in

តើ​នៅ​ពេលណា​ដែល​លោក​អ្នក​គួរ​អនុវត្ត​ការ​ដាក់​វិន័យ​ក្រុម​ជំនុំ? ហើយ​តើ​លោក​អ្នក​ប្រឈម​ជា​មួយ​បាប​ដោយ​របៀប​ណា?

ភាគ​ច្រើន​ការ​ដាក់​វិន័យ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​គួរ​តែ​ធ្វើ​ឡើង​នៅ​ក្នុង​ទំនាក់​ទំនង​ធម្មតា ពី​ថ្ងៃ​ច័ន្ទ​ដល់​ថ្ងៃ​សៅរ៍។ ទេ! នេះ​មិន​មែន​មាន​ន័យ​ថា លោក​អ្នក​ចង់​បាន​ក្រុម​ជំនុំ​មួយ​ដែល​មាន​សមាជិក​ក្រុម​ជំនុំ​រត់​ជុំ​វិញ​ព្រះ​វិហារ ហើយ​ធ្វើ​ការ​កែ​តម្រូវ​ឲ្យ​គ្នា​គ្រប់​ពេល​នោះ​ទេ។ ស្តាប់​ទៅ គឺ​វា​ហាក់​ដូចជា​មិន​ល្អ​ទាល់​តែ​សោះ។ វា​គឺ​មាន​ន័យ​យ៉ាង​សាមញ្ញ​ថា លោក​អ្នក​ចង់​បាន​ក្រុម​ជំនុំ ដែល​ធ្វើ​ការ​កំណត់​ដោយ​សមាជិក​ដែល​ស្រែក​ឃ្លាន​ចំពោះ​ការ​គោរព​កោត​ខ្លាច​ព្រះ​អម្ចាស់។ ជា​ធម្មតា សមាជិក​ក្រុម​ជំនុំ​ស្នើសុំ​ការ​កែ​តម្រូវ ដែល​ពួក​គាត់​មិន​លាក់​លៀម​ពី​កំហុស​របស់​ពួក​គាត់​នោះ​ទេ ដោយ​ព្រោះ​ពួក​គាត់​ចង់​មាន​ភាព​រីក​ចម្រើន​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​របស់​ពួក​គាត់។

«សួស្តី​កុសល តើ​អ្នក​មាន​យោបល់​អ្វី​ខ្លះ​សម្រាប់​ការ​ដែល​ខ្ញុំ​ដឹក​នាំ​ប្រជុំ​នោះ? តើ​ខ្ញុំ​គួរ​ធ្វើ​អ្វី​ខ្លះ​ទៀត ដើម្បី​ឲ្យ​មាន​ភាព​ល្អ​ប្រសើរ​ជាង​នេះ?»

«សម្ផស្ស ខ្ញុំ​ចង់​ឲ្យ​អ្នក​ដឹង​ថា អ្នក​តែង​តែ​អាច​និយាយ​អំពី​អាពាហ៍ពិពាហ៍​របស់​ខ្ញុំ និង​របៀប​ដែល​អ្នក​ឃើញ​ខ្ញុំ​ស្រឡាញ់​ប្រពន្ធ​របស់​ខ្ញុំ។ហើយ​សាច់​ឈាម​របស់​ខ្ញុំ ពិត​ជា​មិន​ចង់​សួរ​រឿង​មួយ​នេះ​ទេ ប៉ុន្តែ… តើ​អ្នក​មាន​ការ​សង្កេត​ឃើញ​ណា​មួយ​ពី​របៀប​ដែល​អ្នក​បាន​ឃើញ​ខ្ញុំ​នៅ​ក្នុង​ភាព​ជា​ឪពុក ឬ​ម្តាយ​ដែរ ឬ​ទេ?»

ពេល​ខ្លះ អ្នក​និពន្ធ​បាន​ធ្វើ​ការ​បែង​ចែក​រវាង ការ​ដាក់​វិន័យ អប់រំ និង​ការ​ដាក់​វិន័យ​កែ​តម្រូវ។ ការ​ដាក់​វិន័យ​អប់រំ​មាន​ន័យ​ថា គឺ​ជា​ការ​បង្រៀន។ការ​ទូន្មាន​កែ​តម្រូវ​មាន​ន័យ​ថា គឺ​ជា​ការ​កែ​តម្រូវ​កំហុស​ឆ្គង។ប៉ុន្តែ វា​មាន​ភាព​ច្បាស់​លាស់​ថា ការ​ដាក់​វិន័យ​ទាំង​ពីរ​នេះ គឺ​ត្រូវ​តែ​ដើរ​ទន្ទឹម​គ្នា។ វា​ពិត​ជា​ពិបាក​ក្នុង​ការ​ដែល​មាន​ការ​ដាក់​វិន័យ​តែ​មួយ ហើយ​ពុំ​មាន​ការ​ដាក់​វិន័យ​មួយ​ផ្សេង​ទៀត។ ការ​ដាក់​វិន័យ​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​ក្រុម​ជំនុំ គឺជា​ការ​អប់រំ និង​ការ​កែ​តម្រូវ ដែល​គួរ​តែ​ត្រូវ​បាន​បង្ហាញ​មិន​មែន​ត្រឹម​តែ​ថ្ងៃ​អាទិត្យ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ក្រុម​ជំនុំ​គួរ​តែ​មាន ចាប់​ពី​ថ្ងៃ​ច័ន្ទ ដល់​ថ្ងៃ​សៅរ៍។ លោក​អ្នក​អាច​និយាយ​ថា ការ​ដាក់​វិន័យ គឺ​គ្រាន់តែ​ជា​របៀប​មួយ​ផ្សេង​ទៀត ក្នុង​ការ​ពណ៌នា​អំពី​ដំណើរ​ការ​នៃ​ភាព​ជា​សិស្ស​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ។ តើ​ភាព​ជា​សិស្ស និង​ការ​ដាក់​វិន័យ​គួរ​ធ្វើ​ឡើង​នៅ​ពេល​ណា? វា​ត្រូវតែ​ធ្វើ​ឡើង​ពេញ​មួយ​សប្ដាហ៍។ នោះ​ហើយ គឺ​ជា​ពេល​ដែល​ត្រូវ​ធ្វើ​វា​ឡើង​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ។

សំណួរ​ដ៏​ពិបាក​ជាង
ប៉ុន្តែ នេះ​ជា​សំណួរ​ដ៏​ពិបាក​ណាស់៖ តើ​នៅ​ពេល​ណា ដែល​លោក​អ្នក​យក​ដំណើរ​ការ​នៃ​ការ​ដាក់​វិន័យ​ទៅ​កាន់​កម្រិត​បន្ទាប់ គឺ​ពី​កម្រិត​ទី​មួយ ទៅ​កាន់​កម្រិត​ទី​ពីរ ឬ​កម្រិត​ទី​បី ហើយ​ចាប់​ពី​ពីរ ឬ​បី​នាក់ ទៅ​កាន់​ក្រុម​ជំនុំ​ទាំង​មូល?

នៅ​ត្រង់​ចំណុច​នេះ វា​មិន​មាន​ជា​រូប​មន្ត​មួយ​ដែល​មាន​ភាព​ងាយ​ស្រួល​នោះ​ទេ។ រឿង​នីមួយៗ​ត្រូវ​តែ​វិនិច្ឆ័យ​លើ​គុណ​សម្បត្តិ​របស់​វា​រៀងៗ​ខ្លួន។ ជា​ឧទាហរណ៍ មាន​ស្ថាន​ភាព​ខ្លះ ដែល​ពួក​ចាស់ទុំ​របស់​យើង​មិន​បាន​មើល​ឃើញ​ពី​តម្រូវ​ការ​ក្នុង​ការ​ចំណាយ​ពេល​យូរ​សម្រាប់​ធ្វើ​ការ​ទាល់តែ​សោះ ហើយ​មាន​ស្ថានភាព​ផ្សេង​ទៀត​ដែល​យើង​បាន​ធ្វើ​ការ​អស់​ជា​ច្រើន​ខែ ឬ​ច្រើន​ឆ្នាំ ដោយ​យើង​មិន​ដែល​បាន​សម្រេច​ចិត្ត​យក​រឿង​ជាក់​លាក់​ណាមួយ​ទៅ​កាន់​កម្រិត​បន្ទាប់​នោះ​ទេ។

ជា​ញឹក​ញាប់ រឿង​រ៉ាវ​នេះ​នឹង​កើត​ឡើង នៅ​ពេល​អ្នក​ជាប់​ពាក់​ព័ន្ធ​នឹង​អំពើ​បាប​កំពុងតែ​ចូល​រួម​ធ្វើ​ការ​ជា​មួយ​ពួក​យើង ដើម្បី​ប្រយុទ្ធ​ប្រឆាំង​នឹង​អំពើ​បាប​នោះ។ ខ្ញុំ​នៅ​ចាំ​បាន​ថា ក្រុមប្រឹក្សាភិបាល​ចាស់​ទុំ​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​របស់​យើង បាន​ធ្វើ​ការ​ជា​មួយ​ប្ដី​ប្រពន្ធ​មួយ​គូ​ក្នុង​រយៈ​ពេល ៤ ឬ៥ឆ្នាំ។ វា​ជា​រយៈ​ពេល​មួយ​ដែល​យូរ​គ្រប់​គ្រាន់​សម្រាប់​ពួក​ចាស់​ទុំ ចាប់​ផ្ដើម​ដំណើរ​ការ​ប្រឹក្សា​ផ្តល់​យោបល់​ទៅ​ដល់​ប្ដី​ប្រពន្ធ​មួយ​គូ​នេះ ដែល​ពួក​គេ​ត្រូវ​បាន​លា​ឈប់​ពី​ក្រុមប្រឹក្សាភិបាល​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ ដោយ​សារ​រយៈ​ពេល​កាន់​មុខ​ដំណែង​របស់​ពួក​គេ​បាន​ផុត​អាណត្តិ ហើយ​ពួក​ចាស់ទុំ​ថ្មី​បាន​ចូល​កាន់​ដំណែង​ក្នុង​ក្រុមប្រឹក្សាភិបាល​របស់​ក្រុម​ជំនុំ ដែល​តម្រូវ​ឲ្យ​ធ្វើ​ការ​សង្ខេប​អំពី​ស្ថាន​ភាព​របស់​ពួក​គាត់។ ការ​ផ្លាស់​ប្ដូរ​នេះ​ធ្វើ​ឡើង​ពីរ​ទៅ​បី​ដង គឺ​នៅ​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​ដែល​ប្តី​ប្រពន្ធ​មួយគូ​នេះ​មាន​បញ្ហា។ ពួក​គេ​ទាំង​ពីរ​នាក់​មិន​ធ្លាប់​ត្រូវ​បាន​បញ្ឈប់​ពី​មុខ​ដំណែង​របស់​ពួក​គេ​ជា​សាធារណៈ​នោះ​ទេ។

សំណួរ​ដែល​ងាយ​ស្រួល​ជាង​បន្តិច

យ៉ាង​ហោច​ណាស់ មាន​លក្ខ​ខណ្ឌ​ទ្រឹស្ដី ដែល​បង្ហាញ​ថា នេះ​ជា​សំណួរ​មួយ​ដែល​ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​ឆ្លើយ​បន្តិច៖ តើ​អំពើ​បាប​ណា​មួយ​ដែល​ត្រូវ​បាន​លាត​ត្រដាង​ជា​សាធារណៈ និង​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​ដក​អ្នក​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប​នោះ​ចេញពី​ក្រុម​ជំនុំ? ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​សំណួរ​នេះ អ្នក​និពន្ធ​ជំនាន់​ដើម​តែង​ចង​ក្រង​ឈ្មោះ​នៃ​អំពើ​បាប​ពី​បទ​គម្ពីរ ដូច​ជា​នៅ​ក្នុង ១កូរិនថូស ជំពូក៥ និង​ជំពូក៦ ដែល​ចែង​ថា៖ «គឺ​ខ្ញុំ​បាន​សរសេរ​មក​អ្នក​រាល់​គ្នា ដោយ​ន័យ​យ៉ាង​នេះ​ថា បើ​មាន​អ្នក​ណា​ក្នុង​ពួក​ជំនុំ​ជា​មនុស្ស​កំផិត ឬ​លោភ ឬ​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ ឬ​ជេរ​ប្រមាថ អ្នក​ប្រមឹក ឬ​ប្លន់ កំហែង នោះ​មិន​ត្រូវ​ឲ្យ​ភប់​ប្រសព្វ​នឹង​គេ​ឡើយ ក៏​មិន​ត្រូវ​ទាំង​បរិភោគ​ជា​មួយ​នឹង​គេ​ផង» (១កូរិនថូស ៥:១១)។ ប៉ុន្តែ ប្រសិន​បើ​យើង​គ្រាន់​តែ​នៅ​ជាប់​នឹង​បញ្ជី​ឈ្មោះ​ទាំង​នោះ តើ​មាន​ន័យ​ថា យើង​គួរ​បណ្ដេញ​អ្នក​លោភ​លន់​ចេញ​ពី​ក្រុម​ជំនុំ ដោយ​គាត់​មិន​មែន​ជា​អ្នក​កេង​បន្លំ​ដែរ ឬ​ទេ? អ្នក​ដែល​បោក​ប្រាស់ ប៉ុន្តែ​ពួក​គាត់​មិន​មែន​ជា​ឃាតក ឬ​ជន​ល្មើស​ខាង​ផ្លូវភេទ​កុមារ? អ្នក​ដែល​ជា​អ្នក​កេង​បន្លំ ឃាតក និង​ជន​ល្មើស​ខាង​ផ្លូវ​ភេទ គឺ​មិន​ត្រូវ​បាន​បង្ហាញ​នៅ​ក្នុង​បញ្ជី​ឈ្មោះ​ខាង​លើ​នេះ​ទេ។

ប្រាកដ​ណាស់ ខ្ញុំ​មិន​បាន​គិត​ថា យើង​គួរ​ចាត់​ទុក​បញ្ជី​ឈ្មោះ​ទាំង​នេះ​ថា ជា​រឿង​ទាំង​អស់​នោះ​ទេ។ នៅ​ត្រង់​ចំណុច​នេះ សាវ័ក ប៉ុល កំពុង​តែ​ពណ៌នា​អំពី​ប្រភេទ​នៃ​អំពើ​បាប​ដែល​យើង​គួរ​រំពឹង​ថា វា​នឹង​បង្ហាញ​លក្ខណៈ​របស់​អ្នក​ដែល​នៅតែ​មិន​ជឿ និង​អ្នក​ដែល​មិន​បាន​ប្រែ​ចិត្ត (សូម​មើល ១កូរិនថូស ៦:៩-១០)។

ដូច្នេះ ខ្ញុំ​គិត​ថា ចម្លើយ​ដ៏​ខ្លី​ដែល​ឆ្លើយ​ទៅ​កាន់​សំណួរ​ខាង​លើ​នេះ គឺ​មាន​តែ​អំពើ​បាប​នៃ​ឫកពា​ខាង​ក្រៅ ធ្ងន់ធ្ងរ និង​គ្មាន​ការ​ប្រែ​ចិត្ត​ទេ ដែល​ជា​មូល​ហេតុ​នៃ​ការ​លាត​ត្រដាង​អំពើ​បាប​នោះ​ជា​សាធារណៈ និង​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​ដក​អ្នក​ដែល​ប្រព្រឹត្ត​បាប​នោះ​ចេញ​ពី​ក្រុម​ជំនុំ ហើយ​អំពើ​បាប​មួយ​ត្រូវ​តែ​មាន​លក្ខណៈ​ទាំង​បី​ចំណុច​ដូច​ខាង​ក្រោម​នេះ គឺ​មិន​មែន​មាន​តែ​មួយ ឬ​ពីរ​ចំណុច​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​នោះ​ទេ។

១) អំពើ​បាប​ត្រូវតែ​បង្ហាញ​ចេញ​មក​ខាង​ក្រៅ

ចំណុច​ទី១ អំពើបាប គឺជា​អ្វី​ដែល​ជា​ដំបូង អំពើ​បាប​គឺ​ជា​អ្វី​ដែល​លោក​អ្នក​អាច​មើល​ឃើញ​ដោយ​ភ្នែក ឬ​ស្តាប់​ឮ​ដោយ​ត្រចៀក​បាន។ វា​មិន​មែន​ជា​អ្វី​ដែល​លោក​អ្នក​សង្ស័យ​ថា អំពើ​បាប​អាច​នឹង​កំពុង​ដេក​លង់​លក់​ស្ងាត់​ច្រៀប​នៅ​ក្នុង​ចិត្ត​របស់​មនុស្ស​ម្នាក់ៗ​នោះ​ឡើយ។ សាវ័ក ប៉ុល បាន​រាយ​បញ្ជី​ឈ្មោះ​ការ​លោភ​នៅ​ក្នុង​បញ្ជី​ឈ្មោះ​ខាង​លើ ប៉ុន្តែ​លោក​អ្នក​មិន​ត្រូវ​ចោទ​ប្រកាន់​នរណា​ម្នាក់​ថា គាត់​ជា​មនុស្ស​លោភ ហើយ​បន្ទាប់​មក​ធ្វើ​ការ​បណ្ដេញ​គាត់​ចេះ​ពី​ក្រុម​ជំនុំ​នោះ​ទេ ប្រសិនបើ​លោក​អ្នក​មិន​មាន​ភស្តុតាង​បង្ហាញ​ពី​ខាង​ក្រៅ​គ្រប់​គ្រាន់​សម្រាប់​បញ្ជាក់​ថា អ្នក​នោះ​ជា​មនុស្ស​ម្នាក់​ដែល​លោភ​នោះ។ប្រព័ន្ធ​តុលា​ការ​ខាង​លោកីយ៍ មាន​ការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​ក្នុង​ការ​ថ្លឹង​ថ្លែង​ភស្តុតាង​ដែល​ពួក​គេ​ទទួល​បាន។តើ​ក្រុម​ជំនុំ​គួរ​តែ​មាន​ការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​តិច​ជាង​នេះ​ដែរ​ឬទេ? ព្រះយេស៊ូវ​ទ្រង់​មិន​មាន​ព្រះ​ទ័យ​ចាប់​អារម្មណ៍​នឹង​យុត្តិធម៌​របស់​ហ្វូង​មនុស្ស​ដែល​ឥត​សណ្ដាប់​ធ្នាប់​នោះ​ទេ។

ប៉ុន្តែ សូម​កត់​សម្គាល់​ការ​និយាយ​របស់​ខ្ញុំ ខ្ញុំ​បាន​និយាយ​ថា «ខាង​ក្រៅ» មិន​មែន «ជា​សាធារណៈ» នោះ​ទេ។ជា​ឧទាហរណ៍ អំពើ​សហាយស្មន់ វា​មិន​មែន​ត្រូវ​បាន​បង្ហាញ​ចេញ​ជា​សាធារណៈ​ទេ។វា​ជា​អំពើ​មួយ​ដែល​ត្រូវ​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​ឯក​ជន។នោះ​ហើយ​ជា​មូល​ហេតុ​ដែល​ខ្ញុំ​និយាយ​ថា «ខាង​ក្រៅ»។

២) អំពើ​បាប​ត្រូវ​តែ​ធ្ងន់ធ្ងរ

ការ​ថប់​បារម្ភ ការ​ភ័យ​ខ្លាច និង​ភាព​តានតឹង​អាច​ប្រហែល​ជា​អំពើ​បាប។ ប៉ុន្តែ ខ្ញុំ​មិន​ជឿ​ថា កិច្ចការ​ទាំង​នេះ​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ការ​លាត​ត្រដាង​ជា​សាធារណៈ និង​ធ្វើ​ការ​ដក​អ្នក​នោះ​ចេញពី​ក្រុម​ជំនុំ​នោះ​ទេ។

ឧទាហរណ៍​ថា ខ្ញុំ​បាន​ចាប់​បាន​បង​ប្រុស​ម្នាក់​ដែល​បាន​និយាយ​បំផ្លើស​រឿង​មួយ គាត់​ប្រហែល​ជា​កំពុង​ធ្វើ​អំពើ​បាប ប៉ុន្តែ​គាត់​បាន​បដិសេធ​ថា គាត់​មិន​បាន​ធ្វើ​វា​នោះ​ទេ។ ប៉ុន្តែ ខ្ញុំ​នឹង​មិន​និយាយ​រឿង​នេះ​ចេញ ជា​សាធារណៈ​នោះ​ឡើយ។ សាវ័ក ពេត្រុស បាន​ប្រាប់​យើង​ថា «សេចក្តី​ស្រឡាញ់​នឹង​គ្រប​បាំង​អំពើ​បាប​ជា​អនេក​អនន្ត» (១ពេត្រុស ៤:៨)។ ប្រាកដ​ណាស់ លក្ខណៈ​សំខាន់​មួយ​នៃ​ក្រុម​ជំនុំ​ដែល​មាន​សុខ​ភាព​ល្អ គឺ​ការ​មាន​ឆន្ទៈ​មើល​រំលង​អំពើ​បាប​ជា​ច្រើន​ដែល​យើង​បាន​ឃើញ​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​របស់​សមាជិក​ដែល​ថ្វាយបង្គំ​រួម​ក្នុង ក្រុម​ជំនុំ​របស់​យើង។

ដូច្នេះ តើ​អ្វី​ទៅ​ជា​អំពើ​បាប​ដ៏​ធ្ងន់ធ្ងរ? វា​គឺ​ជា​អំពើ​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​ពិបាក​ក្នុង​ការ​ជឿ​ថា អ្នក​ណា​ម្នាក់​ដែល​បាន​ទទួល​ព្រះ​វិញ្ញាណ​នៃ​ព្រះ គឺ​ជា​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ ប្រសិន​បើ​អ្នក​នោះ​មិន​បាន​ប្រែ​ចិត្ត​ទាល់​តែ​សោះ។ សូម​ចង​ចាំ​អំពី​អត្ថន័យ​នៃ​ភាព​ជា​សមាជិក៖ ការ​បញ្ជាក់​អះអាង​ពី​ក្រុម​ជំនុំ​នៃ​ការ​ប្រកាស​អំពី​សេចក្តី​ជំនឿ​របស់​សមាជិក​ណា​ម្នាក់។ អំពើ​បាប​ធ្ងន់ធ្ងរ គឺជា​អំពើ​ដែល​នាំ​ឲ្យ​មាន​ផល​លំបាក ប្រសិន​បើ​គ្រីស្ទ​បរិស័ទ​ណា​ម្នាក់​មិន​អាច​ធ្វើ​ទៅ​រួច ដើម្បី​ឈរ​នៅ​ចំពោះ​លោកីយ៍​ដែល​កំពុង​សម្លឹង​មើល​គាត់ និង​បន្ត​រស់​នៅ​បញ្ជាក់​ពី​សេចក្តី​ជំនឿ​ថា ជា​សេចក្តី​ជំនឿ​ដែល​គួរ​ឲ្យ​ទុក​ចិត្ត។ខ្ញុំ​អាច​មាន​មនសិការ​ល្អ​ក្នុង​ការ​បន្ត​បញ្ជាក់​ពី​សេចក្តី​ជំនឿ​របស់​មនុស្ស​ម្នាក់​ដែល​បដិសេធ​ថា គាត់​បាន​និយាយ​បំផ្លើស​រឿង​មួយ ប៉ុន្តែ​ខ្ញុំ​មិន​អាច​ធ្វើ​ដូច្នេះ ចំពោះ​អ្នក​ណា​ដែល​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​អសីលធម៌​ខាង​ផ្លូវ​ភេទ ការ​ជេរ​ប្រមាថ ការ​ប្រមឹក និង​កិច្ច​ការ​ផ្សេងៗ​ទៀត។

ការ​វិនិច្ឆ័យ​សម្រាប់​អំពើ​បាប «ធ្ងន់ធ្ងរ» មាន​លក្ខណៈ​តាម​សេចក្តី​ជំនឿ​ដែរ​ឬទេ? មែន​ហើយ នោះ​គឺជា​មូល​ហេតុ​ដែល​អំពើ​បាប​ដូច​គ្នា​នៅ​ក្នុង​ស្ថាន​ភាព​មួយ អាច​តម្រូវ​ឲ្យ​មាន​ការ​បណ្ដេញ​អ្នក​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប​នោះ​ចេញ​ពី​ក្រុម​ជំនុំ ខណៈ​ដែល​ក្នុង​ស្ថាន​ភាព​មួយ​ផ្សេង និង​សម្រាប់​មូល​ហេតុ​នៃ​ស្ថាន​ភាព​មួយ​ចំនួន​ទៀត វា​ប្រហែល​ជា​មិន​តម្រូវ​ឲ្យ​ក្រុម​ជំនុំ​ធ្វើ​បែប​នេះ​ទេ។វា​មាន​ភាព​ងាយ​ស្រួល​សម្រាប់​ព្រះ​គម្ពីរ​ក្នុង​ការ​ផ្តល់​ឲ្យ​យើង​នូវ​បញ្ញត្តិ​ដែល​ជាក់​លាក់ ដើម្បី​ធ្វើ​ការ​ដោះ​ស្រាយ​ជា​មួយ​រាល់​ស្ថាន​ភាព​ដែល​យើង​អាច​យល់​បាន។ដូច​គ្នា​ផង​ដែរ ព្រះ​អម្ចាស់​ទ្រង់​មាន​ព្រះ​ទ័យ​ចង់​ឲ្យ​យើង​អំពាវ​នាវ​ដល់​ទ្រង់ ដើម្បី​សុំ​ឲ្យ​មាន​ប្រាជ្ញា និង​ឲ្យ​យើង​ដើរ​ដោយ​សេចក្តី​ជំនឿ។ ដោយ​ពេល​ខ្លះ នេះ​គឺជា​ហេតុ​ផល​មួយ​ទៀត​ដែល​ក្រុម​ជំនុំ​គួរតែ​មាន​ការ​ប៉ង​ប្រាថ្នា ដើម្បី​បង្កើន​ពួក​ចាស់ទុំ​ឲ្យ​មាន​កាន់តែ​ច្រើន​ឡើង​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ​ទៅ​តាម​លទ្ធ​ភាព​ដែល​ពួក​គេ​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន។មុន​ពេល​នាំ​អ្នក​ដទៃ​ផ្សេង​ទៀត​ចូល​រួម​ថ្វាយបង្គំ​ក្នុង​ព្រះវិហារ លោក​អ្នក​មិន​ចង់​ឲ្យ​មាន​មនុស្ស​តែ​ម្នាក់ ឬ​ពីរ​នាក់ ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​ថ្លឹង​ថ្លែង​ជា​មួយ​បញ្ហា​ទាំង​នេះ​ទេ។

៣) អំពើ​បាប​មួយ ដែល​មិន​មាន​ការ​ប្រែ​ចិត្ត

មនុស្ស​ម្នាក់​នោះ ត្រូវ​បាន​ប្រឈម​មុខ​នឹង​អំពើ​បាប​របស់​ខ្លួន។ ហើយ​ទោះ​បី​ជា​គាត់​ទទួល​ស្គាល់​ថា វា​ជា​អំពើ​បាប ឬ​មិន​មែន​ជា​អំពើ​បាប​ក៏​ដោយ ហើយ​ថា តើ​គាត់​និយាយ​ថា គាត់​នឹង​បញ្ឈប់​ប្រព្រឹត្ត​ធ្វើ​វា ឬ​ក៏​បន្ត ប៉ុន្តែ​នៅ​ទី​បំផុត គាត់​បាន​បដិសេធ​មិន​បោះ​បង់​ចោល​ក្នុង​ការ​ប្រព្រឹត្ត​វា​នោះ​ទេ។ គាត់​បាន​បន្ត​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​បាប​ទាំង​នេះ។ គាត់​មិន​អាច (ឬ​នឹង​មិន​អាច) បំបែក​ចេញពី​អំពើ​បាប​ទាំង​នេះ​ឡើយ វា​ប្រៀប​ដូចជា​មនុស្ស​ដែល​ល្ងីល្ងើ ហើយ​គាត់​ចូល​ចិត្ត​ភាព​ល្ងង់​ខ្លៅ​របស់​គាត់។

ប៉ុន្តែ តើ​យើង​គួរ​ប្រឈម​នឹង​បាប​ដោយ​របៀប​ណា?

មាន​ពេល​ខ្លះ ព្រះ​យេស៊ូវ​ទ្រង់​មាន​ព្រះ​ទ័យ​ខ្ញាល់​ដោយ​ទ្រង់​បាន​ផ្កាប់​តុ​នៃ​ពួក​អ្នក​ដូរ​ប្រាក់​ក្នុង​ព្រះ​វិហារ។មាន​ពេល​ខ្លះ​ទៀត ពួក​សាវ័ក​បាន​ប្រើ​ពាក្យ​សម្ដី​មុត​ស្រួច​ជា​សាធារណៈ​ទៅ​កាន់​បុគ្គល​ណា​ម្នាក់​ដោយ​ផ្ទាល់ (សូម​ពិចារណា​អំពី​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ពាក្យ​សម្ដី​របស់ សាវ័ក ពេត្រុស និង លោក ស៊ីម៉ូន ជា​គ្រូ​មន្ត​អាគម​នៅ​ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​កិច្ចការ​ជំពូក៨ ឬ​ពាក្យ​សម្ដី​របស់ សាវ័ក ប៉ុល នៅ​ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ ១កូរិនថូស ជំពូក ៥)។ ហើយ​ប្រហែល​ជា​មាន​ឱកាស​ដ៏​កម្រ​ណា​មួយ​នៅ​ពេល​ដែល​លោក​អ្នក​ធ្វើ​ការ​កែ​តម្រូវ​សមាជិក​ក្រុម​ជំនុំ​របស់​លោក​អ្នក ដើម្បី​ឲ្យ​ពួក​គាត់​មាន​ចំណាត់​ថ្នាក់​លេខ​៩ ឬ​លេខ​១០ នៅ​លើ​មាត្រ​ដ្ឋាន​នៃ​ភាព​ខ្លាំង​របស់​ពួក​គាត់។

ប៉ុន្តែ របៀប​នៃ​ការ​ប្រឈម​មុខ ឬ​ការ​ចោទ​សួរ​សំណួរ​របស់​លោក​អ្នក​នៅ​ក្នុង​កាលៈទេសៈ​ភាគ​ច្រើន គួរ​តែ​មាន​លក្ខណៈ​ទាំង​នេះ​ដូច​ខាង​ក្រោម៖

  • ដាច់​ដោយ​ឡែក​ពី​គ្នា៖ ការ​វិវត្ត​នៃ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ម៉ាថាយ​ជំពូក១៨ បាន​ណែ​នាំ​ថា យើង​គួរ​តែ​រក្សា​រង្វាស់​ឲ្យ​បាន​តូច​បំផុត​តាម​ដែល​យើង​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន។
  • ចិត្ត​សុភាព៖ សាវ័ក ប៉ុល បាន​ប្រាប់​យើង​ឲ្យ​កែ​តម្រង់​នរណា​ម្នាក់​ឡើង​វិញ «ដោយ​ចិត្ត​សុភាព»
    (កាឡាទី ៦:១)។
  • សូម​ប្រយ័ត្ន៖ នៅ​ក្នុង​ខ​ដូច​គ្នា​នេះ សាវ័ក ប៉ុល បាន​បន្ថែម​ថា ព្រម​ទាំង​ប្រយ័ត្ន​ខ្លួន​ឯង​ផង ក្រែង​ត្រូវ​សេចក្តី​ល្បួង​ដែរ»។ លោក យូដាស បាន​យល់​ស្រប​ទៅលើ​ការ​លើក​ឡើង​នេះ​ដែរ​ថា ហើយ​ត្រូវ​មាន​ចិត្ត​មេត្តា​ដល់​មនុស្ស​ឯ​ទៀត​ដោយ​ភ័យ​ខ្លាច ហើយ​ស្អប់​ដល់​ទាំង​អាវ ដែល​ត្រូវ​ស្មោកគ្រោក​ដោយ​សាច់​ឈាម​ផង» (យូដាស ខ២៣)។ អំពើ​បាប គឺ​ជា​ការ​បោក​បញ្ឆោត។ វា​មាន​ភាព​ងាយ​ស្រួល​សម្រាប់​លោក​អ្នក​ក្នុង​ការ​ធ្លាក់​ចូល​ក្នុង​អំពើ​បាប​ណា​មួយ ទោះ​បី​ជា​លោក​អ្នក​ជា​អ្នក​ដែល​កំពុង​ព្យាយាម​ជួយ​អ្នក​ដទៃ​ក៏ដោយ។
  • ចិត្ត​មេត្តា​ករុណា៖ លោក យូដាស បាន​និយាយ​ពាក្យ​នេះ​ពីរ​ដង​ថា «ត្រូវ​មេត្តា​ករុណា» និង «ត្រូវ​មេត្តា​ករុណា» (យូដាស ខ២២ និងខ២៣)។ ពាក្យ​សម្ដី​របស់​លោក​អ្នក​ត្រូវ​មាន​សេចក្ដី​មេត្តា​ករុណា ហើយ​យោគ​យល់ និង​មិន​រាប់​ខ្លួន​ឯង​ថា​សុចរិត យ៉ាង​នោះ​ហើយ​ដែល​លោក​អ្នក​មិន​ងាយ​នឹង​ជំពប់​ដួល​ក្នុង​របៀប​ដូច​គ្នា​ផង​ដែរ។
  • ភាព​មិន​លម្អៀង៖ យើង​មិន​គួរ​មាន​ការ​វិនិច្ឆ័យ​ទុក​ជា​មុន​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​ខិតខំ​យ៉ាង​ណា ដើម្បី​ស្តាប់​រឿង​រ៉ាវ​របស់​ភាគី​ទាំង​ពីរ​មុន​ធ្វើ​ការ​វិនិច្ឆ័យ (សូម​មើល ១ធីម៉ូថេ ៥:២១)។
  • ភាព​ច្បាស់​លាស់៖ ការ​ប្រឈម​ជា​មួយ​ពាក្យ​សម្ដី​អសុរោះ ឬ​ការ​ជេរ​ប្រមាថ​មើល​ងាយ គឺ​ពិត​ជា​គ្មាន​សណ្ដាប់​ធ្នាប់​នោះ​ទេ ដោយ​ព្រោះ​វា​បម្រើ ដើម្បី​តែ​ការពារ​ខ្លួនឯង​ប៉ុណ្ណោះ។ ជំនួស​មក​វិញ លោក​អ្នក​គួរ​តែ​មាន​ឆន្ទៈ​ក្នុង​ធ្វើ​ឲ្យ​ខ្លួន​លោក​អ្នក​ងាយ​រង​ការ​ឈឺ​ចាប់ ដោយ​សារ​ភាព​ប្រាកដ​ច្បាស់​ពី​អំពើ​បាប​ក្នុង​ជីវិត​លោក​អ្នក ហើយ​ជា​ពិសេស​ប្រសិនបើ លោក​អ្នក​នឹង​ចោទ​សួរ​អ្នក​ដែល​ប្រព្រឹត្ត​អំពើបាប ឲ្យ​ឃើញ​ពី​ភាព​ដែល​ងាយ​រង​ឈឺ​ចាប់​របស់​អ្នក​នោះ គឺ​ដោយ​សារ​តែ​ការ​សារភាព​អំពើ​បាប​របស់​គាត់។ ពេល​ខ្លះ ការ​និយាយ​តិច​តួច​អាច​បម្រើ​គោល​បំណង​នៃ​ភាព​ទន់​ភ្លន់ និង​ជួយ​ឲ្យ​មនុស្ស​ម្នាក់​អាច​ដក​ខ្លួន​ចេញ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង។ ប៉ុន្តែ នេះ​គឺ​មិន​អាច​ធ្វើ​ការ​សម្រប​សម្រួល​គោល​បំណង​នៃ​ភាព​ច្បាស់​លាស់​បាន​ទេ។លោក​អ្នក​ត្រូវ​តែ​មាន​ភាព​ច្បាស់​លាស់​កាន់តែ​ខ្លាំង នៅ​ពេល​ណា​ដែល​រង្វង់​កាន់​តែ​មាន​ភាព​ទូលំ​ទូលាយ។ ដ្បិត ដំបែ​តែ​បន្តិច​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ម្សៅ​ទាំង​អស់​ដោរ​ឡើង​បាន (១កូរិនថូស ៥:៦)។ មនុស្ស​គ្រប់​គ្នា ត្រូវតែ​ទទួល​ការ​ព្រមាន​នេះ។
  • ការ​សម្រេច​ចិត្ត៖ ពាក់​ព័ន្ធ​នឹង​ការ​ដាក់​វិន័យ​ចំណុច​ចុង​ក្រោយ គឺ​ការ​ដកចេញ ឬ​កាត់​ចេញពី​ក្រុម​ជំនុំ។ សកម្ម​ភាព​ទាំង​អស់​នៃ​ក្រុម​ជំនុំ គឺ​ត្រូវ​តែ​ឆ្លង​កាត់​ការ​សេ​ម្រេច​ចិត្ត៖ ចូរ​សម្អាត​ដំបែ​ចាស់​ចេញ ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ត្រឡប់​ជា​ដុំ​ម្សៅ​ថ្មី​វិញ» (១កូរិនថូស ៥:៧) មនុស្ស​ណា​ដែល​បង្កើត​បក្ស​ពួក នោះ​ត្រូវ​កាត់​គេ​ចោល​ចេញ» (ទីតុស ៣:១០)។ វា​ត្រូវតែ​មាន​ភាព​ច្បាស់​លាស់​ថា អ្នក​នោះ​លែង​ជា​សមាជិក​ក្រុម​ជំនុំ ឬ​ក៏​មិន​ត្រូវ​ស្វាគមន៍​គាត់​មក​កាន់​តុ​របស់​ព្រះ​អម្ចាស់​ទៀត​ដែរ។

ប្រាជ្ញា​តែង​តែ​ត្រូវ​ការ​ក្នុង​ការ​កែ​តម្រូវ ដោយ​ព្រោះ​គ្មាន​ស្ថាន​ភាព​ពីរ​ដែល​ដូច​គ្នា​នោះ​ទេ។វា​មាន​ភាព​ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​និយាយ​ថា មែន​ហើយ យើង​បាន​ធ្វើ​កិច្ចការ​នេះ​ជា​មួយ​បុគ្គល​នេះ»។ ខណៈ​ដែល​យើង​មាន​អ្វី​ជា​ច្រើន​ដែល​ត្រូវ​រៀន​តាម​រយៈ​បទ​ពិសោធន៍​កន្លង​មក ហើយ​នៅ​ទី​បំផុត​យើង​ត្រូវ​តែ​ពឹង​ផ្អែក​លើ​គោល​ការណ៍​ដែល​មាន​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​បន្ទូល​របស់​ព្រះ ការ​ដឹក​នាំ​ពី​ព្រះ​វិញ្ញាណ​របស់​ទ្រង់ និង​ការ​ពិចារណា​យ៉ាង​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​លើ​ចំណុច​ពិសេស និង​ភាព​ខុស​គ្នា​នៃ​ស្ថាន​ភាព​នីមួយៗ។

* * * * *

កំណត់​ចំណាំ​របស់​អ្នក​បោះពុម្ព​ផ្សាយ៖ អត្ថបទ​នេះ គឺ​ត្រូវ​បាន​ដក​ស្រង់​ចេញពី​សៀវភៅ​របស់​លោក យ៉ូណាថាន លីម៉ាន់ (Jonathan Leeman ) «ការ​យល់​ដឹង​អំពី​ការ​ដាក់​វិន័យ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ» (B&H, ២០១៦)។

និពន្ធ​ដោយ៖ Jonathan Leeman
បក​ប្រែ​ដោយ៖ លោក ង៉ែត វិទូ
កែ​សម្រួល​ដោយ៖ លោក ខែម បូឡុង, លោក ទេព រ៉ូ, លោក ឯក សត្យា, លោក ហុង សម្ភស, លោក ស៊ូ ទិត្យ, លោក​ស្រី ឡូញ ស្រីរដ្ឋ និង​លោក ឈាង បូរ៉ា
ដក​ស្រង់​ខ្លះៗ និង​កែ​សម្រួល​ចេញ​ពី​សៀវភៅ «ការ​យល់​ដឹង​អំពី​ការ​ដាក់​វិន័យ​ក្នុង​ក្រុម​ជំនុំ»  9Marks.org ដោយ​មាន​ការ​អនុញ្ញាត។ Plovpit.com

តើអ្នកចូលចិត្តអត្ថបទនេះទេ?

មតិយោបល់

ឆ្លើយ​តប

អាសយដ្ឋាន​អ៊ីមែល​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​ត្រូវ​ផ្សាយ​ទេ។ វាល​ដែល​ត្រូវ​ការ​ត្រូវ​បាន​គូស *

Loading…

0

តើ​អ្វី​ទៅ​ជា​កម្រៃ​យ៉ាង​ធំ ពី​ការ​គោរព​ប្រតិបត្តិ​​ព្រះជាម្ចាស់? (១ធីម៉ូថេ ៦)

អត្ថបទ​លេខ​៣ – តើ​ភាព​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​នៃ​​បុរស និង​ការ​ចុះ​ចូល​នៃ​ស្ត្រី​បណ្ដាល​ឲ្យ​មាន​ការ​រំលោភ​បំពាន?