបកាយ​របស់​ខ្លួន​ដោយ​បរិសុទ្ធ និង​សេចក្ដី​ថ្លៃថ្នូរ» (គគខ)។

១ពេត្រុស ១:១៥ «ប៉ុន្តែ ចូរ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់គ្នា​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ការ​ប្រព្រឹត្ត​ទាំង​អស់ ដូច​ព្រះអង្គ​ដែល​បាន​ត្រាស់​ហៅ​អ្នក​រាល់គ្នា ព្រះអង្គ​បរិសុទ្ធ» (គគខ)។

១កូរិនថូស ៦:១២-២០ «ខ្ញុំ​មាន​សិទ្ធិ​ធ្វើ​អ្វីៗ​ទាំង​អស់​ ប៉ុន្តែ​មិន​មែន​អ្វីៗ​ទាំងអស់​សុទ្ធ​តែ​មាន​ប្រយោជន៍​ទេ​ ខ្ញុំ​មាន​សិទ្ធិ​ធ្វើ​អ្វីៗ​ទាំង​អស់​មែន ប៉ុន្តែ​ខ្ញុំ​មិន​ឲ្យ​អ្វី​មួយ​គ្រប់​គ្រង​លើ​ខ្ញុំ​បាន​ឡើយ។ អាហារ​សម្រាប់​ក្រពះ​ ហើយ​ក្រពះ​ក៏​សម្រាប់​អាហារ​ដែរ ប៉ុន្តែ​ព្រះជាម្ចាស់​នឹង​បំផ្លាញ​របស់​ទាំង​ពីរ​នេះ រីឯ​រូបកាយ​វិញ​មិន​មែន​សម្រាប់​អំពើ​អសីលធម៌​ខាង​ផ្លូវភេទ​ទេ គឺ​សម្រាប់​ព្រះអម្ចាស់​ ហើយ​ព្រះអម្ចាស់​ក៏​សម្រាប់​រូបកាយ​ដែរ។ ព្រះជាម្ចាស់​ដែល​បាន​ប្រោស​ព្រះអម្ចាស់​ឲ្យ​រស់​ឡើង​វិញ​នឹង​ប្រោស​យើង​ឲ្យ​រស់​ឡើង​វិញ ដោយសារ​អំណាច​របស់​ព្រះអង្គ​ដែរ តើ​អ្នក​រាល់គ្នា​មិន​ដឹង​ទេ​ឬ​ថា រូបកាយ​របស់​អ្នក​រាល់គ្នា​ជា​អវយវៈ​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ?​ ដូច្នេះ​ តើ​គួរ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​យក​អវយវៈ​របស់​ព្រះគ្រីស្ទ​ធ្វើ​ជា​អវយវៈ​របស់​ស្ត្រី​ពេស្យា​បាន​ឬ? ទេ មិន​បាន​ជា​ដាច់ខាត ឬ​មួយ​អ្នក​រាល់គ្នា​មិន​ដឹង​ថា អ្នក​ដែល​រួមរ័ក​ជាមួយ​ស្ត្រី​ពេស្យា មាន​រូបកាយ​តែ​មួយ​ជាមួយ​នាង ដ្បិត​មាន​សេចក្ដី​ចែង​ទុក​ថា៖ «អ្នក​ទាំង​ពីរ​នឹង​ត្រឡប់​ជា​រូបកាយ​តែ​មួយ» រីឯ​អ្នក​ដែល​រួមរស់​ជាមួយ​ព្រះអម្ចាស់​ក៏​មាន​វិញ្ញាណ​តែ​មួយ​ជាមួយ​ព្រះអង្គ​ដែរ។ ចូរ​រត់​គេច​ចេញ​ពី​អំពើ​អសីលធម៌​ខាង​ផ្លូវ​ភេទ។ បាប​ទាំងឡាយ​ដែល​មនុស្ស​ប្រព្រឹត្ត​ គឺ​នៅ​ក្រៅ​រូបកាយ​ទេ ប៉ុន្តែ​អ្នក​ដែល​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​អសីលធម៌​ខាង​ផ្លូវភេទ ធ្វើ​បាប​ទាស់​នឹង​រូបកាយ​របស់​ខ្លួន​ហើយ ឬ​មួយ​អ្នក​រាល់គ្នា​មិន​ដឹង​ថា​ រូបកាយ​របស់​អ្នក​រាល់គ្នា​ជា​ព្រះវិហារ​របស់​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ដែល​នៅ​ក្នុង​អ្នក​រាល់គ្នា គឺ​ជា​ព្រះវិញ្ញាណ​ដែល​អ្នក​រាល់គ្នា​បាន​ទទួល​ពី​ព្រះជាម្ចាស់ ដូច្នេះ អ្នក​រាល់គ្នា​មិន​មែន​ជា​របស់​ខ្លួន​ឯង​ទៀត​ទេ ដ្បិត​ព្រះអង្គ​បាន​បង់ថ្លៃ​លោះ​អ្នក​រាល់គ្នា​រួច​ហើយ ដូច្នេះ​ចូរ​សរសើរ​តម្កើង​ព្រះជាម្ចាស់​ដោយ​រូបកាយ​របស់​អ្នក​រាល់គ្នា​ចុះ» (គគខ)។

យ៉ូហាន ៤:១៦-១៨ «ព្រះអង្គ​មាន​បន្ទូល​ទៅ​នាង​ថា៖ «ចូរ​ទៅ​ហៅ​ប្តី​របស់​អ្នក​មក​ទី​នេះ» ស្ត្រី​នោះ​ទូល​ទៅ​ព្រះអង្គ​វិញ​ថា៖ «ខ្ញុំ​គ្មាន​ប្តី​ទេ»។ ព្រះយេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ថា៖ «អ្នក​និយាយ​ថា គ្មាន​ប្តី នោះ​ត្រូវហើយ ដ្បិត​អ្នក​មាន​ប្តី​ប្រាំ​នាក់​មក​ហើយ រីឯ​បុរស​ដែល​នៅ​ជាមួយ​អ្នក​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​មិន​មែន​ជា​ប្តី​របស់​អ្នក​ទេ​ ដូច្នេះ​ពាក្យ​ដែល​អ្នក​និយាយ​នេះ ពិត​ប្រាកដ​ហើយ» (គគខ)។

សុភាសិត ជំពូក​៧។ល។

ការ​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ​មាន​ពីរ​ចំណុច៖ ការ​ងាក​បែរ​ចេញ និង​ការ​ងាក​បែរ​ទៅ​រក ។ ការ​បញ្ឈប់​ឥរិយាបថ​ណា​មួយ និង​ការ​ចាប់ផ្ដើម​ឥរិយាបថ​ណា​មួយ​ផ្សេង​ទៀត។ ជារឿយៗ ក្នុង​ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ ខ្ញុំ​តែងតែ​មាន​បទបញ្ជា​ដោយ​ហាម​ខ្លួន​ឯង​បែប​អវិជ្ជមាន​ថា៖ កុំ​ធ្វើ​នេះ! កុំ​មាន​ឥរិយាបថ​បែប​នោះ! កុំ​បន្ត​ទម្លាប់​នេះ​ទៀត! ហើយ​ខ្ញុំ​គិត​ថា ពេល​ខ្លះ​យើង​ក៏​ជឿ​ដែរ​ថា ប្រសិន​បើ​ខ្ញុំ​គ្រាន់​តែ​បញ្ឈប់​ទម្លាប់​អាក្រក់​នោះ គឺ​ខ្ញុំ​នឹង​មាន​ភាព​ស្អាតស្អំ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ​ហើយ។ ប៉ុន្តែ ចូរ​ចងចាំ​ថា ភាព​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ​ក៏​ជា​បទបញ្ជា​បែប​វិជ្ជមាន​ផង​ដែរ។ តាម​ពិត ខ្ញុំ​គិត​ថា​វា​ពិត​ជា​បទ​បញ្ជា​បែប​វិជ្ជមាន​ទាំង​ស្រុង។ ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ​ មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​គេច​ពី​អ្វី​ដែល​អាក្រក់​ឡើយ ប៉ុន្តែ​វា​ក៏​ជា​ការ​សង្វាត​ដេញ​តាម ហើយ​ទាញ​យក​អំណរ​ចេញពី​អ្វី​ដែល​ល្អ​ផង​ដែរ។

ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​ងាកបែរ​ចេញ​ពី​បាប​ប៉ុណ្ណោះ​ឡើយ ប៉ុន្តែ​ក៏​ជា​ការ​មាន​ចិត្ដ​រីករាយ​ក្នុង​អំណោយ​ទាន​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ផង​ដែរ។ គោល​បំណង​ចម្បង គឺ​មិន​មែន​ការ​ឈប់​សង្វាត​តាម​អ្វីៗ​ដែល​អាក្រក់​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ក៏​ជា​ការ​សង្វាត​តាម​នូវ​អ្វី​ដែល​ល្អ ហើយ​មាន​ចិត្ត​រីករាយ​ក្នុង​ការ​នោះ​ដែរ។ ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ គឺ​ជា​ការ​គេច​​ចេញ​ពី​អំពើ​អសីលធម៌​ខាង​ផ្លូវ​ភេទ បោះបង់​ចោល​រឿង​រ៉ាវ​អាក្រក់ៗ ឈប់​មើល​រូប​អាសអាភាស និង​ការ​តាំង​សញ្ញា​ជា​មួយ​ភ្នែក​ខ្លួនឯង។ ទាំង​នេះ​ជា​ចំណុច​ល្អ ហើយ​វា​ជា​ការ​ចាំបាច់។ ប៉ុន្តែ ចំណុច​នៃ​ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ មាន​លើស​ពី​នោះ​ទៅ​ទៀត ពោល​គឺ​វា​ល្អ​ជាង​នោះ​ណាស់។ វា​មាន​លក្ខណៈ​វិជ្ជមាន​ជាង​នោះ។

ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ​ គឺ​ជា​ការ​សង្វាត​ចាប់​ចិត្ត គំនិត និង​រាង​កាយ​របស់​ប្រពន្ធ​ខ្លួន។ ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ គឺ​ជា​ការ​មាន​ចិត្ត​រីករាយ​ក្នុង​ការ​រួម​ភេទ​ជា​មួយ​នឹង​ប្ដី​ខ្លួន។ ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ គឺ​ជា​ការ​ចងចាំ​ពី​ការ​រួម​ភេទ​លើក​មុន ហើយ​ជា​ការ​ទន្ទឹង​រង់ចាំ​នៅ​ពេល​អនាគត។ ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ គឺ​ជា​ការ​អរសប្បាយ​រវាង​ប្ដី និង​ប្រពន្ធ។ ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវភេទ គឺ​ជា​ការ​មើល​ប្រពន្ធ​ខ្លួនឯង​ដោយ​ស្រឡាញ់​នាង។

ឱ​ប្ដី​រាល់​គ្នា​អើយ! ការ​ដែល​លោក​ឈប់​មើល​រូប​អាសអាភាស​មិន​មែន​ជា​ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ​ទេ ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​ដែល​អ្នក​មាន​ចិត្ត​រីករាយ​ក្នុង​ការ​រួម​ដំណេក​ជា​មួយ​នឹង​ប្រពន្ធ​ខ្លួន ហើយ​នៅ​ពេល​ដែល​លោកអ្នក​ប្រព្រឹត្តិ​ចំពោះ​រូប​កាយ​ប្រពន្ធ​ខ្លួន​ដោយ​ចិត្ត​បរិសុទ្ធ និង​ផ្ដល់​កិត្តិយស​ដល់​នាង នោះ​ទើប​ជា​ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ។ ឱ​ប្រពន្ធ​រាល់​គ្នា​អើយ! ការ​ដែល​នាង​គេច​ចេញ​ពី​សេចក្ដី​ល្បួង​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ ឬ​ការ​រួម​ភេទ​មិន​អស់​ពី​ចិត្ត មិន​មែន​ជា​ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ​ទេ ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​ដែល​នាង​មាន​ការ​រួម​ចំណែក ក៏​ដូច​ជា​មាន​ចិត្ត​រីករាយ​ក្នុង​ការ​រួម​ដំណេក​ជា​មួយ​ប្ដី​របស់​នាង នោះ​ទើប​ជា​ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ។

តើ​លោកអ្នក​ឃើញ​ដែរ​ឬ​ទេ? ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ​មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​គេច​ចេញ​ពី​អ្វី​មួយ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ក៏​ជា​ការ​សង្វាត និង​ការ​មាន​ចិត្ត​រីករាយ​ទៅ​នឹង​​អ្វី​ផ្សេង​ទៀត។ ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវភេទ​ជា​ការ​សម្លាប់​ទម្លាប់​ចាស់ៗ​ចោល ដើម្បី​ឲ្យ​ខ្លួន​មាន​សេរីភាព​ក្នុង​ការ​សង្វាត​ដេញ​តាម​ទម្លាប់​ដ៏​ល្អៗ​ជាង​នោះ​ទៅ​ទៀត។ ព្រះ​ជាម្ចាស់​សព្វ​ព្រះ​ហឫទ័យ​ក្នុង​ការ​រំដោះ​លោកអ្នក​ចេញពី​អំពើ​បាប ដើម្បី​ឲ្យ​លោកអ្នក​មាន​ការ​រីករាយ​ក្នុង​អំណោយទាន​របស់​ទ្រង់។ ការ​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ​តាម​បទ​បែប​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ គឺ​ជា​ការ​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​បែប​វិជ្ជមាន។

បណ្ដាំ​សម្រាប់​អ្នក​នៅ​លីវ៖ ពេល​នេះ ព្រះ​ជាម្ចាស់​ក៏​នៅ​មាន​ព្រះ​ហឫទ័យ​ឲ្យ​អ្នក​ព្យាយាម​សង្វាត​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ​ខាង​ឯ​ផ្លូវ​ភេទ​ដែរ ទោះ​បើ​អ្នក​មិន​ទាន់​អាច​មាន​ភាព​អរសប្បាយ​ក្នុង​ការ​រួម​ភេទ​នៅ​ឡើយ​ក៏​ដោយ។ បទ​បញ្ជា​ឲ្យ​ចៀសចេញ​ពី​អំពើ​អសីលធម៌​ខាង​ផ្លូវ​ភេទ គឺ​ជា​ការ​ផ្ដល់​ឲ្យ​លោកអ្នក​មាន​សេរីភាព និង​មាន​អំណរ​ក្នុង​ការ​ស្ដាប់​បង្គាប់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ព្រមទាំង​ការ​ទទួល​ព្រះ​ពរ​តាម​រយៈ​ការ​ស្ដាប់បង្គាប់​នោះ។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ដក​ពិសោធន៍​ក្នុង​សេរីភាព​នេះ ដោយ​ទ្រង់​បាន​មាន​ព្រះ​ជន្ម​គង់​នៅ​យ៉ាង​ល្អ​ឥត​ខ្ចោះ ទោះ​បើ​ទ្រង់​មិន​​មាន​ការ​រួម​ភេទ​ក៏​ដោយ។

ចំណាំ៖ យើងបានទទួលការអនុញ្ញាតឲ្យកែសម្រួលលើឯកសារដើមរបស់អ្នកនិពន្ធ។
និពន្ធ​ដោយ៖ លោក​គ្រូ Tim Challies
បកប្រែដោយ និងកែសម្រួលដោយ៖ លោក ឈាង បូរ៉ា, លោក ជួប ប៊ុនហាក់ និង​លោក អ៊ុន ជ័យរិទ្ធ
ដកស្រង់ខ្លះៗចេញពី www.challies.com ដោយមានការអនុញ្ញាត។

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ឱបក្រសោប

ការ​កាត់​ស្រាយ