in ,

តើ​អណ្ដាត​ភ្លើង​ជា​អ្វី?

https://youtu.be/f_xd2o8AoC0

«កាល​បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី​ហាសិប​បាន​មក​ដល់ ពួក​គេ​ទាំង​អស់​មាន​ចិត្ត​ព្រម​ព្រៀង​ប្រជុំ​គ្នា​នៅ​កន្លែង​តែ​មួយ។ រំពេច​នោះ ស្រាប់​តែ​មាន​ឮ​សំឡេង​ពី​ស្ថានសួគ៌ ដូច​ជា​ខ្យល់​បក់​គំហុក​យ៉ាង​ខ្លាំង មក​ពេញ​ក្នុង​ផ្ទះ​ដែល​គេ​កំពុង​តែ​អង្គុយ។ មាន​ដូច​ជា​អណ្ដាត​ភ្លើង​បែក​ចេញ​ពី​គ្នា លេច​មក​ឲ្យ​គេ​ឃើញ ហើយ​មក​សណ្ឋិត​លើ​គេ​គ្រប់​គ្នា។ គេ​ទាំង​អស់​គ្នា​បាន​ពេញ​ដោយ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ហើយ​ចាប់​ផ្ដើម​និយាយ​ភាសា​ដទៃ​ផ្សេងៗ តាម​ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​ប្រទាន​ឲ្យ។ នៅ​ពេល​នោះ មាន​សាសន៍​យូដា​ដែល​គោរព​កោត​ខ្លាច​ព្រះ មក​ពី​គ្រប់​ប្រទេស​នៅ​ក្រោម​មេឃ ស្នាក់​នៅ​ក្រុង​យេរូសាឡឹម។ កាល​សូរ​សព្ទ​ពី​ការ​នោះ​បានឮ​សុស​សាយ​ទៅ មហាជន​នាំ​គ្នា​ចូល​មក ហើយ​ភ្ញាក់​ផ្អើល​ជា​ខ្លាំង ព្រោះ​ម្នាក់ៗ​ឮ​គេ​និយាយ​ភាសា​កំណើត​របស់​ខ្លួន។ គេ​មាន​សេចក្តី​អស្ចារ្យ​ក្នុង​ចិត្ត ហើយ​និយាយ​គ្នា ដោយ​ឆ្ងល់​ថា៖ «តើ​អ្នក​ទាំង​អស់​គ្នា​ដែល​និយាយ​នេះ មិន​មែន​សុទ្ធ​តែ​ជា​អ្នក​ស្រុក​កាលី‌ឡេ​ទេឬ? ចុះ​ម្ដេច​បាន​ជា​យើង​ឮ​គេ​និយាយ​ភាសា​កំណើត​របស់​យើង​រៀង​ខ្លួន​ដូច្នេះ? គឺ​សាសន៍​ផារថុស មេឌី អេឡាំ និង​ពួក​អ្នក​ស្រុក​មេសូ‌ប៉ូតា‌មា ស្រុក​យូដា ស្រុក​កាប៉ា‌ដូគា ស្រុក​ប៉ុន‌តុស ស្រុក​អាស៊ី ស្រុក​ព្រីគា និង​ស្រុក​ប៉ាម‌ភីលា ស្រុក​អេស៊ីព្ទ និង​ដែន​ស្រុក​លីប៊ី ដែល​នៅ​ជុំ​វិញ​ស្រុក​គីរេន ពួក​អ្នក​ស្រុក​រ៉ូម​ដែល​ស្នាក់​នៅ​ទី​នេះ ទាំង​សាសន៍​យូដា និង​អ្នក​ចូល​សាសន៍ សាសន៍​ក្រេត និង​សាសន៍​អារ៉ាប់​ដែរ យើង​ឮ​គេ​និយាយ​ពី​អស់​ទាំង​ការ​អស្ចារ្យ​របស់​ព្រះ តាម​ភាសា​របស់​យើង​ផ្ទាល់»។ អ្នក​ទាំង​នោះ​មាន​សេចក្តី​អស្ចារ្យ ហើយ​វិល‌វល់​ក្នុង​ចិត្ត ទាំង​សួរ​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ថា៖ «តើ​ហេតុការណ៍​នេះ​មាន​ន័យ​ដូច​ម្ដេច?» ប៉ុន្តែ មាន​អ្នក​ខ្លះ​ចំអក​ថា៖ «ពួក​នេះ​ស្រវឹង​ស្រា​ថ្មី​ទេ»។ (កិច្ចការ ២:១-១២ គកស)

ពួក​សិស្ស​ទទួល​បាន​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ
តាំង​ពី​ចាប់​ផ្ដើម​មក​ម្ល៉េះ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កិច្ចការ​ជំពូក​២​បាន​ផ្ដោត​ទៅ​លើ​រចនាសម្ព័ន្ធ និង​ការ​ផ្លាស់​ប្រែ​ជា​ថ្មី ដែល​នាំ​ឲ្យ​​រចនាសម្ព័ន្ធ និង​ការ​ផ្លាស់​ប្រែ​ចាស់​ឈាន​ដល់​ទី​បញ្ចប់។ ជំពូក​២​នេះ​បាន​កើត​ឡើង​នៅ​បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី​៥០ ដែល​ជា​បុណ្យ​ប្រចាំ​ឆ្នាំ​ទី​ពីរ​របស់​សាសន៍​យូដា ដើម្បី​រម្លឹក​អំពី​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​របស់​ព្រះជាម្ចាស់ ដល់​រាស្ដ្រ​របស់​ទ្រង់។ វា​ត្រូវ​បាន​គេ​ស្គាល់​ផង​ដែរ​ថា ជា​ពិធី​បុណ្យ​អាទិត្យ​ទី​៧​ក្នុង​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់ (សូម​អាន​លេវីវិន័យ ២៣:១៥-២១; និក្ខមនំ ៣៤:២២; ជនគណនា ២៨:២៦-៣១; និង​ចោទិយកថា ១៦:៩-១២) ហើយ​បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី​៥០នេះ​បាន​មក​ដល់​ហាសិប​ថ្ងៃ​បន្ទាប់​ពី​បុណ្យ​រំលង។ ឯ​បុណ្យ​រំលង​វិញ គឺ​ជា​បុណ្យ​ដែល​រម្លឹក​អំពី​ការ​មក​ដល់​នៃ​ទេវតា​សេចក្តី​ស្លាប់ ដែល​ជា​គ្រោះ​កាច​ចុង​ក្រោយ ដល់​ប្រទេស​អេស៊ីព្ទ។ នៅ​យប់​នោះ ព្រះ​បាន​ប្រាប់​ឲ្យ​សាសន៍​អ៊‌ីស្រាអែល​សម្លាប់​កូន​ចៀម ហើយ​យក​ឈាម​របស់​វា​ទៅ​លាប​លើ​គ្រប​ទ្វារ​ផ្ទះ​ទាំង​សង​ខាង​របស់​ពួក​គេ។ ពេល​ដែល​ទេវតា​ឃើញ​ឈាម នោះ​ទេវតា​នឹង​រំលង​ផ្ទះ​ជន​ជាតិ​អ៊‌ីស្រាអែល ប៉ុន្តែ​នឹង​បំផ្លាញ​ស្រុក​អេស៊ីព្ទ​ដោយ​សម្លាប់​កូន​ប្រុស​ច្បង​របស់​ពួក​គេ​វិញ។ គ្រោះ​កាច​នេះ​អាច​ជៀស​ផុត​បាន ប្រសិន​បើ​ស្ដេច​ផារ៉ោន និង​ពួក​អ្នក​រាជ​វាំង​របស់​ទ្រង់ ស្តាប់​តាម​សម្ដី​របស់​លោក ម៉ូសេ ដោយ​ដោះ​លែង​ពួក​អ៊‌ីស្រាអែល​ឲ្យ​មាន​សេរីភាព។ ប៉ុន្តែ ពួក​គេ​បាន​បដិសេធ ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​ពួក​គេ​​ត្រូវ​តែ​​បង់​ថ្លៃ​លោះ​ចុង​ក្រោយ​សម្រាប់​អំពើ​បាប​ដែល​ប្រឆាំង​នឹង​ព្រះ​ជាម្ចាស់។ ក្រោយ​ពី​សោកនាដកម្ម​នេះ​មក ជន​ជាតិ​អ៊‌ីស្រាអែល​ដែល​រួច​រស់​ជីវិត​ដោយ​សារ​ឈាម​នៃ​កូន​ចៀម បាន​ចាក​ចេញ​ពី​ស្រុក​អេស៊ីព្ទ។ ព្រះ​ជាម្ចាស់​បាន​រំដោះ​ពួក​គាត់​ដូច​ជា​អ្វី​ដែល​ទ្រង់​បាន​សន្យា​មែន។

ហាសិប​ថ្ងៃ​ក្រោយ​មក ជន​ជាតិ​អ៊‌ីស្រាអែល​នៅ​ឯ​ភ្នំ​ស៊ីណាយ ទទួល​ក្រឹត្យ​វិន័យ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ តាមរយៈ​លោក ម៉ូសេ។ នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គាត់​ចូល​ទឹក​ដី​សន្យា ពួក​គាត់​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​ពិធី​ជប់​លៀង ឬ​ពិធី​បុណ្យ​ដែល​ត្រូវ​យក​ផល​ដំបូង​របស់​ខ្លួន (នំបុ័ង​ដែល​ធ្វើ​ពី​ស្រូវ​ថ្មី) ថ្វាយ​ជា​តង្វាយ​ដល់​ព្រះ​ជាម្ចាស់។ ឯ​តង្វាយ​ផល​ដំបូង​នេះ ដំណាង​ឲ្យ​ទាំង​ក្តី​សង្ឃឹម​ក្នុង​ការ​មក​ដល់​នៃ​ការ​ច្រូត​កាត់​ដ៏​បរិបូណ៌ ហើយ​និង​ជា​សញ្ញា​នៃ​ការ​អរ​ព្រះ​គុណ​ដល់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ សម្រាប់​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​របស់​ទ្រង់។ បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី​៥០ គឺ​មិន​អាច​ដាច់​ចេញ​ពី​បុណ្យ​រំលង​បាន​ទេ ព្រោះ​វា​ត្រូវ​បាន​កំណត់​ពេល​វេលា​យ៉ាង​ជាក់​លាក់ បន្ទាប់​ពី​បុណ្យ​រំលង​មក (លេវីវិន័យ ២៣:១៦)។ វា​​កើត​ឡើង​ចេញ​ពី​លទ្ធផល​នៃ​កិច្ចការ​ដែល​រៀប​ជា​ស្រេច​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​វា​មិន​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​ផ្នែក​កសិកម្ម​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​ទាំង​ជា​ការ​ផ្តល់​នូវ​ការ​ប្រោស​លោះ​ផង​ដែរ។ ជន​ជាតិ​អ៊‌ីស្រាអែល បាន​ថ្វាយ​ផល​ដំបូង​របស់​ខ្លួន​ដល់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ដែល​ទ្រង់​បាន​សង្គ្រោះ​ពួក​គាត់​ពី​ទាសភាព​នៅ​ប្រទេស​​​អេស៊ីព្ទ។ គំនិត​បង្កប់​ក្នុង​និមិត្ដរូប​នៃ​​បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី​៥០​នេះ គឺ​ថា​ប្រសិន​បើ​ព្រះ​ជាម្ចាស់​អាច​រំដោះ​រាស្ដ្រ​របស់​ទ្រង់​ចេញ​ពី​ប្រទេស​​អេស៊ីព្ទ​បាន នោះ​ទ្រង់​ក៏​នឹង​អាច​ផ្គត់​ផ្គង់​ដល់​ពួក​គាត់​បាន​ផង​ដែរ គឺ​ដូច​ជា​អ្វី​ដែល​ទ្រង់​បាន​សន្យា​អញ្ចឹង។

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កិច្ចការ​ជំពូក​២ ជនជាតិ​យូដា​ដែល​រស់​នៅ​ក្រុង​យេរូសាឡឹម​នៅ​តែ​បន្ត​ធ្វើ​បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី​៥០ ប៉ុន្តែ​ថ្ងៃ​បុណ្យ​ទី​៥០​នេះ​គឺ​មិន​ដូច​គ្នា​ទេ។ តាម​ពិត​ទៅ វា​គឺ​ជា​បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី​៥០​ចុង​ក្រោយ។ វា​ត្រូវ​តែ​​ជា​ពេល​ចុង​ក្រោយ ពីព្រោះ​បុណ្យ​រំលង​ចុង​ក្រោយ​បង្អស់​បាន​កើត​ឡើង​ហាសិប​ថ្ងៃ​មុន​មក​ម៉្លេះ គឺ​តាំង​ពី​​​​ពេល​ដែល​ព្រះយេស៊ូវ​ដែល​ជា​កូន​ចៀម​ឥត​ស្លាក​ស្នាម​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ត្រូវ​បាន​គេ​ឆ្កាង​សម្រាប់​អំពើ​បាប​រាស្ដ្រ​របស់​ទ្រង់។ ការ​ជាប់​ឆ្កាង​នេះ​គឺ​ជា​យញ្ញ​បូជា ដើម្បី​បញ្ចប់​រាល់​ការ​ថ្វាយ​យញ្ញ​បូជា​នានា (ហេព្រើរ ៧:២៧; ៩:១២, ២៨; ១០:១០)។ ការ​រំដោះ​ចេញ​ពី​ប្រទេស​អេស៊ីព្ទ និង​ពិធី​បុណ្យ​រំលង​ដែល​ត្រូវ​ចងចាំ​គឺ​ជា​ស្រមោល​នៃ​អ្វី​ម្យ៉ាង​ដែល​អស្ចារ្យ​ជាង​នោះ។ បុណ្យ​រំលង​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​សម្រេច​រួច​ហើយ—ឥឡូវ​នេះ វា​គឺ​ជា​ពេល​វេលា​នៃ​ការ​បំពេញ​សម្រេច​នៃ​​បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី​៥០​វិញ​ម្តង។ ជា​មួយ​នឹង​ព្រះ​យេស៊ូវ​ដែល​ពេល​នេះ​គង់​នៅ​ស្ថាន​សួគ៌—ជា​ចំណុច​ដ៏​សំខាន់​មួយ​សម្រាប់​អ្វី​ដែល​នឹង​កើត​ឡើង​ជា​បន្ត​បន្ទាប់—ការ​បំពេញ​សម្រេច​នេះ​គឺ​ច្បាស់​ណាស់​សម្រាប់​អ្វី​ដែល​នឹង​កើត​ឡើង​បន្ត​បន្ទាប់​ទៀត។

ពួក​សិស្ស​បាន​ជុំ​គ្នា ហើយ​មាន​អ្វី​ម្យ៉ាង​បាន​កើត​ឡើង​ដែល​អាច​ពន្យល់​បាន​តាម​តែ​របៀប​ប្រៀប​ប្រដូច​តែ​ប៉ុណ្ណោះ មិន​មែន​តាម​រយៈ​បទ​ពិសោធន៍​ពី​អតីត​កាល​ណា​មួយ​នោះ​ទេ៖ «ស្រាប់​តែ​មាន​ឮ​សូរ​ពី​លើ​មេឃ ដូច​ជា​ខ្យល់​បក់​គំហុក​យ៉ាង​ខ្លាំង» ហើយ «ក៏​មាន​អណ្ដាត ដូច​ជា​អណ្ដាត​ភ្លើង ដែល​បែក​ចេញ​ពី​គ្នា លេច​មក​ឲ្យ​គេ​ឃើញ​ហើយ​មក​សណ្ឋិត​លើ​គេ​គ្រប់​គ្នា» (កិច្ចការ ២:២, ៣)។ ពាក្យ «ដូច​ជា» គឺ​មាន​សារៈ​សំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​ការ​យល់​ដឹង​អំពី​របៀប​ដែល​លោក លូកា បាន​ពណ៌នា​អំពី​កន្លែង​កើត​ហេតុ។ អ្នក​អត្ថាធិប្បាយ មាន​ការ​បែង​ចែក​ខុសៗ​គ្នា​ថា​តើ មាន​ខ្យល់​បក់​គំហុក​ខ្លាំង អម​ជាមួយ​នឹង​សម្លេង ឬ​ក៏​គ្រាន់​តែ​មាន​សម្លេង។ មិន​ថា​ពួក​សិស្ស​ទទួល​ខ្យល់​បក់ ឬ​អត់ ការ​នេះ​មិន​សំខាន់​ទេ។ អ្វី​ដែល​បាន​កើត​ឡើង​នេះ គឺ​ត្រូវ​បាន​ពណ៌នា​ថា​មិន​មែន​ជា​បាតុភូត​ធម្មជាតិ​ពិត​នោះ​ទេ គឺ​គ្រាន់​តែ «ដូច​ជា» តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ វា​គឺ​ជា​រឿង​ធម្មតា​ទេ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ ជា​ពិសេស​នៅ​ក្នុង​អត្ថបទ និង​អត្ថបទ​ខ្លី​នានា​ដែល​ពណ៌នា​អំពី​ទិដ្ឋភាព​នៃ​ស្ថាន​សួគ៌ ឬ​ក៏​អំពី​ពេល​ស្ថាន​សួគ៌ និង​ផែន​ដី​បាន​ជួប​គ្នា៖ តួ​យ៉ាង​ដូច​ជា ខ្លោង​ទ្វារ និង​កំផែង «ដូច​ទៅ​នឹង» ត្បូង​ដ៏​មាន​តម្លៃ ឯ​ជា​ទូទៅ​ទិដ្ឋភាព​នៃ​ស្ថាន​សួគ៌​ត្រូវ​បាន​ពណ៌នា «ដូច​ទៅ​នឹង ឬ​ក៏​ស្រដៀង​នឹង» វត្ថុ​នានា​នៅ​ផែនដី ហើយ​ការ​បើក​សម្ដែង​អំពី​វត្ថុ​នានា ដែល «ស្រដៀង​នឹង» រង្វង់​កង់ អ្នក​នាំ​សារ​ជា​អណ្ដាត​ភ្លើង ឬ​សត្វ​ផ្សេងៗ​ដែល​ជួន​កាល​រួម​បញ្ចូល​គ្នា​ជា​ខ្លួន​តែ​មួយ​ជា​ដើម។ ការ​ប្រដូច​ទាំង​អស់​នេះ​គឺ​ជា​ការ​ព្យាយាម​នាំ​ការ​បើក​សម្ដែង និង​បទ​ពិសោធន៍​បែប​អធិធម្មជាតិ​ទាំង​នោះ—ពោល​គឺ ឲ្យ​ទៅ​ជា​ព្រឹត្តិការណ៍​ពិត ដែល​មាន​ពិសោធន៍​ពិត ដោយ​ផ្អែក​ទៅ​លើ​អ្វី​ដែល​មិន​អាច​ពន្យល់​ពេញ​លេញ​បាន។ ករណី​ខាង​លើ​នេះ វា​គឺ​ជា​អ្វី​ម្យ៉ាង​ដែល​ស្រដៀង​ទៅ​នឹង​ខ្យល់​គំហុក​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ ខ្ញុំ​មាន​រូប​ភាព​ក្នុង​គំនិត​អំពី​អ្វី​ដែល​ពួក​សាវ័ក​បាន​ឮ គឺ​ដូច​ទៅ​នឹង​សម្លេង​ខ្យល់​ចេញ​ពី​ក្នុង​បន្ទប់ ដែល​មាន​ជញ្ជាំង និង​ដំបូល​ឮ​សូរ​ក្តូងក្តាំង បង្អួច​បោក​ខ្ទប់​គ្នា​ខ្លាំងៗ ហើយនិង​សម្លេង​ខ្យល់​បក់​បោក​យ៉ាង​គំហុក ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​រញ្ជួយ​គ្រប់​អ្វីៗ​តាម​ទិសដៅ​ដែល​វា​បក់​ទៅ។ សម្រាប់​ពួក​យើង វា​អាច​ស្តាប់​ទៅ ស្រដៀង​ទៅ​នឹង​សម្លេង​រថភ្លើង ដែល​កំពុង​តែ​បើក​មក​អញ្ចឹង។

អ្វី​ដែល​សំខាន់ គឺ​ជា​អ្វី​ដែល​បង្ហាញ​អំពី​សម្លេង​ដូច​ជា​ខ្យល់​គំហុក និង​រូប​រាង​ដូច​ជា​អណ្ដាត​ភ្លើង៖ ដែល​របស់​ទាំង​ពីរ​នេះ​បង្ហាញ​អំពី​ព្រះ​វត្តមាន​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ (សូម​អាន ១ពង្សាវតាក្សត្រ ១៩:១១-១៣)។ តួ​យ៉ាង​ដូច​ជា​ហោរា អេសេគាល ត្រូវ​បាន​ព្រះ​វិញ្ញាណ​នៃ​ព្រះ​បង្ហាញ​ឲ្យ​ឃើញ​ការ​ជាក់​ស្ដែង​អំពី​ឆ្អឹង​ស្ងួត​ហែង ដែល​ក្លាយ​ជា​មាន​រូបរាង​ជា​មនុស្ស ហើយ​ត្រូវ​បាន​ប្រោស​ឲ្យ​រស់​ឡើង​វិញ​នៅ​ពេល​ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​នៃ​ព្រះ​បាន​បង្គាប់​ថា៖ «ចូរ​ទាយ ហើយ​ប្រាប់​ដល់​ខ្យល់ ឱ​កូន​មនុស្ស​អើយ ចូរ​ទាយ​ចុះ ត្រូវ​ប្រាប់​ដល់​ខ្យល់​ថា ព្រះ​អម្ចាស់​យេហូវ៉ា ទ្រង់​មាន​ព្រះ​បន្ទូល​ដូច្នេះ៖ ឱ​ខ្យល់​ដង្ហើម ចូរ​មក​ពី​ខ្យល់​ទាំង​៤​ទិស ផ្លុំ​លើ​ខ្មោច​ស្លាប់​ទាំង​នេះ ឲ្យ​មាន​ជីវិត​រស់​ឡើង» (អេសេគាល ៣៧:៩)។ រូប​ភាព​នេះ​គឺ​ជា​ការ​បង្ហាញ​អំពី​ការ​ដែល​ព្រះ​ជាម្ចាស់​នាំ​ជន​ជាតិ​អ៊‌ីស្រាអែល​ឲ្យ​វិល​ត្រឡប់​មក​ពី​ការ​និរទេស​វិញ ជា​ការ​រំដោះ​ពួក​គាត់​ពី​ភាព​ជា​និរទេស​ថ្មី ជា​មួយ​នឹង​ការ​លើក​លែង​ដ៏​អស្ចារ្យ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់៖ គ្រា​នោះ​ទ្រង់​សន្យា​ថា នឹង​ប្រទាន​ព្រះ​វិញ្ញាណ​ទ្រង់​ដល់​ពួក​គាត់ (អេសេគាល ៣៧:១៤)។ ដូច​គ្នា​នេះ​ដែរ រូបភាព​នៃ​អណ្ដាត​ភ្លើង​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កិច្ចការ​ជំពូក​២​ក៏​មិន​ខុស​គ្នា​ដែរ។ វា​គឺ​ដូច​ទៅ​នឹង​ការ​បង្ហាញ​អង្គ​ទ្រង់​ដល់​លោក ម៉ូសេ នៅ​ក្នុង​គុម្ព​បន្លា​ដែល​កំពុង​តែ​ឆេះ (និក្ខមនំ ៣:១-៦) ឬ​ក៏​ដូច​ទៅ​នឹង​ការ​បង្ហាញ​អង្គ​ទ្រង់​ដល់​ជន​ជាតិ​អ៊‌ីស្រាអែល​ជា​បង្គោល​ភ្លើង​ដែល​នាំ​មុខ​ពួក​គាត់ នៅ​ពេល​យប់​ក្នុង​វាល​រហោស្ថាន​អញ្ចឹង​ដែរ (និក្ខមនំ ១៤:១៩-២០; ជនគណនា ១១:២៥; ១២:៥; ១៤:១៤; ១៦:៤២; ចោទិយកថា ១:៣៣)។ អណ្ដាត​ភ្លើង​ក៏​អាច​ជា​ការ​បន្ទរ​ពី​កណ្ឌ​គម្ពីរ អេសាយ ៦:៤-៧ ត្រង់​កន្លែង ដែល​មាត់​របស់​គាត់​ត្រូវ​បាន​សម្អាត​ដោយ​សារ​រងើក​ភ្លើង។

ព្រះ​វត្តមាន​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កិច្ចការ​ជំពូក​២​ក៏​អម​មក​ជា​មួយ​ដោយ​សកម្មភាព​របស់​ទ្រង់​ដែរ។ ព្រះ​វត្តមាន​របស់​ទ្រង់​មាន​ការ​បញ្ជាក់​អះអាង​ដោយ​ទិសដៅ​ដែល​សម្លេង​នោះ​មក​ពី​ណា៖ គឺ​មក​ពី​ស្ថានសួគ៌​ដែល​ជា​ព្រះ​ដំណាក់​របស់​ព្រះ។ នេះ​ជា​លើក​ទី២​ហើយ ក្នុង​ពេល​ដ៏​ខ្លី ដែល​ផ្ទៃ​មេឃ និង​ផែនដី​ប្រសព្វ​គ្នា។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​យាង​ទៅ​ស្ថានសួគ៌​វិញ ហើយ​បន្ទាប់​មក​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ក៏​បាន​មក​ពី​ស្ថានសួគ៌ ហើយ​យាង​មក​តាំង​រាជ្យ​នៅ​លើ​ផែនដី ដើម្បី​បំពេញ​ពួក​សាវ័ក​ឲ្យ​ធ្វើ​បន្ទាល់​ដែរ។

នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​សាវ័ក​ទទួល​​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​នៅ​ពេល​នោះ នោះ​មិន​មែន​ជា​ពេល​ដែល​ពួក​គាត់​ទទួល​បាន «សេចក្ដី​សង្គ្រោះ» ឬ​ក៏​បាន​កើត​ជា​ថ្មី​នោះ​ទេ។ តាម​ពិត​ទៅ នេះ​ក៏​មិន​មែន​ជា​លើក​ដំបូង​ដែល​ពួក​គាត់​ទទួល​បាន​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ដែរ។ បន្ទាប់​ពី​ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ ទ្រង់​ក៏​បាន​លេច​មក​ឯ​ពួក​សិស្ស​ទាំង​ដប់​មួយ​នាក់ ហើយ​ផ្លុំ​លើ​ពួក​គេ​ដោយ​មាន​បន្ទូល​ថា «ចូរ​ទទួល​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ចុះ» (យ៉ូហាន ២០:២២)។ ជា​លទ្ធ​ផល ពួក​គាត់​ក៏​ទទួល​បាន​សិទ្ធិ​អំណាច ក្នុង​ការ​អត់​ទោស​បាប​ក្នុង​នាម​ទ្រង់​ទៀត​ផង​ដែរ (យ៉ូហាន ២០:២៣)។ ការ​ទទួល​បាន​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ កិច្ចការ ២:២ គឺ​ដើម្បី​បំពេញ​នូវ​បេសកកម្ម​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ដើម្បី​ធ្វើ​បន្ទាល់​អំពី​ទ្រង់​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ ដោយ​ភាព​ចាំ​បាច់​នៃ​សម័យកាល បទ​ពិសោធន៍​របស់​ពួក​សាវ័ក​អំពី​ការ​ទទួល​បាន​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​គឺ​មិន​ដូច​គ្នា​ទៅ​នឹង​សម័យ​កាល​ផ្សេងៗ​បន្ទាប់​នោះ​ទេ។ ការ​នេះ​មិន​មែន​ជា​ការ​និយាយ​ថា បទ​ពិសោធន៍​របស់​ពួក​គាត់​គឺ​ខុស​គ្នា​ទាំង​ស្រុង ឬ​មិន​មាន​ទំនាក់​ទំនង​ទៅ​នឹង​ការ​ទទួល​​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ដែល​បាន​ឃើញ​បន្ទាប់​ពី​ការ​អធិប្បាយ​របស់​សាវ័ក ពេត្រុស នោះ​ទេ ការ​នេះ​គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​ផ្តល់​​ឲ្យ​ដ៏​ពិសេស​សម្រាប់​ក្រុម​មនុស្ស​ពិសេស​មួយ​ក្រុម​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។

ខណៈ​ពេល​ដែល​ទ្រង់​គង់​នៅ​លើ​ផែនដី ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​វត្ត​មាន​ដោយ​ផ្ទាល់​ជា​មួយ​នឹង​ពួក​អ្នក​ដែល​ដើរ​តាម​ទ្រង់ សូម្បី​តែ​ពេល​ដែល​ពួកគេ​មាន​ការ​ខ្វះ​ចន្លោះ​ក៏​ដោយ ក៏​ពួក​គេ​ជា​អ្នក​ដែល​ផ្តល់​នូវ​ភស្តុតាង​នៃ​សេចក្តី​ជំនឿ​លើ​ទ្រង់ គ្រប់​ពេល​​ដែល​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន​ផង​ដែរ («ព្រះ​អម្ចាស់​អើយ តើ​យើង​នឹង​ទៅ​ឯ​អ្នក​ណា? ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូល​នៃ​ជីវិត​អស់​កល្ប​ជានិច្ច» «ទ្រង់​គឺ​ជា​ព្រះ​គ្រីស្ទ។» «ខ្ញុំ​ជឿ​ហើយ សូម​ជួយ​ចំពោះ​សេចក្តី​ណា​ដែល​មិន​ជឿ​ផង»។ មិន​មាន​របៀប​ច្បាស់​លាស់ និង​ងាយ​ស្រួល​ណា​មួយ​ទេ ដើម្បី​កំណត់​ចំណុច​ជាក់​លាក់​នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​សិស្ស​បាន​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ជឿ​តាម​អត្ថន័យ​ពាក្យ ដែល​យើង​ប្រើ​ឥឡូវ​នេះ​នោះ​ទេ។ ពួក​គាត់​ពិត​ជា​បាន «ជឿ» មែន​ពេល​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​ព្រះ​ជន្ម​​គង់​នៅ ប៉ុន្តែ​ជំនឿ​របស់​ពួក​គាត់​មិន​ទាន់​បាន​ពេញ​លេញ​នោះ​ទេ​ទាល់​តែ​ដល់​ថ្ងៃ​ដែល​ទ្រង់​មាន​ព្រះ​ជន្ម​​រស់​ឡើង​វិញ ដូច​គ្នា​នឹង​កិច្ចការ​នៃ​ការ​ប្រោស​លោះ​របស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ដែរ។ ពួក​សិស្ស​ត្រូវ​បាន​ញែក​ជា​បរិសុទ្ធ​ដោយ​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ ពេល​ដែល​ទ្រង់​គង់​នៅ​ជា​មួយ​ពួក​គេ (យ៉ូហាន ១៣:១០; ១៥:៣; ១៧:១៧) ប៉ុន្តែ​ពួក​គាត់​នឹង​មិន​ទទួល​បាន​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ដែល​ជា​ព្រះ​ចេស្ដា​នៃ​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ដែល​រស់​ឡើង​វិញ​នោះ​ទេ ទាល់​តែ​ដល់​ថ្ងៃ​ដែល​ទ្រង់​មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ​សិន (ដូច​បាន​សន្យា​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ យ៉ូហាន ១៤:១៧)។ ដោយ​ភាព​ចាំបាច់​ខាង​ឯ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ និង​បទ​ពិសោធន៍ ពួក​សិស្ស​បាន​ឈរ​នៅ​កន្លែង​មួយ​ផ្សេង នៅ​ក្នុង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​នៃ​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ ខុស​ពី​កន្លែង​ដែល​ពួក​យើង​ឈរ។

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ កិច្ចការ ២:៣៣ សាវ័ក ពេត្រុស បាន​និយាយ​ថា ព្រះ​យេស៊ូវ «បាន​ទទួល» ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ពី​ព្រះ​វរបិតា ជា​ពិសេស​សម្រាប់​ការ​បង្ហូរ​ចេញ​ដែល​បាន​ទទួល​នៅ​បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី៥០។ ម៉្យាង​វិញ​ទៀត នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ កិច្ចការ ៨:១៧ សាសន៍​សាម៉ារី​មួយ​ចំនួន​បាន​ទទួល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​នៅ​ពេល​សាវ័ក ពេត្រុស និង​សាវ័ក យ៉ូហាន បាន​ដាក់​ដៃ​លើ​ពួក​គេ។ នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ កិច្ចការ ១០:៤៧ សាវ័ក ពេត្រុស ប្រកាស​ថា ដោយ​ព្រោះ​លោក កូនេលាស និង​សាសន៍​ដទៃ «បាន​ទទួល» ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ដូច​គ្នា​ទៅ​នឹង​អ្នក​ជឿ​សាសន៍​យូដា​ដែរ ទើប​គ្មាន​ហេតុ​ផល​ណា​ត្រូវ​បដិសេធ​ពួក​គេ​មិន​ឲ្យ​ទទួល​ពិធី​បុណ្យ​ជ្រមុជ​ទឹក​នោះ​ឡើយ។ ព្រះ​វិញ្ញាណ «យាង​ចុះ​មក» លើ​គ្រប់​គ្នា​ដែល​នៅ​ជុំ​គ្នា ខណៈ​ពេល​ដែល​សាវ័ក ពេត្រុស បាន​បើក​មាត់​និយាយ ហើយ​ពួក​អ្នក​ដែល​នៅ​ជា​មួយ​នឹង​លោក​មាន​ការ​ភ្ញាក់​ផ្អើល​យ៉ាង​ខ្លាំង ដោយ​ឃើញ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ត្រូវ​បាន «បាន​ចាក់​មក​លើ» សាសន៍​ដទៃ​ដូច​ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​បាន​បង្ហូរ​លើ​ពួក​សាសន៍​យូដា​​ដែល​បាន​ជឿ​​ដែរ (កិច្ចការ ១០:៤៤-៤៥)។ ដូច្នេះ វា​ច្បាស់​ណាស់​ថា ភាសា​ដែល​ប្រើ​សម្រាប់​ការ​ទទួល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ទោះ​បី​ជា​សំដៅ​ទៅ​រក​ការ​ទទួល​បាន​អំណាច​ជា​ពិសេស ឬ​ក៏​សម្រាប់​អំណាច​ដែល​កើត​ជា​ថ្មី​ក៏​ដោយ ក៏​មិន​ខុស​គ្នា​ម្ដង​ហើយ​ម្ដង​ទៀត​ពី​កិច្ចការ​នៃ​ការ​ធ្វើ​បន្ទាល់ និង​ជំនឿ​នោះ​ដែរ។ កិច្ចការ​ទាំង​អស់​នេះ—ពោល​គឺ ការ​ធ្វើ​បន្ទាល់​របស់​ពួក​សាវ័ក ទី​សម្គាល់ ការ​អស្ចារ្យ និង​ការ​កើត​ជា​ថ្មី—គឺ​ជា​កិច្ចការ​នៃ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ទាំង​អស់។ របៀប​ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​កំពុង​ធ្វើ​ការ និង​អ្វី​ដែល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​កំពុង​ផ្តល់​មក គឺ​អាស្រ័យ​ទៅ​តាម​​បរិបទ។

ការ​បង្ហាញ​ពី​ផ្នែក​ខាង​ក្រៅ
ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​បាន​យាង​មក ហើយ «បាន​សណ្ឋិត​លើ​គេ​គ្រប់​គ្នា» នៅ​បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី៥០ (កិច្ចការ ២:៣)។ ការ​នេះ​គឺ​ជា​ការ​បង្ហាញ​ឲ្យ​ឃើញ ពី​ផ្នែក​ខាង​ក្រៅ​មួយ​នៃ​អ្វី​ដែល​កំពុង​តែ​កើត​ឡើង ក្នុង​ចំណោម​ពួក​គាត់ ខណៈ​ពេល​ដែល​ពួក​អ្នក​ប្រជុំ​គ្នា​ក្នុង​បន្ទប់ «បាន​ពេញ​ជា​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ» (កិច្ចការ ២:៤)—ពោល​គឺ​អ្វី​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​សន្យា​ដល់​ពួក​គេ ពេល​ដែល​ទ្រង់​យាង​ឡើង​ទៅ​ស្ថាន​សួគ៌ ត្រូវ​​បាន​មក​ដល់។ វា​មិន​អាច​ទៅ​រួច​ទេ ក្នុង​ការ​កំណត់​នូវ​អ្វី​ដែល​ជា​អត្ថន័យ «ពេញ​ជា​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ» នោះ។ យើង​មិន​គួរ​គិត​ថា ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​គឺ​ដូច​ទៅ​នឹង​​ប្រេង​សាំង​ពី​ស្ថាន​សួគ៌ ដែល​យក​មក​បំពេញ​ធុង​សាំង​ខាង​ឯ​វិញ្ញាណ​របស់​យើង​ទេ។ លោក លូកា ហាក់​បីដូច​ជា​កំពុង​តែ​និយាយ​ក្នុង​ន័យ​អំពី​លទ្ធភាព (ភាសា​នៃ​ការ «បំពេញ») ប៉ុន្តែ តើ​យើង​គិត​យ៉ាង​ណា​អំពី​លទ្ធភាព ខណៈ​ពេល​ដែល​អ្នក​ទទួល គឺ​ជា​មនុស្ស ហើយ​អ្នក​ផ្តល់​ឲ្យ គឺ​ជា​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​នោះ? តើ​អាច​មាន​នរណា​ម្នាក់​ដែល​បាន​បំពេញ​មួយ​ភាគ​បួន​នៃ​មធ្យោបាយ​នៃ​​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​បាន​ដែរ​ឬ​ទេ? ក្នុង​ន័យ​បរិមាណ តើ​ត្រង់​កម្រិត​ណា​ដែល​មនុស្ស​ម្នាក់ «ពេញ» ជា​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​នោះ? ទោះ​បី​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​សាវ័ក ប៉ុល បាន​ប្រាប់​អ្នក​ជឿ​នៅ​ក្រុង​អេភេសូរ ដែល​មាន​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​រួច​ហើយ​ថា «ចូរ​ឲ្យ​បាន​ពេញ​ជា​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ» ជា​ជាង​ស្រវឹង​ស្រា (អេភេសូរ ៥:១៨)។

នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​ដំណឹង​ល្អ​របស់ លោក លូកា គាត់​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​ពាក្យ «បាន​ពេញ​ជា» ក្នុង​ន័យ​បំពេញ​លទ្ធភាព ដូច​ទៅ​នឹង​ទូក​របស់​ពួក​សិស្ស​​ពេញ​ទៅ​ដោយ​ត្រី ដែល​ពៀប​ស្ទើរ​នឹង​លិច​អញ្ចឹង​ដែរ (លូកា ៥:៧) ឬ​ក្នុង​ន័យ​ធៀប​ទៅ​នឹង «ពេញ​ដោយ​សេចក្តី​ភ័យ​ខ្លាច» (លូកា ២:៩) ឬ​ក៏«ពេញ​ដោយ​ការ​ខឹង​សម្បារ» (លូកា ៦:១១) ជា​ដើម។ គាត់​ក៏​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​ពាក្យ​ដែល​មាន​ន័យ​ថា «[ការ] បំពេញ​សម្រេច» ឬ​ក៏ «ចប់​សព្វ​គ្រប់» សំដៅ​ដល់​ការ​សន្និដ្ឋាន​ចុង​ក្រោយ​ផង​ដែរ។ តួ​យ៉ាង​ដូច​ជា​ហោរា សាការី បាន​ត្រឡប់​ទៅ​ផ្ទះ​វិញ «កាល​វេលា​ដែល​ការងារ​លោក [ជា​សង្ឃ​ម្នាក់] បាន​សម្រេច​ហើយ នោះ​លោក​ក៏​ត្រឡប់​ទៅ​ផ្ទះ​វិញ» (លូកា ១:២៣)។ ការ​បំផ្លាញ​ទី​ក្រុង​យេរូសាឡឹម ដែល​បាន​ទាយ​ទុក​ជា​មុន​នៅ​ក្នុង​ការ​បង្រៀន​នៅ​លើ​ភ្នំ​ដើម​អូលីវ​ក៏​ត្រូវ​បាន​ពណ៌នា​ធៀប​ទៅ​នឹង «គ្រា​សង​សឹក ដើម្បី​នឹង​សម្រេច​តាម​គ្រប់​ទាំង​សេចក្តី ដែល​បាន​ចែង​ទុក​មក» (លូកា ២១:២២) ដូច​គ្នា​ដែរ។ កន្លែង​សំខាន់​មួយ​ទៀត​នោះ​គឺ​ថា ទេវតា​បាន​ប្រាប់​ហោរា សាការី ថា​​កូន​ប្រុស​របស់​លោក​ដែល​មាន​ឈ្មោះ​ថា យ៉ូហាន «[នឹង] ពេញ​ជា​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ» (លូកា ១:១៥)។ ឯ​លោក​ស្រី អេលីសាបិត វិញ ពេល​បាន​ឃើញ​នាង ម៉ារ៉ា «ក៏​ពេញ​ជា​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ» ហើយ​ចាប់​ផ្ដើម​ទាយ (លូកា ១:៤១) និង​សរសើរ​តម្កើង​ដល់​ព្រះជាម្ចាស់​ផង​ដែរ។ ជា​ថ្មី​ម្តង​ទៀត​ហោរា សាការី «ពេញ​ជា​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ» បាន​ចាប់​ផ្ដើម​ទាយ និង​សរសើរ​តម្កើង​ដល់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ ចំពោះ​អ្វី​ដែល​ទ្រង់​ហៀប​នឹង​ធ្វើ នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​អ៊‌ីស្រាអែល តាម​ការ​សន្យា​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ (លូកា ១:៦៧)។

យើង​ក៏​អាច​រក​ឃើញ​នូវ​អត្ថបទ​ដែល​ស្រដៀង​គ្នា​នេះ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កិច្ចការ​ផង​ដែរ។ ត្រង់​នេះ​សាវ័ក ពេត្រុស បាន​ពេញ​ដោយ​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ហើយ​គាត់​ក៏​បាន​និយាយ​ទៅ​កាន់​ហ្វូង​មនុស្ស (កិច្ចការ ៤:៨) ហើយ​បន្ទាប់​មក​ពេល​ដែល​ពួក​អ្នក​ជឿ​ពេញ​ដោយ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ តាម​រយៈ​ការ​អធិស្ឋាន (កិច្ចការ ៤:៣១)។ ពេល​ដែល​ពួក​អ្នក​ទាំង​ប្រាំពីរ​នាក់​ដែល​គេ​បាន​ជ្រើស​រើស​ឲ្យ​មើល​ថែ​ស្ត្រី​មេ​ម៉ាយ​ក្នុង​ចំណោម​សាសន៍​យូដា ដែល​និយាយ​ភាសា​ក្រិក យើង​ឃើញ​ថា​ក្នុង​ចំណោម​លក្ខណៈ​វិនិច្ឆ័យ​ផ្សេងៗ​​របស់​ពួក​គេ គឺ​ត្រូវ​មាន​ពេញ​ជា​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ផង​ដែរ (កិច្ចការ ៦:៣)។ លោក អាណានា បាន​ប្រាប់​សាវ័ក ប៉ុល ថា គាត់​នឹង «ពេញ​ជា​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ» (កិច្ចការ ៩:១៧)។ ខ​គម្ពីរ​​ទាំង​អស់​នេះ ក៏​ដូច​ជា​ខ​គម្ពីរ​​​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​លូកា​សុទ្ធ​តែ​បាន​បញ្ជក់​ន័យ​បន្ថែម​ដល់​ឃ្លា​នានា ដែល​មាន​ប្រើ​ប្រាស់​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ កិច្ចការ ២:៤ និង​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ កិច្ចការ​ទាំង​មូល​ផង​ដែរ។ ក្នុង​កន្លែង​ជា​ច្រើន «[ការ] ពេញ​ជា​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ» មាន​ន័យ​ថា ត្រូវ​បាន​ផ្តល់​អំណាច​ឲ្យ​សម្រាប់​ការ​បម្រើ ដែល​ជា​ទូទៅ​សំដៅ​លើ​ការ​ប្រកាស​ប្រាប់​ដំណឹង​ល្អ និង​បេសកកម្ម។ រឿង​នេះ មិន​បាន​បង្ហាញ​អំពី​ភាព​​​ខ្វះ​ខាត​ពី​ដំបូង​​នោះ​ទេ តែ​គ្រាន់​តែ​ទាក់​ទង​នឹង​បទ​ពិសោធន៍​ពិសេស​នៃ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ដើម្បី​បំពេញ​បេសកកម្ម​ពី​ទីក្រុង​យេរូសាឡឹម ស្រុក​យូដា និង​ស្រុក​សាម៉ារី ឲ្យ​ដល់​ចុង​បំផុត​ផែនដី​ទេ​តើ។ កិច្ចការ​របស់​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ នៅ​ក្នុង​ការ​សង្គ្រោះ មិន​មែន​​ឈរ​ជា​លេខ​រៀង​សំខាន់​ទី​ពីរ​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កិច្ចការ​នោះ​ទេ—ពោល​គឺ​ការ​ទទួល​នូវ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​គឺ​ជា​ហេតុ​ផល​សំខាន់​ទី១ ដែល​សាសន៍​ដទៃ​អាច​ទទួល​បុណ្យ​ជ្រមុជ​ទឹក ហើយ​និង​ទទួល​ស្គាល់​​ជា​សមាជិក​ពេញ​សិទ្ធិ​នៃ​ការ​តាំង​សញ្ញា​ថ្មី (កិច្ចការ ១៥:៨)—ប៉ុន្តែ ជា​ពិសេស នៅ​បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី​៥០ ពួក​សិស្ស​​ពេញ​ដោយ​អំណាច​សម្រាប់​កិច្ចការ​ដ៏​អស្ចារ្យ​នៅ​ពេល​នោះ។

អត្ថន័យ​នៃ​ភាសា​ផ្សេងៗ

ជា​លទ្ធផល គ្រប់​គ្នា​ដែល​នៅ​ក្នុង​បន្ទប់​ក៏ «បាន​ចាប់​តាំង​និយាយ​ភាសា​ផ្សេងៗ តាម​ដែល​ព្រះវិញ្ញាណ​ប្រទាន​ឲ្យ» (កិច្ចការ ២:៤; សូម​អាន​បន្ថែម​ក្នុង កិច្ចការ ១០:៤៥-៤៦; ១៩:៦)។ អត្ថន័យ​នៃ​ពាក្យ​ដែល​បាន​បក​ប្រែ​ទៅ​ថា «ភាសា​ផ្សេងៗ» (ភាសា​ក្រិក «ហ្គ្លសសៃ» glōssai ដែល​មាន​ន័យ​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​ថា «ភាសា») មាន​ការ​ខ្វែង​គំនិត​គ្នា។ គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ជា​ច្រើន​យល់​ឃើញ​ថា ខ​គម្ពីរ​នេះ​មាន​ន័យ​ថា ពួក​សិស្ស​បាន​ចាប់​ផ្ដើម​និយាយ​ភាសា​ស្ថាន​សួគ៌ ដែល​វិសេស​ជាង​ទម្រង់​នៃ​ភាសា​របស់​មនុស្ស​ជាតិ—ពោល​គឺ មិន​ដូច​ជា​ភាសា​ណា​មួយ​នៅ​លើ​ផែន​ដី​នេះ​ទេ។ ក្នុង​ការ​កាត់​ស្រាយ​បែប​នេះ គ្រប់​គ្នា​ដែល​ឮ​ពួក​សិស្ស​និយាយ​ជា​ភាសា​ផ្សេងៗ (កិច្ចការ ២:៦) គឺ​ពួក​គេ​ឮ​អញ្ចឹង​មែន ពីព្រោះ​ជា​អ្វី​ម្យ៉ាង​បែប​អធិធម្មជាតិ ដែល​កំពុង​តែ​កើត​ឡើង​ដែល​បាន​បក​ប្រែ «ភាសា​ស្ថាន​សួគ៌​នោះ» ឲ្យ​ឮ​ទៅ​ជា​ភាសា​របស់​ពួក​គេ​រៀងៗ​ខ្លួន។ ជា​ញឹកញាប់ ក្នុង​ការ​កាត់​ស្រាយ​បែប​ខាង​លើ​នេះ គឺ​អម​ជា​មួយ​នឹង​ការ​អស្ចារ្យ​នៃ​ការ​ស្តាប់​ឮ​ផង​ដែរ។ តែ​នៅ​ក្នុង​ខ​គម្ពីរ​ដូច​ជា​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១៣:១ ដែល​សាវ័ក ប៉ុល បាន​លើក​ឡើង​អំពី «ភាសា​របស់​មនុស្ស​ជាតិ និង​ភាសា​របស់​ពួក​ទេវតា» គឺ​ត្រូវ​បាន​គេ​លើក​មក​គាំទ្រ (សូម​អាន ១កូរិនថូស ១៤:២, ១៨-២៣, ២៧)។ ទោះ​បី​ជា​អញ្ចឹង​ក៏​ដោយ អ្នក​ខ្លះ​ទៀត​យល់​ថា ពួក​សិស្ស​កំពុង​តែ​និយាយ​ភាសា​ដទៃ ដែល​ប្រើ​តំណាង​តែ​នៅ​ក្នុង​បន្ទប់​នៅ​ថ្ងៃ​នោះ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ ចំពោះ​ការ​កាត់​ស្រាយ​បែប​នេះ គឺ​មិន​ចាំ​បាច់​មាន​ការ​អស្ចារ្យ​នៃ​ការ​ស្តាប់​ឮ​នោះ​ទេ។ ជា​ធម្មតា ការ​កាត់​ស្រាយ​បែប​នេះ គឺ​អម​ដោយ​ពាក្យ «ភាសា​ផ្សេងៗ» នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី ដែល​តែង​តែ​សំដៅ​ទៅ​លើ​ភាសា​ដែល​គេ​ស្គាល់។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ​ក៏​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ១៣:១ ហាក់​ដូច​ជា​បែង​ចែក​ភាសា​របស់​មនុស្ស និង​ស្ថាន​សួគ៌​ផ្សេង​ពី​គ្នា​ដែរ។ បើ​ច្របាច់​ន័យ​ពាក្យ​ភាសា​ក្រិក «ហ្គ្លស​សៃ» ដែល​មាន​ន័យ​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​ថា «ភាសា» ឲ្យ​ទៅ​ជា «ភាសា​ផ្សេងៗ» ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី​ហាក់​ដូច​ជា​រញ៉េរញ៉ៃ​ណាស់។ ការ​កាត់​ស្រាយ​ទី​បី គឺ​ការ​យល់​​លើ​ពាក្យ​ថា «ភាសា​ផ្សេងៗ» ដែល​បាន​ឃើញ​ប្រើ​ប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី គឺ​សំដៅ​ជា​ភាសា​មនុស្ស និង​ភាសា​ស្ថាន​សួគ៌ ដែល​ជា​ការ​បង្ហាញ​ផ្នែក​ខាង​ក្រៅ​ដែល​ជា​កិច្ចការ​នៃ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។

​នៅ​បុណ្យ​ថ្ងៃ​ទី​៥០ «ភាសា» ហាក់​​ដូច​ជា​បំប្លែង​ទៅ​ជា​ភាសា​ផ្សេងៗ បើ​អញ្ចឹង​វា​មាន​តែ​ការ​អស្ចារ្យ​នៃ​ការ​និយាយ តែ​មិន​មាន​ការ​អស្ចារ្យ​នៃ​ការ​ស្តាប់​ឮ​នោះ​ទេ។ ត្រង់​ទី​នេះ​លោក លូកា ប្រើ​ប្រាស់​ពាក្យ «អាផហ្វសឺនហ្គម៉ៃ» “apophthengomai” (ដែល​ប្រែ​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​ថា «សូរ​ចេញ​ពី​មាត់» កិច្ចការ ២:៤) ដែល​ឃើញ​មាន​ប្រើ​ប្រាស់​ពីរ​ដង​ទៀត​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កិច្ចការ​ដែល​ទាក់​ទង​ទៅ​នឹង​ការ​ថ្លែង​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់។ វា​ច្បាស់​ណាស់​ថា ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ផ្តល់​អំណាច​ចំពោះ​ការ​ថ្លែង​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ពួក​សិស្ស ប៉ុន្តែ​ដូច​ជា​មិន​ឃើញ​មាន​ខ​គម្ពីរ​ណា ដែល​បង្ហាញ​អំពី​ការ​ផ្តល់​អំណាច​ដោយ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ចំពោះ​ការ​ស្តាប់​ឮ​នោះ​ទេ។ ពេញ​មួយ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កិច្ចការ (ដូច​ដែល​បាន​បង្ហាញ​រួច​ហើយ) ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ធ្វើ​ការ​នៅ​ក្នុង​ពួក​អ្នក​ជឿ ដើម្បី​ផ្តល់​អំណាច​ដល់​ពួក​គេ​សម្រាប់​ការ​បម្រើ​សុទ្ធសាធ។ ហើយ​ព្រះ​វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ក៏​ពិត​ជា​ធ្វើ​ការ​ក្នុង​ពួក​អ្នក​មិន​ជឿ​ដែរ ប៉ុន្តែ​វា​គ្រាន់​តែ​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​កិច្ចការ​ខាង​ឯ​សេចក្ដី​សង្គ្រោះ​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់​តែ​ប៉ុណ្ណោះ «គឺ​បាន​សម្អាត​ចិត្ត​គេ ដោយសារ​សេចក្តី​ជំនឿ​ជឿ​ដែរ» (កិច្ចការ ១៥:៩)។ ទាំង​អស់​នេះ​ហើយ​គឺ​ជា​មូល​ហេតុ​សំខាន់​ដែល​ត្រូវ​ធ្វើ​ជា​មុន​សិន ដើម្បី​យល់​អំពី​អ្វី​ដែល​មាន​ន័យ​ថា «បាន​ពេញ​ជា» ក្នុង​ខ​គម្ពីរ​ត្រង់​នេះ មុន​នឹង​គិត​ទៅ​ដល់​ការ​អស្ចារ្យ​នៃ​ការ​និយាយ​ភាសា​ផ្សេងៗ​នោះ៖ វា​ផ្តល់​នូវ​បរិបទ​ជា​រួម​មួយ ដើម្បី​ឲ្យ​យល់​ដឹង​អំពី​អត្ថបទ​ដែល​ខ្វែង​គំនិត​គ្នា​យ៉ាង​ខ្លាំង​នេះ​លើ​ខ​គម្ពីរ​នេះ។

និពន្ធដោយ៖ Brian J. Vickers
បកប្រែដោយ៖ លោក ថៃ វណ្ណៈ
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ខែម បូឡុង, លោក ទេព រ៉ូ, លោក ឯក សត្យា, លោក ឯក ធីម៉ូថេ, លោក សឹម រក្សា, លោកស្រី ឡូញ ស្រីរដ្ឋ និងលោក ឈាង បូរ៉ា
ដកស្រង់ខ្លះៗ និងកែសម្រួលចេញពី www.crossway.org ដោយមានការអនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

ការ​មើល​ប្រធាន​បទ​ធំៗ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ៖ ពួក​ហោរា

តើ​ព្រះ​គម្ពីរ​បង្រៀន​ថា គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ពិត មិន​ចេះ​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប​ឬ?