in ,

ភាព​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ

ម៉ាកុស ៦:៣០៤៤ «៣០ ពួក​សាវ័ក​បាន​មក​ប្រជុំ​គ្នា​នៅ​ចំពោះ​ព្រះ​យេស៊ូវ ហើយ​រៀប​រាប់​ទូល​ព្រះ​អង្គ​ពី​កិច្ចការ​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ដែល​គេ​បាន​ធ្វើ និង​បាន​បង្រៀន។ ៣១ ព្រះ​អង្គ​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​ទៅ​គេ​ថា៖ «ចូរ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ចេញ​ទៅ​កន្លែង​ស្ងាត់​ដាច់​ដោយ​ឡែក ហើយ​សម្រាក​បន្តិច​សិន»។ ដ្បិត​មាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ទៅ​មក ហើយ​គេ​រក​តែ​ពេល​បរិភោគ​ក៏​មិន​បាន។ ៣២ ដូច្នេះ គេ​នាំ​គ្នា​ចុះ​ទូក​ចេញ​ទៅ​កន្លែង​មួយ​ស្ងាត់​ដាច់​ដោយ​ឡែក។ ៣៣ ប៉ុន្តែ មាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​បាន​ឃើញ​ព្រះ​អង្គ និង​ពួក​សិស្ស​ចេញ​ទៅ ហើយ​ដឹង​ពី​កន្លែង​ដែល​ព្រះ​អង្គ និង​ពួក​សិស្ស​ទៅ គេ​ក៏​ប្រញាប់​ប្រញាល់​នាំ​គ្នា​រត់​ចេញ​ពី​ក្រុង​ទាំង​ប៉ុន្មាន ហើយ​ទៅ​ដល់​មុន។ ៣៤ កាល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ឡើង​ពី​ទូក​មក ឃើញ​មហាជន​ច្រើន​កុះ​ករ ព្រះ​អង្គ​មាន​ព្រះ​ហឫទ័យ​ក្ដួល​អាណិត​ដល់​គេ ព្រោះ​គេ​ដូច​ជា​ចៀម​ដែល​គ្មាន​គង្វាល ហើយ​ព្រះ​អង្គ​ក៏​ចាប់​ផ្ដើម​បង្រៀន​គេ​ពី​សេចក្តី​ជា​ច្រើន។ ៣៥ លុះ​ពេល​ជ្រុល​ហើយ ពួក​សិស្ស​ចូល​មក​ទូល​ព្រះ​អង្គ​ថា៖ «ទី​នេះ​ជា​កន្លែង​ស្ងាត់ ហើយ​ពេល​ក៏​ជ្រុល​ដែរ ៣៦ សូម​ព្រះ​អង្គ​ឲ្យ​គេ​ទៅ​វិញ​ទៅ ដើម្បី​ឲ្យ​គេ​ទៅ​រក​ទិញ​អាហារ​បរិភោគ​នៅ​ស្រុក​ភូមិ​ជុំ​វិញ​នេះ​ចុះ»។ ៣៧ ប៉ុន្តែ ព្រះ​អង្គ​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​តប​ទៅ​គេ​ថា៖ «ចូរ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ឲ្យ​អាហារ​ពួក​គេ​បរិភោគ​ផង»។ គេ​ទូល​ព្រះ​អង្គ​ថា៖ «តើ​យើង​យក​ប្រាក់​ពីរ​រយ​ដេណារី​ទៅ​ទិញ​នំ​ប៉័ង​ឲ្យ​ពួក​គេ​បរិភោគ​ឬ៣៨ ព្រះ​អង្គ​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​សួរ​គេ​ថា៖ «តើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​មាន​នំបុ័ង​ប៉ុន្មាន? ចូរ​ទៅ​មើល​មើល៍»។ កាល​បាន​ដឹង​ហើយ គេ​ទូល​ព្រះ​អង្គ​ថា៖ «មាន​ប្រាំ​ដុំ និង​ត្រី​ពីរ​កន្ទុយ»។ ៣៩ ពេល​នោះ ព្រះ​អង្គ​បង្គាប់​ពួក​សិស្ស​ឲ្យ​ប្រាប់​ពួក​គេ​អង្គុយ​ជា​ក្រុមៗ នៅ​លើ​ស្មៅ​ខៀវ​ខ្ចី។ ៤០ ពួក​គេ​ក៏​អង្គុយ​ចុះ​ជា​ក្រុមៗ មាន​ក្រុម​ខ្លះ​មួយ​រយ​នាក់ និង​ក្រុម​ខ្លះ​ហាសិប​នាក់។ ៤១ ព្រះ​អង្គ​យក​នំបុ័ង​ប្រាំ​ដុំ និង​ត្រី​ពីរ​កន្ទុយ​នោះ​មក ងើប​ព្រះ​ភក្ត្រ​ទៅ​ស្ថាន​សួគ៌ អរ​ព្រះ​គុណ ហើយ​កាច់​នំបុ័ង​ប្រទាន​ឲ្យ​ពួក​សិស្ស ដើម្បី​ចែក​ឲ្យ​បណ្ដា​ជន ហើយ​ព្រះ​អង្គ​ក៏​ចែក​ត្រី​ពីរ​កន្ទុយ​នោះ​ទៅ​គេ​ទាំង​អស់​គ្នា​ដែរ។ ៤២ ពួក​គេ​បរិភោគ​ឆ្អែត​គ្រប់ៗ​គ្នា ៤៣ រួច​គេ​ប្រមូល​ចំណិត​នំបុ័ង និង​ត្រី​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ដែល​នៅ​សល់ បាន​ពេញ​ដប់​ពីរ​កន្ត្រក។ ៤៤ អស់​អ្នក​ដែល​បាន​បរិភោគ​នំ​ប៉័ង​នោះ មាន​បុរស​ចំនួន​ប្រាំ​ពាន់​នាក់» (សូម​អាន​បន្ថែម​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ម៉ាថាយ ១៤:១៣២១ លូកា ៩:១០១៧ និង​យ៉ូហាន ៦:)

ដំណើរ​រឿង​នៃ​ការ​អស្ចារ្យ​មួយ​នេះ​គឺ​ជា​ការ​ត​ភ្ជាប់​ពី​ពេល​ដែល​ពួក​សិស្ស​ចេញ​ទៅ​ធ្វើ​បេសកកម្ម​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ម៉ាកុស ៦:១៣។ នៅ​ក្នុង​ដំណើរ​រឿង​នោះ យើង​បាន​សិក្សា​អំពី​តម្លៃ​នៃ​ភាព​ជា​សិស្ស​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ គឺ​ត្រូវ​ឲ្យ​មាន​ការ​លះ​បង់។ ហើយ​លោក ម៉ាកុស បាន​បង្ហាញ​អំពី​ចំណុច​នេះ​តាម​រយៈ​ការ​ដែល​គាត់​លើក​ឡើង​អំពី​ពេល​ដែល​ព្រះ​បាទ ហេរ៉ូឌ សម្លាប់​លោក យ៉ូហានបាទីស្ទ ដែល​ជា​ការ​បំពេញ​ការ​សន្យា​ទៅ​កាន់​កូន​របស់​នាង ហេរ៉ូ‌ឌាស ដែល​ត្រូវ​ជា​ប្រពន្ធ​របស់​ព្រះ​បាទ ភីលីព ជា​អនុជ ដែល​ព្រះ​បាទ ហេរ៉ូឌ បាន​យក​នាង​មក​ធ្វើ​ជា​ប្រពន្ធ​របស់​ខ្លួន ពីព្រោះ​កូន​របស់​នាង ហេរ៉ូ‌ឌាស បាន​រាំ​នៅ​ក្នុង​ពិធី​ខួប​កំណើត​របស់​ព្រះ​បាទ ហេរ៉ូឌ និង​ភ្ញៀវ​រួម​តុ ហើយ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គេ​ពេញ​ចិត្ត​យ៉ាង​ខ្លាំង។ យើង​ដឹង​ហើយ​ថា ការ​រាំ​នោះ​គឺ​ជា​ការ​រាំ​បែប​បង្កើត​ឲ្យ​មាន​ភាព​ស្រើប​ស្រាល ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​វិទូ​បាន​សរសេរ​ថា​ការ​រាំ​នេះ​ទំនង​ជា​ការ​រាំ​អាក្រាត។

មក​ដល់​ពេល​នេះ​លោក ម៉ាកុស ក៏​ចង់​ប្រាប់​យើង​ថា មូល​ហេតុ​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​ប្រទាន​អាហារ​សម្រាប់​មនុស្ស​ទាំង​អស់​នេះ​ដែល​ជា​ការ​អស្ចារ្យ​គឺ ពីព្រោះ​គាត់​ចង់​បង្ហាញ​អំពី «ភាព​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ» តាម​រយៈ​ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ៖ I. ប្រទាន​ការ​សម្រាក II. ការ​បង្រៀន​ព្រះ​បន្ទូល III. ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​អាហារ ដែល​នេះ​បង្ហាញ​អំពី​ភាព​ល្អ​ប្រសើរ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ [លើស​ជាង​លោក ម៉ូសេ លោក យ៉ូស្វេ លោក អេលីយ៉ា និង​លោក អេលីសេ។ល។] និង​ភាព​ជា​ព្រះ​មេស្ស៊ី​ដ៏​នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច។

មូល​ហេតុ​ដែល​គាត់​បក​ស្រាយ​អំពី​ភាព​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​គឺ ពីព្រោះ​មនុស្សម្នា​ជា​ច្រើន​កំពុង​តែ​ងឿង​ឆ្ងល់​សួរ​ថា «តើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ជា​នរណា

I. ប្រទាន​ការ​សម្រាក

យើង​ឃើញ​អំពី «ភាព​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ» តាម​រយៈ​ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​ប្រទាន​ការ​សម្រាក​ដល់​ពួក​សិស្ស។

ខ៣០៣២​មាន​ចែង​ដូច​ត​ទៅ៖ «ពួក​សាវ័ក​បាន​មក​ប្រជុំ​គ្នា​នៅ​ចំពោះ​ព្រះ​យេស៊ូវ ហើយ​រៀប​រាប់​ទូល​ព្រះ​អង្គ​ពី​កិច្ចការ​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ដែល​គេ​បាន​ធ្វើ និង​បាន​បង្រៀន។ ព្រះ​អង្គ​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​ទៅ​គេ​ថា៖ «ចូរ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ចេញ​ទៅ​កន្លែង​ស្ងាត់​ដាច់​ដោយ​ឡែក ហើយ​សម្រាក​បន្តិច​សិន»។ ដ្បិត​មាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ទៅ​មក ហើយ​គេ​រក​តែ​ពេល​បរិភោគ​ក៏​មិន​បាន។ ដូច្នេះ គេ​នាំ​គ្នា​ចុះ​ទូក​ចេញ​ទៅ​កន្លែង​មួយ​ស្ងាត់​ដាច់​ដោយ​ឡែក»

ខ​ទាំង​នេះ​បង្ហាញ​អំពី​ការ​ដែល​ពួក​សិស្ស​មក​រៀប​រាប់​អំពី​របាយការណ៍​នៃ​ព័ន្ធ​កិច្ច​របស់​ពួក​គាត់។ ទោះ​បើ​លោក ម៉ាកុស មិន​បាន​សរសេរ​យ៉ាង​ក្បោះ​ក្បាយ​សម្រាប់​យើង​អំពី​អ្វី​ដែល​ពួក​សិស្ស​បាន «រៀប​រាប់​ទូល​ព្រះ​អង្គ​ពី​កិច្ចការ​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ដែល​ពួក​គេ​បាន​ធ្វើ និង​បាន​បង្រៀន» នៅ​ក្នុង​ខ​នេះ​ក៏​ដោយ ក៏​មាន​យោង​តាម​ខ៨ យើង​បាន​ដឹង​ហើយ​ថា «គេ​ដេញ​អារក្ស​ជា​ច្រើន ហើយ​លាប​ប្រេង​ឲ្យ​អ្នក​ដែល​មាន​ជំងឺ​ជា​ច្រើន ដើម្បី​ប្រោស​គេ​ឲ្យ​បាន​ជា»។ អ្វី​ដែល​លោក ម៉ាកុស ចង់​ផ្ដោត​លើ​គឺ​ការ​រ៉ាយរ៉ាប់​ប្រាប់​យើង​អំពី​របាយការណ៍​ទាក់ទង​នឹង​អ្វីៗ​ដែល​ពួក​គាត់​បាន​ធ្វើ​ទៅ​កាន់​ព្រះ​យេស៊ូវ។

ជា​ដំបូង ទាក់​ទង​នឹង​ទី​កន្លែង យើង​មិន​ដឹង​យ៉ាង​ប្រាកដ​នោះ​ទេ ពីព្រោះ​លោក ម៉ាកុស មិន​បាន​ប្រាប់​យើង ប៉ុន្តែ​យើង​អាច​សន្មត​ថា ទំនង​ជា​នៅ​ទីក្រុង កាពើណិម ដែល​ជា​ទី​ស្នាក់​ការ​ដ៏​ចម្បង​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ក្នុង​ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ និង​ពួក​សិស្ស​តែង​តែ​ត្រឡប់​មក​វិញ​បន្ទាប់​ពី​បាន​ធ្វើ​ព័ន្ធ​កិច្ច ឬ​ក៏​មុន​ចេញ​ធ្វើ​ព័ន្ធ​កិច្ច​ថ្មីៗ​ទៀត។ ហើយ​ទាក់​ទង​នឹង​តួឯក គឺ​យើង​ដឹង​ហើយ​ថា​គឺ៖ «ព្រះ​យេស៊ូវ» និង «ពួក​សាវ័ក»

ជា​បន្ទាប់​ខ៣១​បង្ហាញ​អំពី​ការ​ណែនាំ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ឲ្យ​ពួក​សិស្ស​ញែក​ពេល​វេលា ដើម្បី​សម្រាក។ តាម​រយៈ​ខ​នេះ​យើង​ឃើញ​ថា​លោក ម៉ាកុស បាន​ចាប់​ផ្ដើម​ឆ្លើយ​សំណួរ៖ «តើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ជា​នរណាដោយ​បក​ស្រាយ​អំពី​ភាព​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ​របស់​ទ្រង់​ដោយ​ផ្ដោត​ទៅ​លើ​ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​ផ្គត់​ផ្គង់​ការ​សម្រាក​ដល់​ពួក​សិស្ស។

ពេល​ដែល​យើង​អាន​ត្រួសៗ​ជា​ដំបូង ខ្ញុំ​គិត​ថា៖ ទាំង​បង​ប្អូន ហើយ​និង​ខ្ញុំ​ទំនង​ជា​ឯកភាព​ថា មើល​ទៅ​ហាក់​បី​ដូច​ជា​ព្រះ​យេស៊ូវ​មិន​ខ្វល់​អំពី​អ្វី​ដែល​ពួក​សិស្ស​ទើប​តែ​បាន​ធ្វើ​សោះ ប៉ុន្តែ​នេះ​មិន​មែន​ជា​ការ​ពិត​ឡើយ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ការ​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​បង្គាប់​ពួក​សិស្ស​ឲ្យ «ចេញ​ទៅ​កន្លែង​ស្ងាត់​ដាច់​ដោយ​ឡែក ហើយ​សម្រាក​បន្តិច​សិន» គឺ​ជា​ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​កំពុង​តែ​បង្ហាញ​អំពី​ការ​យក​ព្រះ​ហឫទ័យ​ទុក​ដាក់​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ទៅ​កាន់​ពួក​សិស្ស។ ការ​សម្រាក​ពី​ការ​បម្រើ​ក្នុង​ព័ន្ធកិច្ច​គឺ​មិន​មែន​ជា​ការ​ខុស​ឆ្គង​នោះ​ទេ។ តាម​ពិត​ទៅ នៅ​ក្នុង​ប្រយោគ​នេះ យើង​ឃើញ​ថា ព្រះ​អង្គ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឲ្យ​ពួក​សិស្ស​ញែក​ខ្លួន​ចេញ​ទៅ​កន្លែង​ស្ងាត់ ហើយ​សម្រាក។ ដូច​គ្នា​ផង​ដែរ មេ​រៀន​មួយ​ដែល​យើង​អាច​រៀន​បាន​ចេញ​ពី​ពួក​សិស្ស​របស់​ព្រះ​អង្គ​គឺ​ត្រង់​ថា ឲ្យ​យើង​ចេះ​ញែក​ពេល​វេលា ទៅ​រក​កន្លែង​ស្ងាត់ ដើម្បី​លម្ហែ​កាយ​ផង​ដែរ ព្រោះ​បើ​មិន​ដូច្នោះ​ទេ នោះ​យើង​អាច​នឹង​ល្វើយ​រហូត​ដល់​ឈប់​ពី​ការ​បម្រើ​ទាំង​ស្រុង។

ក្នុង​ខ៣២ យើង​ឃើញ​អំពី​ការ​ដែល​ពួក​គេ​ចាប់​ផ្ដើម​ចេញ​ទៅ​រក​កន្លែង​សម្រាក​ដោយ​បាន «ចុះ​ទូក​ចេញ​ទៅ​កន្លែង​មួយ​ស្ងាត់​ដាច់​ដោយ​ឡែក»។ ត្រង់​នេះ យើង​ឃើញ​ថា ព្រះ​យេស៊ូវ​មិន​គ្រាន់​តែ​បង្គាប់​ឲ្យ​ពួក​សិស្ស​ញែក​ពេល​វេលា​ទៅ​រក​កន្លែង​ស្ងប់​ស្ងាត់ ដើម្បី​សម្រាក​ប៉ុណ្ណោះ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ព្រះ​អង្គ​នាំ​មុខ​ក្នុង​ការ​ចុះ​ទូក​ជា​មួយ​នឹង​ពួក​គេ​ផង​ដែរ។

«ប៉ុន្តែ» ជា​ការ​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​សោក​ស្ដាយ​ណាស់ ខ​៣៣​រៀប​រាប់​ប្រាប់​យើង​ថា៖ «មាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​បាន​ឃើញ​ព្រះ​អង្គ និង​ពួក​សិស្ស​ចេញ​ទៅ ហើយ​ដឹង​ពី​កន្លែង​ដែល​ព្រះ​អង្គ និង​ពួក​សិស្ស​ទៅ គេ​ក៏​ប្រញាប់​ប្រញាល់​នាំ​គ្នា​រត់​ចេញ​ពី​ក្រុង​ទាំង​ប៉ុន្មាន ហើយ​ទៅ​ដល់​មុន»

ទាំង​ពួក​សិស្ស និង​ព្រះ​យេស៊ូវ​ផ្ទាល់​នៅ​តែ​បន្ត​មិន​មាន​ពេល​សម្រាក​ទាល់​តែ​សោះ។ មូល​ហេតុ​គឺ​ដោយ​សារ​មក​ដល់​ពេល​នេះ ព្រះ​យេស៊ូវ​ចាប់​ផ្ដើម​មាន​ភាព​ល្បី​ល្បាញ ដោយ​សារ​ពួក​សិស្ស​ទើប​តែ​ត្រឡប់​មក​ពី​ការ​ធ្វើ​ព័ន្ធ​កិច្ច ដែល​មាន​ពេញ​ទៅ​ដោយ​ការ​អស្ចារ្យ ដូច​ដែល​យើង​ឃើញ​នៅ​ក្នុង​ខ៨ «គេ​ដេញ​អារក្ស​ជា​ច្រើន ហើយ​លាប​ប្រេង​ឲ្យ​អ្នក​ដែល​មាន​ជំងឺ​ជា​ច្រើន ដើម្បី​ប្រោស​គេ​ឲ្យ​បាន​ជា» (ម៉ាកុស ៦:១៤១៦៖ «ដំណឹង​នោះ​ក៏​ឮ​ដល់​ព្រះ​បាទ​ហេរ៉ូឌ ដ្បិត​ព្រះ​នាម​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ឮ​ល្បី​សុសសាយ។ អ្នក​ខ្លះ​និយាយ​ថា៖ “លោក​យ៉ូហានបាទីស្ទ​បាន​រស់​ពី​ស្លាប់​ឡើង​វិញ ហេតុ​នេះ​ហើយ​បាន​ជា​គាត់​មាន​អំណាច​ធ្វើ​ការ​អស្ចារ្យ​ដូច្នេះ”។ ប៉ុន្តែ អ្នក​ខ្លះ​និយាយ​ថា៖ “លោក អេលីយ៉ា” ខ្លះ​ទៀត​ថា៖ “ជា​ហោរា ដូច​ជា​ហោរា​ឯ​ទៀតៗ​ពី​ជំនាន់​ដើម​ដែរ”។ ប៉ុន្តែ កាល​ព្រះ​បាទ​ហេរ៉ូឌ​បាន​ឮ​ដូច្នេះ ទ្រង់​មាន​រាជឱង្ការ​ថា៖ “យ៉ូហាន​ដែល​យើង​បាន​កាត់​ក្បាល បាន​រស់​ពី​ស្លាប់​ឡើង​វិញ​ហើយ”» (សូម​អាន​បន្ថែម​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ម៉ាថាយ ១៤:១៤១៦)

ពិត​ជា​អស្ចារ្យ​មែន! តាម​រយៈ​ខ​គម្ពីរ​នេះ បន្ទាប់​ពី «មនុស្ស​ជា​ច្រើន​បាន​ឃើញ» ហើយ «ដឹង​ពី​កន្លែង​ដែល​ព្រះ​អង្គ និង​ពួក​សិស្ស​ទៅ» នោះ​ពួក «គេ​ក៏​ប្រញាប់​ប្រញាល់​នាំ​គ្នា​រត់​ចេញ​ពី​ក្រុង​ទាំង​ប៉ុន្មាន ហើយ​ទៅ​ដល់​មុន»។ សូម​នឹក​ស្រមៃ​ជា​មួយ​ខ្ញុំ​បង​ប្អូន មនុស្សម្នា​ទាំង​នោះ​បាន​រត់​ទៅ​រង់​ចាំ​ ដើម្បី​ទទួល​ព្រះ​អង្គ!

ការ​អនុវត្ត

តើ​បង​ប្អូន​ធ្លាប់​ធ្វើ​បែប​នេះ​ដែរ​ឬ​ទេ ក្នុង​ការ​ទៅ​ជួប​ព្រះ​អង្គ ឬ​ក៏​ការ​ទៅ​ព្រះ​វិហារ ដើម្បី​ជួប​ព្រះ​អង្គ ឬ​ក៏​ការ​ញែក​ពេល​វេលា​ដាច់​ដោយ​ឡែក ដើម្បី​ចំណាយ​ជា​មួយ​នឹង​ព្រះ​អង្គ? ដែល​នេះ​ខ្ញុំ​ចង់​មាន​ន័យ​ថា តើ​បង​ប្អូន​ធ្លាប់​ញែក​ពេល​វេលា​មុន​មក​ព្រះ​វិហារ ឬ​ក៏​មុន​ជួប​ព្រះ​អង្គ​ក្នុង​ការ​ចំណាយ​ពេល​តែ​ឯង​ជា​មួយ​នឹង​ព្រះ​អង្គ មិន​ថា​ការ​អាន​ព្រះ​គម្ពីរ ឬ​ក៏​ការ​អធិស្ឋាន ដើម្បី​រៀប​ចំ​ចិត្ត និង​ត្រៀម​ចិត្ត​ក្នុង​ការ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ព្រះ​វត្ត​មាន​របស់​ព្រះ​អង្គ?

កាល​ខ្ញុំ​នៅ​មណ្ឌល​ក្មេង​កុមារ​កំព្រា អ្នក​ដឹក​នាំ​បាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឲ្យ​ពួក​យើង​ញែក​ពេល​វេលា​ខ្លះ​នៅ​ថ្ងៃ​សៅរ៍ ដើម្បី​ត្រៀម​ចិត្ត​ក្នុង​ការ​ទៅ​ថ្វាយ​បង្គំ​នៅ​ថ្ងៃ​អាទិត្យ។ ហើយ​ខ្ញុំ​ក៏​ចង់​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឲ្យ​យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​ធ្វើ​ដូច្នេះ​ដែរ មិន​ថា​យើង​មក​ថ្វាយ​បង្គំ​នៅ​ព្រះ​វិហារ​ផ្ទាល់ ឬ​ក៏​ថ្វាយ​បង្គំ​តាម​ប្រព័ន្ធ​អនឡាញ​ក៏​ដោយ។

មូល​ហេតុ​ដែល​ពួក «មនុស្ស​ជា​ច្រើន» នោះ «ប្រញាប់​ប្រញាល់​នាំ​គ្នា​រត់» ទៅ​រង់ចា​ព្រះ​យេស៊ូវ គឺ​ពីព្រោះ​ពួក​គេ​ចង់​ស្គាល់​ថា «តើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ជា​នរណាដែល​នេះ​ឯង​គឺ​ជា​មូល​ហេតុ​ដែល​លោក ម៉ាកុស [និង​ពួក​សាវ័ក​នានា] បាន​សរសេរ​អំពី​ការ​អស្ចារ្យ​មួយ​នេះ​សម្រាប់​យើង ដែល​នេះ​នាំ​យើង​មក​ដល់​ចំណុច​ទី២​នៃ​ការ​បក​ស្រាយ​អំពី​ភាព​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ត្រង់​ថា៖

II. ព្រះ​អង្គ​បង្រៀន​ព្រះ​បន្ទូល

ខ៣៤ «កាល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ឡើង​ពី​ទូក​មក ឃើញ​មហាជន​ច្រើន​កុះ​ករ ព្រះ​អង្គ​មាន​ព្រះ​ហឫទ័យ​ក្ដួល​អាណិត​ដល់​គេ ព្រោះ​គេ​ដូច​ជា​ចៀម​ដែល​គ្មាន​គង្វាល ហើយ​ព្រះ​អង្គ​ក៏​ចាប់​ផ្ដើម​បង្រៀន​គេ​ពី​សេចក្តី​ជា​ច្រើន»

ជា​ដំបូង យើង​ឃើញ​ថា ព្រះ​យេស៊ូវ​មិន​បាន​ខ្ញាល់​នឹង​អស់​អ្នក​ដែល​រត់​មក​តាម​ទ្រង់​ទេ ទោះ​បើ​ពួក​គេ​បាន​មក​រំខាន​ការ​ញែក​ខ្លួន​ចេញ ដើម្បី​ទៅ​សម្រាក​របស់​ព្រះ​អង្គ​ជា​មួយ​នឹង​ពួក​សិស្ស​ក៏​ដោយ។ បើ​គិតៗ​ទៅ ព្រះ​អង្គ​អាច​ជ្រើស​រើស​មាន​ព្រះ​ហឫទ័យ​ខ្ញាល់​នឹង​ពួក​គេ បន្ទាប់​ពី​ព្រះ​អង្គ «បាន​ឡើង​ពី​ទូក​មក [ហើយ] ឃើញ​មហាជន​ច្រើន​កុះ​ករ»។ ប៉ុន្តែ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ «ព្រះ​អង្គ [បែរ​ជា] មាន​ព្រះ​ហឫទ័យ​ក្ដួល​អាណិត​ដល់ [ពួក] គេ» ហើយ​លោក ម៉ាកុស ក៏​បាន​សរសេរ​ប្រាប់​យើង​អំពី​មូល​ហេតុ​ដែល​ព្រះ​អង្គ «ក្ដួល​អាណិត» ផង​ដែរ​គឺ​ពី «ព្រោះ​គេ​ដូច​ជា​ចៀម​ដែល​គ្មាន​គង្វាល»។ នេះ​ហើយ​ជា​មូល​ហេតុ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​បាន «ចាប់​ផ្ដើម​បង្រៀន​គេ​ពី​សេចក្តី​ជា​ច្រើន»។ តាម​រយៈ​ខ​នេះ យើង​ឃើញ​ថា ព្រះ​អង្គ​បាន​មក​ដល់​ទី​កន្លែង​ថ្មី ហើយ​ក៏​មាន​តួឯក​ថ្មីៗ​ថែម​ទៀត​ដូច​ជា៖ «មនុស្ស​ជា​ច្រើន» «មហាជន​ច្រើន​កុះ​ករ» ពួក​សិស្ស និង «ព្រះ​យេស៊ូវ» ផ្ទាល់។

ពាក្យ «ក្ដួល​អាណិត» គឺ​ត្រូវ​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​ឡើង​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​សំដៅ​ទៅ​លើ​តែ​ព្រះ​យេស៊ូវ​មួយ​អង្គ​គត់​ប៉ុណ្ណោះ។ ពាក្យ​នេះ​សំដៅ​ទៅ​លើ​ការ​អាណិត​ដែល​កើត​ចេញ​ពី​ក្បាល​ពោះ ហាក់​បី​ដូច​ជា​ថា អាណិត​ដល់​ថ្នាក់​រមួល​ពោះ​រហូត​ដល់​ស្រក់​ទឹក​ភ្នែក។ ឬ​ក៏​ក្នុង​សម័យ​បណ្ដាញ​សង្គម​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ យើង​ឃើញ​គេ​ពេញ​និយម​និយាយ​ថា «បើ​អាណិត​សូម​ចុច Like និង Share មួយ​ផង»។ ការ​អាណិត​បែប​នេះ​គឺ​ជា​ការ​ដែល​ពេល​ដែល​មើល​ឃើញ​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​ឈឺ​ចុក​រហូត​ថា​ចង់​ឆ្កួត​ឈាម។ ការ​ក្ដួល​អាណិត​បែប​នេះ​គឺ​មិន​ចប់​ត្រឹម​តែ​ការ​មាន​អារម្មណ៍​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​នឹង​បណ្ដាល​ឲ្យ​មាន​ការ​បញ្ចេញ​សកម្ម​ភាព ដែល​នេះ​ហើយ​ជា​អ្វី​ដែល​យើង​ឃើញ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ធ្វើ​គឺ៖ «ព្រះ​អង្គ​ក៏​ចាប់​ផ្ដើម​បង្រៀន [ពួក] គេ​ពី​សេចក្តី​ជា​ច្រើន» ហើយ​នៅ​ក្នុង​ខ​បន្ត​បន្ទាប់​យើង​ក៏​ឃើញ​ផង​ដែរ​ថា ព្រះ​អង្គ​ក៏​បាន​ប្រទាន​អាហារ​បរិភោគ​ដល់​ពួក​គេ​ដែរ។

ការ​អនុវត្ត

តើ​យើង​មាន​ចិត្ត​ក្ដួល​អាណិត​ដូច​ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​ដែរ​ឬ​ទេ? ឬ​ក៏​ថា យើង​ធ្លាប់​ជួយ​គេ​ច្រើន​ដង​ពេក ហើយ​គេ​ក៏​ធ្លាប់​ធ្វើ​បាប​យើង​ច្រើន​ដង​ពេក ហេតុ​ដូច្នេះ​យើង​មិន​ចេះ​អាណិត​ទៀត​មែន​ឬ? ខ្ញុំ​ធ្លាប់​ជួយ​មនុស្ស​មួយ​ចំនួន ហើយ​នៅ​ចុង​បញ្ចប់​ពួក​គេ​មិន​គ្រាន់​តែ​មិន​ដឹង​គុណ​យើង ប៉ុន្តែ​បែរ​ជា​ល្មើស​គុណ ហើយ​និយាយ​អាក្រក់ៗ​អំពី​យើង​ទៀត។ ហើយ​អ្វី​មួយ​ដែល​ខ្ញុំ​កំពុង​តែ​បន្ត​នៅ​ធ្វើ​រហូត​មក​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​គឺ​ទទូច​អង្វរ​ទូល​សូម​ឲ្យ​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ជួយ​ខ្ញុំ​ក្នុង​ការ​អត់​ទោស​បាប​ពួក​គាត់។

ក្នុង​ឃ្លា «ដូច​ជា​ចៀម​ដែល​គ្មាន​គង្វាល» យើង​ឃើញ​អំពី​ការ​ដែល​លោក ម៉ាកុស បង្ហាញ​អំពី​ភាព​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ដោយ​សារ​ព្រះ​អង្គ​បាន​ចាប់​ផ្ដើម​មើល​ថែ​ពួក​គេ។ ទោះ​បើ​ថា​តាម​រយៈ​ឃ្លា​នេះ វា​បង្ហាញ​អំពី​ភាព​ទន់​ខ្សោយ និង​ការ​ដែល​ពួក​គេ​មិន​អាច​ជួយ​ខ្លួន​ឯង​បាន​ក៏​ដោយ ក៏​នេះ​មិន​មែន​ជា​អត្ថន័យ​ចម្បង​ដែរ នៅ​ក្នុង​ប្រពៃណី​សាសន៍ យូដា ប៉ុន្តែ​នេះ​គឺ​ជា​ការ​ប្រៀប​ធៀប​អំពី​អ្នក​គង្វាល​ដែល​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​សាសន៍ យូដា ដូច​ជា​លោក ម៉ូសេ (អេសាយ ៦៣:១១, និក្ខមនំ ១៦:) ឬ​ក៏​ដូច​ជា​លោក យ៉ូស្វេ ដែល​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ ដែល​ជា​វីរបុរស​ខាង​ឯ​ការ​ធ្វើ​សង្គ្រាម (ជនគណនា ២៧:១៧; ១ពង្សាវតារក្សត្រ ២២:១៧ និង​២របាក្សត្រ ១៨:១៦; យេរេមា ១០:២១; អេសេគាល ៣៤:; ៣៧:២៤; ណាហ៊ុម ៣:១៨; និង​សាការី ១៣:) និង​ស្ដេច ដាវីឌ ជា​ដើម។ល។ នេះ​គឺ​ជា​ការ​ប្រៀប​ធៀប​ផ្នែក​ការ​ដឹក​នាំ​ខាង​ការ​ធ្វើ​សង្គ្រាម​ដែល​នាំ​ឲ្យ​មាន​ជោគជ័យ។

ទោះ​បើ​លោក ម៉ាកុស មិន​បាន​សរសេរ​ចុះ​ប្រាប់​យើង​អំពី​សេចក្ដី​បង្រៀន​ជា​ច្រើន​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​បង្រៀន​ដល់​ពួក​គេ​ក៏​ដោយ ក៏​យើង​ដឹង​ហើយ​ថា អ្វី​ដែល​គាត់​ចង់​ផ្ដោត​ទៅ​លើ​គឺ​គ្រូ​បង្រៀន មិន​មែន​ទាក់​ទង​ទៅ​នឹង​សេចក្ដី​បង្រៀន​ខ្លាំង​ប៉ុន្មាន​ទេ។ ប៉ុន្តែ យើង​ដឹង​ហើយ​ថា សេចក្ដី​បង្រៀន​ជា​ច្រើន​នេះ​គឺ​កំពុង​តែ​ផ្ដោត​ទៅ​លើ​ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​បក​ស្រាយ​អំពី​ដំណឹង​ល្អ និង​អំពី​ព្រះ​រាជ​នគរ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ដែល​បាន​មក​ដល់ (ម៉ាកុស ១:១៤១៥ «ប្រកាស​ដំណឹង​ល្អ​អំពី​ព្រះព្រះ​អង្គ​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​ថា៖ “ពេល​វេលា​បាន​សម្រេច​ហើយ ឯ​ព្រះរាជ្យ​របស់​ព្រះ​ក៏​មក​ជិត​បង្កើយ ដូច្នេះ ចូរ​ប្រែ​ចិត្ត ហើយ​ជឿ​ដំណឹង​ល្អ​ចុះ”»)។ តាម​រយៈ​ការ​បង្រៀន​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ៖ លោក ម៉ាកុស កំពុង​តែ​ផ្ដោត​ទៅ​លើ​ភាព​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ដែល​នោះ​គឺ​ជា​ការ​ឆ្លើយ​នូវ​សំណួរ​ដែល​ពួក​មហាជន​កំពុង​តែ​ងឿង​ឆ្ងល់​សួរ​ថា «តើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ជា​នរណា។ ហើយ​ចម្លើយ​គឺ ព្រះ​អង្គ​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ ដែល​មិន​គ្រាន់​តែ​ព្យាយាម​ប្រទាន​ការ​សម្រាក​ដល់​ពួក​សិស្ស​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ក៏​បាន​បង្វែរ «ព្រះ​ហឫទ័យ​ក្ដួល​អាណិត» ឲ្យ​ក្លាយ​ជា​ការ​បង្រៀន​ព្រះ​បន្ទូល និង​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​អាហារ​ដល់​ពួក​មហាជន ដែល​នេះ​នាំ​យើង​មក​ដល់​ចំណុច​ចុង​ក្រោយ៖

III. ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​អាហារ

ខ៣៥៤៤ «លុះ​ពេល​ជ្រុល​ហើយ ពួក​សិស្ស​ចូល​មក​ទូល​ព្រះ​អង្គ​ថា៖ “ទី​នេះ​ជា​កន្លែង​ស្ងាត់ ហើយ​ពេល​ក៏​ជ្រុល​ដែរ សូម​ព្រះ​អង្គ​ឲ្យ​គេ​ទៅ​វិញ​ទៅ ដើម្បី​ឲ្យ​គេ​ទៅ​រក​ទិញ​អាហារ​បរិភោគ​នៅ​ស្រុក​ភូមិ​ជុំ​វិញ​នេះ​ចុះ”។ ប៉ុន្តែ ព្រះ​អង្គ​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​តប​ទៅ​គេ​ថា៖ “ចូរ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ឲ្យ​អាហារ​ពួក​គេ​បរិភោគ​ផង”។ គេ​ទូល​ព្រះ​អង្គ​ថា៖ “តើ​យើង​យក​ប្រាក់​ពីរ​រយ​ដេណារី​ទៅ​ទិញ​នំប៉័ង​ឲ្យ​ពួក​គេ​បរិភោគ​ឬ?” ព្រះ​អង្គ​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​សួរ​គេ​ថា៖ “តើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​មាន​នំបុ័ង​ប៉ុន្មាន? ចូរ​ទៅ​មើល​មើល៍”។ កាល​បាន​ដឹង​ហើយ គេ​ទូល​ព្រះ​អង្គ​ថា៖ “មាន​ប្រាំ​ដុំ និង​ត្រី​ពីរ​កន្ទុយ”។ ពេល​នោះ ព្រះ​អង្គ​បង្គាប់​ពួក​សិស្ស​ឲ្យ​ប្រាប់​ពួក​គេ​អង្គុយ​ជា​ក្រុមៗ នៅ​លើ​ស្មៅ​ខៀវ​ខ្ចី។ ពួក​គេ​ក៏​អង្គុយ​ចុះ​ជា​ក្រុមៗ មាន​ក្រុម​ខ្លះ​មួយ​រយ​នាក់ និង​ក្រុម​ខ្លះ​ហាសិប​នាក់។ ព្រះ​អង្គ​យក​នំបុ័ង​ប្រាំ​ដុំ និង​ត្រី​ពីរ​កន្ទុយ​នោះ​មក ងើប​ព្រះ​ភក្ត្រ​ទៅ​ស្ថាន​សួគ៌ អរ​ព្រះ​គុណ ហើយ​កាច់​នំបុ័ង​ប្រទាន​ឲ្យ​ពួក​សិស្ស ដើម្បី​ចែក​ឲ្យ​បណ្ដា​ជន ហើយ​ព្រះ​អង្គ​ក៏​ចែក​ត្រី​ពីរ​កន្ទុយ​នោះ​ទៅ​គេ​ទាំង​អស់​គ្នា​ដែរ។ ពួក​គេ​បរិភោគ​ឆ្អែត​គ្រប់ៗ​គ្នា រួច​គេ​ប្រមូល​ចំណិត​នំបុ័ង និង​ត្រី​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ដែល​នៅ​សល់ បាន​ពេញ​ដប់​ពីរ​កន្ត្រក។ អស់​អ្នក​ដែល​បាន​បរិភោគ​នំប៉័ង​នោះ មាន​បុរស​ចំនួន​ប្រាំ​ពាន់​នាក់»

លោក ម៉ាកុស មិន​គ្រាន់​តែ​បង្ហាញ​យើង​អំពី​ភាព​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​តាម​រយៈ​ឃ្លា​នៃ​ការ​ប្រៀប​ប្រដូច​ពួក​មនុស្ស​ដែល​កំពុង​មក​ជួប​ព្រះ​អង្គ​ថា «ដូច​ជា​ចៀម​ដែល​គ្មាន​គង្វាល» នៅ​ពេល​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បង្រៀន​ព្រះ​បន្ទូល​ដល់​ពួក​មហាជន​ដ៏​ច្រើន​កុះករ​ប៉ុណ្ណោះ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ តាម​ពិត​ទៅ សូម្បី​តែ​នៅ​ក្នុង​ឃ្លា «នៅ​លើ​ស្មៅ​ខៀវ​ខ្ចី» ក៏​ផ្ដល់​អំពី​ចម្លើយ​លើ​សំណួរ​នេះ​ដែរ ដែល​នេះ​ក៏​កំពុង​តែ​បង្វែរ​អារម្មណ៍​អ្នក​អាន​ឲ្យ​គិត​ទៅ​ដល់​កណ្ឌ​គម្ពីរ ទំនុកតម្កើង ២៣ «ព្រះ​យេហូវ៉ា​ជា​គង្វាល​ខ្ញុំ ខ្ញុំ​នឹង​មិន​ខ្វះ​អ្វី​សោះ។ ព្រះ​អង្គ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​ដេក​សម្រាក​នៅ​លើ​វាល​ស្មៅ​ខៀវ​ខ្ចី ព្រះ​អង្គ​នាំ​ខ្ញុំ​ទៅ​ក្បែរ​មាត់​ទឹក​ដែល​ហូរ​គ្រឿនៗ…» (ខ១)

តាម​រយៈ​ការ​អស្ចារ្យ​នៃ​ការ​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​ផ្គត់​ផ្គង់​អាហារ​ដល់​ពួក​មហាជន​ដែល «មាន​បុរស​ចំនួន​ប្រាំ​ពាន់​នាក់» លោក ម៉ាកុស បាន​បង្ហាញ​យើង​អំពី​ភាព​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ដោយ​បង្ហាញ​អំពី​ភាព​ល្អ​ប្រសើរ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ និង​ភាព​ជា​ព្រះ​មេស្ស៊ី​របស់​ទ្រង់។ តាម​ពិត​ទៅ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ម៉ាថាយ បាន​ប្រាប់​យើង​ថា នេះ​មិន​ទាន់​ទាំង​រាប់​មនុស្ស​ស្រី និង​ក្មេងៗ​ផង។

យើង​បាន​ពិនិត្យ​មើល​ត្រួសៗ​ជា​មួយ​គ្នា​ហើយ​អំពី​ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​ល្អ​ប្រសើរ​ជាង​លោក ម៉ូសេ និង​លោក យ៉ូស្វេ ហើយ​នៅ​ក្នុង​ខ​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ខាង​លើ​នេះ យើង​ក៏​នឹង​ឃើញ​អំពី​ភាព​ល្អ​ប្រសើរ​ជាង​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ពេល​ប្រៀប​ធៀប​ជា​មួយ​នឹង​លោក អេលីយ៉ា និង​លោក អេលីសេ ផង​ដែរ។

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ២ពង្សាវតារក្សត្រ ៤:៤២៤៤ យើង​ឃើញ​អំពី​ពេល​ដែល​លោក អេលីសេ បាន​ផ្គត់​ផ្គង់​ដល់​ពួក​បណ្ដាជន បន្ទាប់​ពី​មនុស្ស​ម្នាក់​មក​ពី​ស្រុក បាលសាលី‌សា បាន «យក​នំបុ័ង​ម្សៅ​ឱក​២០​ដុំ​ធ្វើ​ពី​ផល​ដំបូង និង​គួរ​ស្រូវ​ស្រស់ មក​ជូន» ពេល​គាត់​ប្រាប់ «ចែក​ឲ្យ​បណ្ដាជន​បរិភោគ»។ ស្រដៀង​គ្នា​នឹង​ដំណើរ​រឿង​មួយ​នេះ យើង​ឃើញ​ថា មនុស្ស​ម្នាក់​នោះ​ក៏​មាន​សភាព​ដូច​ជា​ពួក​សិស្ស​ក្នុង​ការ​ប្រកែក​នឹង​លោក អេលីសេ ដែរ។ ប៉ុន្តែ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ក៏​ព្រះ​អង្គ​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​លោក អេលីសេ ក្នុង​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​ឲ្យ​បណ្ដាជន «បរិភោគ​ឆ្អែត ហើយ​នៅ​មាន​សល់​ផង» ដូច​ដែល​មាន​ចែង​នៅ​ក្នុង​ដំណើរ​រឿង​នៃ​ការ​អស្ចារ្យ​មួយ​នេះ​ផង​ដែរ។

ហើយ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១ពង្សាវតារក្សត្រ ១៧:១៦ យើង​ឃើញ​អំពី​ការ​ដែល​ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​លោក អេលីយ៉ា ក្នុង​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​ម្សៅ​ដល់​ស្ត្រី​មេម៉ាយ​នៅ​ស្រុក សារិបតា មិន​ចេះ​អស់​ជា​យូរ​ថ្ងៃ​ដែរ។

តាម​រយៈ​ខ​គម្ពីរ​ទាំង​នេះ​លោក ម៉ាកុស ក៏​កំពុង​តែ​បន្ត​បក​ស្រាយ​ប្រាប់​ឲ្យ​យើង​នូវ​សំណួរ​ដែល​ពួក​មហាជន​កំពុង​តែ​ងឿង​ឆ្ងល់។ យើង​ដឹង​ហើយ​ថា៖ លោក ម៉ូសេ និង​លោក អេលីយ៉ា និង​លោក អេលីសេ មាន​លទ្ធភាព​ផ្គត់​ផ្គង់​អាហារ​ឆ្អែត​តែ​មួយ​រយៈ ប៉ុន្តែ​នៅ​ចុង​បញ្ចប់​មាន​តែ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ទេ​ដែល​ជា​អង្គ​ដែល​អាច​នាំ​មក​នូវ​ការ​សម្រាក និង​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់ [មិន​មែន​ត្រឹម​តែ​ខាង​ឯ​សាច់​ឈាម​ប៉ុណ្ណោះ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​ដែរ] ដែល​នឹង​នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច ដែល​នេះ​បង្ហាញ​អំពី​ភាព​ជា​ព្រះ​មេស្ស៊ី​របស់​ទ្រង់។

នៅ​ចុង​បញ្ចប់ ព្រះ​យេស៊ូវ​ដែល​ជា​ព្រះ​មេស្ស៊ី​នឹង​មិន​គ្រាន់​តែ​ប្រទាន​អាហារ​ខាង​ឯ​សាច់​ឈាម​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ព្រះ​អង្គ​ក៏​នឹង​ប្រទាន​ការ​សម្រាក​ដ៏​ល្អ​ប្រសើរ​ជាង​លោក ម៉ូសេ និង​លោក យ៉ូស្វេ និង​ពួក​វីរបុរស​នានា​នៃ​សាសន៍​អ៊ីស្រាអែល​អាច​ធ្វើ​បាន​ទៅ​ទៀត។ ប្រសិន​បើ​បង​ប្អូន​ចង់​អាន​បន្ថែម​ទៀត​អំពី​ភាព​ល្អ​ប្រសើរ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ និង​ភាព​ជា​ព្រះ​មេស្ស៊ី​របស់​ទ្រង់ សូម​អាន​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ហេព្រើរ​ទាំង​មូល។

សរុប​សេចក្ដី​ទៅ រយៈ​ការ​អស្ចារ្យ​នៃ​ការ​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​ប្រទាន​ម្ហូប​អាហារ​ដល់​មនុស្ស​ប្រាំ​ពាន់​នាក់៖ លោក ម៉ាកុស បាន​បង្ហាញ​អំពី​ភាព​ជា​អ្នក​គង្វាល​ដ៏​ល្អ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ តាម​រយៈ​ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ៖ I. ការ​ប្រទាន​ការ​សម្រាក II. ការ​បង្រៀន​ព្រះ​បន្ទូល III. ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​ម្ហូប​អាហារ ដែល​នេះ​បង្ហាញ​អំពី​ភាព​ល្អ​ប្រសើរ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ និង​ភាព​ជា​ព្រះ​មេស្ស៊ី​ដែល​នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​របស់​ទ្រង់។

និពន្ធដោយ៖ លោកគ្រូ ឈាង បូរ៉ា
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ទេព រ៉ូ, លោក ខែម បូឡុង, លោក ប៊ុន ធីម៉ូថេ និងលោកស្រី ឡូញ ស្រីរ័ត្ន

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ជាប់ក្នុងពាក្យខ្ញុំ

ឯខ្យល់