in

របៀប​នៃ​អាន​ព្រះ​គម្ពីរ​សម្រាប់​ក្មេងៗ​វ័យ​ជំទង់

នេះ​គឺ​ជា​សំណួរ​ដ៏​អស្ចារ្យ​មួយ​ពី​លោក​ឪពុក​ម្នាក់​របស់​ក្មេងៗ​វ័យ​ជំទង់ ដែល​លោក​មាន​ឈ្មោះ​ថា សាន ។ លោក​ពូ សាន គឺ​ជា​ដៃ​គូរ​បំរើ​ពន្ធ​កិច្ច​យើង ហើយ​ថ្មីៗ​នេះ​លោក​ពូ និង​ប្រពន្ធ​របស់​គាត់​បាន​ចូលរួម​កម្ម​វិធី​មួយ​ជា​មួយ​យើង។

បន្ទាប់​ពី​កម្ម​វិធី​នោះ​មក លោក​ពូ​បាន​សរសេរ​មក​សួរ​យើង​បែប​ដូច្នេះ​ថា «ជម្រាប​សួរ​លោក​គ្រូ! តាម​រយៈ ការ​មើល​ការ​បង្រៀន​របស់​លោក​គ្រូ ទាក់​ទង​និង​ការ​សិក្សា ដើម្បី​វិភាគ​លើ​បទ​គម្ពីរ ការ​នោះ​ពិត​ជា​បាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ដល់​ព្រលឹង​វិញ្ញាណ និង​ការ​សិក្សា​ព្រះ​គម្ពីរ​របស់​ខ្ញុំ​ផ្ទាល់​ណាស់។ សូម​អរគុណ​ច្រើន! ទោះ​ជា​យ៉ាង​នេះ​ក្ដី នៅ​ពេល​យើង​សម្លឹង​មើល​ទៅ​លើ​ការ​ធ្វើ​ការ​បង្កើត​សិស្ស​ដល់​ពួក​កូនៗ​វ័យ​ជំទង់​របស់​យើង​នៅ​ផ្ទះ យើង​មាន​អារម្មណ៍​ថា យើង​មិន​ពូកែ​គ្រប់​គ្រាន់​ក្នុង​ការ​ពន្យល់​ព្រះ​បន្ទូល​ក្នុង​របៀប​នេះ​ទេ ហើយ​បារម្ភ​ថា យើង​មាន​ចំណុច​ខ្វះ​ខាត​ទាក់​ទង​លើ​ចំណុច​នេះ ឬ​យ៉ាប់​ជាង​នេះ​ទៀត យើង​អាច​នឹង​បង្រៀន​ពួក​គេ​មិន​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ​ក៏​ថា​បាន។ ក្នុង​ការ​បង្ហាត់​បង្រៀន​ដល់​កុមារៗ តើ​លោកគ្រូ​ណែនាំ​ឲ្យ​ប្រើ​ប្រាស់​វិធី​សាស្ត្រ​ដូច​គ្នា ដែល​លោក​គ្រូ​បាន​ធ្វើ​ដូច​នៅ​ក្នុង​ថ្នាក់​វិភាគ​បទ​គម្ពីរ​ដែរ​ឬ​ទេ? ឬ​ក៏​លោក​គ្រូ​ណែ​នាំ​ឲ្យ​ប្រើ​វិធី​សាស្ត្រ​ផ្សេង​ទៀត​ក្រៅ​ពី​នេះ? តើ​ឪពុក​ម្ដាយ​របស់​ក្មេងៗ​វ័យ​ជំទង់ អាច​បង្ហាត់​បង្រៀន​ដល់​កូនៗ​របស់​ពួក​គេ​ដោយ​របៀប​ណា ដើម្បី​ឲ្យ​ដូច​ជា​អ្វី​ដែល​បាន​បង្រៀន​នៅ​ថ្នាក់​វិភាគ​លើ​បទ​គម្ពីរ»?

ការ​បង្កើត​បរិយាកាស

សម្រាប់​ខ្ញុំ រឿង​ដំបូង​ដែល​ឪពុក​ម្ដាយ​ត្រូវ​ពិចារណា​នោះ​គឺ​ថា ក្នុង​បរិយាកាស​ដែល​យើង​បាន​បង្កើត​ឡើង​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​គ្រួសារ ឬ​ក្រុម​ជំនុំ ដែល​ជា​កន្លែង​មាន​ការ​បង្រៀន​បែប​នេះ តើ​យើង​បាន​បង្កើត​ឡើង​ក្នុង​របៀប​ដែល​ស័ក្ដិសម​ដល់​មនុស្ស​មាន​វ័យ​ក្មេង​ឬ​ក៏​អត់?

ខ្ញុំ​គិត​ថា យើង​គួរ​តែ​ព្យាយាម​បង្រៀន​យុវជន​របស់​យើង ប៉ុន្តែ​យើង​ត្រូវ​ផ្ដើម​ដោយ​សួរ​សំណួរ​នេះ​វិញ​ថា តើ​យើង​បាន​បង្កើត​បរិយាកាស​ហើយ​ឬ​នៅ? អ្វី​ដែល​ខ្ញុំ​ចង់​សំដៅ​នោះ​គឺ តើ​គ្រួសារ​ធ្លាប់​ធ្វើ​ការ​ចំណាយ​ពេល​វេលា​ផ្ទាល់​ខ្លួន​ជា​មួយ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ហើយ​ឬ​នៅ ដែល​ធម្មតា​រួម​មាន​ការ​អាន​ព្រះ​បន្ទូល និង​ការ​អធិស្ឋាន? បើ​សិន​ធ្លាប់​ធ្វើ​បែប​នេះ​មែន វា​ប្រហែល​ជា​មាន​អារម្មណ៍​ថា​ឆ្គងៗ​ឬ​ចម្លែកៗ បើ​ភ្លាមៗ​យើង​ស្រាប់​តែ​បង្វែរ​ពេល​វេលា​បែប​នេះ​នៅ​ក្នុង​គ្រួសារ​របស់​យើង​ឲ្យ​ទៅ​ជា​បរិយាកាស​ក្នុង​ថ្នាក់​រៀន​ដោយ​មាន​កិច្ចការ​ផ្ទះ និង​សំណួរ​ផ្សេងៗ​ជា​ដើម។ល។

សម្រាប់​ខ្ញុំ គ្រប់​គ្រួសារ​ទាំង​អស់​ត្រូវ​តែ​ឯក​ភាព​គ្នា​ជាមួយ​នឹង​រឿង​នេះ។ តើ​យើង​អាច​បង្កើត​ពេល​វេលា ឬ​បរិយាកាស​មួយ​នៅ​ក្នុង​គ្រួសារ ឬ​នៅ​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​ដោយ​ការ​ប្រកប​គ្នា​ជា​មួយ​យុវជន​ទាំង​ឡាយ នៅ​កន្លែង​ដែល​មាន​ស្ថានភាព​ដូច​នៅ​ក្នុង​ថ្នាក់​រៀន ដោយ​មាន​ការ​រំពឹង​ទុក​យ៉ាង​ហ្មត់​ចត់ មាន​សំណួរ​និង​ចម្លើយ​ទាំង​ឡាយ ហើយ​និង​ការ​វិភាគ​នានា និង​កិច្ចការ​ផ្ទះ​ជា​ដើម ឲ្យ​មាន​អារម្មណ៍​ធម្មតា ឬ​ឲ្យ​មាន​ការ​រំភើប​កើត​ឡើង​បាន​ដែរ​ឬ​ទេ? នោះ​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​ការ​បណ្ដុះ​ផ្នត់​គំនិត​ឡើង។

វគ្គ​បង្រៀន​ទាំង​នេះ សំដៅ​ទៅ​ការ​បណ្ដុះ​បណ្ដាល​ជំនាញ​មួយ ដូច​ជា​ការ​ដែល​លោក​អ្នក​បណ្ដុះ​បណ្ដាល​ជំនាញ​ចំអិន​អាហារ​​ដល់​កូន​ម្នាក់​ក្នុង​ចំណោម​កូនៗ​របស់​លោក​អ្នក ឬ​ជំនាញ​ច្រូត​ស្រូវ ឬ​ការ​ព្យាយាម​​គួច​ចំណង​មួយ​ទៅ​នឹង​ផ្លែ​សន្ទូច ដូច្នេះ​នៅ​ពេល​ត្រី​ធំ​ស៊ី​ផ្លែ​សន្ទូច នោះ​វា​នឹង​មិន​របូត​ចេញ​ឡើយ។

ចំណុច​សំខាន់​នោះ គឺ​មិន​មែន​គ្រប់​ពេល​ទាំង​អស់​នៃ​វគ្គ​ទាំង​នេះ ​លោក​អ្នក​នឹង​ទទួល​បាន​បទ​ពិសោធន៍​យ៉ាង​រីករាយ​បំផុត​នៃ​ការ​រក​ឃើញ​នូវ​អ្វី​ដែល​ថ្មី​រហូត​ទេ ព្រោះ​ក្រោយ​មក​លោក​អ្នក​នឹង​ត្រូវ​ញ៉ាំ​អាហារ លោក​អ្នក​នឹង​មើល​វាល​ស្រែ​ដ៏​ល្ហល្ហេវ ដែល​ទើប​នឹង​ច្រូត​កាត់​រួច ហើយ​លោក​អ្នក​អាច​ស្ទូច​ត្រី​បាន​ដោយ​មិន​ចាំ​បាច់​បាត់​បង់​ផ្លែ​សន្ទូច​របស់​លោក​អ្នក​ទេ។ លោក​អ្នក​នឹង​ព្យាយាម​បណ្ដុះ​បណ្ដាល​ជំនាញ​មួយ​សម្រាប់​ពេញ​មួយ​ជីវិត​ដល់​កូនៗ ហេតុ​នេះ​ហើយ​ឪពុក​ម្ដាយ​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​តែ​ឯក​ភាព​នឹង​សំណួរ​មួយ​នេះ​ថា តើ​ខ្ញុំ​អាច​បង្កើត​បរិយាកាស​មួយ​នៅ​ក្នុង​គ្រួសារ​ឲ្យ​ទៅ​ជា​កន្លែង​មួយ​ដែល​បង្រៀន​ជំនាញ​ផ្សេងៗ​ឲ្យ​កើត​ឡើង​បាន​ដែរ​ឬ​ទេ?

ទម្លាប់​នៃ​គំនិត​និង​ដួង​ចិត្ត

បន្ទាប់​មក នៅ​ពេល​លោក​អ្នក​បាន​ឯក​ភាព​គ្នា​ហើយ ខ្ញុំ​សង្ឃឹម​ថា លោក​អ្នក​នឹង​អាច​ឯក​គ្នា​បាន​ ដូច្នេះ​សំណួរ​ដែល​ត្រូវ​សួរ​នោះ​គឺ តើ​លោក​អ្នក​នឹង​ធ្វើ​អ្វី​ជា​មួយ​នឹង​ពេល​វេលា​នោះ? នេះ​គឺ​ជា​ការ​ណែនាំ​មួយ។

អ្វី​ដែល​ជា​ការ​ណែនាំ​ដល់​ការ​ផ្ដល់​មតិ​របស់​ខ្ញុំ​នៅ​ទីនេះ​គឺ​ គោល​ដៅ​នៃ​ការ​បង្រៀន​នេះ គឺ​ជា​ទម្លាប់​ នៃ​គំនិត​និង​ដួង​ចិត្ត​ពេញ​មួយ​ជីវិត​ ដើម្បី​ចូល​ទៅ​ឲ្យ​ជិត​បទ​គម្ពីរ​តាម​របៀប​ជាក់​លាក់​មួយ។ ម្យ៉ាង​ទៀត​ ការ​ដែល​អាច​ធ្វើ​តាម​របៀប​ជាក់​លាក់​ណា​មួយ​មិន​មែន​ជា​គោល​ដៅ​នោះ​ឡើយ។ ការ​ព្យាយាម​ធ្វើ​តាម​បទ​ ពិសោធន៍​មេរៀន​របស់​គ្រូ​បង្រៀន​មិន​មែន​ជា​គោល​ដៅ​នោះ​ទេ។ តែ​វា​ជា​ទម្លាប់​នៃ​គំនិត​ និង​ទម្លាប់​នៃ​ដួង​ចិត្ត ដែល​លោក​អ្នក​បណ្ដុះ​ឡើង ​ឬ​ជា​ការ​ដែល​លោក​អ្នក​សាប​ព្រោះ​ឡើង​ក្នុង​ចិត្ត​កូនៗ​របស់​លោក​អ្នក តាម​រយៈ​ការ​ធ្វើ​ការ​លើ​បច្ចេកទេស​ទេស​ទាំង​នេះ​វិញ​ទេ​តើ ទើប​ជា​គោល​ដៅ។

ខ្ញុំ​នឹង​ពន្យល់​គោល​ដៅ​នោះ​ដល់​កូនៗ​របស់​ខ្ញុំ។ ខ្ញុំ​អាច​និយាយ​បាន​ថា «នោះ​ហើយ​គឺ​ជា​អ្វី​ដែល​យើង​ចង់​បាន។ យើង​មិន​មែន​កំពុង​តែ​ព្យាយាម​ធ្វើ​ឲ្យ​កូន​របស់​យើង​ដូច​អ្នក​ដែល​បង្រៀន​គេ​នោះ​ទេ។ យើង​គ្រាន់​តែ​ចង់​បណ្ដុះ​ទម្លាប់​នៃ​គំនិត និង​ទម្លាប់​នៃ​ដួង​ចិត្ត​យ៉ាង​ប្រាកដ​ណា​មួយ​ដល់​កូនៗ ដើម្បីឲ្យ​កូន​អាច​នឹង​ចូល​ជិត​ព្រះ​បន្ទូល​ប្រកប​ដោយ​ផល​ផ្លែ​ពេញ​មួយ​ជីវិត​របស់​ខ្លួន»។

ការ​ដើរ​តាម​គំរូ​ល្អ

មាន​វិធី​ផ្សេង​ទៀត​ដែល​អាច​និយាយ​បាន​នោះ​គឺ «តើ​អ្វី​ទៅ​ជា​ចំណុច​ជាក់​លាក់​ដែល​គ្រូ​កំពុង​រក​មើល​នៅ​ពេល​គាត់​វិភាគ​ព្រះ​បន្ទូល? ចូរ​ធ្វើ​បញ្ជី​មួយ។ សរសេរ​វា​ឲ្យ​បាន​ជាក់​លាក់។» រឿង​នេះ​នឹង​ក្លាយ​ជា​ឧបសគ្គ​មួយ ពីព្រោះ​ជា​ញឹក​ញាប់​យើង​មិន​ដឹង​អំពី​អត្ថន័យ​នៃ​ពាក្យ​ដែល​យើង​កំពុង​អាន​នោះ​ទេ។ ការ​នេះ​ធំ​ណាស់។ ផ្នែក​ដ៏​ធំ​មួយ​នៃ​ការ​រៀន​ជំនាញ​មួយ​គឺ​ការ​អាច​និយាយ​អំពី​អ្វី ដែល​ខ្លួន​កំពុង​តែ​ឃើញ។

បើ​សិន​លោក​អ្នក​មិន​អាច​ពណ៌នា​អំពី​អ្វី​ដែល​ខ្លួន​កំពុង​តែ​ឃើញ​នោះ​ទេ វា​ក្លាយ​ជា​ការ​លំបាក​ជា​មិន​ខាន។ ប្រសិន​បើ​លោក​អ្នក​កំពុង​ចំអិន​អាហារ​តាម​រូប​មន្ត​មួយ ហើយ​វា​ប្រាប់​ថា «ត្រូវ​បន្ថែម​ជី​ត្រចៀក​ជ្រូក​ចូល»? វីវរ​ហើយ លោក​អ្នក​មិន​បាន​ស្គាល់​ទេ​ថា ជី​ត្រចៀក​ជ្រូក​នោះ​ជា​អ្វី​នោះ​ទេ។ ប្រាកដ​ណាស់ លោក​អ្នក​ប្រហែល​ជា​ស្ទាត់​ជំនាញ​ក្នុង​ការ​ចំអិន​អាហារ ប៉ុន្តែ​ប្រសិន​បើ​លោក​អ្នក​មិន​ស្គាល់​ជី​នោះ វា​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ពិបាក​ជា​មិន​ខាន​ឡើយ។ ការ​ពិត​ដូចគ្នា​នេះ​ដែរ ទាក់​ទង​នឹង​ការ​អាន​អត្ថបទ​មួយ ឬ​នៅ​ក្នុង​វេយ្យាករណ៍ និង​ការ​កំណត់​ទំនាក់​ទំនង​ផ្សេងៗ​នៅ​ចន្លោះ​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន​ណា​មួយ។

១. ការ​ឲ្យ​និយម​ន័យ​ពាក្យ

តើ​អ្វី​ទៅ​ជា​អត្ថន័យ​នៃ​ពាក្យ​មួយ​ជាក់លាក់​នៅ​ក្នុង​បរិបទ​នេះ? ពាក្យ​ដូច​គ្នា​អាច​មាន​អត្ថន័យ​ខុសៗ​គ្នា​នៅ​ក្នុង​បរិបទ​ផ្សេងៗ​គ្នា។ ដូច្នេះ តើ​យើង​សម្រេច​លើ​អត្ថន័យ​នៃ​ពាក្យ ដែល​មាន​នៅ​ក្នុង​បរិបទ​ណា​មួយ​ដ៏​ជាក់​លាក់​បាន​ដោយ​របៀប​ណា?

ចម្លើយ​គឺ​ថា យើង​មើល​ទៅ​លើ​បរិបទ​ភ្លាមៗ នៅ​ក្នុង​ប្រយោគ​ដែល​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​ពាក្យ​នោះ បន្ទាប់​មក យើង​មើល​ទៅ​លើ​កថា​ខណ្ឌ ហើយ​បន្ទាប់​មក​ទៀត​យើង​មើល​ទៅ​លើ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទាំង​មូល។

ឧទាហរណ៍ ពាក្យ​មួយ​ដែល​ត្រូវ​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​ទាំង​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ អេភេសូរ និង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​រ៉ូម៖ យើង​នឹង​មើល​ទៅ​លើ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទាំង​ពីរ​នេះ បន្ទាប់​មក​យើង​អាន​សំបុត្រ​ផ្សេងៗ​សាវ័ក ប៉ូល បន្ទាប់​មក​ទៀត អាន​ព្រះ​គម្ពីរ​ទាំង​មូល។ មាន​ចំណុច​ផ្ចិត​មួយ​នៅ​ចំ​កណ្ដាល នៅ​ពេល​ដែល​យើង​បែរ​ចេញ​ពី​បរិបទ​ភ្លាមៗ​ ដែល​មាន​កម្លាំង​ចលករ និង​មាន​អំណាច​ក្នុង​ការ​កំណត់​និយម​ន័យ​លើ​ពាក្យ​មួយ។

២. ការ​ស្វែង​រក​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន

តើ​អ្វី​ទៅ​ជា​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន ដែល​និពន្ធ​បាន​បង្កើត​ឡើង​ដោយ​ការ​ផ្គុំ​ពាក្យ​ទាំងឡាយ​ជា​មួយ​គ្នា? សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន គឺ​ជា​ការ​សាង​បណ្ដុំ​មូលដ្ឋាន​នៃ​អត្ថន័យ​ពាក្យ។ គ្រប់​ពាក្យ​សុទ្ធ​តែ​មាន​អត្ថន័យ នៅ​ពេល​ពាក្យ​នោះ​ត្រូវ​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​នៅ​ក្នុង​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន​នានា។ សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន​គឺ​ជា​ការ​អះអាង​មូលដ្ឋាន។

ជា​ធម្មតា វា​មាន​ប្រធាន​មួយ និង​កិរិយាសព្ទ​មួយ​ជាមួយ​ពាក្យ​បំពេញ​ន័យ​ខ្លះៗ។ ដូច្នេះ ទំនង​ជា​យើង​​កំពុង​អាន​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ១:១៦ ហើយ​ពាក្យ​ដែល​យើង​ចង់​ឲ្យ​និយមន័យ​លើ​នោះ​គឺ ដំណឹង​ល្អ ហើយ​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន ដែល​តំណាង​ឲ្យ​វា​គឺ «ខ្ញុំ​គ្មាន​សេចក្ដី​ខ្មាស ចំពោះ​ដំណឹង​ល្អ​នៃ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ទេ»។ នោះ​ហើយ​គឺ​ជា​អ្វី ដែល​ខ្ញុំ​ចង់​សំដៅ​ទៅ​លើ ដោយ​ប្រើ​ពាក្យ​ពេចន៍ ហើយ​និង​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន​នានា។

៣. ការ​បញ្ជាក់​ពី​ទំនាក់​ទំនង

តើ​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន​ទាំង​នោះ​មាន​ទំនាក់​ទំនង​គ្នា​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច? តើ​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន ចាប់​ផ្ដើម​ដោយ​ ពាក្យ ពីព្រោះ មែន​ទេ? ឬ​ក៏​ចាប់​ផ្ដើម​ដោយ​ពាក្យ ដូច្នេះ ដើម្បី ឬ​ទោះ​បី នៅ​ពេល ជា​ដើម​មែន​ទេ?

វា​ពិត​ជា​មាន​ប្រយោជន៍​ណាស់​ក្នុង​ការ​ឲ្យ​ឈ្មោះ​សម្រាប់​ទំនាក់​ទំនង​ទាំង​នោះ។ នេះ​គឺ​ជា​របៀប​មួយ​ដែល​អ្នក​និពន្ធ​ប្រាប់​ពី​អត្ថន័យ​របស់​គាត់។ គាត់​ផ្គុំ​ពាក្យ​ទាំង​ឡាយ​ជា​មួយ​គ្នា ដើម្បី​ឲ្យ​ចេញ​ជា​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន បន្ទាប់​មក គាត់​ដាក់​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន​នានា​ជា​មួយ​គ្នា​ក្នុង​ទំនាក់ទំនង​នៃ​តក្ក​យ៉ាង​ជាក់​លាក់។

ឧទាហរណ៍​ជាក់​ស្ដែង យើង​សំគាល់​ឃើញ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ១:១៦—«ខ្ញុំ​គ្មាន​សេចក្ដី​ខ្មាស​ ចំពោះ​ដំណឹងល្អ​នៃ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ទេ» ដែល​វា​មាន​ទំនាក់​ទំនង​ជាមួយ​និង​អ្វី​ដែល​នៅ​ខាង​មុខ​ខ​គម្ពីរ និង​អ្វី​ដែល​នៅ​ខាង​ក្រោយ​ខ​គម្ពីរ។ ដែល​មាន​សេចក្ដី​ថា «ដូច្នេះ​ ឯ​ខ្ញុំៗ​ប្រុង​ប្រៀប​តែ​នឹង​ប្រាប់​ដំណឹង​ល្អ មក​អ្នក​រាល់​គ្នា ដែល​នៅ​ក្រុង​រ៉ូម​ដែរ ដ្បិត​ខ្ញុំ​គ្មាន​សេចក្ដី​ខ្មាស ចំពោះ​ដំណឹង​ល្អ​នៃ​ព្រះគ្រីស្ទ​ទេ ពីព្រោះ​ជា​ព្រះ​ចេស្ដា​នៃ​ព្រះ សម្រាប់​នឹង​ជួយ​សង្គ្រោះ​ដល់​អស់​អ្នក​ណា​ដែល​ជឿ»។ ដូច្នេះ យើង​មាន​ការ​វែក​ញែក​ដោយ​ប្រើ​ឈ្នាប់​បី​យ៉ាង។ នៅ​ពេល​ដែល​ខ្ញុំ​បាន​ចាប់​ផ្ដើម​មើល​ឃើញ​ការ​នោះ គឺ​កាល​ខ្ញុំ​អាយុ​២២​ឆ្នាំ ពិភព​លោក​របស់​ខ្ញុំ​បាន​ផ្ទុះ​ឡើង​ដោយ​ក្ដី​រំភើប និង​ការ​យល់​ឃើញ​កាន់​តែ​ច្បាស់។

៤. ការ​កំណត់​ចំនុច​សំខាន់

បន្ទាប់​មក​ខ្ញុំ​សួរ​ទៀត តើ​អ្វី​ទៅ​ជា​លំហូរ​នៃ​ការ​វែក​ញែក នៅ​ពេល​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន​ទាំង​នេះ​ជាមួយ​ទំនាក់​ទំនង​វា​បាន​ប្រមូល​ផ្ដុំ​គ្នា​ឡើង ហើយ​តើ​អ្វី​ជា​គំនិត​សំខាន់​នៃ​លំហូរ​នេះ?

៥. ប្រៀប​ធៀប​អត្ថបទ

តើ​អ្វី​ជា​លំហូរ​ស្រដៀង​គ្នា​នៃ​គំនិត​នៅ​កន្លែង​ផ្សេង​ទៀត​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ? ឧទាហរណ៍៖ នៅ​ក្នុង​ចំណុច​នេះ «ដ្បិត​ខ្ញុំ​គ្មាន​សេចក្ដី​ខ្មាស​ចំពោះ​ដំណឹង​ល្អ​នៃ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ទេ» ហូរ​ចេញ​ពី​កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ជំពូក១ យើង​ប្រហែល​ជា​ត្រូវ​មើល​ទៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ២ ធីម៉ូថេ ១:១២ ដែល​សាវ័ក​ប៉ុល បាន​លើក​ឡើង​ថា «តែ​ខ្ញុំ​មិន​ខ្មាស​ទេ ដ្បិត​ខ្ញុំ​ស្គាល់​ព្រះ​ដែល​ខ្ញុំ​បាន​ជឿ​តាម»។

បន្ទាប់​មក​ខ្ញុំ​សួរ​ទៀត​ថា តើ​អ្វី​ជា​ទំនាក់ទំនង​រវាង​លំហូរ​នៃ​គំនិត​នៅ​ក្នុង​របៀប ​ដែល​សេចក្ដី​ខ្មាស​ត្រូវ​បាន​យក​ឈ្នះ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ២ ធីម៉ូថេ ហើយ​ពី​របៀប​ ដែល​សេចក្ដី​ខ្មាស​ត្រូវ​បាន​យក​ឈ្នះ​នៅ​ក្នុង កណ្ឌ​គម្ពីរ រ៉ូម ជំពូក ១? នៅ​ពេល​ខ្ញុំ​ធ្វើ​ការ​ប្រៀប​ធៀប​បែប​នេះ​លំហូរ​ស្រដៀង​គ្នា​នៃ​គំនិត​ត្រូវ​បាន​ប្រៀប​ធៀប​ឡើង​មួយ​ជ្រុង​ម្ដង នោះ​ខ្ញុំ​ក៏​កាន់តែ​ទទួល​ការ​យល់​ច្បាស់​ជាង​មុន។

៦. ការ​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ការ​ពិត

តើ​អ្វី​ទៅ​ជា​ការ​ពិត​ជាក់​ស្ដែង​ដែល​មាន​សារៈ​សំខាន់​ខ្លាំង​ជា​សេចក្ដី​ពិត​នៅ​ពី​ក្រោយ​ពាក្យ​នានា និង​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន​ផ្សេងៗ ហើយ​​និង​លំហូរ​ទាំង​ឡាយ​នៃ​គំនិត? មនុស្ស​វ័យ​ក្មេង និង​មនុស្ស​វ័យ​ចំណាស់​ជា​ច្រើន​មាន​សេចក្ដី​រំភើប​ក្រៃ​លែង នៅ​ពេល​ពួក​គេ​រក​ឃើញ​អំពី​អត្ថន័យ​នៃ​ពាក្យ រក​ឃើញ​អំពី​របៀប​ដែល​សេចក្ដី​សន្និដ្ឋាន​ដំណើរ​ការ ហើយ​និង​រក​ឃើញ​អំពី​របៀប​ដែល​លំហូរ​សម​ហេតុ​ផល​នៃ​គំនិត​អភិវឌ្ឍ​ឡើង នោះ​ពួក​គេ​មាន​ក្ដី​រំភើប​ចិត្ត​ជា​ខ្លាំង​ចំពោះ​ពាក្យ​នានា និង​តក្ក​នោះ។

ភ្លាម​នោះ ពួក​គេ​បាន​លេង​ល្បែង​មួយ ហើយ​ពួក​គេ​កំពុង​តែ​ភ្លេច​ខ្លួន​ថា មាន​ស្ថាន​សួគ៌ និង​ស្ថាន​នរក មាន​ជីវិត និង​សេចក្ដី​ស្លាប់ មាន​ព្រះ និង​សាតាំង​ពិត​មែន។ សេចក្ដី​ពិត​ដ៏​មហិមា​ជា​ច្រើន គឺ​នៅ​ពី​ក្រោយ​ពាក្យ​ទាំង​នេះ ដូច្នេះ​ហើយ​ខ្ញុំ​ចង់​រុញ​ច្រាន​ខ្លួន​ប្រាណ​ខ្ញុំ​តាម​រយៈ​ពាក្យ​ពេចន៍​នានា​ឲ្យ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​សេចក្ដី​ពិត​វិញ។ នេះ​គឺ​ចំណុច​ទី៦៖ តើ​អ្វី​ទៅ​ជា​សេចក្ដី​ពិត?

៧. ការ​អនុវត្តន៍​អត្ថបទ

ជា​ការ​បញ្ចប់ តើ​អ្វី​ទៅ​ជា​ការ​អនុវត្តន៍​ផ្ទាល់​ខ្លួន​ដែល​ខ្ញុំ​អាច​នាំ​ឲ្យ​អត្ថន័យ​របស់​អ្នក​និពន្ធ​ជ្រាប​ចូល​ក្នុង​ជីវិត​របស់​ខ្ញុំ និង​ពិភព​លោក​ដែល​នៅ​ជុំវិញ​ខ្ញុំ?

នៅ​ក្នុង​សំណួរ​ទាំង​៧​នោះ ឧបករណ៍​ដែល​មាន​ប្រយោជន៍​បំផុត​គឺ សៀវភៅ​ខគម្ពីរ​យោង (concordance) គឺ​ជា​សៀវភៅ ឬ​ជា​កម្មវិធី​កុំព្យូទ័រ​ ដែល​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​យើង​មើល​ឃើញ​គ្រប់​នៃ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ពាក្យ​ជាក់​លាក់​មួយ​របស់​អ្នក​និពន្ធ​នៅ​គ្រប់​កន្លែង​ដែល​ពាក្យ​​នោះ​បាន​ប្រើ​ប្រាស់។ នេះ ជា​ឧបករណ៍​ដ៏​សាមញ្ញ​បំផុត ដែល​ខ្ញុំ​ប្រើ​ប្រាស់​ក្នុង​ការសិក្សា​ព្រះ​គម្ពីរ។

សៀវភៅ​សេចក្ដី​អត្ថាធិប្បាយ​ក៏​មិន​អាច​ពន្យល់​បាន​ដូច​នេះ។ វចនានុក្រម​ព្រះ​គម្ពីរ​ក៏​មិន​អាច​ពន្យល់​បាន​ដែរ។ អ្វី​ដែល​ជា​ឧបសគ្គ​ចំពោះ​ការ​យល់​ដឹង​ស៊ី​ជម្រៅ ស្ទើរ​តែ​កៅ​សិប​ប្រាំ​បួន​ភាគរយ​នៃ​គ្រប់​ពេល​ទាំង​អស់​តែ​ម្ដង គឺ​ការ​កំពុង​រក​មើល​អត្ថន័យ​ពាក្យ​នានា ដែល​នាំ​ខ្ញុំ​ឲ្យ​ចាប់​គិត​ដូចជា​គំនិត​របស់​អ្នកនិពន្ធ។

ទម្លាប់​ពេញ​មួយ​ជីវិត

នៅ​ពេល​យើង​ជួយ​ឲ្យ​កូនៗ​របស់​យើង​កំណត់​នូវ​សំណួរ​ទាំង​៧​ប្រភេទ​នោះ​ហើយ ​អ្វី​ដែល​យើង​ចង់​បាន​គឺ​គ្រាន់​តែ​ឲ្យ​ពួក​គេ​បង្កើត​ទម្លាប់​ពេញ​មួយ​ជីវិត​នៃ​ការ​ចេះ​សួរ និង​ការ​ឆ្លើយ​នូវ​សំណួរ​ទាំង​អស់​នោះ។

យើង​មិន​អាច​ធ្វើ​ជំនួស​ពួក​គេ​ឡើយ។ ពួកគេ​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​ការ​នោះ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​ផ្ទាល់។ យើង​អាច​ធ្វើ​ដូច្នេះ​បាន​ដោយ​តាម​រយៈ​ការ​ធ្វើ​ការ​មើល​ទៅ​លើ​អត្ថបទ​ទាំង​ឡាយ​ជា​មួយ​សំណួរ​ទាំង​អស់​នោះ។ យើង​អាច​ធ្វើ​វា​ជាមួយ​គ្នា​បាន។ យើង​អាច​បង្គាប់​ឲ្យ​ពួក​គេ​ធ្វើ​វា​ម្ដង​ហើយ​ម្ដង​ទៀត។

ការ​ផ្ដល់​យោបល់​មួយ​ចុង​ក្រោយ៖ ការ​សរសេរ​ចុះ​នូវ​ចម្លើយ​ទាំង​ឡាយ​តប​ទៅ​សំណួរ​ទាំង​៧​នោះ​សម្រាប់​រាល់​អត្ថបទ​ដែល​យើង​សិក្សា គឺ​ជា​ការ​ជួយ​ឲ្យ​កាន់​តែ​បង្កើត​ផល​ផ្លែ​ច្រើន​ជាង​ការ​គ្រាន់​តែ​ព្យាយាម​ធ្វើ​វា​តែ​នៅ​ក្នុង​ខួរ​ក្បាល​របស់​យើង។

សូម​ចាំ​ថា គោល​បំណង គឺ​មិន​មែន​តែ​ដើម្បី​ឲ្យ​មាន​ការ​ស្ទាត់​ជំនាញ​លើ​បច្ចេកទេស​ដូច​ការ​គូស​ពន្យល់ ឬ​ដើម្បី​ឲ្យ​មាន​ការ​ស្ទាត់​ជំនាញ​ដូច​ការ​រៀន​វិភាគ​លើ​បទ​គម្ពីរ​នោះ​ទេ។ នេះ​មិន​មែន​ជា​គោល​បំណង​​ទេ។ គោល​បំណង​គឺ​ដើម្បី​បង្កើត​ទម្លាប់​ពេញ​មួយ​ជីវិត​នៃ​គំនិត និង​ដួង​ចិត្ត​ដែល​ចេះ​បន្ទាប​ខ្លួន ហើយ​និង​ការ​ឆេះ​ឆួល​ក្នុង​ការ​​សួរ និង​ឆ្លើយ​នូវ​សំណួរ​នានា​អំពី​ព្រះ​គម្ពីរ។

នៅ​ពេល​វ័យ​ជំទង់​ឈាន​ចូល​មក​ដល់ យើង​ត្រូវ​បង្រៀន​កូនៗ​របស់​យើង​អំពី​របៀប​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ពី​ការ​អាន​ព្រះ​គម្ពីរ​មក​ជា​សិក្សា​ព្រះ​គម្ពីរ​វិញ។ នេះ​គឺ​ជា​ចំណុច​ប្រាំ​ពីរ​ក្នុង​ការ​ចាប់ផ្ដើម។

និពន្ធ​ដោយ៖ John Piper
បក​ប្រែ​ដោយ៖ កញ្ញា គឹម បូព្រឹក
កែ​សម្រួល​ដោយ៖ លោក ខែម បូឡុង, លោក ទេព រ៉ូ, លោក ឯក សត្យា, លោក ឯក ធីម៉ូថេ, លោក សឹម រក្សា និង​លោក​ឈាង បូរ៉ា
ដក​ស្រង់​ខ្លះៗ និង​កែ​សម្រួល​ចេញពី www.desiringgod.org ដោយ​មាន​ការ​អនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ហេតុអ្វីបានជាព្រះជាម្ចាស់ព្រមានយើង?

៦របៀប​ដែល​បច្ចេកៈ​វិទ្យា​ឌីជីថល​បង្ខូច​យើង