in ,

ដំណាក់​កាល​ផ្សេងៗ​នៃ​ភាព​ចាស់​ទុំ​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ៖ កុមារ​ភាព​

ដូច​ដែល​យើង​បាន​រៀប​រាប់​កាល​ពី​លើក​មុន តាម​គំនិត​របស់​ខ្ញុំ​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១យ៉ូហាន ២:១២-១៤ គឺ​ជា​បទ​គម្ពីរ​មួយ​ដ៏​ល្អ​បំផុត​សម្រាប់​គ្រូ​គង្វាល​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​ទាំង​មូល។ សាវ័ក យ៉ូហាន បាន​បញ្ជាក់​ដល់​អ្នក​អាន​របស់​គាត់​ថា​គឺ​ជា​អ្នក​ដែល​មាន​ជីវិត​អស់​កល្ប​ជានិច្ច ដោយ​មាន​ការ​បែង​ចែក​រវាង​ភាព​ចាស់ទុំ​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ និង​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ ហើយ​ណែ​នាំ​លោក​អ្នក​ជឿ​ទាំង​អស់​ឲ្យ​រីក​ចម្រើន​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ។ សាវ័ក យ៉ូហាន បាន​ចូល​មក​ជិត​អ្នក​ដែល​មាន​វ័យ​ក្មេង​ក្នុង​សេចក្ដី​ជំនឿ—ជា​ពួក​អ្នក​ដែល​មិន​សូវ​ចាស់​ទុំ កម្សាន្ត​ចិត្ត​ពួក​គាត់​ដោយ​ការ​ធានា​ដល់​ពួក​គាត់​ថា កង្វះ​ភាព​ចាស់​ទុំ​របស់​ពួក​គាត់​មិន​មែន​ជា​សញ្ញា​នៃ​ការ​គ្មាន​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​នោះ​ទេ។

សាវ័ក យ៉ូហាន បាន​ផ្តល់​ឲ្យ​យើង​នូវ​បី​ក្រុម ដែល​យើង​អាច​វាយ​តម្លៃ​ពី​កន្លែង​ដែល​យើង​កំពុង​ស្ថិត​នៅ​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ កន្លែង​ដែល​យើង​ត្រូវ​ទៅ និង​របៀប​ដែល​យើង​ទៅ​ដល់​ទី​នោះ​បាន—កុមារ​ភាព​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ មនុស្ស​ពេញ​វ័យ​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ និង​ភាព​ចាស់​ទុំ​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ ឬ​ក៏​ឪពុក​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ។ ថ្ងៃ​នេះ យើង​នឹង​ពិនិត្យ​មើល​ក្រុម​ទី​មួយ គឺ​កុមារ​ភាព​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ។

យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​ចាប់​ផ្ដើម​ជីវិត​ជា​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ក្នុង​ភាព​ជា​កុមារ​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​ដូច​ដែល​សាវ័ក យ៉ូហាន បាន​កត់​សម្គាល់​នៅ​ក្នុង​ខ​ទី១២ និង១៣។ ជា​ធម្មតា កុមារ​ភាព (ឬ​ក៏«កូន​ក្មេង») ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​គឺ​ជា​អ្នក​ដែល​ទើប​នឹង​ប្រែ​ចិត្ត​ជឿ។ ឃ្លា​នេះ​មិន​សំដៅ​ទៅ​លើ​អាយុ​កាល​នៃ​រាង​កាយ​របស់​អ្នក​នោះ​ទេ។ ប្រសិន​បើ​លោក​អ្នក​បាន​ប្រែ​ចិត្ត​ជឿ​នៅ​អាយុ៥ ឬ​៥០​ឆ្នាំ នោះ​លោក​អ្នក​ជា​កុមារ​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​នៅ​ចំណុច​នោះ។

យើង​ក៏​អាច​និយាយ​បាន​ថា កុមារ​ភាព​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ​មិន​ជាប់​ទាក់​ទង​នឹង​រយៈ​ពេល​នៃ​ពេល​វេលា​ដែល​លោក​អ្នក​បាន​សង្គ្រោះ​នោះ​ទេ។ ប្រាកដ​ណាស់ អ្នក​ដែល​ជឿ​ថ្មីៗ​នឹង​ឃើញ​ថា​ខ្លួន​នៅ​ក្នុង​ចំណុច​នេះ ប៉ុន្តែ​ការ​លូត​លាស់​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ​មិន​កើត​ឡើង​ជា​ចាំបាច់​ជា​មួយ​នឹង​ពេល​វេលា​ដែល​កន្លង​ផុត​ទៅ​នោះ​ទេ។ មនុស្ស​ណា​ម្នាក់​អាច​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ជឿ​មួយ​រយៈ ប៉ុន្តែ​អាច​នៅ​តែ​ជា​ក្មេង​ខ្ចី​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ និង​មាន​ការ​លូត​លាស់​យឺតៗ។ មិន​មែន​គ្រប់​គ្នា​សុទ្ធ​តែ​លូត​លាស់​ក្នុង​ល្បឿន​ដូចៗ​គ្នា​នោះ​ទេ។ សូម្បី​តែ​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​ជា​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ម្នាក់ៗ​ផ្ទាល់​ខ្លួន​ក៏​យើង​នឹង​ជួប​ប្រទះ​រដូវ​កាល​នៃ​ការ​រីក​ចម្រើន​ខ្លាំង​ជាង​រដូវ​កាល​ផ្សេងៗ​ទៀត ហើយ​យើង​ក៏​ទំនង​ជា​អាច​រីក​ចម្រើន​ក្នុង​ការ​ញែក​ជា​បរិសុទ្ធ​របស់​យើង​លឿន​ជាង​ពេល​ផ្សេងៗ​ទៀត​ផង​ដែរ។ រឿង​សំខាន់​ដែល​យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​ចង់​ឃើញ​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​របស់​យើង​នោះ​គឺ​ការ​បន្ត​ក្នុង​ភាព​រីក​លូត​លាស់ ប៉ុន្តែ​ល្បឿន​របស់​វា​គឺ​ប្រែ​ប្រួល​ពី​មនុស្ស​ម្នាក់​ទៅ​មនុស្ស​ម្នាក់​ទៀត—ហើយ​សូម្បី​តែ​ពី​រដូវ​កាល​មួយ​ទៅ​រដូវ​កាល​មួយ​ទៀត​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​របស់​យើង​ដែរ។

សាវ័ក យ៉ូហាន បាន​ប្រើ​បទ​គម្ពីរ​នេះ ដើម្បី​គូស​ចំណាំ​ជាក់​លាក់​លើ​អស់​អ្នក​ដែល​ស្ថិត​នៅ​ជា​កុមារ​ភាព​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ—ជា​ដំបូង​នោះ​គឺ​ថា ចំពោះ​អំពើ​បាប​របស់​អ្នក​ដែល​មាន​ជំនឿ​ក្មេង​ខ្ចី​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ នោះ​ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​អត់​ទោស​ឲ្យ​សម្រាប់​ជា​ប្រយោជន៍​ដល់​ព្រះ​នាម​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ។

ការ​ពិត​ដែល​ជា​មូល​ដ្ឋាន​ដ៏​សំខាន់​បំផុត​សម្រាប់​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​គ្រប់ៗ​រូប​គឺ​ថា (មិន​ថា​លោក​អ្នក​ទទួល​បាន​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​៥០ឆ្នាំ ឬ​ក៏​៥​វិនាទី​នោះ​ទេ) ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​អត់​ទោស​អំពើ​បាប​របស់​លោក​អ្នក​រួច​ហើយ។ នេះ​គឺ​ជា​ចំណុច​ចាប់​ផ្ដើម​សម្រាប់​អ្នក​ជឿ​គ្រប់ៗ​រូប។ ប្រសិន​បើ​លោក​អ្នក​ទទួល​បាន​សេចក្តី​សង្គ្រោះ វា​មិន​សំខាន់​ត្រង់​ថា លោក​អ្នក​បាន​ទទួល​បាន​សេចក្តី​សង្គ្រោះ​យូរ​ប៉ុណ្ណា​នោះ​ទេ។ អំពើ​បាប​របស់​លោក​អ្នក គ្រប់​អំពើ​បាន​ទាំង​អស់—ពី​អតីត​កាល ពី​បច្ចុប្បន្ន​កាល និង​នៅ​អនាគត—ទទួល​បាន​កា​អត់​ទោស​ដោយ​សារ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ហើយ។ លោក​អ្នក​មិន​ទទួល​បាន​ការ​អត់​ទោស នៅ​ពេល​ដែល​លោក​អ្នក​កំពុង​រីក​លូត​លាស់​នោះ​ទេ ហើយ​ក៏​ថា​លោក​អ្នក​ទទួល​បាន​នូវ​ការ​ឈរ​នៅ​ចំពោះ​ព្រះ​យ៉ាង​ត្រឹម​ត្រូវ តាម​រយៈ​ការ​ញែក​ជា​បរិសុទ្ធ​របស់​លោក​អ្នក​ដែរ។

ការ​លើក​ឡើង​នេះ​របស់​សាវ័ក យ៉ូហាន គឺ​មាន​សារៈ​សំខាន់​ខ្លាំង​ណាស់ ពីព្រោះ​វា​មាន​ន័យ​ថា លោក​អ្នក​សុទ្ធតែ​ទទួល​បាន​ការ​អត់​ទោស​យ៉ាង​ពេញ​លេញ និង​ដោយ​សេរី—ព្រម​ទាំង​អាច​ឈរ​បាន​ដោយ​ត្រឹម​ត្រូវ​នៅ​ចំពោះ​ព្រះ​ផង​ដែរ—មុន​ពេល​មាន​ការ​ញែក​ជា​បរិសុទ្ធ​ណា​មួយ​បាន​កើត​ឡើង។ នោះ​មាន​ន័យ​ថា ការ​លូត​លាស់​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​របស់​លោក​អ្នក​មិន​ជាប់​ទាក់​ទង​នឹង​ការ​អត់​ទោស ការ​រាប់​ជា​សុចរិត​ឬ​ក៏​ការ​ដែល​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ទទួល​យក​លោក​អ្នក​នោះ​ទេ។

នេះ​គឺ​ជា​កម្រិត​មូល​ដ្ឋាន​បំផុត​របស់​ដំណឹង​ល្អ។ ហើយ​អ្វី​ដែល​សាវ័ក យ៉ូហាន កំពុង​លើក​ឡើង​នោះ​គឺ​ថា ប្រសិន​បើ​លោក​អ្នក​នៅ​ជា​កុមារ​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ នោះ​លោក​អ្នក​ដឹង​អំពី​ដំណឹង​ល្អ។ លោក​អ្នក​ដឹង​ថា ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​អត់​ទោស​បាប​របស់​លោក​អ្នក ដោយ​សារ​ព្រះ​នាម​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ មិន​មែន​ដោយ​សារ​លោក​អ្នក​ទេ។ លោក​អ្នក​មិន​បាន​រួម​ចំណែក​អ្វី​ដល់​ការ​លោះ​បាប​របស់​លោក​អ្នក​ទាល់​តែ​សោះ គឺ​មាន​តែ​អំពើ​បាប​ដែល​ត្រូវ​ការ​ការ​អត់​ទោស​បាប​ប៉ុណ្ណោះ។ ហើយ​បុគ្គល​ដែល​បាន​សង្គ្រោះ​ថ្មោងថ្មី— បុគ្គល​ដែល​ឮ​ដំណឹង​ល្អ ហើយ​ជឿ​លើ​ព្រះ​គ្រីស្ទ—ពួក​គាត់​យល់​អំពី​មូល​ដ្ឋាន​នៃ​ការ​ពិត​នេះ៖ ឥឡូវ​នេះ ពួក​គាត់​ទទួល​បាន​ការ​អត់​ទោស​ចេញ​ពី​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន ដែល​នេះ​ជា​គំនិត​ដ៏​ពេញ​ដោយ​សិរីល្អ និង​ជា​ការ​ពិត​ដ៏​អស្ចារ្យ—ដោយ​សារ​តែ​អ្វី​ដែល​ព្រះ​គ្រីស្ទ​បាន​សម្រេច!

ជីវិត​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​ចាប់​ផ្ដើម​ដោយ​សារ​ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​អត់​ទោស​ចំពោះ​អំពើ​បាប​របស់​យើង ដោយ​សារ​ព្រះ​គ្រីស្ទ និង​អ្វី​ដែល​ទ្រង់​បាន​សម្រេច—ដើម្បី​ឲ្យ​ទ្រង់​ទទួល​បាន​សិរីល្អ​ទាំង​អស់ ហើយ​ឲ្យ​យើង​ទទួល​បាន​សេចក្ដី​អំណរ​នៃ​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​នោះ។

ចំណុច​ទី​ពីរ​សម្រាប់​អស់​អ្នក​ដែល​នៅ​ជា​កុមារ​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​គឺ​ថា ពួក​គាត់​ស្គាល់​ព្រះ​វរបិតា។ ព្រះ​វរបិតា​ត្រូវ​បាន​លើក​ឡើង​នៅ​ទី​នេះ​ជា​ពិសេស ដោយ​សារ​តែ​ទំនាក់​ទំនង​ឪពុក​ម្ដាយ និង​កូន​ដែល​សាវ័ក យ៉ូហាន ចង់​គូស​បញ្ជាក់​លើ។ ដូច​ដែល​យើង​ជា​ច្រើន​បាន​យល់ ពី​សភាវគតិ​កុមារ​ស្គាល់​ឪពុក​ម្តាយ​របស់​ខ្លួន—ទោះ​បី​ជា​ពួក​គាត់​ប្រហែល​ជា​មិន​ដឹង​ច្រើន​អំពី​ឪពុក​ម្ដាយ​នៅ​ដើម​ជីវិត​របស់​ខ្លួន​ក៏​ដោយ។

ចំណុច​ដដែល​នេះ​ក៏​ជា​ការ​ពិត​សម្រាប់​អ្នក​ជឿ​ថ្មីៗ​ជា​មួយ​ព្រះ​ដែរ។ ពួក​គាត់​ដឹង​ថា ព្រះ​ជាម្ចាស់​ជា​ព្រះ​វរបិតា​របស់​ពួក​គាត់ ហើយ​ពួក​គាត់​ក៏​បាន​ស្គាល់​សម្លេង​របស់​ព្រះ​វរបិតា​របស់​ខ្លួន នៅ​ពេល​ពួក​គាត់​បាន​ឮ​ព្រះ​បន្ទូល។ ពួក​គាត់​ប្រហែល​ជា​ពិបាក​យល់​ព្រះ​បន្ទូល ប៉ុន្តែ​មាន​អ្វី​មួយ​អំពី​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ ដែល​ទាក់​ទាញ​ពួក​គាត់ ដែល​និយាយ​ទៅ​កាន់​ពួក​គាត់ ដែល​កម្សាន្ត​ចិត្ត​របស់​ពួក​គាត់ ដែល​មាន​ការ​ធានា​ដល់​ពួក​គាត់​អំពី​ព្រះ​វត្តមាន​របស់​ព្រះ ការ​យក​ព្រះ​ទ័យ​ទុក​ដាក់ និង​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​ទ្រង់​ចំពោះ​ពួក​គាត់។

ជា​ធម្មតា អ្នក​ជឿ​ថ្មោងថ្មី​មិន​អាច​ប្រាប់​លោក​អ្នក​ច្រើន​ទេ​អំពី​ព្រះ​ជាម្ចាស់។ ការ​យល់​ដឹង​របស់​ពួក​គាត់​អំពី​ព្រះ ជាម្ចាស់​មាន​កម្រិត​តិច​តួច​ណាស់​នៅ​ពេល​នោះ ប៉ុន្តែ​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​ពួក​គាត់​ចំពោះ​ព្រះ​ជាម្ចាស់ និង​ការ​យល់​ដឹង​របស់​ពួក​គាត់​ថា ព្រះ​ជាម្ចាស់​ជា​ព្រះ​វរបិតា​របស់​ពួក​គាត់​នៅ​ស្ថាន​សួគ៌​គឺ​ជា​ការ​ពិត ជា​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​ពិត​ដូច​កូន​ក្មេង​មាន​ចំពោះ​ព្រះ​ជាម្ចាស់។ ពួក​គាត់​ដឹង​ថា ខ្លួន​បាន​កើត​ជា​ថ្មី ហើយ​ពួក​គាត់​ដឹង​ថា ព្រះ​ជាម្ចាស់​ពិត​ជា​ព្រះ​វរបិតា​របស់​ពួក​គាត់​មែន។ ខ្ញុំ​បាន​ឃើញ​រឿង​បែប​នេះ​ម្តង​ហើយ​ម្តង​ទៀត​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​កន្លង​មក​នេះ៖ អ្នក​ជឿ​ថ្មោងថ្មី​ដែល​មាន​ការ​យល់​ដឹង​អំពី​ព្រះ​ជាម្ចាស់​តិច​តួច ប៉ុន្តែ​ពួក​គាត់​ចង់​ស្គាល់​អំពី​ព្រះ​សូរសៀង​របស់​ព្រះ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ។ ហើយ​ពួក​គាត់​បាន​ដាក់​ចិត្ត​ចូល​ទាំង​ស្រុង ដោយ​បាន​ស្រេក​ឃ្លាន​ចង់​រៀន​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ ដើម្បី​ស្វែង​យល់​បន្ថែម​អំពី​ព្រះ​អង្គ​ដែល​បាន​សង្គ្រោះ​ពួក​គាត់ និង​បាន​អត់​ទោស​បាប​របស់​ពួក​គាត់។

ដូច្នេះ នេះ​គឺ​ជា​កន្លែង​ដែល​វា​ចាប់​ផ្ដើម។ អ្នក​ជឿ​គ្រប់​រូប​បាន​មក​ដល់​ចំណុច​នេះ ហើយ​ជា​ការ​ពិត​ណាស់​នៅ​ពេល​ដែល​យើង​រីក​ចម្រើន នោះ​យើង​មិន​ដែល​ទុក​ចំណុច​នេះ​ចោល​នោះ​ទេ ដោយ​សារ​អំពើ​បាប​របស់​យើង​នៅ​តែ​ទទួល​បាន​ការ​អត់​ទោស ហើយ​យើង​នៅ​តែ​ស្គាល់​ព្រះ​វរបិតា។ ប៉ុន្តែ ចំណុច​ទាំង​ពីរ​នេះ​គឺ​ជា​សញ្ញា​សម្គាល់​ដ៏​សំខាន់​សម្រាប់​អស់​អ្នក​ដែល​នៅ​មាន​វ័យ​ក្មេង​ខ្ចី​ក្នុង​ជំនឿ​របស់​ខ្លួន។ ចំណុច​បន្ទាប់ យើង​នឹង​មើល​អំពី​ការ​បង្គាប់​របស់​សាវ័ក យ៉ូហាន ទៅ​កាន់​ពួក​មនុស្ស​ពេញ​វ័យ​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ ដើម្បី​មើល​អំពី​ដំណាក់​កាល​នៃ​ភាព​ចាស់ទុំ​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​របស់​អ្នក​ជឿ។

ជា​ធម្មតា កុមារ​ភាព​ខាង​ឯ​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ​គឺ​ជា​អ្នក​ដែល​ទើប​នឹង​ប្រែ​ចិត្ត​ជឿ។ ឃ្លា​នេះ​មិន​សំដៅ​ទៅ​លើ​អាយុ​នៃ​រាង​កាយ​របស់​អ្នក​នោះ​ទេ…

និពន្ធ​ដោយ៖ Robb Brunansky
បក​ប្រែ​ដោយ៖ លោក ពេជ្រ ប៊ុនណា
កែ​សម្រួល​ដោយ៖ លោក ខែម បូឡុង, លោក ទេព រ៉ូ, លោក ឯក សត្យា, លោក ហុង សម្ភស, លោក សឹម រក្សា, លោក ង៉ែត វិទូ និង​លោក ឈាង បូរ៉ា
ដក​ស្រង់​ខ្លះៗ និង​កែ​សម្រួល​ចេញពី www.thecripplegate.com ដោយ​មាន​ការ​អនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

លោក​អ្នក​អាច​ទទួល​បាន​ការ​លើក​លែង​ទោស តើ​ណូអែល​រៀបរាប់​អ្វី​ពី​អំពើ​បាប​យើង?

ការ​មើល​ប្រធាន​បទ​ធំៗ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ៖ បញ្ជី​កណ្ឌ​គម្ពីរ និង​ដំណាក់កាល