in

សុគតដើម្បីឲ្យមានជីវិត

«ប៉ុន្តែ ឥឡូវ​នេះ ក្រៅ​ពី​ក្រិត្យ​វិន័យ សេចក្ដី​សុចរិត​ផង​ព្រះ​ដែល​មាន​ទាំង​ក្រិត្យ​វិន័យ នឹង​ពួក​ហោរា​ធ្វើ​បន្ទាល់​ឲ្យ​ផង នោះ​បាន​លេច​ចេញ​មក​ហើយ​គឺ​ជា​សេចក្ដី​សុចរិត​របស់​ព្រះ ដែល​បាន ដោយ​សារ​សេចក្ដី​ជំនឿ​ជឿ​ដល់​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ ក៏​សំរាប់​គ្រប់​អស់​អ្នក​ណា​ដែល​ជឿ​ផង ដ្បិត​គ្មាន​ខុស​អំពី​គ្នា​ទេ ពី​ព្រោះ​គ្រប់​គ្នា​បាន​ធ្វើ​បាប ហើយ​ខ្វះ​មិន​ដល់​សិរី​ល្អ​នៃ​ព្រះ តែ​ដោយ​ពឹង​ដល់​ព្រះ​គុណ​ទ្រង់ នោះ​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត​ទទេ ដោយ​សារ​សេចក្ដី​ប្រោស​លោះ ដែល​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​យេស៊ូវ​ដែល​ព្រះ​បាន​តាំង​ទ្រង់​ទុក​ជា​ទី​សន្ដោស​ប្រោស ដោយ​សារ​សេចក្ដី​ជំនឿ​ដល់​ព្រះ​លោ​ហិត​ទ្រង់ សំរាប់​នឹង​សំដែង​ឲ្យ​ឃើញ​សេចក្ដី​សុចរិត​របស់​ព្រះ ចំពោះ​ការ​ដែល​ទ្រង់​មិន​ប្រកាន់​អំពើ​បាប ដែល​គេ​ប្រព្រឹត្ត​ពី​ដើម ដោយ​ទ្រង់​មាន​ព្រះ​ហឫទ័យ​អត់​ធ្មត់ ដើម្បី​នឹង​សំដែង​ឲ្យ​ឃើញ​សេចក្ដី​សុចរិត​របស់​ព្រះ នៅ​ជាន់​ឥឡូវ​នេះ ប្រយោជន៍​ឲ្យ​ទ្រង់​បាន​សុចរិត ព្រម​ទាំង​រាប់​ពួក​អ្នក​ដែល​មាន​សេចក្ដី​ជំនឿ
ជឿ​ដល់​ព្រះ​យេស៊ូវ ថា​ជា​សុចរិត​ដែរ។» (រ៉ូម ៣:២១-២៦)។

ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ព្រះ​យេស៊ូវ​យាង​មក​គង់​ក្នុង​ចំណោម​យើង?

កណ្ឌ​គម្ពីរ ម៉ាថាយ ១:២៣ បាន​ចែង​ថា «‍មើល៍ នាង​ព្រហ្មចារី​នឹង​មាន​គភ៌​ប្រសូត​បាន​បុត្រា​១ ហើយ​ព្រះ​នាម​បុត្រ​នោះ​ត្រូវ​ហៅ​ថា “អេម៉ាញូអែល‍” ដែល​ប្រែ​ថា “ព្រះ​អង្គ​ទ្រង់​គង់​ជា​មួយ​នឹង​យើង​ខ្ញុំ”»

បង​ប្អូន​ដឹង​ហើយ​ថា ព្រះ​អង្គ​មិន​ចាំ​បាច់​ធ្វើ​ដូច្នោះ​ទេ។ ព្រះ​អង្គ​អាច​ទុក​យើង​ចោល​ក្នុង​អំពើ​បាប​របស់​យើង​បាន ហើយ​ព្រះ​អង្គ​ក៏​មាន​ភាព​យុត្តិ​ធម៌​ក្នុង​ការ​ថ្កោល​ទោស​យើង​ផង​ដែរ។ យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​សុទ្ធ​តែ​បាន​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប ហើយ​ខ្វះ​មិន​ដល់​សិរី​ល្អ​នៃ​ព្រះ​អាទិករ​របស់​យើង។ ប្រសិន​បើ​ព្រះ​អង្គ​គ្រាន់​តែ​មក ដើម្បី​បង្រៀន​យើង​អំពី​សេចក្ដី​ពិត​ផ្នែក​សីលធម៌​ខ្លះៗ នោះ​ព្រះ​អង្គ​មិន​ចាំបាច់​យាង​ទៅ​ឯ​ឈើ​ឆ្កាង​ទេ ប៉ុន្តែ​ព្រះ​អង្គ​បាន​យាង​ទៅ ដោយ​សារ​ទ្រង់​ស្រឡាញ់​យើង។ កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ៦:១-៣ បាន​ចែង​ថា «ដូច្នេះ យើង​នឹង​ថា​ដូច​ម្តេច តើ​ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​ចេះ​តែ​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប​ទៅ​ទៀត ដើម្បី​ឲ្យ​ព្រះ​គុណ​បាន​ចម្រើន​ឡើង​ឬ​អី? ទេ! មិន​ត្រូវ​ឡើយ ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​ឲ្យ​យើង​ដែល​ស្លាប់​ខាង​ឯ​អំពើ​បាប​ហើយ បាន​នៅ​រស់​ក្នុង​អំពើ​បាប​ទៀត​បាន តើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​មិន​ដឹង​ទេ​ឬ​អី ថា យើង​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ដែល​បាន​ទទួល​បុណ្យ​ជ្រមុជ​ក្នុង​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ នោះ​គឺ​បាន​ទទួល​ជ្រមុជ​ក្នុង​សេចក្ដី​សុគត​នៃ​ទ្រង់​ដែរ» ។ «ដ្បិត​ព្រះ​ទ្រង់​ស្រឡាញ់​មនុស្ស​លោក ដល់​ម៉្លេះ​បាន​ជា​ទ្រង់​ប្រទាន​ព្រះ​រាជបុត្រា​ទ្រង់​តែ១ ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​ណា​ដែល​ជឿ​ដល់​ព្រះ​រាជបុត្រា​នោះ មិន​ត្រូវ​វិនាស​ឡើយ គឺ​ឲ្យ​មាន​ជីវិត​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​វិញ» (យ៉ូហាន ៣:១៦)។

ក្រឹត្យ​វិន័យ​បាន​បើក​សម្ដែង​អំពី​លក្ខណសម្បត្តិ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ក្នុង​ភាព​បរិសុទ្ធ យុត្តិ​ធម៌ និង​សប្បុរស​ធម៌​ដ៏​អស្ចារ្យ​របស់​ទ្រង់។ ផ្នត់​គំនិត​ត្រង់​នេះ​គឺ​មិន​មែន​អំពី​ការ​យាង​មក​យក​សណ្ឋាន​ជា​មនុស្ស​ទេ ប៉ុន្តែ​គឺ​អំពី​ការ​ជះ​ឥទ្ធិពល​នៃ​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ តាមរយៈ​ការ​សុគត និង​ការ​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ និង​អំពី​ព្រឹត្តិការណ៍​នានា​ដែល​យើង​ឃើញ​ក្នុង​ដំណឹង​ល្អ។ «ដ្បិត​ខ្ញុំ​គ្មាន​សេចក្ដី​ខ្មាស ចំពោះ​ដំណឹង​ល្អ​នៃ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ទេ ពីព្រោះ​ជា​ព្រះ​ចេស្ដា​នៃ​ព្រះ សម្រាប់​នឹង​ជួយ​សង្គ្រោះ​ដល់​អស់​អ្នក​ណា​ដែល​ជឿ គឺ​ដល់​ទាំង​សាសន៍​យូដា​ជា​ដើម និង​សាសន៍​ក្រេក​ផង ដ្បិត​សេចក្ដី​សុចរិត​នៃ​ព្រះ បាន​សម្ដែង​មក​ក្នុង​ដំណឹង​ល្អ​នោះ ដោយ​សារ​ជំនឿ ហើយ​ឲ្យ​បាន​ជំនឿ​ចម្រើន​ច្រើន​ឡើង​ផង ដូច​មាន​សេចក្ដី​ចែង​ទុក​មក​ថា «មនុស្ស​សុចរិត​នឹង​រស់​នៅ ដោយ​អាង​ជំនឿ» (រ៉ូម ១:១៦-១៧)។

ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ទ្រង់​យាង​មក?

ព្រះ​អង្គ​បាន​យាង​មក ដើម្បី​បំពេញ​ក្រឹត្យ​វិន័យ តាម​រយៈ​ការ​រស់​នៅ​ក្នុង​ការ​ស្ដាប់​បង្គាប់​ព្រះ​វរបិតា​របស់​ទ្រង់​បាន​យ៉ាង​ល្អ​ឥត​ខ្ចោះ និង​ស្រឡាញ់​អស់​អ្នក​ដែល​ទ្រង់​បាន​ជួប​យ៉ាង​ពេញ​លេញ។ លើស​ពី​ការ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​យាង​មក​សុគត ព្រះ​អង្គ​បាន​យាង​មក ដើម្បី​បំពេញ​ក្រឹត្យ​វិន័យ និង​ស្រឡាញ់​អស់​អ្នក​ដែល​ព្រះ​អង្គ​បាន​ជួប​យ៉ាង​ពេញ​លេញ។ [ព្រះ​អង្គ​បាន​យាង​មក ដើម្បី​ដើរ​ក្នុង​ជំនឿ​ក្នុង​ចំណុច​ដែល​សាសន៍​អ៊ីស្រាអែល និង​យើង​បរាជ័យ]។ ទោះ​បី​ជា​យើង​ខិត​ខំ​បំពេញ​ក្រឹត្យ​វិន័យ​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ​ក៏​យើង​នៅ​តែ​មិន​អាច​បំពេញ​បាន​ដែរ។ ប៉ុន្តែ តាម​រយៈ​ព្រះ​យេស៊ូវ ព្រះ​អង្គ​អាច​បំពេញ​បាន។ ព្រះ​អង្គ​បាន​យាង​មក ដើម្បី​បង្រៀន​យើង​អំពី​អត្ថន័យ​នៃ​ព្រះ​ជន្ម—និង​ការ​សុគត​របស់​ទ្រង់។ សូម​ផ្ទៀង​ជា​មួយ​គ្នា​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ៨:១-៤ «ហេតុ​នោះ នៅ​ជាន់​នេះ អ្នក​ណា​ដែល​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​យេស៊ូវ នោះ​គ្មាន​ទោស​សោះ ដ្បិត​អំណាច​របស់​ព្រះ​វិញ្ញាណ​នៃ​ជីវិត ដែល​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​យេស៊ូវ នោះ​បាន​ប្រោស​ឲ្យ​ខ្ញុំ​រួច​ពី​អំណាច​របស់​អំពើ​បាប និង​សេចក្ដី​ស្លាប់​ហើយ ពីព្រោះ ឯ​ការ​ដែល​ក្រិត្យ​វិន័យ​ធ្វើ​មិន​កើត​ដោយ​មាន​សេចក្ដី​កម្សោយ ព្រោះ​សាច់​ឈាម នោះ​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​វិញ ដោយ​ចាត់​ព្រះ​រាជបុត្រា​ទ្រង់​ឲ្យ​មក មាន​រូប​អង្គ បែប​ដូច​ជា​សាច់​ឈាម​ដែល​តែង​តែ​មាន​បាប ហើយ​ដោយ​ព្រោះ​អំពើ​បាប ក៏​កាត់​ទោស​អំពើ​បាប​នៅ​ក្នុង​សាច់​ឈាម ដើម្បី​ឲ្យ​សេចក្ដី​ដែល​ក្រឹត្យ​វិន័យ​បង្គាប់​មក បាន​សម្រេច​ក្នុង​ខ្លួន​យើង​រាល់​គ្នា ដែល​មិន​ដើរ​តាម​សាច់​ឈាម គឺ​ដើរ​តាម​ព្រះ​វិញ្ញាណ​វិញ»។

សាច់​ឈាម​របស់​យើង​ចេះ​តែ​ចង់​បះបោរ​ទាស់​ប្រឆាំង ចង់​តែ​ប្រព្រឹត្តិ​អំពើ​បាប ចង់​តែ​ល្មើស​ជា​មួយ​ព្រះ​អង្គ។ ព្រះ​អង្គ​បាន​ប្រសូត ដើម្បី​សុគត។ ហេតុ​អ្វី? គឺ​ដើម្បី​ឲ្យ​យើង​ដែល​ទទួល​ជឿ​បាន​រស់​នៅ​យ៉ាង​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​ជា​មួយ​នឹង​ទ្រង់​បាន។ នៅ​ពេល​យើង​ស្លាប់​ទៅ ទាំង​អ្នក​ជឿ និង​អ្នក​មិន​ជឿ​មាន​ជីវិត​អស់​កល្ប​ជា​និច្ច។ ប៉ុន្តែ អ្នក​ជឿ​មាន​ជីវិត​អស់​កល្ប​ជា​និច្ច​ក្នុង​ព្រះ​វត្ត​មាន​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ហើយ​អ្នក​មិន​ជឿ​មាន​ជីវិត​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​ក្នុង​ស្ថាន​នរក​វិញ។ មាន​តែ​ពីរ​ជម្រើស​ទេ៖ តើ​យើង​ចង់​នៅ​ស្ថាន​សួគ៌ ឬ​ទៅ​ស្ថាន​នរក? តាម​រយៈ​ការ​ប្រសូត​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ នៅ​យប់​ដ៏​បរិសុទ្ធ​នោះ ព្រះ​គុណ​នៃ​ការ​ប្រោស​លោះ​ក៏​បាន​មក​ដល់​ផង​ដែរ។

តើ​ការ​ប្រោស​លោះ​មាន​ន័យ​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច?

ពាក្យ ប្រោស​លោះ» មាន​ន័យ​ថា ព្រះ​អង្គ​បាន​ទិញ​យើង​ក្នុង​តម្លៃ​ណា​មួយ។ ហើយ​តម្លៃ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​បាន​បង់​ថ្លៃ ដើម្បី​ទិញ​យើង​នោះ​គឺ​ជា​ព្រះ​ជន្ម​របស់​ព្រះ​អង្គ។ ព្រះ​អង្គ​ត្រូវ​សុគត ដើម្បី​អាច​ប្រោស​លោះ​យើង​បាន។ យើង​នាំ​មក​នូវ​បំណុល​ចំពោះ​អំពើ​បាប [មាន​ន័យ​ថា យើង​មាន​តែ​បំណុល​ចំពោះ​អំពើ​បាប​ទេ] ដោយ​សារ​យើង​បាន​បះ​បោរ​ទាស់​ប្រឆាំង​នឹង​ក្រឹត្យ​វិន័យ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់។

សាវ័ក ប៉ុល បាន​លើក​ឡើង​ថា «យើង​ដឹង​ថា មនុស្ស​មិន​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត ដោយ​ប្រព្រឹត្ត​តាម​ក្រឹត្យ​វិន័យ​នោះ​ឡើយ គឺ​ដោយ​ជំនឿ ជឿ​ដល់​ព្រះ​យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ​វិញ ហេតុ​នោះ​បាន​ជា​យើង​ជឿ​ដល់​ព្រះ​គ្រីស្ទ​យេស៊ូវ ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត ដោយ​សារ​ជំនឿ ជឿ​ដល់​ព្រះ​គ្រីស្ទ​នោះ មិន​មែន​ដោយ​ប្រព្រឹត្ត​តាម​ក្រឹត្យ​វិន័យ​ទេ ពីព្រោះ​គ្មាន​មនុស្ស​ណា​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត​ដោយ​ប្រព្រឹត្ត​តាម​ក្រឹត្យ​វិន័យ​ឡើយ» (កាឡាទី ២:១៦; cf. ៣:២)។

ហើយ​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​រំដោះ​យើង​ឲ្យ​មាន​សេរី​ភាព។ និយាយ​ម៉្យាង​ទៀត ព្រះ​អង្គ​បាន​ប្រោស​លោះ​យើង។ នៅ ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ កូឡូស ១:១២-១៤ មាន​ចែង​ថា «ព្រម​ទាំង​អរ​ព្រះ​គុណ ដល់​ព្រះ​វរ​បិតា​ដែល​ទ្រង់​បាន​ប្រោស ឲ្យ​យើង​បាន​គួរ​នឹង​ទទួល​ចំណែក​កេរ្តិ៍​អាករ ក្នុង​ពួក​បរិសុទ្ធ​នៅ​ទី​ភ្លឺ​ផង ទ្រង់​បាន​ប្រោស​ឲ្យ​យើង​រួច​ពី​អំណាច​នៃ​សេចក្ដី​ងងឹត ហើយ​ផ្លាស់​យើង​មក​ក្នុង​នគរ​របស់​ព្រះ​រាជ​បុត្រា​ស្ងួនភ្ងា​នៃ​ទ្រង់ យើង​រាល់​គ្នា​មាន​សេចក្ដី​ប្រោស​លោះ​ក្នុង​ព្រះ​រាជ​បុត្រា​នោះ គឺ​ជា​សេចក្ដី​ផ្តាច់​បាប ដោយ​សារ​ព្រះ​លោហិត​ទ្រង់»។ តាម​រយៈ​ព្រះ​លោហិត យើង​ទទួល​បាន​ការ​ប្រោស​លោះ។ នេះ​ជា​មូល​ហេតុ​ដែល​ទ្រង់​ត្រូវ​សុគត។ នេះ​ជា​មូល​ហេតុ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​បាន​ប្រសូត​មក ដើម្បី​ប្រោស​លោះ​តាម​រយៈ​ការ​ខ្ចាយ​ព្រះ​លោហិត​របស់​ទ្រង់។

ប៉ុន្តែ តើ​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​ការ​នោះ​ដោយ​របៀប​ណា?

មាន​របៀប​តែ​មួយ​ដែល​ទ្រង់​អាច​ធ្វើ​បាន៖ ដើម្បី​ឲ្យ​ព្រះ​ជាម្ចាស់​មាន​ភាព​យុត្តិ​ធម៌ និង​ជា​អង្គ​ដែល​នាំ​ឲ្យ​មាន​ភាព​យុត្តិ​ធម៌​ក្នុង​ពេល​តែ​មួយ​បាន។ មាន​ន័យ​ថា ព្រះ​អង្គ​ត្រូវ​ធ្វើ​តាម​លក្ខន្តិក​របស់​ព្រះ​វរបិតា ដើម្បី​ឲ្យ​ទ្រង់​អាច​ប្រោស​លោះ​យើង​បាន។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ប្រគល់​រូប​អង្គ​ទ្រង់​ជា​យញ្ញ​បូជា​ជំនួស​អំពើ​បាប​របស់​យើង។ ព្រះ​អង្គ​គឺ​ជា​កូន​ចៀម​នៃ​ថ្ងៃ​បុណ្យ​រំលង។ ព្រះ​អង្គ​បាន​សុគត​សម្រាប់​សេចក្ដី​ស្លាប់​ដែល​យើង​ស័ក្តិសម​នឹង​ទទួល ដើម្បី​ឲ្យ​ព្រះ​ដ៏​យុត្តិ​ធម៌​អាច​មាន​ការ​ស្កប់​ព្រះ​ទ័យ​បាន។

តើ​នៅ​មាន​សល់​អ្វី​សម្រាប់​ឲ្យ​យើង​ធ្វើ? គឺ​ទទួល​យក​អំណោយ​ទាន​ដ៏​ល្អ​អស្ចារ្យ​បំផុត—ការ​រាប់​ជា​សុចរិត​មួយ​នេះ។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​មក​យក​អំពើ​បាប​របស់​យើង ហើយ​យើង​ទទួល​បាន​សេចក្ដី​សុចរិត​របស់​ទ្រង់។ សូម​ផ្ទៀង​ជា​មួយ​គ្នា​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ៥:៩-១០ «ដូច្នេះ ដែល​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត ដោយ​សារ​ព្រះ​លោហិត​ទ្រង់ នោះ​ប្រាកដ​ជា​យើង​នឹង​បាន​រួច​ចេញ​ពី​សេចក្ដី​ក្រោធ ដោយ​សារ​ទ្រង់​ជា​មិន​ខាន​លើស​ទៅ​ទៀត ដ្បិត​កាល​យើង​ជា​ខ្មាំង​សត្រូវ បើ​យើង​បាន​ជា​មេត្រី​នឹង​ព្រះ​វិញ​ទៅ​ហើយ ដោយ​ព្រះ​រាជបុត្រា​ទ្រង់​សុគត ដូច្នេះ ដែល​យើង​បាន​ជា​មេត្រី​ហើយ នោះ​ប្រាកដ​ជា​យើង​នឹង​បាន​សង្គ្រោះ​ជា​មិន​ខាន​លើស​ទៅ​ទៀត ដោយ​ទ្រង់​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ»។ ព្រះ​អង្គ​មិន​គ្រាន់​តែ​សុគត ហើយ​នៅ​ក្នុង​ផ្នូរ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ព្រះ​អង្គ​បាន​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ។

តើ​យើង​អាច​ទទួល​បាន​អំណោយ​ទាន​នេះ​ដោយ​របៀប​ណា?

គឺ​តាម​រយៈ​ជំនឿ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ៣:២៤-២៥ «តែ​ដោយ​ពឹង​ដល់​ព្រះ​គុណ​ទ្រង់ នោះ​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត​ទទេ ដោយ​សារ​សេចក្ដី​ប្រោស​លោះ ដែល​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គ្រីស្ទ​យេស៊ូវ ដែល​ព្រះ​បាន​តាំង​ទ្រង់​ទុក​ជា​ទី​សន្ដោស​ប្រោស ដោយ​សារ​ជំនឿ​ដល់​ព្រះ​លោហិត​ទ្រង់ សម្រាប់​នឹង​សម្ដែង​ឲ្យ​ឃើញ​សេចក្ដី​សុចរិត​របស់​ព្រះ»។

យើង​នឹង​មិន​អាច​រក​បាន​អ្វី​ដែល​ល្អ​ប្រសើរ​ជាង​នេះ​នោះ​ទេ។ ប៉ុន្តែ ដំណឹង​ល្អ​នេះ​គឺ​សម្រាប់​អស់​អ្នក​ដែល​មាន​ការ​បន្ទាប​ខ្លួន​ប៉ុណ្ណោះ។ សម្រាប់​តែ​អស់​អ្នក​ដែល​មាន​ចិត្ត​ខ្ទេច​ខ្ទាំ។ សម្រាប់​អស់​អ្នក​ដែល​ទទួល​ស្គាល់​ថា ខ្លួន​មិន​មាន​ជម្រើស​ណា​ផ្សេង​ទៀត​ឡើយ។ អំណោយ​ទាន​នេះ​មិន​មែន​សម្រាប់​អស់​អ្នក​ណា​ដែល​គិត​ថា ខ្លួន​ស័ក្តិសម​ក្នុង​ការ​ទទួល​បាន​នោះ​ទេ «ដ្បិត​គឺ​ដោយ​ព្រះគុណ ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​សង្គ្រោះ ដោយសារ​ជំនឿ ហើយ​សេចក្ដី​នោះ​ក៏​មិន​មែន​កើត​ពី​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដែរ គឺ​ជា​អំណោយ​ទាន​របស់​ព្រះ​វិញ» (អេភេសូរ ២:៨)។ តាម​រយៈ​ជំនឿ​យើង​ទទួល​បាន​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ ហើយ​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​នោះ​គឺ​ជា​អំណោយ​ទាន​របស់​ព្រះ​អង្គ។

អ្នក​ដែល​ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត​នឹង​ទទួល​ស្គាល់​ថា ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​មាន​ភាព​យុត្តិ​ធម៌​ក្នុង​ការ​ដាក់​ទោស​ពួក​គាត់។ ពួក​គាត់​ដឹង​ថា ការ​ខិតខំ​ប្រឹង​ប្រែង​ដ៏​ល្អ​ប្រសើរ​បំផុត​របស់​ខ្លួន​ក្នុង​ការ​ត្រាប់​តាម​ក្រឹត្យ​វិន័យ​នឹង​នៅ​តែ​ខ្វះ​មិន​ដល់​សិរី​ល្អ​របស់​ទ្រង់​ទាល់​តែ​សោះ។ វា​ហាក់​បី​ដូច​ជា​ថា អំណោយ​ទាន​ដ៏​ធំ​បំផុត​នា​រដូវ​កាល​ណូអែល​នេះ​គឺ​ជា​ការ​ទទួល​ស្គាល់​របស់​កូនៗ​ដែល​ដឹង​ថា ខ្លួន​ស័ក្ដិសម​ទទួល​បាន​តែ​សំរាម​ជា​កាដូ។ នេះ​ហើយ​ជា​មូល​ហេតុ​ដែល​ព្រះ​អង្គ​លះ​បង់​នគរ​ស្ថាន​សួគ៌​មក​ផ្ទំ​ក្នុង​ផ្ទៃ​នាង​ម៉ារា​ដែល​ជា​មាតា​របស់​ទ្រង់។ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ កូឡូស ១:១៦ បាន​ចែង​ថា «ដ្បិត​គឺ​ទ្រង់​ហើយ ដែល​បង្កើត​គ្រប់​ទាំង​អស់ ទាំង​របស់​នៅ​ស្ថាន​សួគ៌ នឹង​នៅ​ផែន​ដី ទាំង​របស់​ដែល​មើល​ឃើញ ហើយ​ដែល​មើល​មិន​ឃើញ​ផង ទោះ​បើ​ជា​រាជ្យ ឬ​អំណាច​ជា​ព្រះ​អម្ចាស់ ឬ​អំណាច​គ្រប់​គ្រង ឬ​អំណាច​ណា​ក៏​ដោយ នោះ​សុទ្ធ​តែ​កើត​មក​ដោយ​សារ​ទ្រង់ ហើយ​សម្រាប់​ទ្រង់​ទាំង​អស់​ផង»។ គ្រប់​របស់​ទាំង​អស់​សុទ្ធ​តែ​កើត​មក​ពី​ទ្រង់ ព្រះ​អង្គ​ជា​ម្ចាស់​លើ​អ្វីៗ​ទាំង​អស់ ប៉ុន្តែ ព្រះ​អង្គ​ស្ម័គ្រ​ព្រះ​ទ័យ​យាង​មក​យក​សណ្ឋាន​ជា​ទារក​ដោយ​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ការ​មើល​ថែ​របស់​នាង ម៉ារា វិញ។ សាវ័ក ប៉ុល បាន​លើក​ឡើង​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ២កូរិនថូស ៥:២១ ថា «ដ្បិត​ឯ​ព្រះ​អង្គ ដែល​មិន​បាន​ស្គាល់​បាប​សោះ នោះ​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ត្រឡប់​ជា​តួ​បាប ជំនួស​យើង​រាល់​គ្នា​វិញ ដើម្បី​ឲ្យ​យើង​រាល់​គ្នា​បាន​ត្រឡប់​ទៅ​ជា​សេចក្ដី​សុចរិត​របស់​ព្រះ ដោយ​នូវ​ព្រះ​អង្គ​នោះ​ឯង»។ ព្រះ​អង្គ​មិន​មាន​អំពើ​បាប​ទាល់​តែ​សោះ ប៉ុន្តែ​ព្រះ​អង្គ​បាន​យាង​មក ដើម្បី​ទទួល​យក​អំពើ​បាប​របស់​យើង។ ហើយ​លើស​ពី​នោះ​ទៅ​ទៀត នៅ​ពេល​ដែល​គេ​ចាប់​ព្រះ​អង្គ​សម្រាប់​អំពើ​ល្មើស​របស់​យើង ព្រះ​ក៏​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ​ផង​ដែរ។

ព្រះ​អង្គ​ជ្រាប​រួច​ហើយ​ថា យើង​ស័ក្ដិសម​មាន​ឈ្មោះ​នៅ​ក្នុង​បញ្ជី​ឈ្មោះ​មនុស្ស​ខិល​ខូច។ នេះ​ហើយ​ជា​មូល​ហេតុ​ដែល​ទ្រង់​បាន​យាង​មក ដើម្បី​សង្គ្រោះ​យើង។ នេះ​ឯង​ជា​មូល​ហេតុ​ដែល​ទ្រង់​បាន​លះបង់​សិរី​ល្អ​នៃ​ស្ថាន​សួគ៌ ដើម្បី​មក​ផ្ទំ​នៅ​ក្នុង​ផ្ទៃ​នាង ម៉ារា ដែល​ជា​មាតា​របស់​ទ្រង់។ «ដ្បិត​ឯ​ព្រះ​អង្គ ដែល​មិន​បាន​ស្គាល់​បាប​សោះ នោះ​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ត្រឡប់​ជា​តួ​បាប ជំនួស​យើង​រាល់​គ្នា​វិញ ដើម្បី​ឲ្យ​យើង​រាល់​គ្នា​បាន​ត្រឡប់​ទៅ​ជា​សេចក្ដី​សុចរិត​របស់​ព្រះ ដោយ​នូវ​ព្រះ​អង្គ​នោះ​ឯង» (២កូរិនថូស ៥:២១)។ ព្រះ​អង្គ​បាន​ប្រសូត​មក ដើម្បី​សុគត។ ហើយ​ប្រសើរ​ជាង​នោះ​ទៅ​ទៀត បន្ទាប់​ពី​គេ​បាន​ចាប់​ទ្រង់​សម្រាប់​អំពើ​ល្មើស​របស់​យើង នោះ​ព្រះ​អង្គ​ក៏​បាន​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ​សម្រាប់​ជា​ការ​រាប់​ជា​សុ​ចរិត​របស់​យើង​ដែរ។ កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ៤:២៥ បាន​ចែង​ថា «ដែល​ទ្រង់​ត្រូវ​គេ​បញ្ជូន​ទៅ​ឲ្យ​មាន​ទោស ដោយ​ព្រោះ​អំពើ​រំលង​របស់​យើង​រាល់​គ្នា ហើយ​បាន​ប្រោស​ឲ្យ​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ ប្រយោជន៍​ឲ្យ​យើង​រាល់​គ្នា​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត» (រ៉ូម ៤:២៥ សូម​អាន​បន្ថែម​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ អេសាយ ៥៣ និង​ទំនុកតម្កើង ២២)។

នា​រដូវ​កាល​បុណ្យ​ណូអែល​នេះ សូម​ប្រាកដ​ឲ្យ​ច្បាស់​ថា លោក​អ្នក​នឹង​ទទួល​យក​អំណោយ​ទាន​នេះ។ សូម​ទទួល​យក​ការ​ប្រោស​លោះ ទទួល​យក​ការ​រាប់​ជា​សុចរិត​របស់​ព្រះ​អង្គ។ សូម​ចូល​មក​ដោយ​មាន​ជំនឿ ហើយ​ចេញ​ទៅ​វិញ​ដោយ​ទទួល​បាន​ការ​រាប់​ជា​សុចរិត​ចុះ។

សាវ័ក ប៉ុល បាន​លើក​ឡើង​ថា «បើ​មាត់​អ្នក​នឹង​ទទួល​ថ្លែង​ប្រាប់​ពី​ព្រះ​អម្ចាស់​យេស៊ូវ ហើយ​អ្នក​ជឿ​ក្នុង​ចិត្ត​ថា ព្រះ​បាន​ប្រោស​ឲ្យ​ទ្រង់​រស់​ពី​ស្លាប់​ឡើង​វិញ នោះ​អ្នក​នឹង​បាន​សង្គ្រោះ​ពិត [តាម​រយៈ​បបូរ​មាត់​របស់​យើង យើង​អាច​ថ្លែង​ប្រាប់ ហើយ​យើង​អាច​ទទួល​បាន​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ] ដ្បិត​យើង​បាន​សុចរិត ដោយ​មាន​ចិត្ត​ជឿ ហើយ​ក៏​បាន​សង្គ្រោះ​ដោយ​មាត់​ទទួល​ថ្លែង​ប្រាប់» (រ៉ូម ១០:៩-១០)។ ប្រសិន​បើ​លោក​អ្នក​មិន​ទាន់​បាន​បើក​ចិត្ត​ទទួល​ជឿ​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​នៅ​ឡើយ​ទេ សូម​កុំ​ឲ្យ​ថ្ងៃ​នេះ​រំលង​ឲ្យ​សោះ។ សូម​ទទួល​ជឿ​លើ​ព្រះ​អង្គ​ឥឡូវ​នេះ។ ចំពោះ​អ្នក​ដែល​បាន​ជឿ​លើ​ព្រះ​យេស៊ូវ​ហើយ សូម​រក​ឱកាស ដើម្បី​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ​ទៅ​កាន់​អ្នក​ដទៃ​ដែរ។

ការ​ឆ្លើយ​តប
តើ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​អាច​មាន​ភាព​យុត្តិ​ធម៌ ហើយ​ក៏​អាច​ជា​អ្នក​នាំ​ឲ្យ​មាន​ភាព​យុត្តិ​ធម៌​ក្នុង​ពេល​តែ​មួយ​បាន​ដោយ​របៀប​ណា? តើ​ចំណេះ​ដឹង​របស់​យើង​អំពី​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន​អាច​នាំ​ឲ្យ​យើង​កាន់​តែ​ស្រឡាញ់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​ដោយ​របៀប​ណា?

លោក ម៉ាកុស បាន​លើក​ឡើង​ថា «”ហើយ​ឯង​ត្រូវ​ស្រឡាញ់ ដល់​ព្រះ​អម្ចាស់ ជា​ព្រះ​នៃ​ឯង ឲ្យ​អស់​អំពី​ចិត្ត អស់​អំពី​ព្រលឹង អស់​អំពី​គំនិត ហើយ​អស់​អំពី​កម្លាំង​នៃ​ឯង” នោះ​ហើយ​ជា​បញ្ញត្តិ​ទី១ “ឯ​បញ្ញត្តិ​ទី​២ ក៏​បែប​ដូច​គ្នា គឺ​ថា “ត្រូវ​ឲ្យ​ស្រឡាញ់​អ្នក​ជិត​ខាង​ដូច​ខ្លួន​ឯង” គ្មាន​បញ្ញត្តិ​ណា​ទៀត​ធំ​ជាង​បទ​ទាំង​២​នេះ​ទេ» (ម៉ាកុស ១២:៣០-៣១)។

សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ តើ​បង​ប្អូន​ស្រឡាញ់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ និង​អ្នក​ជិត​ខាង​របស់​ខ្លួន​ដែរ​ឬ​ទេ? បើ​ស្រឡាញ់ សូម​ប្រាប់​ដំណឹង​ល្អ​ដល់​ពួក​គាត់។ សូម​ផ្ទៀង​ជា​មួយ​គ្នា «ដូច្នេះ បើ​គេ​មិន​ជឿ ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​ឲ្យ​គេ​អំពាវ​នាវ​ដល់​ព្រះ​បាន ហើយ​បើ​គេ​មិន​បាន​ឮ​និយាយ នោះ​ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​ឲ្យ​គេ​ជឿ​ដល់​ព្រះ​បាន ហើយ​ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​ឲ្យ​គេ​ឮ​និយាយ​បាន បើ​គ្មាន​អ្នក​ណា​ប្រាប់​សោះ​មួយ​ទៀត ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​ឲ្យ​មាន​អ្នក​ណា​ប្រាប់​បាន លើក​តែ​មាន​អ្នក​ណា​ចាត់​ឲ្យ​គេ​ទៅ ដូច​ជា​មាន​សេចក្ដី​ចែង​ទុក​មក​ថា “ជើង​នៃ​ពួក​អ្នក​ដែល​ប្រកាស​ប្រាប់​ដំណឹង​ល្អ ពី​សេចក្ដី​សុខ​សាន្ត ហើយ​ថ្លែង​ប្រាប់​ពី​សេចក្ដី​ដែល​បណ្តាល​ឲ្យ​រីក​រាយ​ចិត្ត នោះ​ល្អ​ប្រពៃ​យ៉ាង​ណា​ហ្ន៎”» (រ៉ូម ១០:១៤-១៥)។ ការ​ដែល​យើង​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ​ដល់​អ្នក​ដទៃ គឺ​ជា​ការ​ដ៏​ល្អ​ប្រពៃ​បំផុត​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​នេះ។

ការ​អនុវត្ត
១ថែស្សាឡូនីច ៥:១៥-២២]

១៥ ចូរ​ប្រយ័ត្ន កុំ​ឲ្យ​អ្នក​ណា​ធ្វើ​អំពើ​អាក្រក់ ស្នង​នឹង​អំពើ​អាក្រក់​ឡើយ ចូរ​ដេញ​តាម​ការ​ល្អ​ជា​ដរាប ដល់​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក ហើយ​ដល់​មនុស្ស​ផង​ទាំង​ឡាយ​ដែរ។ ចូរ​ឲ្យ​យើង​ប្រយ័ត្ន ហើយ​កុំ​ធ្វើ​អំពើ​អាក្រក់​ស្នង​នឹង​អំពើ​អាក្រក់​ឡើយ។

១៦ ចូរ​អរ​សប្បាយ​ជានិច្ច។ ការ​ដែល​យើង​ទទួល​បាន​នូវ​ដំណឹង​ល្អ ការ​នោះ​គួរ​តែ​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​មាន​អំណរ។ ហើយ​ការ​ដែល​យើង​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ​ទៅ​អ្នក​ដទៃ ហើយ​គេ​បើក​ចិត្ត​ជឿ​ក៏​ជា​ការ​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​មាន​អំណរ​ដែរ។

១៧ ចូរ​អធិស្ឋាន​ឥត​ឈប់​ឈរ។ ប្រសិន​បើ​យើង​មាន​ការ​ភ័យ​ខ្លាច​ក្នុង​ការ​ប្រាប់​ដំណឹង​ល្អ​ដល់​អ្នក​ដទៃ នោះ​យើង​អាច​អធិស្ឋាន​សូម​ឲ្យ​ព្រះ​អង្គ​ប្រទាន​នូវ​ភាព​ក្លាហាន​ដល់​យើង​ជា​មុន​សិន។

១៨ ចូរ​អរ​ព្រះ​គុណ​ក្នុង​គ្រប់​ការ​ទាំង​អស់ ពីព្រោះ​ព្រះ​ទ្រង់​សព្វ​ព្រះ​ហឫទ័យ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ធ្វើ​យ៉ាង​ដូច្នោះ ដោយ​នូវ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​យេស៊ូវ។ ការ​ដែល​យើង​អរ​ព្រះ​គុណ​ដល់​ព្រះ​អង្គ​គឺ​ជា​ចំណុច​មួយ​ដែល​បង្ហាញ​ពី​ការ​ដែល​យើង​ទទួល​ជឿ​ព្រះ​អង្គ។ យើង​ទទួល​ស្គាល់​ថា អ្វីៗ​ដែល​យើង​មាន​គឺ​មក​ពី​ព្រះ​អង្គ​ទាំង​អស់។

១៩ កុំ​ឲ្យ​ពន្លត់​ព្រះ​វិញ្ញាណ។ ប្រសិន​បើ​យើង​មិន​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ​ដល់​អ្នក​ដទៃ ប្រៀប​ដូច​ជា​យើង​បង្ខាំង​ព្រះ​វិញ្ញាណ​ដែល​ធ្វើ​ការ​ក្នុង​ចិត្ត​យើង​ដែរ។

២០ កុំ​ឲ្យ​មើល​ងាយ​ការ​អធិប្បាយ​ឡើយ។ យើង​អាច​ឲ្យ​តម្លៃ​ទៅ​លើ​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​អង្គ យើង​ឲ្យ​តម្លៃ​ទៅ​លើ​ការ​អធិប្បាយ។

២១ ចូរ​ល​មើល​គ្រប់​ទាំង​អស់ ហើយ​កាន់​ខ្ជាប់​តាម​សេចក្ដី​ដែល​ត្រឹម​ត្រូវ។ វា​ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​ដែល​យើង​ត្រាប់​តាម​លោកីយ៍ ប៉ុន្តែ​ព្រះ​អង្គ​បាន​បង្គាប់​ឲ្យ​យើង​ធ្វើ​អ្វី​ដែល​ត្រឹម​ត្រូវ​វិញ។

២២ ចូរ​ចៀស​ចេញ​ពី​សេចក្ដី​អាក្រក់​គ្រប់​យ៉ាង។ ព្រះ​អង្គ​សព្វ​ព្រះ​ហឫទ័យ​ឲ្យ​យើង​ដើរ​ក្នុង​ផ្លូវ​ដែល​ត្រឹម​ត្រូវ។

និពន្ធ​ដោយ៖ ក្រុម The Gospel Coalition
បក​ប្រែ​ដោយ៖ ឈាង បូរ៉ា
កែ​សម្រួល​ដោយ៖ លោក ទេព រ៉ូ, លោក ខែម បូឡុង, លោក ឯក សត្យា និងលោក ឯក ធីម៉ូថេ
ដក​ស្រង់​ខ្លះៗ និង​កែ​សម្រួល​ចេញពី www.thegospelcoalition.org ដោយ​មាន​ការ​អនុញ្ញាត។

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

តើ​ទំនាក់​ទំនង​នៃ​ការ​ចែ​ចង់​របស់​ខ្ញុំ​មាន​លក្ខណៈ​ដូច​ការ​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ​មែន​ឬ?