in ,

ការ​មើល​ប្រធាន​បទ​ធំៗ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ៖ គ្រា​ស្ងៀម​ស្ងាត់​៤០០​ឆ្នាំ

ហើយ​បន្ទាប់​មក​ទៀត អ្វី​ដែល​បាន​កើត​ឡើង​នៅ​សម័យ​កាល​រវាង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់ និង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ថ្មី គឺ​ជា​ពេល​វេលា​រាប់​រយ​ឆ្នាំ​ដែល​ពួក​រាស្ត្រ​ស្ថិត​ក្រោម​អំណាច​ដ៏​ធំ​មួយ​នៅ​តំបន់​នោះ។ ដូច​ដែល​យើង​បាន​លើក​ឡើង បន្ទាប់​ពី​ពួក​អាសស៊ើរ នោះ​ក៏​មាន​ពួក​បាប៊ីឡូន។ ហើយ​បន្ទាប់​ពី​ពួក​បាប៊ីឡូន នោះ​ក៏​មាន​ពួក​ពើស៊ី។ ក្រោម​ចក្រភព​របស់​ពួក​ពើស៊ី នោះ​ពួក​យូដា​ក៏​ទទួល​បាន​ការ​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​ត្រឡប់​ទៅ​ក្នុង​ទឹក​ដី​សន្យា​វិញ។ នៅ​ពេល​នោះ​មាន​ការ​ចេញ​ច្បាប់​ចក្រភព​ទាំង​មូល ហើយ​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ដែល​គេ​បាន​នាំ​ទៅ​ទឹក​ដី​នោះ ក្នុង​នាម​ជា​ឈ្លើយ ក៏​ទទួល​បាន​ការ​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​វិល​ត្រឡប់​ទៅ​ទឹក​ដី​ខ្លួន​វិញ ឧទាហរណ៍៖ ពួក​ម៉ូអាប់។ គឺ​មិន​មែន​គ្រាន់​តែ​ពួក​យូដា​ទេ។ ហើយ​ក្នុង​សេចក្ដី​ស្មោះ​ត្រង់​របស់​ព្រះ​ជាម្ចាស់ នោះ​ព្រះ​អង្គ​ក៏​បាន​នាំ​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ត្រឡប់​ទៅ​ទឹក​ដី​ពួក​គេ​វិញ​ដែរ។

ប៉ុន្តែ មិន​យូរ​មិន​ឆាប់ សាសន៍​ក្រិក​ក៏​វាយ​យក​ទឹក​ដី​របស់​ពួក​ពើស៊ី។ ហើយ​បន្ទាប់​មក នៅ​ពេល​ដែល អាឡិកហ្សានឌើរ (Alexander the Great) ស្លាប់ នោះ​ចក្រភព​របស់​សាសន៍​ក្រិក​ក៏​បាន​ដួល​រលំ​នៅ​ចុង​សតវត្សទី៤មុនគ.ស. ហើយ​គេ​ក៏​បាន​ចែក​ទឹក​ដី​គាត់​ទៅ​ជា​បួន​តំបន់ ក្រោម​ការ​ដឹក​នាំ​របស់​មេ​ទ័ព​បួន​ពី​មុន។ ព័ត៌មាន​នៃ​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​ទាំង​នេះ​មិន​មាន​សរសេរ​ចុះ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​សញ្ញា​ចាស់​ទេ ប៉ុន្តែ​ហោរា ដានីយ៉ែល បាន​ទាយ​ទុក​នូវ​ព្រឹត្តិការណ៍​មួយ​ចំនួន​ក្នុង​សុបិន​របស់​គាត់។

ហើយ​មិន​យូរ​មិន​ឆាប់ សាសន៍​អ៊ីស្រាអែល​ក៏​ស្ថិត​ក្រោម​ការ​ជិះ​ជាន់​រវាង​មេទ័ព២៖ មួយ​នៅ​ខាង​ត្បូង​នៃ​ទឹក​ដី​ស្រុក​អេស៊ីព្ទ និង​មួយ​ទៀត​នៅ​ខាង​ជើង​នៃ​ទឹក​ដី​របស់​ពួក​ស៊ីរី។ ហើយ​ពួក​គាត់​ក៏​ត​យុទ្ធ​ឥត​ឈប់​ឈរ ព្រោះ​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ចំណុច​កណ្ដាល។ ហើយ​មិន​យូរ​ប៉ុន្មាន មេទ័ព​ដ៏​អាក្រក់​មួយ​នៅ​ខាង​ជើង ក្នុង​អំឡុង​សតវត្សរ៍​ទី២មុនគ.ស. ដែល​មាន​ឈ្មោះ​ថា អន់ទីយូគូស ទី៤ អេពីផាន (Antiochus IV Epiphanes) បាន​សម្រេច​ដាក់​ច្បាប់​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ​ក្លែង​ក្លាយ​នៅ​ទី​ក្រុង​យេរូសាឡឹម។ គាត់​បាន​ធ្វើ​យញ្ញ​បូជា​ក្នុង​ព្រះ​វិហារ​ថ្វាយ​ទៅ​ព្រះ​យេហូវ៉ា ដែល​ការ​ធ្វើ​បែប​នោះ ចំពោះ​ព្រះ​ជាម្ចាស់​គឺ​ជា​ឧក្រិដ្ឋកម្ម​មូល​ធន។ ការ​មាន​ផ្នែក​ណា​មួយ​នៃ​ព្រះ​គម្ពីរ​បញ្ច​កណ្ឌ​គឺ​ជា​ឧក្រិដ្ឋកម្ម​មូល​ធន។ ការ​រក្សា​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក​គឺ​ជា​ឧក្រិដ្ឋកម្ម​មូល​ធន។ ហើយ​តាម​រយៈ​ភាព​ភិតភ័យ គាត់​ចង់​បង្ខំ​ពួក​រាស្ត្រ​ឲ្យ​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ​ក្លែង​ក្លាយ។

ហើយ​ជា​លទ្ធផល អ្វី​ដែល​បាន​កើត​ឡើង​នោះ​គឺ​ថា គាត់​បាន​ផ្ដើម​សង្គ្រាម​ស៊ីវិល​ដ៏​កាច​សាហាវ​មួយ ដោយ​មាន​ពេញ​ទៅ​ដោយ​ការ​ច្បាំង​ឥត​ឈប់​ឈរ​បែប​ទ័ព​ព្រៃ។ លោក​អ្នក​អាច​អាន​បាន​ថែម​ទៀត​អំពី​ព័ត៌មាន​នេះ​នៅ​ក្នុង​ការ​សរសេរ​របស់​លោក យ៉ូសែបហ្វឹស (Josephus) ដែល​ជា​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​វិទូ​ម្នាក់​នៅ​សតវត្សរ៍​ទី១នៃគ.ស.។ ហើយ​សង្គ្រាម​ដ៏​ខ្លាំង​បំផុត​បាន​កើត​ឡើង​នៅ​ឆ្នាំ១៦៧-១៦៤មុនគ.ស.។ ហើយ​មិន​យូរ​មិន​ឆាប់ ពួក​សាសន៍​យូដា​ក៏​ខ្លាំង​ល្មម​ក្នុង​សង្គ្រាម​នៅ​ក្បែរ​ទន្លេ​អ័រតុន (Orontes River) ហើយ​ក្រោម​មេទ័ព អន់ទីយូគូស ទី៤ អេពីផាន នោះ​ពួក​សាសន៍​ស៊ី​រី​ក៏​ចាញ់​ចម្បាំង។

ហើយ​ក្នុង​លើក​ដំបូង​នៃ​ពាក់​កណ្ដាល​សហស្សវត្សរ៍ សាសន៍​យូដា​ក៏​មាន​សិទ្ធិ​តាំង​ជា​ថ្មី​នូវ​រាជ​វង្ស​ស្ដេច ដាវីឌ។ ប៉ុន្តែ តើ​ពួក​គាត់​បាន​ធ្វើ​ដូច្នោះ​មែន​ឬ? ទេ! ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ពួក​មេទ័ព​ដឹក​នាំ​ទ័ព​ព្រៃ​ផ្ទាល់​បាន​ឡើង​សោយ​រាជ្យ ដូច្នេះ​នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គាត់​មាន​សិទ្ធិ​តាំង​ជា​ថ្មី​នូវ​រាជ​វង្ស​ស្ដេច ដាវីឌ ពួក​គាត់​មិន​បាន​តាំង​ឡើយ។ ហើយ​មួយ​សតវត្សរ៍​ក្រោយ​មក​នៅ​ឆ្នាំ៦៣មុនគ.ស. នោះ​ពួក​រ៉ូម​ក៏​មក​សោយ​រាជ្យ។ ដែល​ជា​លទ្ធផល ពួក​សាសន៍​យូដា​ក៏​ស្ថិត​ក្រោម​ការ​ជិះ​ជាន់​របស់​ពួក​រ៉ូម គឺ​ចក្រភព​រ៉ូម។ ហើយ​នោះ​ក៏​ជា​របៀប​នៃ​អ្វី​ដែល​បាន​កើត​ឡើង​ក្នុង​តំបន់ ក្រោម​ស្ដេច​អាយ៉ង​ដែល​មាន​ឈ្មោះ​ថា ហេរ៉ូឌ ដែល​កំពុង​ត្រួតត្រា​ដោយ​មាន​ការ​គាំ​ទ្រ​ពី​ចក្រភព​រ៉ូម។ ហើយ​នោះ​គឺ​ជា​ពេល​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ប្រសូត​នៅ​ភូមិ បេថ្លេហិម​នៃ​ស្រុក​យូដា ក្នុង​ការ​បំពេញ​ទំនាយ​របស់​ហោរា មីកា។

និពន្ធដោយ៖ លោកគ្រូ D.A. Carson
បកប្រែដោយ៖ លោកគ្រូ ឈាង បូរ៉ា
កែសម្រួលដោយ៖ លោក ទេព រ៉ូ, លោក ខែម បូឡុង, លោក ឯក សត្យា, លោក សឹម រក្សា និងលោក ឯក ធីម៉ូថេ
ដកស្រង់ខ្លះៗ និងកែសម្រួលចេញពី www.desiringgod.org ដោយមានការអនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

តើ​ព្រះ​គម្ពីរ​បង្រៀន​ថា គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ពិត មិន​ចេះ​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប​ឬ?

អ្វី​មួយ​សំខាន់​ជាង​គេ​បំផុត​ដែល​ឪពុក​ម្ដាយ​ខ្ញុំ​បាន​ធ្វើ