in ,

គួរ​ស្អប់​សាតាំង?

សូម​ស្វាគមន៍​មក​កាន់​កម្ម​វិធី​សួរ​សំណួរ។ ថ្ងៃ​នេះ មិត្ត​អ្នក​អាន​ម្នាក់​ក៏​បាន​ផ្ញើ​សំណួរ​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍​មួយ​ថា «តើ​ខ្ញុំ​គួរ​តែ​ស្អប់​សាតាំង​ឬ​ទេ? តើ​ព្រះ​ទ្រង់​ស្អប់​សាតាំង​ទេ? តើ​ការ​ស្អប់​សាតាំង​គឺ​ជា​ទង្វើ​ដែល​ហួស​ហេតុ​ពេក​ទេ?

តើ​ការ​ស្អប់​ជា​អ្វី?

ជា​បឋម ចូរ​យើង​ស្វែង​យល់​អត្ថ​ន័យ​នៃ​ពាក្យ «ស្អប់» ជា​មុន​សិន។ យើង​ខ្ញុំ​មិន​អាច​ធ្វើ​ការ​បក​ស្រាយ ដោយ​មិន​បាន​គិត​ដល់​អត្ថ​ន័យ​របស់​ពាក្យ​នោះ​បាន​ឡើយ។ តើ​ពាក្យ «ស្អប់» ឬ «ការ​ស្អប់» មាន​ន័យ​ដូច​ម្តេច? ពេល​យើង​គិត​អំពី​ពាក្យ​ស្រឡាញ់—ដែល​ជា​ពាក្យ​ផ្ទុយ​របស់​ពាក្យ​ស្អប់—យើង​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​ចាំ​ថា ពាក្យ​ទាំង​ពីរ​នេះ​ត្រូវ​បាន​គេ​ប្រើ តាម​របៀប​ខុសៗ​គ្នា​ពីរ​យ៉ាង។

«យើង​ខ្ញុំ​គិត​ថា វា​ជា​ការ​ត្រឹម​ត្រូវ ដែល​យើង​និយាយ​ថា យើង​គួរ​តែ​ស្អប់​សាតាំង ហើយ​ព្រះ​ទ្រង់​ស្អប់​សាតាំង»។

ឧទាហរណ៍៖ ពាក្យ «ស្រឡាញ់» គឺ​មាន​ន័យ​ថា ពេញ​ចិត្ត​នឹង​ភាព​គួរ​ឲ្យ​ស្រឡាញ់ និង​សម្រស់​នៃ​អ្វី​មួយ។ ដូច​នេះ យើង​ខ្ញុំ​អាច​និយាយ​ថា «អូហ៍ ខ្ញុំ​ស្រឡាញ់​ផ្ទាំង​គំនូរ​នោះ»។ ឬ​ថា «ខ្ញុំ​ស្រឡាញ់​ទង្វើ​ដែល​អ្នក​ធ្វើ ចំពោះ​ប្អូន​ប្រុស​របស់​អ្នក»។ ប៉ុន្តែ មាន​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​មួយ​ប្រភេទ​ទៀត ដែល​សម្រេច​ចិត្ត ឬ​មាន​ចិត្ត​ចង់​ស្វែង​រក​ប្រយោជន៍​របស់​បុគ្គល ឬ​ការ​អ្វី​ដែល​ខ្លួន​ស្រឡាញ់ ទោះ​បុគ្គល ឬ​កម្មវត្ថុ​នោះ គួរ​ឲ្យ​ស្រឡាញ់ ឬ​ពេញ​ចិត្ត ឬ​អត់​ក៏​ដោយ។ ហេតុ​នេះ​ហើយ​បាន​ជា​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​តម្រូវ​ឲ្យ​យើង​ស្រឡាញ់​ខ្មាំង​សត្រូវ​របស់​យើង ទោះ​ពួក​គេ​មាន​លក្ខណៈ​មិន​គួរ​ឲ្យ​ស្រឡាញ់ និង​មាន​ភាព​ពុក​រលួយ​ផ្នែក​សីលធម៌ ហើយ​គួរ​ឲ្យ​ស្អប់​ខ្ពើម​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ។

សូម​ស្វែង​យល់​ប្រភេទ​នៃ​ក្តី​ស្រឡាញ់​ទី​ពីរ។ ត្រង់​ចំណុច​នេះ យើង​ប្រព្រឹត្ត​ចំពោះ​គេ លើស​ពី​អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​សម​នឹង​ទទួល។ យើង​ស្វែង​រក​ប្រយោជន៍​សម្រាប់​ពួក​គេ។ នេះ​ជា​ទង្វើ​ដែល​ផ្ទុយ​នឹង​ការ​ស្អប់។ ការ​ស្អប់​អាច​មាន​ន័យ​ថា យើង​មាន​ការ​បដិសេធ ឬ​មាន​ការ​ស្អប់​យ៉ាង​ខ្លាំង​មក​លើ​ការ​អ្វី​ដែល​ទុច្ចរិត ឬ​អាក្រក់ ឬ​ក៏​គួរ​ឲ្យ​ស្អប់​ខ្ពើម គឺ​ដូច​ដែល​យើង​ខ្ញុំ​និយាយ​ថា «ខ្ញុំ​ស្អប់​ផ្សិត» ឬ «ខ្ញុំ​ស្អប់​ការ​រំលូត​កូន»។ តែ​ម្យ៉ាង​ទៀត គេ​អាច​ប្រើ​ពាក្យ ស្អប់ សំដៅ​ទៅ​លើ ការ​មាន​បំណង​ចិត្ត ឬ​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​ដ៏​​ធ្ងន់ធ្ងរ ឲ្យ​នរណា​ម្នាក់​រង​ទុក្ខ ឬ​ទទួល​ទោស ឬ​ក៏​ទទួល​រង​ការ​ខូច​ខាត ឬ​ការ​បំផ្លិច​បំផ្លាញ​ចោល។

ការ​ស្អប់​សាតាំង

ដូចនេះ ពេល​យើង​និយាយ​អំពី​ការ​ស្អប់​សាតាំង យើង​ខ្ញុំ​គិត​ថា វា​មិន​ខុស​ឆ្គង​ទេ ដែល​យើង​និយាយ​ថា យើង​គួរ​តែ​ស្អប់​សាតាំង ក្នុង​ន័យ​ទាំង​ពីរ​នេះ ហើយ​ព្រះ​ទ្រង់​ក៏​ស្អប់​សាតាំង យ៉ាង​ដូច​នេះ​ផង​ដែរ។ យ៉ាង​ហោច​ណាស់ យើង​ខ្ញុំ​មាន​ហេតុ​ផល​ពីរ​យ៉ាង ដែល​យើង​ខ្ញុំ​និយាយ​ថា៖

១. ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​បង្រៀន​ថា ព្រះ​ទ្រង់​ស្អប់​មនុស្ស​អាក្រក់ និង​មនុស្ស​ដែល​ឥត​កេរខ្មាស ក្នុង​ន័យ​ទាំង​ពីរ​នេះ។ ហើយ​ព្រះ​គម្ពីរ​ក៏​បាន​បង្ហាញ​ថា យើង​គួរ​តែ​ចូល​រួម​ជា​មួយ​ព្រះ​អង្គ​យ៉ាង​ត្រឹម​ត្រូវ នៅ​ក្នុង​ការ​ស្អប់​មនុស្ស​អាក្រក់ តាម​ន័យ​របស់​ព្រះ​អង្គ តាម​របៀប​ដែល​ព្រះ​អង្គ​ស្អប់​ពួក​គេ។ គឺ​មិន​គ្រាន់​តែ​មិន​ពេញ​ចិត្ត តែ​ក្នុង​ករណី​ដ៏​កម្រ​ខ្លះ គឺ​យល់​ស្រប ចំពោះ​ការ​ជំនុំ​ជម្រះ ដែល​ពួក​គេ​ត្រូវ​ទទួល។ នេះ​ជា​ហេតុ​ផល​ទី១។

២. យើង​ខ្ញុំ​គិត​ថា ព្រះ​អង្គ​ស្អប់​សាតាំង ក្នុង​ន័យ​ទាំង​ពីរ​នេះ ហើយ​យើង​ក៏​ត្រូវ​ស្អប់​សាតាំង យ៉ាង​ដូចនេះ​ដែរ ព្រោះ​សាតាំង​មិន​អាច​ប្រែ​ចិត្ត​បាន​ឡើយ។ ព្រះ​គម្ពីរ​មិន​បាន​ចែង​ថា វា​មាន​ចិត្ត​ចង់​​ប្រែ​ចិត្ត ដែល​ជា​គុណធម៌​ដ៏​ល្អ​នោះ​ឡើយ។

ចូរ​ស្អប់​ការ​អ្វី​ដែល​អាក្រក់

យើង​ខ្ញុំ​សូម​បក​ស្រាយ អំពី​ចំណុច ដែល​ពិត​ជា​មាន​ភាព​ចម្រូង​ចម្រាស់ ដែល​យើង​ខ្ញុំ​ដឹង​ច្បាស់​ថា យើង​ខ្ញុំ​កំពុង​តែ​បក​ស្រាយ អំពី​សេចក្តី​សម្អប់​ដែល​ទ្រង់​មាន​ចំពោះ​មនុស្ស ធៀប​នឹង​សេចក្តី​សម្អប់​របស់​ទ្រង់ ចំពោះ​សាតាំង។ ដោយ​សារ​ព្រះ​គម្ពីរ​មិន​ដែល​ចែង​ថា «ព្រះ​ស្អប់​សាតាំង» នោះ​ទេ។ ប៉ុន្តែ ព្រះ​គម្ពីរ​ពិត​ជា​បាន​និយាយ​ព្រលយ​ពាក្យ​អំពី​រឿង​នេះ។

កណ្ឌ​គម្ពីរ ហេព្រើរ ១:៨-៩ បាន​ចែង​អំពី​ព្រះ​រាជ​បុត្រា​នៃ​ព្រះ​ថា «ឱ​ព្រះ​អើយ បល្ល័ង្ក​ទ្រង់​នៅ​ជាប់​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​រៀង​រាប​ត​ទៅ ព្រះ​ដំបង​ពេជ្រ​របស់​រាជ្យ​ទ្រង់ នោះ​ជា​ដំបង​សុចរិត ទ្រង់​បាន​ស្រឡាញ់​សេចក្តី​សុចរិត ហើយ​ស្អប់​ការ​ទទឹង​ច្បាប់»។ ដូច​នេះ យើង​ដឹង​ថា ព្រះ​និង​ព្រះ​រាជ​បុត្រា​ទ្រង់​ស្អប់​សេចក្តី​អាក្រក់។

ស្រដៀង​គ្នា​នេះ​ដែរ ក្នុង​នាម​យើង​ជា​មនុស្ស​ដែល​កោត​ខ្លាច​ព្រះ យើង​ក៏​គួរ​តែ​ចូល​រួម​ជា​មួយ​ព្រះ​អង្គ នៅ​ក្នុង​ការ​ស្អប់​ការ​អ្វី​ដែល​អាក្រក់។ គឺ​ដូច​ដែល​កណ្ឌ​គម្ពីរ សុភាសិត ៨:១៣ បាន​ចែង​ថា «ឯ​ការ​កោតខ្លាច​ដល់​ព្រះយេហូវ៉ា នោះ​ឈ្មោះ​ថា ស្អប់​ដល់​សេចក្តី​អាក្រក់ ចំណែក​ការ​លើក​ខ្លួន ប្រកាន់​ខ្លួន ប្រព្រឹត្ត​អាក្រក់ ហើយ​នឹង​មាត់​ពោល​ពាក្យ​វៀច នោះ​អញ​ក៏​ស្អប់​ណាស់»។ ហើយ​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ១២:៩ បាន​ចែង​ថា «ចូរ​ឲ្យ​មាន​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​ឥត​ពុត​មាយា ទាំង​ខ្ពើម​សេចក្តី​អាក្រក់»។

ដូច​នេះ យើង​ឃើញ​ថា យើង​គួរ​តែ​ស្អប់​ការ​ប្រព្រឹត្ត។ បើ​និយាយ​ដូច​នេះ មិន​ទំនង​ជា​មាន​នរណា​បដិសេធ​ទេ។ ព្រះ​អម្ចាស់​អាច​សម្រេច​ព្រះ​ទ័យ ប្រឆាំង​នឹង​មនុស្ស​ធ្វើ​ការ​អាក្រក់ មួយ​រយៈ​ពេល ឬ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច ហើយ​កាត់​ទោស​ពួក​គេ​ដោយ​យុត្តិធម៌​បាន។

ព្រះ​អង្គ​មិន​ដែល​ជំពាក់​យើង​ឡើយ។ យើង​សម​នឹង​ទទួល​ទោស ដោយ​សារ​ភាព​មាន​បាប​នៃ​មនុស្ស​ជាតិ។ ហេតុ​នេះ​ហើយ​បាន​ជា​យើង​ឃើញ​ព្រះ​គម្ពីរ​ចែង​ថា «អញ​បាន​ស្រឡាញ់​យ៉ាកុប តែ​ស្អប់​អេសាវ​វិញ» (រ៉ូម ៩:១៣)។ ឬ​កណ្ឌ​គម្ពីរ ទំនុកតម្កើង ៥:៤-៥ ដែល​បាន​ចែង​ថា «ទ្រង់​មិន​មែន​ជា​ព្រះ​ដែល​សព្វ​ព្រះហឫទ័យ​នឹង​សេចក្តី​ល្មើស​ទេ…ទ្រង់​ក៏​ស្អប់​បណ្តា​អ្នក​ដែល​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​ទុច្ចរិត»។ ឬ​ក៏​កណ្ឌ​គម្ពីរ ទំនុកតម្កើង ១១:៥ «ព្រះ​យេហូវ៉ា​ទ្រង់​ល្បង​ល​មនុស្ស​សុចរិត តែ​ទ្រង់​មាន​ព្រះហឫទ័យ​ស្អប់​ដល់​មនុស្ស​អាក្រក់»។ ឬ​មួយ​កណ្ឌ​គម្ពីរ ទំនុកតម្កើង ២:៤ «ឯ​ព្រះ​ដែល​គង់​នៅ​ស្ថានសួគ៌ ទ្រង់​នឹង​សើច ព្រះអម្ចាស់​ទ្រង់​នឹង​ចំអក​ឲ្យ​គេ»។

ការ​ស្អប់​មនុស្ស​អាក្រក់

ព្រះ​គម្ពីរ​បាន​ចែង​ថា មិន​មែន​តែ​ព្រះ​ទេ ដែល​ស្អប់​មនុស្ស​អាក្រក់ តែ​អ្នក​និពន្ធ​បទ​គម្ពីរ​ទំនុក​តម្កើង ដែល​ជា​មនុស្ស​ដែល​និពន្ធ​ព្រះ​គម្ពីរ តាម​ការ​បណ្តាល​មក​ពី​ព្រះ ក៏​បាន​បង្ហាញ​នូវ​សេចក្តី​សម្អប់​ចំពោះ​អ្នក​ធ្វើ​ការ​អាក្រក់​ផង​ដែរ។ ជួន​កាល គេ​ហៅ​បទ​គម្ពីរ​ទំនុកតម្កើង​ទាំងនោះ​ថា បទ​គម្ពីរ​ទំនុកតម្កើង​នៃ​ការ​ទាម​ទា​យុត្តិធម៌។
មាន​គ្រូ​បង្រៀន​ព្រះ​គម្ពីរ​មួយ​ចំនួន​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា «បទ​គម្ពីរ​ទាំងនោះ មិន​មែន​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​បទ​គម្ពីរ​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង​នោះ​ទេ ហើយ​អ្នក​ដែល​មិន​យល់ បាន​យក​បទ​គម្ពីរ​ទាំង​នេះ​ប្រើ​ប្រាស់ និង​បាន​ស្រឡាញ់​ផង​ដែរ»។ ប៉ុន្តែ យើង​ខ្ញុំ​ចង់​ប្រាប់​ពួក​គេ​ថា «សូម​កុំ​ប្រញាប់​សន្និដ្ឋាន​ពេក។ ព្រះ​យេស៊ូវ និង​សាវ័ក ប៉ុល បាន​ប្រើ​ប្រាស់ និង​ស្រឡាញ់​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទាំងនោះ​ផង​ដែរ ជាពិសេស កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទំនុកតម្កើង​ជំពូក៦៩​ដែល​ស្ថិត​ក្នុងចំណោម​បទ​គម្ពីរ​នៃ​ការ​ទាម​ទា​យុត្តិធម៌​ធ្ងន់ធ្ងរ​បំផុត។ ហើយ​ព្រះយេស៊ូវ និង​សាវ័ក ប៉ុល បាន​ដក​ស្រង់​បទ​គម្ពីរ​ទាំង​នេះ ធ្វើ​ជា​ឧទាហរណ៍ និង​បាន​ឱប​ក្រសោប​យក ធ្វើ​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ការអ្វី​ដែល​ខ្លួន​បាន​គិត​ដល់»។
ឧទាហរណ៍៖ យើង​មាន​បទ​គម្ពីរ​ទំនុកតម្កើង ៣១:៦ ដែល​បាន​ចែងថា «ទូល​បង្គំ​ស្អប់​ចំពោះ​អស់​អ្នក​ដែល​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​នឹង​សេចក្តី​ភូតភរ ឯ​ទូល​បង្គំ​វិញ បាន​ពឹង​ដល់​ព្រះ​យេហូវ៉ា»។ ទំនុកតម្កើង ១១៩:១១៣ ក៏​បាន​ចែង​ទៀត​ថា «ទូលបង្គំ​ស្អប់​ចំពោះ​អស់​អ្នក​ដែល​មាន​ចិត្ត​២ តែ​ទូល​បង្គំ​ស្រឡាញ់​ដល់​ក្រឹត្យវិន័យ​ទ្រង់​វិញ»។ ទំនុកតម្កើង ១៣៩:២១-២២ «ឱ​ព្រះ​យេហូវ៉ា​អើយ ទូល​បង្គំ​ស្អប់​ដល់​ពួក​អ្នក​ដែល​ស្អប់​ទ្រង់ ក៏​ខ្ពើម​ដល់​ពួក​អ្នក​ដែល​លើក​គ្នា​ទាស់​នឹង​ទ្រង់​ដែរ​ទេ​តើ គឺ​ទូល​បង្គំ​ស្អប់​គេ​ពេញ​ទី​ហើយ»។

កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទំនុកតម្កើង​ទាំង​នេះ អាច​ជា​ការ​បង្ហាញ​ចេញ​នូវ​ព្រះ​ទ័យ​របស់​ព្រះ ឬ​ព្រះ​មេស្ស៊ី តាម​រយៈ​អ្នក​និពន្ធ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទំនុកតម្កើង។ កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទាំង​នេះ​ប្រៀប​ដូច​ជា កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទំនុកតម្កើង​របស់​ព្រះ​មេស្ស៊ី ដោយ​អ្នក​និពន្ធ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទំនុកតម្កើង​បាន​ធ្វើ​ជា​តំណាង​ឲ្យ​ព្រះ ឬ​ព្រះ​មេស្ស៊ី តាម​រយៈ​ពាក្យ​ពេចន៍​ទាំង​នោះ។ ដូច​នេះ យើង​ត្រូវ​មាន​ការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​ឲ្យ​ខ្ពស់ នៅ​ក្នុង​ការ​យក​បទ​គម្ពីរ​ទាំង​នេះ​មក​ប្រើ ក្នុង​បរិបទ​របស់​យើង។ លក្ខណៈ​នៃ​បទ​គម្ពីរ​នោះ​អាច​ស័ក្តិសម​នឹង​ពួក​គេ តែ​មិន​តែង​តែ​ស័ក្តិសម​នឹង​យើង​នោះ​ឡើយ។

ការ​បង្គាប់​ឲ្យ​ស្អប់

យោង​តាម​បទ​គម្ពីរ​ទាំង​នេះ និង​បទ​គម្ពីរ​ផ្សេង​ទៀត យើង​ខ្ញុំ​សូម​និយាយ​ថា៖ ដោយ​សារ​សាតាំង​ជា​ប្រភព និង​ជា​គំរូ​នៃ​ការ​អាក្រក់​គ្រប់​យ៉ាង នោះ​ព្រះ និង​មនុស្ស​ដែល​កោត​ខ្លាច​ទ្រង់ គួរ​តែ​ស្អប់​វា ក្នុង​ន័យ​បដិសេធ​ដ៏​ធ្ងន់ធ្ងរ ក៏​ដូច​ជា​ក្នុង​បំណង​ចិត្ត​ដែល​ចង់​ឲ្យ​វា​ទទួល​ការ​ជំនុំ​ជម្រះ ហើយ​ដក​ចេញ​ពី​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ ឲ្យ​វា​លែង​មាន​ឥទ្ធិ​ពល​ទៀត រួច​ទម្លាក់​វា​ចូល​ទៅ​ក្នុង​បឹង​ភ្លើង​ចុះ។
យើង​ខ្ញុំ​យល់​ឃើញ​ថា ការ​បង្គាប់​ឲ្យ​ស្អប់​នេះ គឺ​យោង​ទៅ​លើ​សេចក្តី​ពិត​ដែល​ថា សាតាំង​មិន​អាច​ប្រែ​ចិត្ត​សោះ​ឡើយ ហើយ​ព្រះ​គម្ពីរ​ក៏​មិន​បាន​ប្រាប់​យើង​ ឲ្យ​អធិស្ឋាន​ឲ្យ​សាតាំង ឬ​ប្រាថ្នា​ឲ្យ​សាតាំង​ប្រែ​ចិត្ត ហើយ​ក៏​មិន​ចាត់​ទុក​ទង្វើ​ទាំង​នេះ​ថា​ជា​គុណធម៌​ដែរ។

យើង​ខ្ញុំ​គិត​ថា មូល​ហេតុ​ទី​មួយ ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​បង្គាប់​លោក​អ្នក​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ១២:៩ ឲ្យ «ខ្ពើម​សេចក្តី​អាក្រក់ ហើយ​កាន់​ខ្ជាប់​ខាង​សេចក្តី​ល្អ​វិញ» គឺ​ដោយ​សារ​លោក​អ្នក​មិន​អាច​ស្រឡាញ់​ការ​ល្អ ដោយ​មិន​បាន​ស្អប់​ការ​អាក្រក់​នោះ​ទេ។ ដើម្បី​ឲ្យ​លោក​អ្នក​អាច​ប្រកាន់​ខ្ជាប់​អ្វី​ដែល​ល្អ ហើយ​ស្រឡាញ់​សេចក្តី​ល្អ ហើយ​ចង់​ឲ្យ​សេចក្តី​ល្អ​ឈ្នះ​សេចក្តី​អាក្រក់ ព្រម​ទាំង​ចង់​ឲ្យ​គេ​ពិសោធន៍​នឹង​សេចក្តី​ល្អ លោក​អ្នក​ត្រូវ​តែ​ស្អប់​សេចក្តី​អាក្រក់ ហើយ​លោក​អ្នក​ត្រូវ​តែ​ស្អប់​សាតាំង ដែល​វា​មិន​ចេះ​ខ្មាស​អៀន និង​ជា​ប្រភព​នៃ​ការ​អាក្រក់​គ្រប់​យ៉ាង។ ការ​មិន​ស្អប់​ប្រភព​នៃ​សេចក្តី​អាក្រក់ គឺ​ជា​ការ​មិន​ស្រឡាញ់​សេចក្តី​ល្អ។ ដូច​នេះ យើង​ខ្ញុំ​គិត​ថា ព្រះ​ទ្រង់​ស្អប់​សាតាំង ក្នុង​ន័យ​ទាំង​ពីរ​នេះ ហើយ​យើង​ក៏​គួរ​តែ​ស្អប់​វា​យ៉ាង​ដូច​នេះ​ផង​ដែរ។

និពន្ធដោយ៖ លោកគ្រូ John Piper
បកប្រែដោយ៖ លោកគ្រូ ឈាង បូរ៉ា
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ទេព រ៉ូ, លោក ខែម បូឡុង, លោក ប៊ុន ធីម៉ូថេ និងលោក ឯក សត្យា
ដកស្រង់ខ្លះៗ និងកែសម្រួលចេញពី www.desiringgod.org ដោយមានការអនុញ្ញាត។

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ជាប់គុក

សេចក្ដីកំផិត